Skip to main content

Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56


Toon eerste reactie

606 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 15 mei 2024

Fijn om te horen @nieuwhoffs, fijne zonnige middag! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 mei 2024

Hoi. @Tommie van Odido  zou je mij kunnen helpen. Ik het zelfde probleem om mijn Google Nest deurbel en camera’s aan te sluiten op het wifi netwerk. Bij voorbaat dank.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 16 mei 2024

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 juni 2024

@Tommie van Odido 

Tommie van Odido schreef:

Hi @Marcinternet, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Dag Tommie,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Google Nest Camera (accu). Ik heb alle stappen geprobeerd zoals instellingen op de modem. Echter geen effect. Zou je de firmware update ook op mijn modem willen doorvoeren? 

Alvast bedankt!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 14 juni 2024

Hi @Dhr.Weidemann, welkom op onze Community!

De nieuwste firmware staat al op het modem. Je kan proberen om WPA-3 op WPA-2 te zetten en om Wifi 6 uit te schakelen. Als dat niet werkt dan kan het zijn dat de Google Nest moeite heeft met het herkennen van het modem. Dan kun je de volgende work-around voor gebruiken:  

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 juni 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hi @Tommie van Odido  ik heb meerdere keren geprobeerd, maar het lukt toch niet. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 juni 2024
richardmartina schreef:
Tommie van Odido schreef:

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hi @Tommie van Odido  ik heb meerdere keren geprobeerd, maar het lukt toch niet. 

Trouwens, @Tommie van Odido  Wanneer ik een hotspot maak via mijn telefoon lukt het wel om de camera en deurbel te verbinden met de hotspot.  


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 15 juni 2024

Dan moet de work-around in mijn vorige reactie werken @richardmartina!

 

Tommie van Odido schreef:

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 juni 2024
Tommie van Odido schreef:

Dan moet de work-around in mijn vorige reactie werken @richardmartina!

 

Tommie van Odido schreef:

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

@Tommie van Odido het is gelukt!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 20 juni 2024

@richardmartina Geweldig om te horen, dankjewel voor het delen van de herstelupdate! 😄


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 25 juni 2024

Goeiemorgen, is het echt nodig om te vragen voor deze update of gebeurd die uiteindelijk automatisch? 

 

Mvg

 

Danny welters 

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dat gaat altijd automatisch @Danny welters


  • is Prince of Content
  • 58 reacties
  • 8 augustus 2024

Na een plaatselijke stroom storing werkt mijn Youless electriciteitsuitlezer niet meer; ik begrijp van deze firma dat het specifek om MIJN nieuw modem gaat, de Zyxel T56; ik begrijp ook dat dit al opgelost had moeten zijn, maar dat is het niet; het IP adres was nog wel hetzelfde, maar dat werkt niet, mijn IP scanner geeft voor dat adres ..-..-..-123 een grijs vlakje, dus ziet dit niet.

Ik zie hierboven dat ik de modem naar de factory settings zou moeten restten, maar daar begin ik niet aan, want er is teveel aan gekoppeld, en daar heb ik geen verstand van.

Wilt u mij op een eenvoudige manier op gang helpen aub!!!!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 8 augustus 2024

Hey @naalroc, ik heb hier een topic gevonden waar iemand dit heeft opgelost, hier een directe link naar de oplossing:  https://community.odido.nl/thuisnetwerk%2D566/youless%2Dls%2D120%2Dkrijgt%2Dgeen%2Dip%2Dadres%2Dvan%2Dzyxel%2Dt%2D56%2D362239/index3.html?postid=1791765#post1791765

 


  • is Prince of Content
  • 58 reacties
  • 8 augustus 2024

Ja dat zal geweldig zijn voor de computer nerds, maar ik snap er de ballen niet van: moet ik eerst allerlei andere programma's downloaden, die ik niet wil of zal gebruiken, en al deze ellende omdat een router van Odido niet goed werkt; ook om dat ding had ik niet gevraagd, maar kreeg het toegestuurd een jaar geleden omdat een vorig model ook niet goed werkte; het lijk lijkt er op dat ik beter naar een andere provider kan gaan, maar het is net zoiets als met banken, je weet niet hoeveel andere ellende je dan op je nek haalt. Ik kan dat scherm waar je op de youless de vaste IP moet instellen, niet vinden/krijgen. Geen idee wat nu.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 9 augustus 2024

Dan raad ik toch een reset aan @naalroc, van de Youless en het modem. Hopelijk pakt hij hem dan weer. 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 september 2024

Hallo @Tommie van Odido,

Wij zouden graag in een testopstelling willen onderzoeken wat hier nou aan de hand is zodat we hopelijk een oplossing kunnen vinden. Dit issue treedt alleen met jullie Zyxel modems op, en pas na een bepaalde modem firmware update. Daarvoor werkte het zonder problemen met dezelfde modems.

We hebben inmiddels een Zyxel modem bemachtigd, maar die heeft nog een oudere firmware waar het nog wel goed mee werkt. We kunnen zelf geen firmware update doen omdat dit in de Odido firmware variant geblokkeerd is, en omdat we geen Odido klant zijn kunnen we denk ik ook geen push update van jullie ontvangen. Graag komen we met jullie in contact over hoe we hier verder kunnen. Ik heb een DM naar je gestuurd, en we kunnen het denk ik het beste via die route vervolgen. Alvast bedankt.

@naalroc: Je kunt contact opnemen met de Youless support via ons contactformulier, en dan helpen we je hier verder mee. Als workaround kan er inderdaad een vast IP adres ingesteld worden.


  • Debutant
  • 1 reactie
  • 10 oktober 2024

Ik meld me ook even, zocht op waarom het me niet lukt om een camera aan te sluiten van Google Nest en kan dit topic tegen. 

Ik heb die Google Nest gekocht omdat de imou het niet meer deed terwijl hij wel gewoon werkt, maar ligt dus waarschijnlijk aan de firmware..…

 

Enfin, wie heeft de oplossing?


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 19 oktober 2024
Youless schreef:

Hallo @Tommie van Odido,

Wij zouden graag in een testopstelling willen onderzoeken wat hier nou aan de hand is zodat we hopelijk een oplossing kunnen vinden. Dit issue treedt alleen met jullie Zyxel modems op, en pas na een bepaalde modem firmware update. Daarvoor werkte het zonder problemen met dezelfde modems.

We hebben inmiddels een Zyxel modem bemachtigd, maar die heeft nog een oudere firmware waar het nog wel goed mee werkt. We kunnen zelf geen firmware update doen omdat dit in de Odido firmware variant geblokkeerd is, en omdat we geen Odido klant zijn kunnen we denk ik ook geen push update van jullie ontvangen. Graag komen we met jullie in contact over hoe we hier verder kunnen. Ik heb een DM naar je gestuurd, en we kunnen het denk ik het beste via die route vervolgen. Alvast bedankt.

@naalroc: Je kunt contact opnemen met de Youless support via ons contactformulier, en dan helpen we je hier verder mee. Als workaround kan er inderdaad een vast IP adres ingesteld worden.

Hoi @Youless ,

Is er inmiddels al contact geweest tussen jullie en Odido? En is er al zicht op een oplossing?

Ik kan sinds 16 oktober 5:40 namelijk ook opeens mijn Youless LS-120 niet meer bereiken (T54 modem). Ik heb als noodoplossing de LS-120 tijdelijk maar een statisch ip-adres gegeven, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Lijkt erop alsof er op 16 oktober iets gewijzigd is aan mijn modem (DX5401-B0   V5.17(ABZC.0)T54C_b28). Mogelijk andere firmware? Ik zie namelijk dat sinds die datum ook de logregels van de DHCP server in het modem niet juist meer zijn (zie 

)


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 oktober 2024

Hallo @ed-win 

We hebben helaas geen reactie gekregen, ook niet op onze DM’s. Het zal inderdaad vrijwel zeker met de firmware update van het Zyxel modem begonnen zijn. Het zelf handmatig instellen van een vast IP adres op de Youless, zoals je al gedaan hebt, is dan de aanbevolen workaround.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 oktober 2024

Ik kan ook mijn google nest kan niet met wifi verbinden nadat ik over ben gegaan naar het nieuwere model t-56

 

kan ik ook de firmware update krijgen 

 

wesley


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 november 2024

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 3 november 2024

@Tommie van Odido en @Teresa van Odido

Ik kan ook mijn google nest cam niet met wifi verbinden nadat ik over ben gegaan naar het nieuwere model t-56

 

kan ik ook de firmware update krijgen 

 

wesley


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12857 reacties
  • 4 november 2024

Hey @wesleyvdkreeft, welkom op onze Community! 

De laatste firmware staat op het modem, echter hebben de Google products er nog moeite mee. Met een omweg lukt de verbinding wel. Dit werkt ook voor de camera.

1. Factory reset je router. (Hoeft niet altijd nodig te zijn)
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 november 2024

Update voor Youless gebruikers: er is een Youless firmware update waarmee de Youless weer een IP adres van het Zyxel modem vekrijgt. Firmware versie 1.6.3 kan met de Youless app op de Youless geladen worden vanuit het instellingen scherm. Dit is in minder dan een minuut te doen, en kan zelfs ook gedaan worden wanneer de Youless geen IP adres meer krijgt van het modem. Na de update wordt er weer een IP adres verkregen van het Zyxel modem.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen