Beantwoord
Meerdere problemen met de Entone TV box bij voornamelijk opnames en afspelen hier van
Beste lezer,
Ik heb een aantal problemen met de bij T-Mobile Thuis geleverde Entone TV box (bij voornamelijk opnames). Het is een heel lijstje geworden welke ik in de afgelopen periode heb samengesteld. Wellicht herken je een van de onderstaande problemen. Let's go!
Blokjes bij afspelen van opnames
Wanneer dit gebeurt moet je het afspelen stoppen en het afspelen helemaal opnieuw starten, de blokjes zijn dan meestal verdwenen. De blokjes zijn dus niet opgenomen, maar worden tijdens het afspelen van een opname zichtbaar, overigens niet altijd maar wel regelmatig. Voor- en achteruit spoelen heeft geen invloed, de blokjes blijven dan zichtbaar.
Sporadisch blokjes bij live TV
Soms zijn er blokjes zichtbaar bij live TV kijken, meestal is dit op te lossen door even te zappen naar een andere zender. Overigens komt dit probleem sporadisch voor, maar lijkt dit zich vaker te herhalen wanneer het eenmaal is voorgekomen. De TV box dient dan opnieuw opgestart te worden (stroom van het apparaat).
Problemen bij herhalende opnames
Ingestelde opnames voor programma's blijven opgenomen worden ook al is het programma afgelopen en niet meer op de buis. Het lijkt alsof de opname puur op een vaste tijd op herhalen per week is ingesteld en er niet naar de gids en/of naam van het programma gekeken wordt of het programma überhaupt nog wel in de gids staat. Als je vervolgens via 'Gepland > Programma > Verwijderen alle herhalende opnames' het programma’s wilt verwijderen, dan werkt deze optie niet en dus moet je stuk voor stuk de geplande opnames voor dit programma verwijderen.
Dit werkt nogal frustrerend en dus kies ik er vaak voor om ALLE geplande opnames te verwijderen waardoor de lijst leeg is en alle op te nemen programma’s weer toegevoegd moeten worden. Maar als je vervolgens na een dag/paar dagen weer in de lijst met geplande opnames kijkt, dan staan er soms weer een aantal programma’s tussen die zijn verwijderd en die zeker niet meer op de buis zijn en ook niet in de gids staan vermeld.
Daarnaast worden niet alle ingeplande opnames weergeven in de lijst met geplande opnames, want bij het instellen van een programma wordt er soms de melding gegeven dat er al een opname is ingepland van het programma met dezelfde informatie… ofwel, de opname lijkt wel ingepland maar deze is niet zichtbaar in de lijst bij Gepland.
Programma’s worden soms dubbel opgenomen
De ene opname volgt dan de begin- en eindtijd van de gids en de andere opname neemt volgens de door ons zelf ingestelde extra tijd voor en na het programma op (5 minuten voor en 15 minuten na).
Mediabox is traag met met voor- en achteruit spoelen
Wanneer je bij het voor- en achteruit spoelen op PLAY drukt dan schiet je vaak 10 seconden verder voordat het afspelen begint. Dit verbetert niet na het opnieuw opstarten (stroom van het apparaat). Overigens gebeurt het ook vrij regelmatig dat het zappen tergend traag gaat, maar dit lijkt niet altijd een probleem te zijn.
Geen informatie bij de omschrijving van de opname
Dit terwijl deze informatie wel in de gids stond op het moment van opname. De titel en tijdstip wordt overigens wel goed weergegeven. Is de omschrijving toe te voegen bij de opnames?
Ik heb een aantal problemen met de bij T-Mobile Thuis geleverde Entone TV box (bij voornamelijk opnames). Het is een heel lijstje geworden welke ik in de afgelopen periode heb samengesteld. Wellicht herken je een van de onderstaande problemen. Let's go!
Blokjes bij afspelen van opnames
Wanneer dit gebeurt moet je het afspelen stoppen en het afspelen helemaal opnieuw starten, de blokjes zijn dan meestal verdwenen. De blokjes zijn dus niet opgenomen, maar worden tijdens het afspelen van een opname zichtbaar, overigens niet altijd maar wel regelmatig. Voor- en achteruit spoelen heeft geen invloed, de blokjes blijven dan zichtbaar.
Sporadisch blokjes bij live TV
Soms zijn er blokjes zichtbaar bij live TV kijken, meestal is dit op te lossen door even te zappen naar een andere zender. Overigens komt dit probleem sporadisch voor, maar lijkt dit zich vaker te herhalen wanneer het eenmaal is voorgekomen. De TV box dient dan opnieuw opgestart te worden (stroom van het apparaat).
Problemen bij herhalende opnames
Ingestelde opnames voor programma's blijven opgenomen worden ook al is het programma afgelopen en niet meer op de buis. Het lijkt alsof de opname puur op een vaste tijd op herhalen per week is ingesteld en er niet naar de gids en/of naam van het programma gekeken wordt of het programma überhaupt nog wel in de gids staat. Als je vervolgens via 'Gepland > Programma > Verwijderen alle herhalende opnames' het programma’s wilt verwijderen, dan werkt deze optie niet en dus moet je stuk voor stuk de geplande opnames voor dit programma verwijderen.
Dit werkt nogal frustrerend en dus kies ik er vaak voor om ALLE geplande opnames te verwijderen waardoor de lijst leeg is en alle op te nemen programma’s weer toegevoegd moeten worden. Maar als je vervolgens na een dag/paar dagen weer in de lijst met geplande opnames kijkt, dan staan er soms weer een aantal programma’s tussen die zijn verwijderd en die zeker niet meer op de buis zijn en ook niet in de gids staan vermeld.
Daarnaast worden niet alle ingeplande opnames weergeven in de lijst met geplande opnames, want bij het instellen van een programma wordt er soms de melding gegeven dat er al een opname is ingepland van het programma met dezelfde informatie… ofwel, de opname lijkt wel ingepland maar deze is niet zichtbaar in de lijst bij Gepland.
Programma’s worden soms dubbel opgenomen
De ene opname volgt dan de begin- en eindtijd van de gids en de andere opname neemt volgens de door ons zelf ingestelde extra tijd voor en na het programma op (5 minuten voor en 15 minuten na).
Mediabox is traag met met voor- en achteruit spoelen
Wanneer je bij het voor- en achteruit spoelen op PLAY drukt dan schiet je vaak 10 seconden verder voordat het afspelen begint. Dit verbetert niet na het opnieuw opstarten (stroom van het apparaat). Overigens gebeurt het ook vrij regelmatig dat het zappen tergend traag gaat, maar dit lijkt niet altijd een probleem te zijn.
Geen informatie bij de omschrijving van de opname
Dit terwijl deze informatie wel in de gids stond op het moment van opname. De titel en tijdstip wordt overigens wel goed weergegeven. Is de omschrijving toe te voegen bij de opnames?
Beste antwoord door Glassertje
Hallo @Erik072 Welkom op het forum.
Ik heb dezelfde ontvanger en ik herken wel een paar problemen die opgelost zijn door de Guidion monteur en mezelf. Misschien heb je wat aan mijn ervaring en oplossingen..
Dat blokjes in beeld heb ik ook gehad, alleen moest ik even rebooten voor het weg was en iedere 2 dagen kwam het terug. Rete irritant. Waar ik op uit kwam was de utp kabel tussen mijn router en de media converter, let wel ik heb het modem van T-Mobile niet in gebruik en zit op glasvezel. Ik weet jouw setup niet. Mocht je alleen de T-Mobile modem hebben en glasvezel hebben, check dan of de utp kabel tussen het modem en de media converter geen rode kabel is. Guidion was hier geweest voor ander tv probleem (tv signaal te laag dus beeld zag er soms niet uit) en die vertelde dat daar hele slechte tussen zitten. UTP vervangen (een gele) en mijn probleem was opgelost. Deze rode kabels worden uitgegeven door vooral KPN. Misschien heb je daarom ook wel blokjes bij het opnemen, omdat je signaal te laag is. Als je belt naar de klantenservice kunnen ze jou meteen vertellen wat de kwaliteit is van jouw tv signaal. Toen die te laag was, hebben ze meteen een monteur ingeplant.. Mijn modem werd voor de zekerheid ook meteen vervangen. Maar dit zou ook de blokjes kunnen veroorzaken.
De herhaalde opname: Dit is niet zoals bij KPN dat je een (serie) terugkomende opname toevoegt en dat die opnames stoppen als de serie afgelopen is. Dit kan ook (nog) niet want bij de EPG gegevens staan de seizoen of afleveringsnummers niet. Als je een herhaalde opname instelt, dan blijft die net zo lang iedere week of dag, hoe je het instelt, opnemen tot de harddisk vol is. Volgende probleem met herhaalde opnames is dat niet ieder programma iedere week op het zelfde tijd uitzend, terwijl serie opnames zoals bij KPN ik dacht volgens een programma id, zodat het programma herkend werd. Dus daar zit het probleem. Serieopname is wel een wens. Daar is zelf een topic over.
Dubbel opnemen heb ik geen last van.
Dat de box traag is met vooruit en achteruit spoelen heb ik alleen bij 16x, dan duurt het even voor de box reageert en in het begin kon ik dan de andere kant weer uitspoelen. Dit heb ik opgelost door een tijdje 16x te spoelen en als laatste 8x en dat werkt prima voor me. Ik spoel alleen de reclames. En EPG van pagina zit een vertraging in, maar dat went.
Geen informatie bij opnames. Daar heb ik geen last van. Een enkele keer is er geen informatie beschikbaar maar is pas 1x gebeurt. Maar dat kan wel eens, niet zo'n probleem.
Als ik zo jouw klachten lees, zou het ook zomaar kunnen dat je ontvanger niet goed is, als bovenstaande allemaal doorgelopen is. Maar daar zal denk ik toch een monteur in beeld komen die het probleem voor je moet oplossen.
Misschien kun je iets met deze informatie, anders heb ik mijn best gedaan. 😀
Bekijk origineelIk heb dezelfde ontvanger en ik herken wel een paar problemen die opgelost zijn door de Guidion monteur en mezelf. Misschien heb je wat aan mijn ervaring en oplossingen..
Dat blokjes in beeld heb ik ook gehad, alleen moest ik even rebooten voor het weg was en iedere 2 dagen kwam het terug. Rete irritant. Waar ik op uit kwam was de utp kabel tussen mijn router en de media converter, let wel ik heb het modem van T-Mobile niet in gebruik en zit op glasvezel. Ik weet jouw setup niet. Mocht je alleen de T-Mobile modem hebben en glasvezel hebben, check dan of de utp kabel tussen het modem en de media converter geen rode kabel is. Guidion was hier geweest voor ander tv probleem (tv signaal te laag dus beeld zag er soms niet uit) en die vertelde dat daar hele slechte tussen zitten. UTP vervangen (een gele) en mijn probleem was opgelost. Deze rode kabels worden uitgegeven door vooral KPN. Misschien heb je daarom ook wel blokjes bij het opnemen, omdat je signaal te laag is. Als je belt naar de klantenservice kunnen ze jou meteen vertellen wat de kwaliteit is van jouw tv signaal. Toen die te laag was, hebben ze meteen een monteur ingeplant.. Mijn modem werd voor de zekerheid ook meteen vervangen. Maar dit zou ook de blokjes kunnen veroorzaken.
De herhaalde opname: Dit is niet zoals bij KPN dat je een (serie) terugkomende opname toevoegt en dat die opnames stoppen als de serie afgelopen is. Dit kan ook (nog) niet want bij de EPG gegevens staan de seizoen of afleveringsnummers niet. Als je een herhaalde opname instelt, dan blijft die net zo lang iedere week of dag, hoe je het instelt, opnemen tot de harddisk vol is. Volgende probleem met herhaalde opnames is dat niet ieder programma iedere week op het zelfde tijd uitzend, terwijl serie opnames zoals bij KPN ik dacht volgens een programma id, zodat het programma herkend werd. Dus daar zit het probleem. Serieopname is wel een wens. Daar is zelf een topic over.
Dubbel opnemen heb ik geen last van.
Dat de box traag is met vooruit en achteruit spoelen heb ik alleen bij 16x, dan duurt het even voor de box reageert en in het begin kon ik dan de andere kant weer uitspoelen. Dit heb ik opgelost door een tijdje 16x te spoelen en als laatste 8x en dat werkt prima voor me. Ik spoel alleen de reclames. En EPG van pagina zit een vertraging in, maar dat went.
Geen informatie bij opnames. Daar heb ik geen last van. Een enkele keer is er geen informatie beschikbaar maar is pas 1x gebeurt. Maar dat kan wel eens, niet zo'n probleem.
Als ik zo jouw klachten lees, zou het ook zomaar kunnen dat je ontvanger niet goed is, als bovenstaande allemaal doorgelopen is. Maar daar zal denk ik toch een monteur in beeld komen die het probleem voor je moet oplossen.
Misschien kun je iets met deze informatie, anders heb ik mijn best gedaan. 😀
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.