Wij zijn afgelopen dinsdag overgestapt van ziggo naar odido. Nu hebben wij een probleempje met ons geluid.
We hebben een jbl soundbar aan me tv aangesloten met hdmi.
Nu valt om ze zoveel tijd even het geluid weg en geeft de soundbar Pcm aan(staat er ook als de soundbar aangezet wordt) het is meestal maar 1sec maar is best wel irritant.(al meerdere keren de stekkers opnieuw aangesloten en ook een andere hdmi kabel)
Nu vroeg ik me af kan ik dit verhelpen, want bij ziggo hadden we dit probleem niet.
Beste antwoord door M.linning
Cheyenne van Odido schreef:
Hi @M.linning, van harte welkom! Super dat je een topic bent gestart. Ik ben er voor je en help je graag verder. Er zijn een aantal zaken die ik wil testen/uitsluiten.
Hoe werkt het geluid zonder soundbar? Gaat dit wel soepel, of valt het geluid hier ook af en toe weg?
Zou je voor de zekerheid eens kunnen switchen tussen hdmi modus?
Gebruik je de Mediabox? Of de Odido TV app rechtstreeks op je televisie?
Je kan dit topic ook bekijken. Hier staat wat extra informatie in rondom het gebruik van de soundbar.
Alvast bedankt voor het proberen. Ik hoor het graag van je!
Hey,
Op en of andere manier is het opgelost uit zich zelf.
na dit bericht hebben we der geen last meer van gehad, dus weet niet waar aan het heeft gelegen.
Hi @M.linning, van harte welkom! Super dat je een topic bent gestart. Ik ben er voor je en help je graag verder. Er zijn een aantal zaken die ik wil testen/uitsluiten.
Hoe werkt het geluid zonder soundbar? Gaat dit wel soepel, of valt het geluid hier ook af en toe weg?
Zou je voor de zekerheid eens kunnen switchen tussen hdmi modus?
Gebruik je de Mediabox? Of de Odido TV app rechtstreeks op je televisie?
Je kan dit topic ook bekijken. Hier staat wat extra informatie in rondom het gebruik van de soundbar.
Alvast bedankt voor het proberen. Ik hoor het graag van je!
Hi @M.linning, van harte welkom! Super dat je een topic bent gestart. Ik ben er voor je en help je graag verder. Er zijn een aantal zaken die ik wil testen/uitsluiten.
Hoe werkt het geluid zonder soundbar? Gaat dit wel soepel, of valt het geluid hier ook af en toe weg?
Zou je voor de zekerheid eens kunnen switchen tussen hdmi modus?
Gebruik je de Mediabox? Of de Odido TV app rechtstreeks op je televisie?
Je kan dit topic ook bekijken. Hier staat wat extra informatie in rondom het gebruik van de soundbar.
Alvast bedankt voor het proberen. Ik hoor het graag van je!
Hey,
Op en of andere manier is het opgelost uit zich zelf.
na dit bericht hebben we der geen last meer van gehad, dus weet niet waar aan het heeft gelegen.
Hi @M.linning, komt dit probleem voor met het live tv kijken? In dat geval kan het een bekend issue zijn dat op dit moment speelt op de Mediabox, dit kan je lezen in dit topic. Het is tijdelijk op te lossen door de Mediabox te herstarten. We verwachten dit met een volgende software update op te kunnen lossen!
Hi @M.linning, komt dit probleem voor met het live tv kijken? In dat geval kan het een bekend issue zijn dat op dit moment speelt op de Mediabox, dit kan je lezen in dit topic. Het is tijdelijk op te lossen door de Mediabox te herstarten. We verwachten dit met een volgende software update op te kunnen lossen!
Het is ook bij opnamens. Zoals vannacht(3:00) denk een aflevering van 1 uur is het geluid wel 6x weg gevallen
Hi @M.linning, dit is een bekend probleem bij ons en het is in onderzoek. Hopelijk hebben we binnenkort een fix hiervoor!
NIEUW per 20/3: Wegvallend geluid tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Het probleem is in onderzoek.
Verdere updates hierover kun je vinden in het algemene topic:
Hi @M.linning, dit is een bekend probleem bij ons en het is in onderzoek. Hopelijk hebben we binnenkort een fix hiervoor!
NIEUW per 20/3: Wegvallend geluid tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Het probleem is in onderzoek.
Verdere updates hierover kun je vinden in het algemene topic:
Ik heb de Mediabox opnieuw opgestart. Echter helpt je nog steeds niet en zijn we der eigenlijk echt wel klaar mee. Bij ziggo hadden we dit probleem nooit.
Me vrouw keek gister een film op prime en elke 5 min viel het geluid uit(nee dit is niet overdreven die 5 min)
@M.linning Wil je nog eens proberen om het geluid van Dolby naar stereo te veranderen, zorgt dit voor verbetering?
Mocht dit werken wil ik je vragen om een hier een filmpje van te maken, zodat ik dit nogmaals kan doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst voor verder onderzoek.
@M.linning Wil je nog eens proberen om het geluid van Dolby naar stereo te veranderen, zorgt dit voor verbetering?
Mocht dit werken wil ik je vragen om een hier een filmpje van te maken, zodat ik dit nogmaals kan doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst voor verder onderzoek.
Alvast super bedankt voor de moeite!
Heb via het media kastje het geluid op stereo gezet en het heeft nog steeds niets geholpen.....
@Tommie van Odido Heb zojuist de Mediabox aangesloten aan de kabel(kabel zat los). Ik heb ook een filmpje gemaakt echter kan ik die niet hier toevoegen van dat het geluid wegvalt.
Edit: Na 5 min op de kabel tv gekeken te hebben viel het geluid weer uit.
Hoi @M.linning, heel erg bedankt voor de informatie! Je kunt een filmpje uploaden via WeTransfer en de link met ons delen. Zou je dit willen doen? Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana
Hoi @M.linning, heel erg bedankt voor de informatie! Je kunt een filmpje uploaden via WeTransfer en de link met ons delen. Zou je dit willen doen? Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana
@M.linning Bedankt voor het delen! Het issue is in ieder geval bij ons bekend en in onderzoek al. De tussentijdse workaround is om de Mediabox te herstarten door deze kort van de stroom te halen en dan weer aan te sluiten. Ik zie in de lijnmeting dat de Mediabox inmiddels 1,5 week aangesloten staat. Ik vermoed dat er eerder toen je de herstart deed, dat dit niet lang genoeg is gedaan. Deze van de stroom halen voor minimaal 30 seconden zou het dan tijdelijk moeten oplossen. Voor een definitieve oplossing is het momenteel echt wachten op de nieuwe update voor de Mediabox. We zijn ermee bezig!
Voor de geluidsissues die je ook ervaart via de Videoland app en opnames, heb ik een ticket voor je aangemaakt. Je ontvangt hier ook een e-mail van ter bevestiging. Ik verwacht dat dit ook hoort bij het al bekende issue dat we hebben, maar voor de zekerheid dit ook nog apart doorgezet.
@M.linning Bedankt voor het delen! Het issue is in ieder geval bij ons bekend en in onderzoek al. De tussentijdse workaround is om de Mediabox te herstarten door deze kort van de stroom te halen en dan weer aan te sluiten. Ik zie in de lijnmeting dat de Mediabox inmiddels 1,5 week aangesloten staat. Ik vermoed dat er eerder toen je de herstart deed, dat dit niet lang genoeg is gedaan. Deze van de stroom halen voor minimaal 30 seconden zou het dan tijdelijk moeten oplossen. Voor een definitieve oplossing is het momenteel echt wachten op de nieuwe update voor de Mediabox. We zijn ermee bezig!
Voor de geluidsissues die je ook ervaart via de Videoland app en opnames, heb ik een ticket voor je aangemaakt. Je ontvangt hier ook een e-mail van ter bevestiging. Ik verwacht dat dit ook hoort bij het al bekende issue dat we hebben, maar voor de zekerheid dit ook nog apart doorgezet.
Bedank voor je bericht.
Ik heb nu het stroom van de Mediabox er afgehaald. (1min)
Ik moet wel eerder bekennen dat wij er wel echt klaar mee zijn. Bij ziggo hadden we dit nooit en nu is het gewoon te vaak en duurt veel te lang voor dat het opgelost wordt. Dit is niet de service wat ik van jullie verwacht...
Hoi @M.linning, dit is ook absoluut niet de situatie waar wij je in willen laten zitten! Lastig genoeg zijn geluidsproblemen lastig om te traceren. Ik kan je verzekeren dat de technische dienst haar uiterste best gaat doen om tot de bron te komen en ik hoop dat het geluid snel weer als muziek in je oren klinkt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.