Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 705 reacties
  • 52106 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Reputatie 7
Badge +8

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth® afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de [NETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte [TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte [TV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op [OK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op [OK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op [OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met [OK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op [OK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op [OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd [OK] ingedrukt​

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met [OMHOOG] en [OMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op [OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op [BACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [OK]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op [OK]​

  • Bevestig met [OK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op [OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op [OK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op [OK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 11 juni 2024):

Mediabox:

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening).
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm. Update 20/3: probleem wordt in volgende softwareversie opgelost.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen. Dit probleem is nu in onderzoek.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Update 20/3: oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie. Update 25/4: Probleem nog in onderzoek. Soms werkt de volgende workaround: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Wegvallend geluid tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Het probleem is in onderzoek. Update 11/6: Het probleem is nog in onderzoek.

Afstandsbediening:

  • Na het indrukken van de [Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Update 20/3: oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie. Update 11/6: Wordt in volgende update opgelost.

Opnames:

  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Advies voor nu: Mediabox herstarten. Update: 11/6: aan oplossen resterende issues wordt nu gewerkt.

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 26 februari 2024)

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De [TV], [Netflix], [RADIO] en [APPS] knoppen werken op veel afstandsbedieningen niet, ongeacht de softwareversie
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

Opgelost op 8 december:

  • De Eco-modus is verdwenen uit de instellingen 
  • Profiel selectiescherm bij opstarten: bij opstarten / van stand-by gaan van de Mediabox wordt het profiel selectiescherm getoond, terwijl je voorheen gewoon je startscherm te zien kreeg. Dit scherm kan je met [HOME] of [TV] knop wegdrukken. 

  • Het geluid via de Mediabox is soms erg zacht. 

 

 

 


705 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@gervend Ik heb het gelijk voor je in orde gemaakt! Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om de andere Mediabox terug te sturen. 

 

Reputatie 1

@Teresa van Odido bedankt voor het aanbod, maar ik wil daar geen gebruik van maken. Zou je mij willen helpen 1 van de boxen op te zeggen en zou je ervoor kunnen zorgen dat ik volgende maand niet de 5 euro extra hoef te betalen voor de box die ik niet in gebruik genomen heb?

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +2

@gervend Mijn excuses dat ik dit niet eerder had gemeld! Zoals Tommie uitlegt is de korting inderdaad komen te vervallen, dit kan ik ook niet meer terugdraaien. 

Ik wil dat je nog iets langer van die korting kan genieten. Als je wil, kan ik een vergoeding van €30 (gelijk aan 6 maanden extra korting) in het systeem zetten. Dit zal dan in 1 keer worden verrekend op een volgende factuur. Laat je mij weten of je dit wil? 

Indien je hier geen gebruik van wil maken, help ik je graag verder bij het opzeggen van 1 van de boxen. 

Reputatie 1

Hoi @Tommie van Odido , wel jammer dat dit niet van te voren bekend gemaakt is. Ik wil dan graag 1 TV box retourneren zonder dat ik bij de volgende facturatie 5 euro omhoog ga. Zou je dat voor mij in orde willen maken aub?

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gervend, dit komt door een oude actie die we niet meer kunnen toepassen jammer genoeg. De ene actie die nog wel meegenomen kan worden is de Gratis interactieve TV Box maar de Extra Gratis interactieve TV Box werkt niet meer en is daarom komen te vervallen.

Reputatie 1

Tuurlijk! @gervend Ik heb dit gelijk voor je in orde gemaakt. Je ontvangt de nieuwe Mediaboxen binnen 2 tot 5 werkdagen, je ontvangt hierover een e-mailbevestiging en de track & trace code. De oude TV Boxen hoef je niet meer naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Ik wens je alvast veel kijkplezier! 😀

@Teresa van Odido Bedankt voor de nieuwe TV boxen. Ik heb ze vandaag ontvangen. Ik zie in mijn Odido dat ik nu voor 1 box voortaan iedere maand 5 euro moet betalen. Dit was voorheen niet het geval. Ik heb mijn abonnement verder nooit aangepast, dus zou ik m.i. nog gewoon de 5 euro korting moeten krijgen op de 2e TV box.

Reputatie 7
Badge +2

@mexflex Dank je wel voor je feedback! 

Ik snap heel goed dat je graag meer duidelijkheid krijgt over de situatie, ik deel uiteraard alle informatie die ik heb. Ik had graag meer verteld, maar ik wil ook geen valse verwachtingen scheppen als ik het niet weet. Ik ben er in ieder geval gelijk weer achteraan gegaan en de ‘known issues’ lijst in dit topic is aangepast. 

Reputatie 3

Wat ik vooral erg vervelend vind is dat er al maanden known issues zijn en er aangegeven word dat er een update komt, maar dat er geen tijdlijn is. Dat kan gewoon niet.

Het hoeft ook geen grote alles omvattende update te zijn. Fix gewoon de known issues al is het met een paar updates. Een maandelijkse update zou prima zijn bijvoorbeeld.

Ik heb de TV box nu niet eens in gebruik omdat ik elke dag meermaals een reboot moet uitvoeren omdat er geen geluid is. Dit is geïntroduceerd in de vorige update van al weer maanden geleden. De communicatie moet in mijn ogen echt beter, maar nog beter fix het.

mooi die titel : momenteel spelen er wat problemen . Ff serieus het is de grootste rommel die je mensen maar kunt geven . wel 100% abonnement kosten in rekening brengen maar geen werkende diensten , zwart beeld , herstarten , blokjes beeld, zou maar midden in de nacht spontaan aan gaan . geen geluid , verkeerd geluid , vertraging in geluid. Wat een rommel is dit zeg !!! 

Odido ik vraag het in ieder topic indien nodig. Hoe ontbinden we ons contract aangezien jullie niet de diensten kunnen leveren zoals vermeld in de overeenkomst ?  

Bijzonder.

Ik heb geen enkel probleem met de Odido TV box. (Via wifi of bedraad aangesloten)

Alleen een puntje dat de afstandsbediening het soms niet doet op de tv (soundbar) met volume.

Maar gebruik een andere bluetooth afstandsbediening die het wel altijd doet.

mooi die titel : momenteel spelen er wat problemen . Ff serieus het is de grootste rommel die je mensen maar kunt geven . wel 100% abonnement kosten in rekening brengen maar geen werkende diensten , zwart beeld , herstarten , blokjes beeld, zou maar midden in de nacht spontaan aan gaan . geen geluid , verkeerd geluid , vertraging in geluid. Wat een rommel is dit zeg !!! 

Odido ik vraag het in ieder topic indien nodig. Hoe ontbinden we ons contract aangezien jullie niet de diensten kunnen leveren zoals vermeld in de overeenkomst ?  

Reputatie 7
Badge +2

@Sonja Homburg Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw internetverbinding uit te meten. Deze ziet er gelukkig goed uit! 

Ik zie dat je de Mediabox via de wifi hebt verbonden. Heb je de mogelijkheid om deze bekabeld aan te sluiten? Ik ben benieuwd of dit helpt. Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

@NickLitening Allereerst ontzettend bedankt voor al je geduld en dat je de moeite hebt genomen om dit bericht uit te typen. Ik ben het met je eens dat dit moet worden opgelost. Alleen durf ik op dit moment niet te eggen wanneer dit verholpen zal zijn. Mijn collega’s zijn in ieder geval echt heel druk bezig om dit te realiseren! 

Voor nu kan ik nog geen compensatie bieden, omdat het probleem nog steeds speelt. Echter wanneer dit is opgelost, kijk ik graag nog eens met je mee! Op die manier weten we gelijk de gehele periode en kan er naar een gepaste vergoeding gekeken worden. Heel erg bedankt voor je aanvullende feedback! 

 

Reputatie 1

Hoi Odido,

Heb inmiddels al meer dan een half jaar last van dat het beeld even zwart wordt tussen programma’s. Het probleem is ook al ongeveer vijf maanden geleden erkend door één van uw TV Team medewerkers. 

Het vastlopen van de Mediabox / het niet meer werken van functies zoals pauzeren of terug/vooruitspoelen bij het bekijken van een opname die nog wordt opgenomen, is ook al minimaal vijf maanden aanwezig.

 

Tijdlijn gebeurtenissen:

Eind Oktober 23: Klant geworden van Odido Thuis.

Begin December 23: Problemen met ontkoppelende afstandsbediening Mediabox. Een nieuwe afstandsbediening werd even later opgestuurd en werkt.

15 Dec 23: Melding issue zwart scherm tussen programma’s (in Mediabox topic)

15 Jan 24: Melding issue zwart scherm tussen programma’s (in losse topic)

17 Jan 24: Erkenning zwart scherm tussen programma’s door TV Team medewerker

22 Feb 24: Nieuwste Software Update Mediabox

20 Mar 24: Melding (in Mediabox topic) vanuit Odido. Dit probleem wordt opgelost in de volgende Software Update.

12 Jun 24: Nu na ongeveer een half jaar (zelfs bijna 7 maanden na 1e keer melden) is er nog steeds geen oplossing voor de problemen. De laatste Mediabox Software Update was 3,5 maand geleden.

 

Zouden jullie alstublieft een lichte compensatie kunnen aanbieden voor dat de problemen al zo lang aanwezig zijn.

 

Extra informatie over de Odido TV app voor Samsung Tizen OS. 

Het probleem met het kijken van opnames en het zwarte beeld tussen programma’s is sinds versie 2.0.3773 ook aanwezig in de Samsung TV versie van de Odido TV app.


Extra informatie Mediabox.

Wanneer het beeld net zwart was geworden en je daarna het programma’s opnieuw vanaf het begin start via de knop onder het scherm, kan je terugspoelen naar voor het 00:00 punt, waarna het beeld gewoon langs het zwarte beeld moment loopt zonder problemen. De tijd rechtsonder het scherm geeft dan aan dat je voor het huidige programma zit (volgens de TV gids). De speeltijd blijft dan op 00:00 hangen en begint zonder zwarte beeld te tikken wanneer het huidige programma begint (volgens de TV-gids).

 

Hi,

 

Sinds half mei heb ik odido internet + tv. Echter sinds een paar dagen loopt de tv box continue vast. Ik heb alles al gereset. Wifi is prima. Ik heb contact gezocht met jullie en werd vriedenljjk geholpen. Zij wist mij te vertellen dat er issues waren met de software van de mediabox en hard aan het werk waren om dit op te lossen. Echter hoe lang gaat dit duren. Het is niet te doen dat de tv continue vastloopt en de apps niet werken via de mediabox.

Groetjes

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 

 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth® afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de [NETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte [TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte [TV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op [OK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op [OK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op [OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met [OK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op [OK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op [OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd [OK] ingedrukt​

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met [OMHOOG] en [OMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op [OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op [BACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [OK]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op [OK]​

  • Bevestig met [OK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op [OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op [OK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op [OK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 


Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 20 maart 2024):

Mediabox:

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening).
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm. Update 20/3: probleem wordt in volgende softwareversie opgelost.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen. Dit probleem is nu in onderzoek.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Update 20/3: oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie.
  • NIEUW per 20/3: Wegvallend geluid tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Het probleem is in onderzoek.

Afstandsbediening:

  • Na het indrukken van de [Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Update 20/3: oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie.

Opnames:

  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Advies voor nu: Mediabox herstarten. Update 20/3: probleem wordt in volgende softwareversie opgelost.

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 26 februari 2024)

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De [TV], [Netflix], [RADIO] en [APPS] knoppen werken op veel afstandsbedieningen niet, ongeacht de softwareversie
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

Opgelost op 8 december:

  • De Eco-modus is verdwenen uit de instellingen 
  • Profiel selectiescherm bij opstarten: bij opstarten / van stand-by gaan van de Mediabox wordt het profiel selectiescherm getoond, terwijl je voorheen gewoon je startscherm te zien kreeg. Dit scherm kan je met [HOME] of [TV] knop wegdrukken. 

  • Het geluid via de Mediabox is soms erg zacht. 

 

 

 

Beste Forum leden, als eerste ben ik zeer blij met alles tot op heden wat betreft Odido, er is op TV box gebied alleen 1 ding wat ik niet werkend krijg.

Via mijn vroegere Ziggo kastje (de meest actuele 4K versie) was het mogelijk TV en de daarachter geplaatste Denon AVR receiver te bedienen met aan/uit en het geluid van de AVR ook hoog en laag te zetten.
De Odido 4K TV box die ik heb ontvangen (Android versie zeg maar) zet wel netjes TV en de Denon AVR aan maar geluid kan ik niet harder en zachter zetten van de AVR via de volume functie van de meegeleverde afstandsbediening.

Ik kan de TV selecteren bij het zoeken naar de TV, daarin werkt alles als ik in de TV speakers van TV selecteer en controleer of volume op/neer gaat en mute knop maar zodra ik op de TV de externe receiver weer selecteer reageert deze niet op het volume. Ik zie dan dat hij het wel een keer snel laat zien maar bij herhaaldelijk indrukken volume doet deze daarne het niet meer. Dus ergens wil het wel maar ook weer niet :-)

Ik vindt dat een waar gemis van dit systeem, nu moet ik wederom met verschillende afstandsbedieningen werken (leuke is wel dat de Ziggo afstandsbediening wel het volume van  het geheel kan blijven bedienen ondanks dat alles van Ziggo losgekoppeld is).
Dit betekend dus dat de TV wel in staat is om volume na programmeren van de afstandsbediening van Ziggo in het verleden op deze TV het commando doorstuurt naar externe Denon receiver.
Dit stukje wordt dus door de afstandsbediening van Odido TV niet ingevuld (is software functionaliteit lijkt mij).

Ook vreemd overigens dat je in Odido TV 4K unit de database van TV zoeken geen externe receivers kan toevoegen, ik heb een andere Android TV box met bijna zelfde functionaliteit alleen niet van Odido en daar kan ik meerdere veschillende extrene apparaten die CEC compatible zijn selecteren en hier werkt mijn Denon ook prima op.
 

Graag tips en advies om het wel werkend te krijgen vanuit die meegeleverde afstandbediening want mogelijk zie ik iets over het hoofd, oh ja en dan graag niet via de chromecast functie en work around op dat vlak.

Dank alvast, Groet, Michel.

Dat kan niet gelijkertijd als ik het wel heb, in elk geval schakel ik wifi uit als ik de kabel gebruik, en verwijder ik de kabel als ik wifi inschakel. Vanavond test ik even via de Google TV Chromecast met de Odido tv app wat dat oplevert. 

De Chromecast Google TV zal wel goed moeten werken. (I.i.g. hier goed werkend)

Maar de Odido TV box ook.

In ieder geval werkt deze zonder problemen hier.

Maar ik gebruik geen provider modem/router.

Maar het zal met een Zyxel ook moeten werken.

 

 

Dat kan niet gelijkertijd als ik het wel heb, in elk geval schakel ik wifi uit als ik de kabel gebruik, en verwijder ik de kabel als ik wifi inschakel. Vanavond test ik even via de Google TV Chromecast met de Odido tv app wat dat oplevert. 

@Nobodie 

Zal je eens de mediabox of met de netwerkkabel aan sluiten of via wifi.

Dus niet beide tegelijk.

 

Ik heb nu alles in huis losgekoppeld, alleen, op lan 3 de TV-box, en echt om de haverklap  korte hik-ups. Het modem en het Huawei glasvezel boxje zijn gereset.

 

Ik sluit de TV-Box zelf niet uit hoor, ook verbonden met de WiFi 6, met zeer sterk signaal, blijven de hik-ups. Terwijl ik geen andere storingen ondervind met de Sonos, laptops iPad etc via de WiFi.

 

Ik heb nu alles in huis losgekoppeld, alleen, op lan 3 de TV-box, en echt om de haverklap  korte hik-ups. Het modem en het Huawei glasvezel boxje zijn gereset.

 

Dat is raar en als je de netwerkkabel los koppel en de box via wifi verbind werkt het dan wel.? (Om de ethernetkabel uit te sluiten)

@Nobodie 

Ik lees switch en Sonos.

Heb je geen loop in het netwerk zitten.

Waarschijnlijk is het probleem opgelost als je de Sonos uit het netwerk haalt.

Dit zou u even kunnen proberen.

 

Ik heb nu alles in huis losgekoppeld, alleen, op lan 3 de TV-box, en echt om de haverklap  korte hik-ups. Het modem en het Huawei glasvezel boxje zijn gereset.

 

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt @Nobodie, helemaal duidelijk. Ik hoor de uitkomst graag, dank voor het uitsluiten!

Hoi Chayenne, dank voor je snelle reactie. De TV-box zit op Lan poort 3. De kabel van die poort loopt naar mijn woonkamer, daar zit inderdaad een switch achter, dat is onoverkomelijk, de Sonos installatie in de woonkamer verreist 1 device welke ook bekabeld is. Heeft ook best een tijd gefunctioneerd zo. Maar evengoed heb ik even de TV-box dedicated direct op de aansluiting gezet, helaas had ik al met een paar minuten weer hik-ups. Ik heb de RJ45 plug van poort 3 nader bekeken, omdat ik het zekere voor onzeker wil nemen, heb ik daar een nieuwe plug aangekrompen. Ga nu even kijken hoe dat zich gedraagt. In elk geval is de snelheid nagenoeg optimaal, bijna de maximale poortsnelheid bekabeld. 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Goed dat je dit laat weten @Nobodie! Dit moeten we zeker onderzoeken. Ik heb je verbinding direct onder de loep genomen. Vanuit hier lijkt de verbinding stabiel, alhoewel ik wel wat ruis op de lijn zie. Ik zie dat er veel apparaten staan aangesloten op LAN2 en LAN3 van het modem. Wanneer je de Mediabox bekabeld aansluit, doe je dit dan wel rechtstreeks en dus niet op een poort waar een switch aanhangt? De Mediabox moet wel rechtstreeks zijn verbonden. Kun je dit nog eens testen?

Weet jij of deze onderbrekingen enkel op de Mediabox zijn, of dat je het op zulke momenten ook merk in de verbinding op je telefoon of laptop? Dat is een interessante om te weten. Thanks voor het testen!

Hallo,

Ik heb de laatste weken steeds last van soms heel korte, soms langere onderbrekingen van het TV signaal van mijn box, dan bevriest het beeld. Dat kan wel oplopen tot een 30 tal seconden. De frequentie is heel wisselend, soms 1 of 2 keer op een avond, dan weer vaker, alles zonder vaste interval. Het doet zich voor bij zowel bedrade ethernet, of via de WiFi. Lastig vast te stellen voor mij is of het de internetverbinding van Odido is, de router (Zyxel DX5401-B1), of de TV-Box. Alles al herstart natuurlijk. Is dit een bekend probleem? Kun je mij adviseren?

 

Reageer