Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1022 reacties

• is een Master Poster
  • 27 reacties
  • 26 juni 2024

Vreemd, bij mij werkt het geluid via mijn (oude) surround installatie, Marantz 6007, wel goed in de stand Dolby op de Mediabox. Surround sound. Geen haperingen in het geluid, wel in het beeld. ( zie boven) We zijn nu in Italië en daar naar Nederland-Oostenrijk zitten kijken middels een Google HD tv dongle in de NLziet app, en dat ging prima zonder haperingen in het beeld. Ook op de laptop via Odido tv hier geen haperingen. Dus vreemd dat thuis via de mediabox dat wel gebeurt. Aan de internetsnelheid ligt dat niet, want die is hier veel lager dan thuis. Op de een of andere manier is het dus toch de Mediabox zelf of de software. Als ik weer thuis ben ga ik eens experimenteren met de Odido app op mijn Samsung tv, kijken of dat beter is. De enige reden dat ik de Mediabox gebruik tov de Odido app op de Samsung is dat de menustructuur van de mediabox logischer is en makkelijker werkt met de afstandsbediening. Als de app ook dezelfde menustructuur heeft zou ik die gebruiken. Vreemd overigens dat die menustructuur zo verschillend is ( bijvoorbeeld zo raar dat je opnames onder je accountnaam zitten).

peter-keetfm
Mackeessie schreef:

Vreemd, bij mij werkt het geluid via mijn (oude) surround installatie, Marantz 6007, wel goed in de stand Dolby op de Mediabox. Surround sound. Geen haperingen in het geluid, wel in het beeld. ( zie boven) We zijn nu in Italië en daar naar Nederland-Oostenrijk zitten kijken middels een Google HD tv dongle in de NLziet app, en dat ging prima zonder haperingen in het beeld. Ook op de laptop via Odido tv hier geen haperingen. Dus vreemd dat thuis via de mediabox dat wel gebeurt. Aan de internetsnelheid ligt dat niet, want die is hier veel lager dan thuis. Op de een of andere manier is het dus toch de Mediabox zelf of de software. Als ik weer thuis ben ga ik eens experimenteren met de Odido app op mijn Samsung tv, kijken of dat beter is. De enige reden dat ik de Mediabox gebruik tov de Odido app op de Samsung is dat de menustructuur van de mediabox logischer is en makkelijker werkt met de afstandsbediening. Als de app ook dezelfde menustructuur heeft zou ik die gebruiken. Vreemd overigens dat die menustructuur zo verschillend is ( bijvoorbeeld zo raar dat je opnames onder je accountnaam zitten).

Die is er all helaas niet voor Samsung.

Die test versie is wel beschikbaar voor Android/Google TV. Link

Die ziet er hetzelfde uit als de mediabox.

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 28 juni 2024
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal, ik heb zojuist een update ontvangen over de uitrol van de nieuwe software versie van de Mediabox. 

Eind volgende week krijgen wij een go/no go als resultaat vanuit de interne test. Zodra wij een go hebben, wordt deze versie getest met onze beta users. Deze test duurt ongeveer 2 weken. Wanneer ook na de beta test de versie succesvol is afgerond, wordt de nieuwe softwareversie automatisch gepushed naar iedereen met een Mediabox. Naar verwachting is dit tussen het EK en de Olympische Spelen om de impact zo laag mogelijk te houden, mocht er toch nog iets niet goed gaan. Hopelijk weten jullie zo voldoende over de planning en zodra wij meer weten of het succesvol is en uitgerold gaat worden, dan brengen we jullie hier uiteraard op de hoogte!

Hoe kan je je aanmelden via de box voor de beta test?

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Moderator | Internet + TV
  • 1770 reacties
  • 28 juni 2024

Hi @Patjuhh1987, wat leuk dat je hierin geïnteresseerd bent! Voor de beta test hebben we een eigen groep testers en is dit niet beschikbaar voor klanten. Wellicht dat we dit nog kunnen uitbreiden, zodat voor wie wil testen ook echt mee kan testen, maar hier moet ik dan nog voor je achteraan bij ons tv team. Ik kan voor nu dan ook niet beloven dat het mogelijk wordt, maar ik hoop je aankomende dinsdag hier meer over te vertellen! 😊

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 28 juni 2024

Oke,

Via android of iets kan je je aanmelden via de playstore dus d8 dat het ook zo kon voor andere test programmas,

Ik hoor het wel.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 28 juni 2024

Het valt mij op dat het TV volume dermate zacht is dat we de soundbar zo hard moeten zetten, dat als je naar een app of andere source wisselt je de hele buurt wakker maakt.

Is het ook mogelijk, zonder te ontkoppelen van je Google account, te voorkomen dat de mediabox omroept als er wordt aangebeld? Ook dit is dermate hard tijdens het tv kijken (zie hierboven) dat mijn dochtertje wakker wordt als er wordt aangebeld.

hansvanh
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 juni 2024

@hansvanh Hoe graag ik het ook wil, kan ik dit niet voor je aanpassen. Wat ik wél voor je kan doen, is de Mediabox omruilen voor het oudere model TV Box. Dit is de Amino 7X. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? 

Dank voor het aanbod maar mijn google oplossing werkt perfect. Ik hoop dat ODIDO snel een goede softwareupdate uitbrengt. Ik wacht even af, zo nuiet heroverweeg ik ook nog om terug te gaan naar KPN daar het daar wel perfect werkte.

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 29 juni 2024

@Teresa van Odido ik heb dit al eerder gevraagd maar natuurlijk is daar geen antwoord opgegeven. 

Doen jullie sowieso bericht als het aanstaande vrijdag een go of no go is?

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 29 juni 2024

Hoi Odido. In de known issues lijst in deze topic staat dat het zwarte beeld tussen programma’s al op 25 april 2024 was opgelost met een update van het TV menu naar versie 2.0.3902. (Heb het probleem vandaag nog gezien op de Mediabox) Het is wel zo dat op de Mediabox hier, nog steeds versie 2.0.2104 staat van het TV menu. Is er een manier om deze update handmatig te installeren? Als de update al beschikbaar was sinds eind april?

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 29 juni 2024

@NickLitening dit is nog altijd een lopend probleem want er zijn er meer die daar over klagen waaronder ik ook. 

Ze hebben aangegeven dat aanstaande vrijdag er een go of no go komt voor een update. 

Ik wacht nog op de bevestiging van @Teresa van Odido of we hier sowieso bericht van gaan krijgen of het een go of no go wordt.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 29 juni 2024

Hoi allemaal, ik heb zojuist een update ontvangen over de uitrol van de nieuwe software versie van de Mediabox. 

Eind volgende week krijgen wij een go/no go als resultaat vanuit de interne test. Zodra wij een go hebben, wordt deze versie getest met onze beta users. Deze test duurt ongeveer 2 weken. Wanneer ook na de beta test de versie succesvol is afgerond, wordt de nieuwe softwareversie automatisch gepushed naar iedereen met een Mediabox. Naar verwachting is dit tussen het EK en de Olympische Spelen om de impact zo laag mogelijk te houden, mocht er toch nog iets niet goed gaan. Hopelijk weten jullie zo voldoende over de planning en zodra wij meer weten of het succesvol is en uitgerold gaat worden, dan brengen we jullie hier uiteraard op de hoogte!

Ik verbaas mij het meest dat jullie kennelijk beta testers hebben. Wellicht tijd voor een functioneringsgesprek gezien de software zoals het nu is nooit door de QC had moeten komen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3693 reacties
  • 1 juli 2024

@Steephsel begrijp ik goed dat je jouw deurbel hebt gekoppeld aan de Mediabox? Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe je deze van elkaar loskoppelt. 

Wellicht dat je iets kan vinden onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > afstandsbedieningen & accessoires > Klik op jouw deurbel om de instellingen te openen. Anders misschien in de Google Home app? Ik hoop dat iemand hier het antwoord voor je heeft! 

@frank190189 Vooralsnog krijg ik dit niet gelijk te horen. Zodra ik meer informatie heb, deel ik dit natuurlijk gelijk met jullie. 

Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie geduld allemaal! 

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 1 juli 2024

@Steephsel begrijp ik goed dat je jouw deurbel hebt gekoppeld aan de Mediabox? Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe je deze van elkaar loskoppelt. 

Wellicht dat je iets kan vinden onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > afstandsbedieningen & accessoires > Klik op jouw deurbel om de instellingen te openen. Anders misschien in de Google Home app? Ik hoop dat iemand hier het antwoord voor je heeft! 

@frank190189 Vooralsnog krijg ik dit niet gelijk te horen. Zodra ik meer informatie heb, deel ik dit natuurlijk gelijk met jullie. 

Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie geduld allemaal! 

De Mediabox is inderdaad gekoppeld aan mijn deurbel, of althans aan mijn Google account c.q. Google Home en er wordt dus omgeroepen door de soundbar dat Thuisbezorgd weer eens aan de deur staat met een pizza. 🤣 het zou al een hoop schelen als het interne volume van de Mexiabox harder kan, zodat de soundbar zijn eigen volume omlaag kan. De Mediabox volume staat al op zijn max maar dat is dus t.a.v. andere source of apps op de mediabox zelf te zacht.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3693 reacties
  • 1 juli 2024

@Steephsel Weer wat nieuws geleerd, wat handig zeg! 🤣

Wil je het volgende eens proberen, ik ben benieuwd of dit verschil maakt in het geluid:

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet werken, dan kan je het volgende nog proberen:

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 juli 2024

Ik heb deze decoder nu een maandje ofzo en ben er redelijk te vreden over.

Maar is het ook mogelijk om deze via google home met spraak aan te sturen?

Ik kan er namelijk amper tot niks over vinden.

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 2 juli 2024
Dennis2180 schreef:

Ik heb deze decoder nu een maandje ofzo en ben er redelijk te vreden over.

Maar is het ook mogelijk om deze via google home met spraak aan te sturen?

Ik kan er namelijk amper tot niks over vinden.

Wat ik tot op heden heb kunnen ontdekken is dat het voice command gedeelte behoorlijk ‘brak’ is.

Aansturen met Google Home zou geen probleem moeten zijn, aangezien de AB voice commando's ook gewoon Google zijn. En daar zit ook gelijk het probleem in. Alle voice commando's die ik heb kunnen gebruiken zijn enkel gerelateerd aan het Android OS, bijvoorbeeld “Open app X” etc etc.

Een commando wat enkel in het TV gedeelte zou moeten worden zoals bijvoorbeeld "Ga naar RTL4 “ werkt dus niet. Of ik moet het geheel verkeerd doen, maar OdidoTV heb ik er tot op heden nog niet mee kunnen bedienen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3693 reacties
  • 2 juli 2024

@Dennis2180 Fijn om te lezen dat je hier tevreden over bent. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet 100% zeker weet of dit mogelijk is. Wellicht dat je hier wat handige informatie vindt: Google Nest- of Home-apparaten bedienen met je stem - Google Nest Help.

@Jan Kees Het klopt inderdaad dat je niet de zenders kan bedienen met de spraakfunctie. Dit zal (voorlopig) ook niet mogelijk zijn. 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • 1770 reacties
  • 2 juli 2024

Hi @Patjuhh1987 , mijn collega van het tv-team geeft aan dat ze hier al over in gesprek zijn. Het is nog even de vraag of we het proces-wise voor elkaar kunnen krijgen. Mocht het uiteraard mogelijk zijn dan zullen we dit zeker hier aankondigen!

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 juli 2024

Wordt geluid ook nog een keer afgesteld? Als ik tv kijk moet ik hem bijna op 45 zetten om iets te horen (voetbal sik over de 60 heen) en dan moet ik niet vergeten om het geluid weer terug te zetten naar 15 als ik naar de ps5 hdmi ga🙉

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3693 reacties
  • 3 juli 2024

@LangePat89 Ik kan mij goed stellen dat dit niet ideaal is. Gelukkig worden de geluidsissues meegenomen in de nieuwe software update.

Heb je al geprobeerd om de volgende instellingen aan te passen? Ik denk dat dit al voor verbetering zal zorgen! 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet werken, dan kan je het volgende nog proberen:

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

• is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 3 juli 2024

Ook hier behoorlijke problemen met tv signaal. Gisteravond tijdens het voetbal kijken was het niet om aan te zien. De haperingen in het beeld zijn echt niet meer om naar te kijken. Het hersteld zich dan wel weer binnen enkele seconden, maar even later is het weer raak.

Zowel met de mediabox als de Odido app op mijn Shield TV.

Kunnen jullie iets zien aan mijn verbinding? Of is dit een bug die (hopelijk snel) wordt opgelost?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3693 reacties
  • 3 juli 2024

@Fuske Goed dat je dit bij ons meldt. Ik kijk graag met je mee, zodat je binnenkort weer geniet van onze diensten! 

Ik heb direct de verbinding uitgemeten en krijg inderdaad een melding dat het signaal af en toe wegvalt. Dit heeft ook effect op het TV signaal. 

Wil je de Mediabox van de stroom halen en het modem eens op de volgende manier een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of dit voor verbetering heeft gezorgd? Ik verneem het graag! 

Jan.lohman
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 5 juli 2024

Ik zou me ook graag willen aanmelden als beta tester, dit deed ik voorheen bij ziggo ook, erg leuk!

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 5 juli 2024

@Teresa van Odido ik ben benieuwd of het een go of no go wordt voor de nieuwe update?

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 5 juli 2024
Jan.lohman schreef:

Ik zou me ook graag willen aanmelden als beta tester, dit deed ik voorheen bij ziggo ook, erg leuk!

Hier nog een oud Ziggo beta tester die dan een open sollicatie doet :)

Vanaf het begin bij het Horizon plaform betrokken geweest.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen