Skip to main content

Contractverlening akkoord voor klant en door Odido schriftelijk bevestigd - toch geannuleerd door Odido


Op 25/05 jl contact gezocht met Odido om mijn internet (glas) abo te verleningen met 1 jaar.

Ik ben keurig te woord gestaan door een vriendelijke medewerkster. Zij deed het volgend voorstel:

1 jaar: 8 maand € 25 Euro + 4 maand € 40. Vervolgens kwam nog de optie voor 2 jaar, maar dat wilde ik niet.

Ik heb vervolgens gevraagd wanneer deze verlening in zou gaan. Haar antwoord was, dat kan gewoon morgen ingaan.

Als ik akkoord was met het voorstel, zou ik dadelijk een SMS krijgen en zij vroeg mij om daar akkoord mee te gaan. Heb SMS ontvangen en link geopend en vervolgens hierop akkoord gegeven.

De dag erna een email ontvangen met de bevestiging van de voorwaarden.

Ik heb dit even snel doorgelezen en zag dat de tarieven en ingangsdatum klopten met de afspraken van een dag eerder en ben er vanuit gegaan dat e.e.a. nu in gang is gezet.

Gisteren (11/06) een mail ontvangen dat mijn bestelling was geannuleerd (??). Omdat ik de laatste dagen niets heb besteld bij Odido, toch maar even gebeld vandaag (12/06). Het bleek dat de eerdere contractverlenging niet door kon gaan omdat de medewerker een fout had gemaakt.

Een lang verhaal kort, de eerdere aanbieding was geannuleerd door Odido omdat er al een abonnement bestaat op mijn adres. Dat is vreemd omdat ik met de medewerkster op 25/05 heb gesproken over verlenging van mijn abo met 1 jaar en daar ook een schriftelijke bevestiging (na akkoord op een SMS tijdens het gesprek) van heb ontvangen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik bel voor een verlening van mijn contract.

Aangegeven dat het verlengingsaanbod, waar ik "ja" op heb gezegd, volgens mij bindend is voor beide partijen en Odido dit nu niet (2 weken bedenktijd voorbij) zo maar eenzijdig op kan zeggen.
De meneer aan de telefoon heeft nog even een collega gesproken en kwam terug met het antwoord: Excuses voor het voorval, u krijgt binnen 3 dagen een email van ons.

Vanmorgen een mail ontvangen met de tekst: 'Vergeet je niet te verlengen? Een tijdje geleden hebben we je een e‑mail gestuurd met een mooi verlengaanbod voor je internet‑abonnement. Als je nu verlengt, krijg je de eerste 4 maanden korting bij een 2‑jarig abonnement

Ik ben eigenlijk 'not amused' over dit voorval en zou graag zien dat Odido de afgesproken - en schriftelijk bevestigde contractafspraken nakomt zoals telefonisch besproken op 25/5 met de medewerkster en door Odido de dag erna schriftelijk bevestigd.

Zie onderstaand plaatje voor het document wat bij de mail was gevoegd van 26/05

 

Graag zou ik via dit forum zien dat Odido zich houdt aan de gemaakte afspraken op 25/05.

 

 

 

 

 

.
 

 

 

 

Uitgelichte reactie

13 juni 2025

Hey ​@Pietjepuk1234, bedankt voor je uitgebreide toelichting en fijn dat je dit hier met ons deelt.

Ik snap heel goed dat je hier niet blij van wordt, zeker niet als je netjes akkoord bent gegaan met een aanbieding en dan achteraf te horen krijgt dat dit toch niet door kan gaan. Om dit goed voor je uit te zoeken en te kijken wat er precies is misgegaan, heb ik nog een paar gegevens van je nodig. Wil je je profiel aanvullen met: Je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Zodra je die gegevens hebt aangevuld, duik ik er direct voor je in en zorg ik dat we dit netjes oplossen. Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

 

11 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 13 juni 2025

Hey ​@Pietjepuk1234, bedankt voor je uitgebreide toelichting en fijn dat je dit hier met ons deelt.

Ik snap heel goed dat je hier niet blij van wordt, zeker niet als je netjes akkoord bent gegaan met een aanbieding en dan achteraf te horen krijgt dat dit toch niet door kan gaan. Om dit goed voor je uit te zoeken en te kijken wat er precies is misgegaan, heb ik nog een paar gegevens van je nodig. Wil je je profiel aanvullen met: Je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Zodra je die gegevens hebt aangevuld, duik ik er direct voor je in en zorg ik dat we dit netjes oplossen. Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 13 juni 2025

@Tommie van Odido 

Dank voor je reactie.

ik heb zoeven mijn gegevens geüpdatet.

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Pietjepuk1234, mega bedankt! Ik wilde graag meekijken en stond in de startblokken, alleen staat je geboortedatum nog op de standaard ingevulde gegevens. Kan jij hier jouw geboortedatum plaatsen en het mij laten weten als alles compleet is? Dan kom ik er zo snel als ik kan op terug!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 14 juni 2025

Halo ​@Cheyenne van Odido 

Geboortedatum in profiel aangepast (dacht dat ik dat gisteren al had gedaan, maar blijkbaar niet opgeslagen).

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 15 juni 2025

Hoi ​@Pietjepuk1234, super bedankt voor het aanpassen! Ik heb het direct nagekeken. Ik zie dat de collega inderdaad op 26 mei 2025 een nieuw abonnement heeft afgesloten in plaats van een verlenging. Deze is inmiddels geannuleerd. Ik wil mijn oprechte excuses hiervoor aanbieden. Ik had ook graag de verlenging zelf direct voor je in orde gemaakt, maar dit kunnen wij niet doen. Mijn collega's van de verlengafdeling staan voor je klaar om dit in je huidige abonnement aan te passen op 0800 0092. Er staat een super mooi aanbod op je te wachten als je tussen maandag en vrijdag van 08:00 - 20:00 belt of zaterdag van 09:00 - 17:30. Voor nu wens ik je een hele mooie dag!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 juni 2025

Beste ​@Ishana van Odido  dank voor je update. Ik ga telefonisch contact opnemen om te horen wat voor aanbod men voor mij in petto heeft. Als ik jouw bewoordingen mag geloven (super mooi aanbod) dan moet het wel goed komen. Ik laat weten wat ik van het aanbod vind.als dit bij mij bekend is.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 17 juni 2025

Beste ​@Ishana van Odido Ik heb zoeven bijna een uur aan de telefoon gehangen met Odido helpdesk omdat ik het probleem weer opnieuw moest uitleggen. Na veel heen en weer gepraat een aanbod ontvangen. Dat stelt me eigenlijk opnieuw teleur, want is minder korting dan wat ik op 26 mei als bevestiging per email heb ontvangen. Nogmaals gevraagd hoe het kan dat ik een beter aanbod heb ontvangen en bevestigd heb gekregen per email. Antwoord is voor mij niet echt plausibel, dit blijft voor mij een vreemd verhaal.  

De medewerker heeft ruggespraak gehouden maar geen beter aanbod. Ik wordt binnenkort weer teruggebeld door een medewerker.

Het lijkt me logisch dat Odido in dit geval gewoon de afspraken dient na te komen. Begrijp ook echt niet waarom daar zo star en moeilijk over wordt gedaan. Het kost mij enorm veel tijd aan de telefoon om alles weer opnieuw uit te leggen. Dan heb ik het nog niet eens over de frustratie die dit oplevert.
 

 

 

 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 24 juni 2025

@Ishana van Odido Verder geen reactie meer van je ontvangen over mijn terugkoppeling op je eerdere post van 'super mooi aanbod’. Vorig week heeft Odido aangeven dat ik binnen 5 dagen terug zal worden gebeld om een oplossing te bespreken. Tot op heden niets vernomen….

Ga me eens verdiepen in eventuele vervolgstappen want dit gaat’m niet worden ben ik bang.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 25 juni 2025

Hey ​@Pietjepuk1234, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je meerdere keren gebeld hebt.

Nu zie ik ook wat er misgaat, er is toendertijd een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging. Hier gelden natuurlijke andere kortingen. 

Nieuwe klanten krijgen een welkomstkorting om de overstap extra aantrekkelijk te maken. Jij hebt bij de start van je abonnement destijds ook gebruikgemaakt van zo’n korting. Na afloop van die periode geldt het reguliere maandbedrag en kun je gebruikmaken van een verlengaanbieding. Die is inderdaad anders dan een nieuwe klantenkorting, dit doen we om het voor iedereen werkbaar en eerlijk te houden. We waarderen bestaande klanten juist enorm en proberen dit ook via persoonlijke deals en extra voordelen te laten zien, al zal het prijsvoordeel soms minder zijn dan bij een eerste overstap.

Daarnaast als je een nieuw contract aangaat dan zit je minimaal 14 werkdagen zonder internet. Dit komt omdat je al een verbinding bij ons hebt lopen maar de lijn moet vervolgens worden vrijgegeven en moet worden gekoppeld aan de nieuwe aanvraag. Dit duurt minimaal 14 werkdagen en kan langer duren. Dit is natuurlijk niet ideaal.

Ik ga er vanuit dat onze sales-afdeling je als nog een mooi verlengaanbod kan geven! Deze zal wel minder zijn dan de welkomstkorting.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 juni 2025

@Tommie van Odido Dank voor je reactie.

Ik ga het verhaal hierboven niet nog eens intypen maar tijdens het eerste gesprek heb ik duidelijk aangegeven dat het om een verlenging gaat. Daar is ook een aanbieding voor gemaakt door de Odido medewerkster. Dat deze aanbieding alleen voor nieuwe klanten geldt, heb ik niet geweten en is ook tijdens het gesprek niet genoemd.

Ik heb gisteren een klacht ingediend en gevraagd binnen een gestelde termijn te komen met een reactie c.q. oplossing. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 17 juli 2025

Even een update m.b.t. dit onderwerp.

Na lang wachten en heen en weer bellen (en het verhaal nog een paar keer aan andere Odido medewerkers te moeten uitleggen) ben ik nu met de nodige tegenzin akkoord gegaan met 12 maanden verlenging. 

Het kost me te veel tijd en frustratie om Odido te bewegen om hun afspraken na te komen.

Er werd wel een compensatie aangeboden, maar dit dekte niet de volledige afspraken die eerder waren gemaakt en de extra kosten van de laatste maanden van mijn huidig contract. 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen