Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 543 reacties
  • 15887 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 4 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

543 reacties

Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

@Tommie van Odido 

hai Tommie , de info die je aangeeft is onjuist. Modem is T56 zie foto. Welke firmware er draaid geen idee. Kan zelf ook de gegevens niet benaderen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

Ik heb het nogmaals aangegeven @nieuwhoffs. Maandag zal ernaar gekeken worden! 

@Tommie van Odido Kom even terug op je antwoord dat er afgelopen maandag naar gekeken gaat worden. Inmiddels is het vrijdag en werken de JBL speakers nog steeds niet.
De monteur is langs geweest, ga er dus vanuit dat het modem op afstand te benaderen is en de update uitgevoerd kan worden. Kun je aangeven wat de status momenteel is. Wanneer wordt de update uitgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +14

De handmatige lijst is inderdaad niet meer. Het is nu general avaliable en wordt met 30K updates per nacht uitgestuurd naar de T-56 routers.  Dit zou over 6 nachten gereed moeten zijn. Dus check morgen alvast weer even.

In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten, met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!

Mag ik er ook bij op de lijst?

Sinds vandaag een klant, maar helaas niet heel tevreden met de overstap. Talloze topics gelezen en probeer al uren een simpele portforward voor elkaar te krijgen op die T56, zonder succes. Ik begin spijt te krijgen.

Groet,

 



 

 

 

@Tommie van Odido Ik had niet gezien dat de update naar alle modems gepushed gaat worden. Heeft het nog nut om mezelf op de lijst te plaatsen? Is er een mogelijkheid dat we een bericht krijgen als de update is geïnstalleerd?

@Tommie van Odido Weet niet of je ik je moet taggen, maar bij deze voor de zekerheid. Graag update pushen indien mogelijk.

@Tommie van Odido 

graag ontvang ik ook een update van de t56 router zodat ik mijn toon kan verbinden. BVD 

Mocht ik me nog aan kunnen melden, dan graag. Ben al bijna een maand aan het vechten om mijn Wiim Pro achtige apparaat (Audalytic AH90) aan de praat te krijgen. Hoop dat je het een duwtje kan geven, ondanks de algemene uitrol een dezer dagen. Dank! 

Ik heb begrepen dat ik me hier moet melden voor een update van de router zodat mijn apparaten weer normaal gaan werken? Bij deze meld ik me aan voor de update.

Reputatie 7
Badge +14

De firmware is nu general avaliable en wordt in de komende 6 nachten naar alle routers uitgerolt. Als je inlogt zie je daar op een gegeven moment versie b10 staan.

Ook ik zou graag de firmware ontvangen @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @edvanderburg. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

@Teresa van Odido en of @Tommie van Odido  zou ik toegevoegd kunnen worden voor de update? 

Reputatie 6
Badge +2

@rikt45 Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! De update wordt morgen uitgestuurd. 

@Tommie van Odido goede morgen, zouden jullie de nieuwste firmware ook naar mijn router kunnen pushen? Ik heb al maanden ruzie om mijn Harman Kardon Citation met Google Assistent te koppelen met mijn wifi maar tevergeefs. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het nogmaals aangegeven @nieuwhoffs. Maandag zal ernaar gekeken worden! 

Reputatie 7
Badge +9

In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten, met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!

@nieuwhoffs Dank je wel voor het herstartten van het modem. Uiteraard ga ik gelijk voor je kijken of het modem up to date is!

Ik ben direct het systeem ingedoken. Echter krijg ik een foutmelding als ik in de instellingen van jouw modem wil, hierdoor kan ik niet zien of de update is uitgevoerd. Ik heb toen gelijk jouw verbinding uitgemeten en een wegvallende verbinding geconstateerd. Om dit zo snel mogelijk te verhelpen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over met een link om de afspraak in te plannen. Geef je ons een seintje als de monteur is langs geweest? Zoals ik aangaf, durf ik niet met zekerheid te zeggen dat de update is doorgekomen en de monteur kan dit niet voor je doen. Ik kijk dit graag nogmaals voor je na wanneer jouw diensten weer optimaal werken! 

@Teresa van Odido vanmorgen is de monteur langs geweest.
Samen met de monteur getest of de JBL speakers werken maar helaas die kunnen nog geen verbinding maken het wifi. De monteur denkt dat de update nog niet gelukt is.
Wil je nogmaals kijken of het modem nu geen foutmelding meer vertoond en de update uitgevoerd kan worden.
Dank je wel

Het lijkt niet gelukt te zijn. Ga morgen nog even de modem restarten.

Reputatie 6
Badge +2

@HJTeunis Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling. Uiteraard help ik je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing! 

Ik ben nogmaals jouw modeminstellingen ingedoken en zie dat het één en ander nog niet helemaal goed stond (Wifi 6 en de bandsteering). Dit heb ik gelijk voor je aangepast. Wil je nogmaals proberen om verbinding te maken? Ik verneem graag of het is gelukt! 

Reputatie 6
Badge +2

@nieuwhoffs Dank je wel voor het herstartten van het modem. Uiteraard ga ik gelijk voor je kijken of het modem up to date is!

Ik ben direct het systeem ingedoken. Echter krijg ik een foutmelding als ik in de instellingen van jouw modem wil, hierdoor kan ik niet zien of de update is uitgevoerd. Ik heb toen gelijk jouw verbinding uitgemeten en een wegvallende verbinding geconstateerd. Om dit zo snel mogelijk te verhelpen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over met een link om de afspraak in te plannen. Geef je ons een seintje als de monteur is langs geweest? Zoals ik aangaf, durf ik niet met zekerheid te zeggen dat de update is doorgekomen en de monteur kan dit niet voor je doen. Ik kijk dit graag nogmaals voor je na wanneer jouw diensten weer optimaal werken! 

@Odido'dan Teresa Ik was er vrij zeker van dat ik met de instellingen speelde die je hebt genoemd. Maar goed nieuws, het werkte! Ik heb mijn Google Nest-camera (op batterijen) aan mijn netwerk kunnen toevoegen. Bedankt voor je hulp.

@Teresa van Odido Met goede hoop op dit bericht bij mij ook de 802.11 modus voor WiFi b/g/n gemengd toegepast. Helaas werkt het bij mij nog niet.

  • Mijn Zyxel heeft versie B10.
  • Ik heb mijn 2,4ghz en 5ghz wifi netwerken gesplits en de 5ghz een andere naam gegeven.
  • De 802.11 modus van wifi op b/g/n gemengd gezet.
  • WPA-2 ingesteld ipv WPA-3.

De deurbel camera factory reset gegeven en natuurlijk de zyxel gerestart. Na dit alles blijft hij geen verbinding maken met het netwerk.

 

Wellicht ben ik nog iets vergeten? Ik krijg wel de google deurbel camera gekoppeld aan mijn hotspot.

Gr!

@Tommie van Odido zoals aangegeven een powerflip uitgevoerd. Hoop dat het nu wel gaat lukken. Wanneer kan ik de update verwachten.  

Reputatie 6
Badge +2

@colobot Super fijn om te lezen dat je jouw Google-Nest camera weer kunt verbinden met het modem! 😀

Reageer