Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 562 reacties
  • 16924 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 15 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 7 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

562 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dat gaat altijd automatisch @Danny welters

Goeiemorgen, is het echt nodig om te vragen voor deze update of gebeurd die uiteindelijk automatisch? 

 

Mvg

 

Danny welters 

 

Reputatie 7
Badge +16

@richardmartina Geweldig om te horen, dankjewel voor het delen van de herstelupdate! 😄

Dan moet de work-around in mijn vorige reactie werken @richardmartina!

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

@Tommie van Odido het is gelukt!

Reputatie 7
Badge +9

Dan moet de work-around in mijn vorige reactie werken @richardmartina!

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hi @Tommie van Odido  ik heb meerdere keren geprobeerd, maar het lukt toch niet. 

Trouwens, @Tommie van Odido  Wanneer ik een hotspot maak via mijn telefoon lukt het wel om de camera en deurbel te verbinden met de hotspot.  

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hi @Tommie van Odido  ik heb meerdere keren geprobeerd, maar het lukt toch niet. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dhr.Weidemann, welkom op onze Community!

De nieuwste firmware staat al op het modem. Je kan proberen om WPA-3 op WPA-2 te zetten en om Wifi 6 uit te schakelen. Als dat niet werkt dan kan het zijn dat de Google Nest moeite heeft met het herkennen van het modem. Dan kun je de volgende work-around voor gebruiken:  

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

@Tommie van Odido 

Hi @Marcinternet, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Dag Tommie,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Google Nest Camera (accu). Ik heb alle stappen geprobeerd zoals instellingen op de modem. Echter geen effect. Zou je de firmware update ook op mijn modem willen doorvoeren? 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hoi. @Tommie van Odido  zou je mij kunnen helpen. Ik het zelfde probleem om mijn Google Nest deurbel en camera’s aan te sluiten op het wifi netwerk. Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen @nieuwhoffs, fijne zonnige middag! 

Hi @nieuwhoffs, ik heb het modem eindelijk kunnen benaderen en heb wat instellingen aangepast. Kun je nu wel verbinding maken met de JBL? 

@Tommie van Odido, Het is gelukt, de JBL speakers maken nu wel verbinding.
Dank je wel voor de aanpassingen. Ben er blij mee. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nieuwhoffs, ik heb het modem eindelijk kunnen benaderen en heb wat instellingen aangepast. Kun je nu wel verbinding maken met de JBL? 

Hoi @nieuwhoffs, vind je het goed als we een nieuwe T-75 opsturen en het testen? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido Als dit een alternatief is dat de JBL speakers gaan werken zie ik graag de nieuwe T-75 tegemoet. De vorige werkt niet, hoop dus dat deze het wel gaat doen.

Groeten.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @nieuwhoffs, vind je het goed als we een nieuwe T-75 opsturen en het testen? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Hi @nieuwhoffs, dat is toch vreemd en wil ik graag eerst onderzoeken. Tommie heeft gelijk, volgens ons systeem moet je een T-75 hebben. Deze hebben we in december 2023 naar je toegestuurd. Volgens de DHL link heb je deze op 27-12-2023 in ontvangst genomen. Wat staat jou hiervan bij? Volgens ons systeem moet jij deze in bezit hebben.

 

Hoi @Tommie van Odido , @Cheyenne van Odido er is inderdaad een T-75 eind december ontvangen. 
Deze ook verwisseld, maar modem werd niet gezien door mijn apparaten. Klantenservice gebeld, van alles doorlopen. Op een gegeven moment werd modem de T-75 wel gezien, maar kwam er geen data doorheen. Kreeg alleen maar de melding geen wifi verbinding mogelijk. Van alles geprobeerd maar helaas niets hielp. Medewerker wist niet meer wat te doen, en in overleg besloten om de oude T-65 terug te zetten en de T-75 retour te zenden.  Nu werkt bijna alles behalve de JBL speakers. Die hebben nog nooit gewerkt.
De T-75 geretourneerd, ook hier weer contact over gehad. Blijkt dat deze nooit is aangekomen. Track en Trace nummer doorgegeven, waarmee het afgehandeld is.
De gegevens in jullie systeem is onjuist, T-75 retour gezonden, T-65 actief.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @nieuwhoffs, dat is toch vreemd en wil ik graag eerst onderzoeken. Tommie heeft gelijk, volgens ons systeem moet je een T-75 hebben. Deze hebben we in december 2023 naar je toegestuurd. Volgens de DHL link heb je deze op 27-12-2023 in ontvangst genomen. Wat staat jou hiervan bij? Volgens ons systeem moet jij deze in bezit hebben.

Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

@Tommie van Odido

hai Tommie , de info die je aangeeft is onjuist. Modem is T56 zie foto. Welke firmware er draaid geen idee. Kan zelf ook de gegevens niet benaderen. 

 

Inmiddels zijn we 12 dagen verder en nog geen reactie gehad. Is er misschien iemand anders naast @Tommie van Odido die dit op kan pakken. @Teresa van Odido kun jij hier misschien antwoord op geven. Dat de JBL speakers niet werken begint toch wel irritant te worden. Staan hier een aantal speakers nutteloos te wezen. Daar heb ik ze niet voor aangeschaft. Het wordt nu wel tijd om de speakers werkend te krijgen. 

Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

@Tommie van Odido 

hai Tommie , de info die je aangeeft is onjuist. Modem is T56 zie foto. Welke firmware er draaid geen idee. Kan zelf ook de gegevens niet benaderen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

Ik heb het nogmaals aangegeven @nieuwhoffs. Maandag zal ernaar gekeken worden! 

@Tommie van Odido Kom even terug op je antwoord dat er afgelopen maandag naar gekeken gaat worden. Inmiddels is het vrijdag en werken de JBL speakers nog steeds niet.
De monteur is langs geweest, ga er dus vanuit dat het modem op afstand te benaderen is en de update uitgevoerd kan worden. Kun je aangeven wat de status momenteel is. Wanneer wordt de update uitgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +14

De handmatige lijst is inderdaad niet meer. Het is nu general avaliable en wordt met 30K updates per nacht uitgestuurd naar de T-56 routers.  Dit zou over 6 nachten gereed moeten zijn. Dus check morgen alvast weer even.

In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten, met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!

Mag ik er ook bij op de lijst?

Sinds vandaag een klant, maar helaas niet heel tevreden met de overstap. Talloze topics gelezen en probeer al uren een simpele portforward voor elkaar te krijgen op die T56, zonder succes. Ik begin spijt te krijgen.

Groet,

 



 

 

 

@Tommie van Odido Ik had niet gezien dat de update naar alle modems gepushed gaat worden. Heeft het nog nut om mezelf op de lijst te plaatsen? Is er een mogelijkheid dat we een bericht krijgen als de update is geïnstalleerd?

Reageer