Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Toon eerste reactie

1020 reacties

• is een Master Poster
  • 27 reacties
  • 20 juni 2024

Vanavond veel veel haperingen/stotterend beeld tijdens de voetbalwedstrijd Spanje-Italië, mn als de camera de bal volgde over een grote afstand. Kan ik daar wat aan doen? Ik heb al gespeeld met de resolutie instellingen in de Mediabox, maar dat hielp niet. Ligt het aan de ( te lage) bitrate van Odido?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Mackeessie, dat is niet fijn voetbal kijken. Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan en ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker gaat met het TV signaal. Allereerst zou ik je willen vragen om de Mediabox een herstart te geven op de volgende manier: 

1. Koppel de stroom los van de Mediabox.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten.
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de Mediabox weer aan.  

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan wil ik je vragen om de Mediabox aan te sluiten op een andere LAN-poort. Gebruik eentje die leeg is, ik zie dat er veel al in gebruik zijn en en veel op één staan aangesloten. Heb je jouw Mediabox momenteel draadloos aangesloten, test dan gelijk een bekabelde verbinding op een lege LAN-poort. Ervaar je hierdoor een betere beeldkwailiteit?

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen, indien nodig! 

voor Smart tv App 
 verkorte handleiding voor wel de juiste kwaliteit.
alles via de Smart  afstand bediening,  voor alle functies op je Smart TV
lekker snel..mooier beeld dan via de decoder, voor een  4k HHD Smart TV

Tip.

zwarte tv decoder van je tv ontkoppelen.

en je LAN kabel direct op de TV  inpluggen .en nieuwe verbinding maken maar dan met de tv inplaats via de decoder box..op je tv selecteren, VASTE KABEL VERBINDING . (LAN)

App Idido installeren en inlog codes via Smart afstandbediening intoetsen
(dus verbinding draadloos Wifi omzetten in vaste kabel verbinding en je Omino decoder afkoppelen van je HDMI aansluiting , je gebruikt alleen de  Smart Odido 4k App.

cijfers voor klantenummer en pin code intoetsen via de Smart afstandbediening van je TV.( links boven op de afstandbediening ,knop 123)

de extra afstand bediening van T-mobiel of Idido gebruik je niet meer.

smart 4k HHD  TV .beste beeld,ga naar instellingen, ..algemeen en privacy > aan/uit spaarstand>  en dan alle functies uitzetten..

mvg

carlo den hollander.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 21 juni 2024

Op de nieuwe mediabox zit geen jack geluidsuitgang meer. Hdmi heb ik nodig voor de beamer. Beamer heeft geen geluid. Hoe los ik dit op? Hoe krijg ik mijn geluid nu uit de mediabox? 

peter-keetfm
peterbeeonline schreef:

Op de nieuwe mediabox zit geen jack geluidsuitgang meer. Hdmi heb ik nodig voor de beamer. Beamer heeft geen geluid. Hoe los ik dit op? Hoe krijg ik mijn geluid nu uit de mediabox? 

Dat zou je kunnen oplossen door een hdmi to audio converter te gebruiken.

Het is onhandig dat de Odido TV box geen audio out heeft.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 21 juni 2024

Er zit maar 1 hdmi aansluiting op de mediabox, die heb ik dan nodig voor de beamer. Waar zou ik die hdmi to audio converter dan op moeten aansluiten? 

peter-keetfm

@peterbeeonline

Er zijn van die blokjes tekoop die je tussen de hdmi kabel zet.

Heeft je beamer geen audio out.?

Hdmi to audio converter.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 21 juni 2024

De beamer heeft geen audio out, de televisie heeft geen hdmi out, de mediabox heeft maar 1 hdmi uitgang en geen audio uitgang. Ehm.... 

peter-keetfm

@peterbeeonline 

Zo,n hdmi to audio converter zijn in alle soorten te verkrijgen.

Dit is een voorbeeld. link

Het is een kastje wat je tussen de hdmi kabel prikt en van dat kastje prik je ook de audio kabel in die bijvoorbeeld naar een versterker gaat.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 21 juni 2024

Ah bedankt, dat ga ik proberen! 

• is een Master Poster
  • 27 reacties
  • 21 juni 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @Mackeessie, dat is niet fijn voetbal kijken. Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan en ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker gaat met het TV signaal. Allereerst zou ik je willen vragen om de Mediabox een herstart te geven op de volgende manier: 

1. Koppel de stroom los van de Mediabox.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten.
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de Mediabox weer aan.  

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan wil ik je vragen om de Mediabox aan te sluiten op een andere LAN-poort. Gebruik eentje die leeg is, ik zie dat er veel al in gebruik zijn en en veel op één staan aangesloten. Heb je jouw Mediabox momenteel draadloos aangesloten, test dan gelijk een bekabelde verbinding op een lege LAN-poort. Ervaar je hierdoor een betere beeldkwailiteit?

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen, indien nodig! 

Alles gedaan, maar de haperingen zijn er nog steeds. Vanmiddag niet, maar nu Nederland-Frankrijk, weer wel. Misschien kijken er nu meer mensen en heeft dat er mee te maken?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3692 reacties
  • 23 juni 2024

@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik durf niet precies te zeggen waar het aan ligt, maar als ik jouw verbinding uitmeet, blijf ik zien dat er iets niet goed gaat. 

Ik heb daarom gelijk een monteur aangestuurd om dit voor je op te lossen! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 23 juni 2024

Is er al bekend wanneer deze update gepland staat?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3692 reacties
  • 23 juni 2024

@frank190189 Op dit moment weet ik nog niet wanneer de update wordt uitgerold. Zodra ik hier meer over weet, plaats ik dit gelijk in dit topic! 

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 23 juni 2024

Word echt tijd dat er een update voor de mediabox komt want ik zit al vanaf januari met haperend en stotterend beeld alles is al vervangen en buiten lijn nagekeken en er is niets aan de hand en alles blijft zoals het is

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 24 juni 2024

Moet inderdaad zeggen dat ik ZWAAR teleur gesteld ben in het ontwikkeltraject van de software hier.

Al enkele maanden geen enkel teken van leven dat er ook maar iets gebeurd. Heb hier echt het idee dat dit voor Odido geen enkele prioriteit heeft.

Sterker nog, ik denk dat ze zelf helemaal niets in house hebben en dit volledig geoutsourced hebben bij een of andere toko die geheel geen capaciteit hier voor heeft (of die niets mag kosten).

Sommige van deze fixes zijn echt minor, en dit had zelfs met een hotfix er doorheen gekund. 

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 24 juni 2024

Goeden dag ik heb net gebeld met een collega van de klantenservice en hij gaf aan dat ze op de mediabox fabrikant aan het w88 zijn op accoord van de nieuwe software voor de box.

En ik had ook begrepen dat de stream richting de app of de tv box maar max 8 mbit snelheid krijgt misschien lig het ook aan de verbinding die het modem standaard insteld op de mediabox van 8 mbit max

• is een Master Poster
  • 27 reacties
  • 24 juni 2024
Teresa van Odido schreef:

@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik durf niet precies te zeggen waar het aan ligt, maar als ik jouw verbinding uitmeet, blijf ik zien dat er iets niet goed gaat. 

Ik heb daarom gelijk een monteur aangestuurd om dit voor je op te lossen! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Ok, bedankt . Ik ben benieuwd of dat gaat helpen. In april is er emand van Guideon langs geweest die zei dat alles in orde was, maar dat het waarschijnlijk aan de Mediabox lag, dus hij zou een nieuwe laten komen, maar dat is nooit gebeurd. Aanvraag voor een nieuwe box stond wel in het verslag dat naar Odido is gestuurd.

Ik verdenkt toch ook de bitrate die te laag is. ik las iets over 8 mbit/sec dat lijkt mij ook te laag.

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 24 juni 2024

Ik zit nu via de TV app te kijken en heb via de deco set de data bekeken wat hij trekt en hierbij het resultaat,

Dus 8 mbit is toch te weinig tegenwoordig.

( dit is een data voor tv zender MTV )

• is King of Content
  • 69 reacties
  • 24 juni 2024
Jan Kees schreef:

Moet inderdaad zeggen dat ik ZWAAR teleur gesteld ben in het ontwikkeltraject van de software hier.

Al enkele maanden geen enkel teken van leven dat er ook maar iets gebeurd. Heb hier echt het idee dat dit voor Odido geen enkele prioriteit heeft.

Sterker nog, ik denk dat ze zelf helemaal niets in house hebben en dit volledig geoutsourced hebben bij een of andere toko die geheel geen capaciteit hier voor heeft (of die niets mag kosten).

Sommige van deze fixes zijn echt minor, en dit had zelfs met een hotfix er doorheen gekund. 

Eens dat heb ik ook al een paar keer als opmerking geschreven. Een maandelijkse update net als bij andere providers zou wel wat zijn. We zijn nu maanden verder en men weet niks....

• is een Master Poster
  • 35 reacties
  • 25 juni 2024

Hoi Theresa, 

Okay, dan is het in ieder geval duidelijk dat UHD zonder 4K box niet lukt. 

Nu HEEL graag nog even antwoord van jullie afd. die (naar ik hoop?) al sinds dec. 23 bezig is om jullie software aan te passen zodat jullie klanten en ik geen last meer hebben van vastlopende systemen bij terugkijken en doorspoelen van tv programmas die op staan te nemen. 

HEEL graag een spoedug antwoord graag!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3692 reacties
  • 25 juni 2024

Hoi allemaal, ik heb zojuist een update ontvangen over de uitrol van de nieuwe software versie van de Mediabox. 

Eind volgende week krijgen wij een go/no go als resultaat vanuit de interne test. Zodra wij een go hebben, wordt deze versie getest met onze beta users. Deze test duurt ongeveer 2 weken. Wanneer ook na de beta test de versie succesvol is afgerond, wordt de nieuwe softwareversie automatisch gepushed naar iedereen met een Mediabox. Naar verwachting is dit tussen het EK en de Olympische Spelen om de impact zo laag mogelijk te houden, mocht er toch nog iets niet goed gaan. Hopelijk weten jullie zo voldoende over de planning en zodra wij meer weten of het succesvol is en uitgerold gaat worden, dan brengen we jullie hier uiteraard op de hoogte!

• is King of Content
  • 146 reacties
  • 25 juni 2024

Hoi @Teresa van Odido, mooi dat er meer bekend is over de update. Maar ik neem aan dat jullie ook bekend maken of het een go of no go wordt?

En is er een mogelijkheid dat als de update is vrijgegeven de update ook zo snel mogelijk wordt uitgevoerd? Dat ik niet onderaan de lijst kom te staan.

hansvanh
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 25 juni 2024
Teresa van Odido schreef:

@hansvanh Super fijn om te lezen dat je het probleem hebt kunnen verhelpen d.m.v. de instellingen aan te passen naar stereo! 

Uhhh, ik ben niet blij. Ik heb nl een dure surround installatie met alle bijbehorende speakers en sub-woofedrs en uw appraat werkt alleen goed als ik de optie Dolby NIET gebruik. Kortom dit is nu net geen oplossing. 

Ik kan een google kopen en die werkt wel perfect of de KPN box die het ook altijd perfect dered.

ODIDO levert in mijn ogen dus niet wat jullie beloven.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3692 reacties
  • 26 juni 2024

@hansvanh Hoe graag ik het ook wil, kan ik dit niet voor je aanpassen. Wat ik wél voor je kan doen, is de Mediabox omruilen voor het oudere model TV Box. Dit is de Amino 7X. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen