Skip to main content

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

Fijn om te horen @nieuwhoffs, fijne zonnige middag! 


Hoi. @Tommie van Odido  zou je mij kunnen helpen. Ik het zelfde probleem om mijn Google Nest deurbel en camera’s aan te sluiten op het wifi netwerk. Bij voorbaat dank.


Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 


@Tommie van Odido 

Hi @Marcinternet, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Dag Tommie,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Google Nest Camera (accu). Ik heb alle stappen geprobeerd zoals instellingen op de modem. Echter geen effect. Zou je de firmware update ook op mijn modem willen doorvoeren? 

Alvast bedankt!


Hi @Dhr.Weidemann, welkom op onze Community!

De nieuwste firmware staat al op het modem. Je kan proberen om WPA-3 op WPA-2 te zetten en om Wifi 6 uit te schakelen. Als dat niet werkt dan kan het zijn dat de Google Nest moeite heeft met het herkennen van het modem. Dan kun je de volgende work-around voor gebruiken:  

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.


Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hi @Tommie van Odido  ik heb meerdere keren geprobeerd, maar het lukt toch niet. 


Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hi @Tommie van Odido  ik heb meerdere keren geprobeerd, maar het lukt toch niet. 

Trouwens, @Tommie van Odido  Wanneer ik een hotspot maak via mijn telefoon lukt het wel om de camera en deurbel te verbinden met de hotspot.  


Dan moet de work-around in mijn vorige reactie werken @richardmartina!

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 


Dan moet de work-around in mijn vorige reactie werken @richardmartina!

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

@Tommie van Odido het is gelukt!


@richardmartina Geweldig om te horen, dankjewel voor het delen van de herstelupdate! 😄


Goeiemorgen, is het echt nodig om te vragen voor deze update of gebeurd die uiteindelijk automatisch? 

 

Mvg

 

Danny welters 

 


Dat gaat altijd automatisch @Danny welters


Na een plaatselijke stroom storing werkt mijn Youless electriciteitsuitlezer niet meer; ik begrijp van deze firma dat het specifek om MIJN nieuw modem gaat, de Zyxel T56; ik begrijp ook dat dit al opgelost had moeten zijn, maar dat is het niet; het IP adres was nog wel hetzelfde, maar dat werkt niet, mijn IP scanner geeft voor dat adres ..-..-..-123 een grijs vlakje, dus ziet dit niet.

Ik zie hierboven dat ik de modem naar de factory settings zou moeten restten, maar daar begin ik niet aan, want er is teveel aan gekoppeld, en daar heb ik geen verstand van.

Wilt u mij op een eenvoudige manier op gang helpen aub!!!!


Hey @naalroc, ik heb hier een topic gevonden waar iemand dit heeft opgelost, hier een directe link naar de oplossing:  https://community.odido.nl/thuisnetwerk%2D566/youless%2Dls%2D120%2Dkrijgt%2Dgeen%2Dip%2Dadres%2Dvan%2Dzyxel%2Dt%2D56%2D362239/index3.html?postid=1791765#post1791765

 


Ja dat zal geweldig zijn voor de computer nerds, maar ik snap er de ballen niet van: moet ik eerst allerlei andere programma's downloaden, die ik niet wil of zal gebruiken, en al deze ellende omdat een router van Odido niet goed werkt; ook om dat ding had ik niet gevraagd, maar kreeg het toegestuurd een jaar geleden omdat een vorig model ook niet goed werkte; het lijk lijkt er op dat ik beter naar een andere provider kan gaan, maar het is net zoiets als met banken, je weet niet hoeveel andere ellende je dan op je nek haalt. Ik kan dat scherm waar je op de youless de vaste IP moet instellen, niet vinden/krijgen. Geen idee wat nu.


Dan raad ik toch een reset aan @naalroc, van de Youless en het modem. Hopelijk pakt hij hem dan weer. 


Hallo @Tommie van Odido,

Wij zouden graag in een testopstelling willen onderzoeken wat hier nou aan de hand is zodat we hopelijk een oplossing kunnen vinden. Dit issue treedt alleen met jullie Zyxel modems op, en pas na een bepaalde modem firmware update. Daarvoor werkte het zonder problemen met dezelfde modems.

We hebben inmiddels een Zyxel modem bemachtigd, maar die heeft nog een oudere firmware waar het nog wel goed mee werkt. We kunnen zelf geen firmware update doen omdat dit in de Odido firmware variant geblokkeerd is, en omdat we geen Odido klant zijn kunnen we denk ik ook geen push update van jullie ontvangen. Graag komen we met jullie in contact over hoe we hier verder kunnen. Ik heb een DM naar je gestuurd, en we kunnen het denk ik het beste via die route vervolgen. Alvast bedankt.

@naalroc: Je kunt contact opnemen met de Youless support via ons contactformulier, en dan helpen we je hier verder mee. Als workaround kan er inderdaad een vast IP adres ingesteld worden.


Reageer