Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16265 Bekeken


Toon eerste reactie

553 reacties

@Tommie van Odido 

@Teresa van Odido 

Hebben jullie een idee waarom ik nog geen nieuwe firmware gepushed heb gekregen sinds dat ik op de lijst gezet ben een weekje geleden? Ik lees in de reacties dat het doorgaans binnen een paar dagen gedaan zou moeten zijn.

Ondertussen krijgen meer smart devices moeite in m’n netwerk. Maar het vervelendste is de connectie met mijn thermostaat die er dus al een paar weken niet is. 

@Teresa van Odido  Helaas heeft zelfs een reboot geen verschil gemaakt. Ik kan mijn camera nog steeds niet aan het netwerk toevoegen. Het duurt lang voordat het "verbinden met wifi" eindelijk stopt en uiteindelijk krijg ik de foutmelding "er is iets misgegaan". Helaas duurt dit probleem al te lang en begin ik mijn geloof te verliezen dat we een oplossing kunnen vinden. Het is jammer dat ik om zo'n eenvoudige reden Odido moet verlaten.

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op onze Community @Kaarriimm010!

Dat had ik graag gewild, echter zie ik dat jij een T-50 modem hebt op een DSL verbinding. Dit geldt alleen voor het T-56 modem. Zou je eens UPnP willen uitschakelen op het modem? Gaat dit om een bekabelde verbinding of via wifi? Welke melding krijg je als je FC24 wilt spelen maar het niet lukt? 

Hi @geoing78, welkom op onze Community!

Ook jouw modem heb ik toegevoegd aan de lijst. Deze zal vandaag nog de update ontvangen. 

Kan ook niet online op fc24 spelen kan je het ook voor mij regelen 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rmallinc, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Ik heb vandaag mijn Zyxel T56 modem aangesloten en zie dat deze nog op firmware B7 draait.

Ik zou ook graag een update naar B10 willen!

Reputatie 6
Badge +2

@jaricool Ik heb zojuist op jouw bericht gereageerd in een ander topic. Zou je aan de contractanten willen vragen om contact met ons op te nemen? Dan ga ik gelijk voor ze aan de slag! 

@colobot Je hebt de update ontvangen. Mocht je nog geen verbinding kunnen maken, wil je dan jouw modem een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

@timw99 Super fijn om te lezen dat de update heeft geholpen en je de Wiim weer kunt verbinden, ook fijn dat het met de andere apparaten is gelukt! 

@Teresa van Odido De WiiM doet het weer nadat ik vanochtend de update kreeg. Bedankt!

 

@henkdeleeuw Even een update mbt de andere apparaten. De NAS en TV werkte weer nadat ik ze zelf het netwerk opnieuw liet configureren. Ik gok dat ze even een ‘je staat niet meer in Belgie’ zetje nodig hadden. Zal iets te snel hebben besloten dat het met de router te maken had.

Reputatie 4
Badge

@henkdeleeuw

Hi Henk,

Nee jammer genoeg kan ik nog steeds geen wifi verbinding maken met de soundbar waardoor de tv het niet herkent en ook niet gekoppeld kan worden, hierdoor kan ik veel functies niet gebruiken..

Het is inderdaad niet het fout van de apparatuur noch van de leverancier aangezien het bij de vorige provider wel correct functioneerden.  Vind het spijtig dat ik mijn apparatuur niet optimaal kan gebruiken .

 

 

Ik denk dat ik vanavond of van het weekend dat nieuwe topic aan ga maken waar @Tommie van Odido je om vroeg. Ik denk dat ik begin te begrijpen wat er aan de hand is, en waarom er een klasse apparaten is die na de update wel een ip adres krijgen maar nog steeds niet werken.

En helaas zal daar - als ik het tenminste bij het rechte eind heb - weer een nieuwe firmware update voor nodig zijn. 

@Tommie van Odido Je hebt me toegevoegd aan de update-lijst. Het is nu 4 dagen geleden en ik kan nog steeds mijn camera niet aan het netwerk toevoegen. Hoe kan ik weten of de update is voltooid of niet?

Beste,

 

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…

Zou ik aub de firmware update mogen? 

voor serienummer: 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Graag vandaag nog eigenlijk als het kan? Het is voor onderzoek bij dieren. 

Reputatie 6
Badge +2

@Mitchelw Natuurlijk, ik heb je gelijk op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update uiterlijk morgen zult ontvangen. 

@Tommie van Odido Kan je mij aub ook op de lijst zetten?
Hier dezelfde issues met de speakers..

 

Dank alvast!

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@timw99 Even een reactie om dit te kunnen volgen. Geen verbinding kunnen maken met dns is een ander probleem dan de dhcp-bug, en dat het wel werkt via WiFi en niet bedraad is iets dat ik ook nog niet eerder genoemd gezien heb. Ik ben dus erg benieuwd of de firmware update hier ook zal helpen.

Ik heb ook mijn twijfels, maar we gaan het zien. Zou anders ook niet weten waarom mijn NAS en TV geen verbinding kunnen krijgen met de DNS server. Als het alleen de NAS was zou ik zeggen dat ik zelf iets verkeerd ingesteld heb staan.

Reputatie 4
Badge

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@timw99 Even een reactie om dit te kunnen volgen. Geen verbinding kunnen maken met dns is een ander probleem dan de dhcp-bug, en dat het wel werkt via WiFi en niet bedraad is iets dat ik ook nog niet eerder genoemd gezien heb. Ik ben dus erg benieuwd of de firmware update hier ook zal helpen.

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

Heel fijn @Teresa van Odido

 

Reputatie 6
Badge +2

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@Tommie van Odido zou ik ook nog op de lijst kunnen? Ben net terug verhuisd naar Nederland en ik heb dezelfde problemen als de anderen in de thread na het aanzetten van mijn WiiM Pro. Heb ook een T56 zie ik. Bedankt!

Overigens merk ik ook dat veel van mijn apparaten geen verbinding kunnen maken met DNS servers (NAS op Debian, LG smart TV). Dit is alleen het geval via Ethernet. WI-FI werkt wel (in ieder geval via mijn TV, laptops, etc). Kan dit ook hiermee te maken hebben? Zelfs als ik een eigen DNS server instel op het modem werkt het niet.

@Tommie van Odido zou ik ook nog op de lijst kunnen? Ben net terug verhuisd naar Nederland en ik heb dezelfde problemen als de anderen in de thread na het aanzetten van mijn WiiM Pro. Heb ook een T56 zie ik. Bedankt!

Super! Bedankt Tommie!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Greenish, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

 

Hey @NBC, je gaf aan dat zowel de tv als de soundbar wel verbinding maakt met wifi maar niet met elkaar? Zou je een eigen topic willen aanmaken? Dan kunnen we het verder onderzoeken! 

@henkdeleeuw 

Hi Henk,

Nee jammer genoeg kan ik nog steeds geen wifi verbinding maken met de soundbar waardoor de tv het niet herkent en ook niet gekoppeld kan worden, hierdoor kan ik veel functies niet gebruiken..

Het is inderdaad niet het fout van de apparatuur noch van de leverancier aangezien het bij de vorige provider wel correct functioneerden.  Vind het spijtig dat ik mijn apparatuur niet optimaal kan gebruiken .

 

 

Reputatie 4
Badge

@Tommie van Odido

 

Heb alles gereset en wederom geen connectie  tussen soundbar en tv. Wachtwoord had ik inderdaad aangepast met een uitroepteken. 

 

Mocht u nog oplossingen hebben dan hoor ik het graag.

 

 

@NBC Doet hij het alweer?

Zo niet: dan wil ik toch @Tommie van Odido even tegenspreken.
Als de twee apparaten met de router van je vorige provider wel samenwerkten, en nu niet meer, dan ligt het niet aan die apparaten, maar aan de nieuwe router.

Odido heeft helaas de neiging om bij problemen eerst naar de eigen apparatuur van de klant te wijzen als het niet werkt, maar er zijn de laatste tijd heel veel klachten van mensen die naar Odido zijn overgestapt waarna apparatuur die voorheen wel samenwerkte dat nu niet meer doet. Dan kan ik helaas alleen de conclusie trekken dat het aan de nieuwe router moet liggen in plaats van aan de andere apparatuur.

Hier nog iemand die graag de update wil hebben ivm wifi punten die het niet doen.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Dhiller007, geen zorgen: ik heb je gelijk op de lijst gezet om de firmware update te ontvangen. Ik verwacht dat je deze later vandaag of uiterlijk morgen zult ontvangen. Zo hoef je niet meer in de stilte te zitten! 

Reageer