Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

• is Prince of Content
  • 11 juli 2024

Vaak worden de updates op de achtergrond uitgevoerd en heb je kans dat je daarmee uit de pas gaat lopen. Een verdeler van 1 naar 2 stopcontacten neemt toch niet zoveel ruimte in. 

• is een Master Poster
  • 11 juli 2024
peter-keetfm schreef:

@Ronner

Mijn TV heeft toch een poort met meer vermogen dan 0.5A.

En de box werkt er gewoon op.

Wel rekening mee houden dat de box elke keer op moet starten.

Ik zal zeggen gewoon proberen.

Hoe lang duurt het opstarten ongeveer? 

• is een Master Poster
  • 11 juli 2024
Mark-DenHaag schreef:

Vaak worden de updates op de achtergrond uitgevoerd en heb je kans dat je daarmee uit de pas gaat lopen. Een verdeler van 1 naar 2 stopcontacten neemt toch niet zoveel ruimte in. 

Als je van die ongeaarde platte stekkers neemt niet, maar haar TV hangt erg dicht op de muur, dus de adapter zelf gaat dan niet passen omdat die stekker haaks is, helaas. Maar aangezien het USB is zou ik ook een andere plattere usb adapter met 2.0 amp kunnen gebruiken.

En de updates maak ik me het minst druk om. Als iets werkt, werkt het. Updates kunnen namelijk ook negatief uitpakken 😉

peter-keetfm

@Ronner 

Zo ongeveer 40a50 seconden.

Ik zal gewoon een Euro Y verdeler gebruiken.

• is een Master Poster
  • 11 juli 2024
peter-keetfm schreef:

@Ronner

Zo ongeveer 40a50 seconden.

Ik zal gewoon een Euro Y verdeler gebruiken.

Mja, 40 a 50 seconden gaat ze ongetwijfeld te lang wachten vinden haha. En ja dat wordt inderdaad waarschijnlijk een Euro Y verdeler. Dat krijg ik wel achter de TV en de muur gepropt.

Ik denk dat ik echter wel een Google Chromecast met Google TV ga nemen. Op termijn goedkoper dan een Mediabox huren.

Dank voor de hulp en snelle antwoorden!

• is King of Content
  • 13 juli 2024

Sinds gisteren heb ik in plaats van mijn shield de mediabox weer aangesloten.

Nu krijg ik elke keer als ik de mediabox aanzet de vraag wie er kijkt en moet je dus het correcte profiel kiezen met de pincode erbij. Super irritant dat dat steeds moet. Dit was voorheen niet zo. Ik kan niets aanvinken als voortaan automatisch inloggen oid.

Iemand een idee of is dit een nieuwe bug?

• is een Top Poster
  • 14 juli 2024

Wanneer komt de update dat ik de source knop gewoon kan gebruiken?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@mexflex Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder! 

Ervaar je dit alleen als de Mediabox van de stroom is geweest of ook als deze in stand-by is geweest? 

Wil je de Mediabox sowieso een herstart geven? Ik ben benieuwd of dit dan alsnog aanhoudt. 

@Steephsel Het euvel met de source-knop wordt in de volgende software versie opgelost. Op dit moment wordt deze getest door onze beta testers. Als dit wordt goedgekeurd, dan wordt dit ook uitgerold naar de rest van de Mediabox gebruikers. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden voor updates. 

• is King of Content
  • 15 juli 2024
Teresa van Odido schreef:

Ervaar je dit alleen als de Mediabox van de stroom is geweest of ook als deze in stand-by is geweest? 

Wil je de Mediabox sowieso een herstart geven? Ik ben benieuwd of dit dan alsnog aanhoudt. 

@Steephsel Het euvel met de source-knop wordt in de volgende software versie opgelost. Op dit moment wordt deze getest door onze beta testers. Als dit wordt goedgekeurd, dan wordt dit ook uitgerold naar de rest van de Mediabox gebruikers. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden voor updates. 

Goedemiddag,

Elke keer als ik de mediabox aanzet vanuit Standy dan kom ik op de profiel pagina en moet ik het juiste profiel kiezen met de bijbehorende pincode. Dit was vroeger nooit omdat je dan een vinkje aan kon zetten dat dit het standaard profiel was.
Net mediabox van de stroom gehaald en opgestart maar heb nog steeds hetzelfde.

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @mexflex, daar kan je snel weer verandering in brengen! In het profielkeuze scherm zie je onderaan 'Als standaard profiel instellen' staan. Selecteer een profiel, vink daarna deze optie aan en klik op 'Volgende'. Vervolgens log je standaard in met dit profiel.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😄

• is King of Content
  • 16 juli 2024
Cal van Odido schreef:

Hoi @mexflex, daar kan je snel weer verandering in brengen! In het profielkeuze scherm zie je onderaan 'Als standaard profiel instellen' staan. Selecteer een profiel, vink daarna deze optie aan en klik op 'Volgende'. Vervolgens log je standaard in met dit profiel.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😄

Dank je wel dit was inderdaad de oplossing.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 18 juli 2024

Hi allemaal, ik wil jullie graag de update meegeven dat de nieuwe update voor de Mediabox is goedgekeurd vandaag vanuit de betatest. De update zal vanaf komende maandag in batches uitgerold worden naar de Mediaboxen. 

Edward van der Veen

Goed nieuws. Is er een changelog beschikbaar?

