Skip to main content
Beantwoord

Factuur oude abonnement

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo, 

Ik heb op 24/05 een nieuw abonnement gekregen met een toestel. Mijn vorige abonnement was maandelijks opzegbaar, nu heb ik 2 jarig contract. Nu is dit nog niet afgeschreven en kan ik ook mijn nieuwe abonnement niet zien in de app. Het oude abonnement word wel gefactureerd. Ik denk dat het niet goed gaat op deze manier. Kan iemand mij helpen? 

Beste antwoord door Lykkemay

Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@Lykkemay, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat je een nieuw abonnement met Nummerbehoud hebt afgesloten. Je hebt gekozen voor een 2-jarig abonnement met een Apple iPhone 16 Pro Max 256GB Desert Titanium, goede keus! Wegens een maand opzegtermijn wordt je nummer op 24-06-2025 overgezet naar je nieuwe simkaart. Vanaf dan gaat ook je nieuwe abonnement van start. Bij je oude abonnement maakte je inderdaad gebruik van een heel oud-Tele2 abonnement, welke maandelijks opzegbaar was. Bij oud-Tele2 abonnementen wordt altijd achteraf gefactureerd. De factuur van deze maand (juni), gaat dus over de maand mei. Dit kan je ook terugzien in de specificaties van de factuur. Het gaat dus helemaal goed! 

Wat goed is om te weten: houd er rekening mee dat je volgende maand wel een '’dubbele'’ factuur ontvangt. Dat heeft te maken met het bovenstaande. Bij je nieuwe Odido abonnement wordt vooraf gefactureerd en bij je oude-Tele2 abonnement achteraf. Maar je betaald altijd alleen voor de periode en dus nooit te veel!  

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je! 

Hallo Pharwin! 

Super dat je het voor me hebt uitgezocht! Heel erg bedankt daarvoor. Dan weet ik nu dat het gewoon goed komt!

Nogmaals dank!

Bekijk origineel

6 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8166 reacties
  • 14 juni 2025

Goedenavond ​@Lykkemay Heb je ook rekening gehouden met een maand opzegtermijn en dat je achteraf betaald? Kijk even naar de datum van je factuur.

Vul ondertussen al je gegevens in (zie mijn onderschrift) dat helpt de moderator je sneller te helpen als ze weer aanwezig zijn.

Fijn weekend

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Lykkemay, van harte welkom op onze community! Wat ​@Cristien aangeeft zou heel goed kunnen. Maakte je toevallig gebruik van een oud-Tele2 abonnement, waarbij achteraf gefactureerd werd? Ik wil dit graag tot de bodem voor je uitzoeken! Echter, mis ik in je profielgegevens alleen nog je geboortedatum. Klopt het dat het abonnement ook niet op jouw naam staat? Ik zie dat de naam ook niet overeenkomt. Kun je de juiste naam + geboortedatum vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je het hebt gedaan? Dan kijk ik daarna meteen met je mee! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 16 juni 2025

Hallo! 

Ik heb de gegevens aangepast in mijn profiel. Ik was in de winkel geweest voor het nieuwe abonnement en als het goed is zijn de gegevens toen overgezet naar mijn eigen gegevens.  Bij de factuur staat voor deze maand factuur Juni, dus ik geloof dat het dezelfde maand word afgeschreven. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Lykkemay, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat je een nieuw abonnement met Nummerbehoud hebt afgesloten. Je hebt gekozen voor een 2-jarig abonnement met een Apple iPhone 16 Pro Max 256GB Desert Titanium, goede keus! Wegens een maand opzegtermijn wordt je nummer op 24-06-2025 overgezet naar je nieuwe simkaart. Vanaf dan gaat ook je nieuwe abonnement van start. Bij je oude abonnement maakte je inderdaad gebruik van een heel oud-Tele2 abonnement, welke maandelijks opzegbaar was. Bij oud-Tele2 abonnementen wordt altijd achteraf gefactureerd. De factuur van deze maand (juni), gaat dus over de maand mei. Dit kan je ook terugzien in de specificaties van de factuur. Het gaat dus helemaal goed! 

Wat goed is om te weten: houd er rekening mee dat je volgende maand wel een '’dubbele'’ factuur ontvangt. Dat heeft te maken met het bovenstaande. Bij je nieuwe Odido abonnement wordt vooraf gefactureerd en bij je oude-Tele2 abonnement achteraf. Maar je betaald altijd alleen voor de periode en dus nooit te veel!  

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 18 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hallo Pharwin! 

Super dat je het voor me hebt uitgezocht! Heel erg bedankt daarvoor. Dan weet ik nu dat het gewoon goed komt!

Nogmaals dank!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Lykkemay uiteraard geen dank en graag gedaan, fijn dat alles duidelijk is geworden! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😁

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen