Skip to main content

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

@diyer Natuurlijk wil ik niets liever dan dat jij kan genieten van je Harman Kardon speaker. Ik help je gelijk verder om dit te realiseren! 

Heb je al eens geprobeerd om Wifi 6 uit te schakelen of WPA-3 > WPA 2 te zetten? Je kunt dit aanpassen door in te lossen op het modem. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: 

Kom je er niet uit, dan pas ik het natuurlijk ook met alle liefde voor je aan! Wil je dan alleen nog je community profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN?

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


Hallo, ik heb ook problemen met het verbinden van mijn Harman Kardon speaker. De klantenservice is niet behulpzaam en nu moet ik de keuze maken om mijn contract weer te ontbinden en terug te gaan naar Ziggo waar ik deze problemen niet had. Kunnen jullie mij een update geven of het probleem al is opgelost en welke route ik moet lopen om het te koppelen? Bedankt alvast


Dank je wel Pieter en Teresa!

ik ga eea testen zodra het modem binnen is en zal hier laten weten of het de oplossing is!


@Pieter_B Dankjewel voor de tip! 

@RobinHH Ik heb meteen een nieuw modem jouw kant opgestuurd om dit te testen. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code. Ook ontvang je instructies voor het retourneren van je oude modem. 

Laat je het mij weten als je het modem hebt ontvangen en getest? Ik sta klaar om je verder te helpen indien nodig! 


@Cheyenne van Odido kun je eens meekijken of je ​@RobinHH kunt helpen in een ruil van een modem?

Wil niet zeggen dat dit het oplost, maar proberen is een optie.

Vandaag ook iemands feedback gehad over een NAS die problemen gaf, die heeft nu een eigen modem gekocht en draaien op de Odido connectie zonder issues voor zijn NAS.

Dus Zyxel komt steeds meer naar voren als een router met ‘issues’, waar men het ene probleem oplost .. maar er andere voor terug komen .. helaas.


Er is recent wel een update geweest van de Zyxel bij mijn weten, om wat issues op te lossen.

Maar blijkbaar heeft deze update iets anders weer tot een issue gemaakt, zoals dit probleem.

Neem aan dat de melding ‘Automatisch’ slaat op dat hij via DHCP een IP opvraagt.

Kun je die andere velden ook invullen, dus naast de DNS waarde?

Dus is het ook mogelijk om een fixed IP-adres, netmask en gateway in te vullen?

 

Ik kan die velden op zich wel vullen, maar mijn router ‘ziet’ de WP totaal niet. Heeft het dan zin om zelf iets in te vullen?

Pieter_B, ik zie dat jij een medeklant bent en superuser. Ontzettend fijn dat je zo meedenkt! Als dit probleem echter niet softwarematig/ qua instellingen op te lossen is, wat is dan het moment dat iemand van Odido met een oplossing komt? 

Cheyenne van Odido reageerde vrijwel direct met het ruilen van mijn modem voor de T54. LOost dat iets op?


Er is recent wel een update geweest van de Zyxel bij mijn weten, om wat issues op te lossen.

Maar blijkbaar heeft deze update iets anders weer tot een issue gemaakt, zoals dit probleem.

Neem aan dat de melding ‘Automatisch’ slaat op dat hij via DHCP een IP opvraagt.

Kun je die andere velden ook invullen, dus naast de DNS waarde?

Dus is het ook mogelijk om een fixed IP-adres, netmask en gateway in te vullen?

 


E.e.a. heeft in het verleden gewoon goed gewerkt met dit modem (Zyxel T-56).

Dan er vanuit gaande, dat je toen ook geen poorten hebt open gezet of andere aanpassingen hebt gedaan in je Zyxel router?

Als dat zo is en het werkte, is je WP een client naar hun servers.

Maar krijgt je WP nu wel of geen IPv4 vanuit de DHCP van de Zyxel, want dat is key?

Starting Nmap 7.94SVN ( https://nmap.org ) at 2024-12-20 13:19 CET
Nmap scan report for 51.144.74.140 <<< iotstatic.myuplink.com
Host is up (0.0070s latency).
Not shown: 997 filtered tcp ports (no-response), 1 filtered tcp ports (host-unreach)
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
443/tcp open https

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.53 seconds

 

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de router.

Op je vraag of mijn WP wel of geen IPv4 krijgt, ben ik een beetje overvraagd. In de Zyxel router onder verbindingen staat geen apparaat met hetzelfde Mac adres als dat van de warmtepomp. De warmtepomp geeft het volgende weer; (Op verzoek van de Nibe specialist heb ik de dns ook al eens gewijzigd in 8.8.8.8, ook zonder gevolg)

 

En op 


E.e.a. heeft in het verleden gewoon goed gewerkt met dit modem (Zyxel T-56).

Dan er vanuit gaande, dat je toen ook geen poorten hebt open gezet of andere aanpassingen hebt gedaan in je Zyxel router?

Als dat zo is en het werkte, is je WP een client naar hun servers.

Maar krijgt je WP nu wel of geen IPv4 vanuit de DHCP van de Zyxel, want dat is key?

Starting Nmap 7.94SVN ( https://nmap.org ) at 2024-12-20 13:19 CET
Nmap scan report for 51.144.74.140 <<< iotstatic.myuplink.com
Host is up (0.0070s latency).
Not shown: 997 filtered tcp ports (no-response), 1 filtered tcp ports (host-unreach)
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
443/tcp open https

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.53 seconds

 

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de router.

Op je vraag of mijn WP wel of geen IPv4 krijgt, ben ik een beetje overvraagd. In de Zyxel router onder verbindingen staat geen apparaat met hetzelfde Mac adres als dat van de warmtepomp. De warmtepomp geeft het volgende weer; (Op verzoek van de Nibe specialist heb ik dns in de WP ook al eens gewijzigd in 8.8.8.8, ook zonder gevolg)

 


E.e.a. heeft in het verleden gewoon goed gewerkt met dit modem (Zyxel T-56).

Dan er vanuit gaande, dat je toen ook geen poorten hebt open gezet of andere aanpassingen hebt gedaan in je Zyxel router?

Als dat zo is en het werkte, is je WP een client naar hun servers.

Maar krijgt je WP nu wel of geen IPv4 vanuit de DHCP van de Zyxel, want dat is key?

Starting Nmap 7.94SVN ( https://nmap.org ) at 2024-12-20 13:19 CET
Nmap scan report for 51.144.74.140 <<< iotstatic.myuplink.com
Host is up (0.0070s latency).
Not shown: 997 filtered tcp ports (no-response), 1 filtered tcp ports (host-unreach)
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
443/tcp open https

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.53 seconds

 


Hi ​@RobinHH, onze Tommie is van een vakantie aan het genieten. ​@Pieter_B, weet hier iets van? Zo niet, dan kan ik altijd je modem omwisselen naar de T54 om te kijken of dit een verschil maakt!

Dan hoop ik dat ​@Pieter_B het voor me kan oplossen. :) 


Wat ik kan opmaken is die warmtepomp puur en alleen een client, net als een webbrowser die connectie maakt met webservers.

De warmtepomp heeft overigens ook geen IP adres.

Lees ook dat hij ook geen IP meer krijgt, dat moet eerst worden opgelost.

Het heeft blijkbaar voorheen goed gewerkt zonder dat je wijzigingen had toegepast in je Zyxel router, lees ik dat correct?

Heb je al eens een factory reset gedaan van de Zyxel, of een netwerk rest waar mogelijk van de warmtepomp?

 

Hallo Pieter, 

E.e.a. heeft in het verleden gewoon goed gewerkt met dit modem (Zyxel T-56). De connectie is bedoeld om verbinding te maken met het Myuplink, een software platform waaraan de bedieningsapp gekoppeld is (maar ook diagnoses gesteld kunnen worden op afstand).

Ik heb de factory reset al gedaan en via ‘canyouseeme.org’ krijg ik een connection time out op alle door Nibe gebruikte poorten.

Alles wijst erop dat de warmtepomp ‘niet gezien’ wordt door de router.


Wat ik kan opmaken is die warmtepomp puur en alleen een client, net als een webbrowser die connectie maakt met webservers.

De warmtepomp heeft overigens ook geen IP adres.

Lees ook dat hij ook geen IP meer krijgt, dat moet eerst worden opgelost.

Het heeft blijkbaar voorheen goed gewerkt zonder dat je wijzigingen had toegepast in je Zyxel router, lees ik dat correct?

Heb je al eens een factory reset gedaan van de Zyxel, of een netwerk rest waar mogelijk van de warmtepomp?

 


Hi ​@RobinHH, onze Tommie is van een vakantie aan het genieten. ​@Pieter_B, weet hier iets van? Zo niet, dan kan ik altijd je modem omwisselen naar de T54 om te kijken of dit een verschil maakt!


Ik heb een Nibe warmtepomp die geen verbinding maakt met het internet (bekabeld). Inmiddels contact gehad met de leverancier en zij geven aan dat er instellingen in de router gewijzigd moeten worden. Van Nibe krijg ik onderstaande informatie. Geen idee waar ik dat zou moeten/ kunnen wijzigen:

Met betrekking tot (internet)connectie met de myUplink software;

Communicatie vindt plaats via poort TCP/8883 en TCP/443 naar de cloudservice. Tijdens de initialisatie maakt het product altijd eerst verbinding met ipv4.myuplink.com of ipv6.myuplink.com via HTTP (TCP/80) om te bepalen of het product met het internet is verbonden en niet alleen met een lokaal netwerk. Vervolgens maakt het verbinding via HTTPS (TCP/443) met het domein iotstatic.myuplink.com, waarna alle verdere communicatie dynamisch plaatsvindt naar verschillende domeinnamen en IP-adressen, afhankelijk van het product en/of de regio waarin het product zich bevindt.

 

Het kan ook nodig zijn te specificeren dat de server reageert met een certificaat dat is goedgekeurd door een CA (Certificate Authority) specifiek voor myUplink. De installatie fungeert altijd als cliënt en is de partij die de communicatie initieert, waardoor het niet nodig is om poorten van buitenaf te openen.

 

Om ervoor te zorgen dat de klok in de installatie automatisch via het internet wordt ingesteld, moet naast het bovenstaande ook verkeer via het SNTP-protocol op poort UDP/123 naar het domein ntp.myUplink.com worden toegestaan. Ook in dit geval is het altijd de installatie die het verkeer initieert.

 

Het heeft allemaal prima gewerkt, maar ineens was de verbinding weg. De warmtepomp heeft overigens ook geen IP adres. Nadat ik dit topic heb gelezen, krijg ik de indruk dat de Zyxel T-56 wellicht geen IP adres afgeeft. Help @Tommie van Odido!!

 


Duidelijk, dank.


Ja dat klopt ​@RdeGreefd, het oude wifipunt moet namelijk eerst retour voordat de bestelling door zal lopen, daarna kun je het andere wifipunt opzeggen en retourneren.


Beste ​@Tommie van Odido, bedankt voor al je antwoorden. Ik ga beide wigipunten retour sturen, maar ik kan dat nieuwe wifipunt WX5600 niet opzeggen. Daar staat namelijk ‘je hebt op dit moment een lopende bestelling’. Echter, als ik naar ‘bestellingen’ ga, dan staat er: ‘er zijn op dit moment geen lopende bestellingen, aanpassingen of opzeggingen’. Dus dan gaat het opzeggen van dat nieuwe wifipunt niet. Wat kan ik doen? Kun jij of een van je collega's me helpen? Kan ik beide wifipunten gewoon retour sturen?


Dan kun je het wifipunt zelf opzeggen in Mijn Odido ​@RdeGreefd. Je hebt op 12-12 een e-mail gehad met de retourinstructies voor de WAP6807. 


@Tommie van Odido. Of ik ben onduidelijk, of je hebt niet alles goed gelezen. Ik heb uberhaupt geen wifiversterker/wifipunt nodig. Dus die WX5600 wil ik niet hebben en bovenal wil ik er niet maandelijks voor betalen. Het oude wifipunt (WAP6807) wil ik ook niet en stuur ik ook retour. Nu is alleen de vraag. Hoe doe ik dat? Kan dat gewoon met een retouradres?


Oh ja je hebt natuurlijk nog een WAP6807 staan van de T-50 ​@RdeGreefd, die zou wel retour moeten komen maar de WX5600 werkt dan weer niet met de T-50. Het makkelijkst is om gewoon de T-56 en WX5600 aan te sluiten en de WAP terug te sturen. De T-50 hoeven we niet meer retour zoals ik al aangaf. 


Beste ​@Tommie van Odido. En hoe zit het met het extra wifi-punt? Dat heeft geen nut meer immers en ik wens er al helemaal geen maandelijks bedrag meer voor te betalen. Excuus als dit aanvallend overkomt, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben.


Hey ​@RdeGreefd, systematisch gezien heb je nu een T-56, dus als je ooit een keer opzegd dan moet die retour komen. De T-50 hoeven we sowieso niet meer retour maar die kun je gewoon blijven gebruiken. Je dient wel het opgestuurde apparatuur op te halen omdat je die administratief in bezit hebt nu. 


Beste ​@Tommie van Odido, het kruist elkaar nu maar gisteravond is het toch gelukt met gebruik van oude telefoon. Alles is nu volledig aangesloten dus. Het extra wifipunt wilde ik nog met de klantenservice over bellen, want dat hadden we gratis erbij gekregen omdat wifi het niet voldoende deed. Nu zie ik op onze facturen dat er toch 2,5 euro per maand in rekening wordt gebracht. Ik hoef nu sowieso geen extra wifipunt meer in verband met het aangeschafte mesh network. Verder doet nu alles het onder het oude t50 modem en wil ik eigenlijk nu zo min mogelijk aanpassen.

Wat mij betreft kan alles dus retour inclusief het oude, nu niet meer in gebruik zijnde, extra wifipunt. Ik haal dus de spullen die zijn toegestuurd wat mij betreft niet op bij het DHL-punt en stuur het oude extra wifipunt retour.


Hey ​@elliswolting, ik zie dat de klantenservice inderdaad Wifi 6 op 5 gezet heeft.

Ik heb nu WPA-3 op WPA-2 gezet, het kan zijn dat je andere apparaten geen verbinding meer kunnen krijgen, geen zorgen, je hoeft alleen maar het netwerk volledig te vergeten op die apparaten en opnieuw verbinding te maken. Lukt het nu wel?

 

Hi ​@dirkkelderman, welkom op onze Community!

Alle modems zijn up to date. Graag ook proberen om Wifi 6 op 5 te zetten en WPA-3 op WPA-2 te zetten. Hopelijk lost dat het op!

 

Hey ​@RdeGreefd,  ik heb je een nieuw modem (T-56) en wifipunt (WX5600) opgestuurd. De T-50 hoeven we niet meer retour maar het oude wifipunt nog wel. Je ontvangt hier nog een e-mail over met de instructies. Hopelijk lost dit het voor je op!


Reageer