• is een Top Poster
  • 18 juli 2024
Edward van der Veen schreef:

Goed nieuws. Is er een changelog beschikbaar?

Je bent me net voor 😁

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 18 juli 2024

@Jan Kees @Edward van der Veen Ik heb de known issues lijst zojuist geupdated! 😊

Verder worden in deze versie ook de volgende verbeteringen doorgevoerd:

Verbeteringen:

• De software om de koppeling tussen de afstandsbediening en de Mediabox tot stand te brengen en te onderhouden is flink verbeterd. Hierdoor zou het niet meer moeten voorkomen dat het bedienen van het volume van je tv het soms niet meer doet. Ook is het handmatig instellen verbeterd en kunnen sommige toestellen die nog niet gekoppeld konden worden, nu vaker wel gekoppeld worden.
  • Reguliere Google security patches t/m mei 2024 zijn geïmplementeerd.
  • Héél veel kleine problemen opgelost.

Verbeteringen in TV menu:

• Player: de navigatie is iets aangepast waardoor je sneller Begin Gemist kunt kiezen.
  • Mini-gids: de ‘tip’ die in beeld verschijnt bij het zappen zal voortaan nog maar maximaal 10 keer worden getoond. Je kan deze ook direct onzichtbaar maken wanneer je de ‘tip’ geopend hebt.
  • Zappen: wanneer je zapt naar een niet bestaande zender, zal de player voortaan de dichtsbijzijnde zender tonen i.p.v. de melding dat de zender niet bestaat.
  • Gids: wanneer je een verkeerde zendernummer intypt, springt de Gids voortaan naar de dichtsbijzijnde zender in de lijst.
  • Tijdsbalk: wanneer een programma of opname een bookmark heeft, blijft deze ook zichtbaar als je het programma of opname selecteert.
  • Favoriete zenders: het is makkelijker geworden om je favorieten standaard in stellen voor de gebruik van de Gids en zappen tussen zenders. Wanneer je in de zenderlijst minimaal 5 favorieten hebt ingesteld, zal er bij het sluiten van de zenderlijst een melding verschijnen of je de favorieten wilt activeren.

Goedemiddag, 

Is het mogelijk om onze tv-box om te laten ruilen voor de nieuwe mediabox? Ik hoor graag, ook of er zaken zijn die belangrijk zijn om te weten bij deze wijziging  

bedankt en fijn weekend!

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @Geene136, dit is zeker mogelijk! Op dit moment hebben we wel een beperkte voorraad en kan de levering iets langer duren dan gebruikelijk. Daarnaast zullen je abonnementskosten niet hoger uitvallen. Ga je hiermee akkoord? Dan zal ik 'm direct voor je omruilen! Groetjes, Ishana

Ishana van Odido schreef:

Hoi @Geene136, dit is zeker mogelijk! Op dit moment hebben we wel een beperkte voorraad en kan de levering iets langer duren dan gebruikelijk. Daarnaast zullen je abonnementskosten niet hoger uitvallen. Ga je hiermee akkoord? Dan zal ik 'm direct voor je omruilen! Groetjes, Ishana

Hi @Ishana van Odido,

Bedankt voor jouw reactie, dat is akkoord! 

Fijn weekend!

• is een nieuwe Poster
  • 20 juli 2024

Update geïnstalleerd. 

Alles werkt naar behoren,  ik zal het zondag uittesten .

Het zou fijn zijn als een Nederlandse tekst of omschrijving aanwezig is.

Veel mensen zal de android instellingen niet begrijpen.

Fijn weekend. 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @Geene136, ik heb meteen een nieuwe Mediabox voor je aangevraagd! Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. Weet dat het iets langer dan normaal kan duren vanwege de beperkte voorraad. Geniet ervan! Groetjes, Ishana

• is een nieuwe Poster
  • 21 juli 2024

Hallo,

Ik zou ook graag onze oude TV box omwisselen voor de Mediabox. Hoor graag of dit mogelijk is!

Groetjes

• is een Master Poster
  • 22 juli 2024

Hallo,

Mijn mediabox heeft een update gehad gisteravond. Sindsdien start de box niet meer op met het “thuis” menu terwijl ik dat in de instellingen wel aangegeven heb. In plaats daarvan start de box op met een haperende zender. Één keer vooruit en achteruit zappen en hij doet het weer. Echter, dit is wel steeds irritant als dit na het opstarten gebeurt. Voor de update kwam ik wel eerst in het “thuis” menu terecht. Heb alles een reset gegeven maar helpt ook niet. Kan ik de laatste update verwijderen want dit is niet wat.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@PdeJonge Tuurlijk! Ik heb de Mediabox gelijk voor je besteld. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Houd er rekening mee dat de levertijd iets langer kan duren dan normaal, vanwege een vertraagde levering van de voorraad. Hoe het ook zij, jij geniet binnenkort heerlijk van TV met de Mediabox, alvast veel plezier! 😀

@Gizmo23 Goed dat je dit meteen bij ons meldt en fijn dat je zelf al een aantal stappen hebt doorlopen!  Ik kan de update zelf niet terugdraaien, maar gelukkig wordt dit euvel op dit moment onderzocht door ons TV Team. Ik weet zeker dat zij dit zullen oplossen! 

• is een Top Poster
  • 22 juli 2024
Teresa van Odido schreef:

Update geïnstalleerd, source knop doet het nog niet.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Welke firmware staat na de update op de Mediabox @Steephsel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen