Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 562 reacties
  • 16924 Bekeken


Toon eerste reactie

562 reacties

@Tommie van Odido, @Teresa van Odido
Graag ontvang ik ook deze FW update voor de Zyxel T56 router.
Sinds vorige week internet van Odido en geen muziek meer :)

 

Mvg, Jorick

Hallo

@Tommie van Odido

@Teresa van Odido

Ook ik ervaar veel problemen met DHCP en netwerk. Aparaten die onbekend zijn en spontane reboots. Zie ook dat logfile volloopt met "dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses"

Graag ontvang ik zo snel mogelijk de update voor de router. 

Reputatie 4
Badge

@Teresa van Odido  Ik heb allerlei soorten hulp nodig. Kun je me vertellen hoe ik wifi 6 kan uitschakelen? Het apparaatmerk en -model is "Google Nest Cam - batterij" van het model uit 2024. Ik heb het twee weken geleden gekocht bij Coolblue.

Ik ga je even volgen voor het resultaat.
Iki heb al diverse mensen met Google Nest Cam - battery met problemen voorbij zien komen, waarbij het zover ik weet nog niemand gelukt is om op de normale manier met de Zyxel T-56 te verbinden.

Zover mij bijstaat was het enige succesverhaal van iemand die de verbinding in eerste instantie gemaakt had via een andere router met dezelfde wifinaam en password als de Zyxel, om die dan naderhand terug te wisselen. Geen ideale oplossing, maar het werkte. Ik zou kunnen kijken of ik vanavond die post kan terugvinden.

Reputatie 7
Badge +3

@colobot Dank je wel voor je terugkoppeling!

Wifi 6 schakel je op de volgende manier uit:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Vervolgens ga je naar het menu > netwerkinstellingen >draadloos > andere en kies bij 802.11 modus voor WiFi b/g/n gemengd > klik op toepassen.

Mocht je er niet uitkomen, laat het mij dan weten. Ik pas het dan gelijk voor je aan! 

@Teresa van Odido  Ik heb allerlei soorten hulp nodig. Kun je me vertellen hoe ik wifi 6 kan uitschakelen? Het apparaatmerk en -model is "Google Nest Cam - batterij" van het model uit 2024. Ik heb het twee weken geleden gekocht bij Coolblue.

Reputatie 7
Badge +3

@colobot Dank je wel voor de genomen moeite, uiteraard zoek ik graag verder met je mee naar een werkende oplossing! 

Ik zie dat je WPA 3 al op WPA 2 hebt staan, maar heb je al eens geprobeerd om ook Wifi 6 uit te zetten? Indien je hier hulp bij nodig hebt, doe ik dit graag voor je. 

Mocht je dit niet willen of al hebben geprobeerd zonder succes, wil je mij dan de volgende informatie sturen? 

  • Merk/type camera 
  • Software versie 

Daarnaast verneem ik graag of er ook andere apparaten zijn waar je geen verbinding meekrijgt. 

 

@raytemp Ik weet niet precies waarom, maar je stond nog niet op de lijst, mijn excuses. Ik heb je er natuurlijk gelijk opgezet! Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag zult ontvangen. 

@vierapril  Ik heb je toegevoegd aan de lijst! Ook voor jou verwacht ik dat je de update morgenmiddag ontvangt. 

@Tommie van Odido

@Teresa van Odido

Hebben jullie een idee waarom ik nog geen nieuwe firmware gepushed heb gekregen sinds dat ik op de lijst gezet ben een weekje geleden? Ik lees in de reacties dat het doorgaans binnen een paar dagen gedaan zou moeten zijn.

Ondertussen krijgen meer smart devices moeite in m’n netwerk. Maar het vervelendste is de connectie met mijn thermostaat die er dus al een paar weken niet is. 

Kun je controleren welke versie je nu hebt?
Het lijkt er op dat er apparaten zijn (waaronder Google Nest apparatuur) die ook met versie b10 van de firmware connectieproblemen houden.

Zie ook dit bericht op de site van Zyxel zelf:
https://community.zyxel.com/en/discussion/comment/63642

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Beste, indien mogelijk zou ik ook graag de firmware update ontvangen. 

Reputatie 4
Badge

@Tommie van Odido

@Teresa van Odido

Hebben jullie een idee waarom ik nog geen nieuwe firmware gepushed heb gekregen sinds dat ik op de lijst gezet ben een weekje geleden? Ik lees in de reacties dat het doorgaans binnen een paar dagen gedaan zou moeten zijn.

Ondertussen krijgen meer smart devices moeite in m’n netwerk. Maar het vervelendste is de connectie met mijn thermostaat die er dus al een paar weken niet is. 

Kun je controleren welke versie je nu hebt?
Het lijkt er op dat er apparaten zijn (waaronder Google Nest apparatuur) die ook met versie b10 van de firmware connectieproblemen houden.

Zie ook dit bericht op de site van Zyxel zelf:
https://community.zyxel.com/en/discussion/comment/63642

@Tommie van Odido 

@Teresa van Odido 

Hebben jullie een idee waarom ik nog geen nieuwe firmware gepushed heb gekregen sinds dat ik op de lijst gezet ben een weekje geleden? Ik lees in de reacties dat het doorgaans binnen een paar dagen gedaan zou moeten zijn.

Ondertussen krijgen meer smart devices moeite in m’n netwerk. Maar het vervelendste is de connectie met mijn thermostaat die er dus al een paar weken niet is. 

@Teresa van Odido  Helaas heeft zelfs een reboot geen verschil gemaakt. Ik kan mijn camera nog steeds niet aan het netwerk toevoegen. Het duurt lang voordat het "verbinden met wifi" eindelijk stopt en uiteindelijk krijg ik de foutmelding "er is iets misgegaan". Helaas duurt dit probleem al te lang en begin ik mijn geloof te verliezen dat we een oplossing kunnen vinden. Het is jammer dat ik om zo'n eenvoudige reden Odido moet verlaten.

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op onze Community @Kaarriimm010!

Dat had ik graag gewild, echter zie ik dat jij een T-50 modem hebt op een DSL verbinding. Dit geldt alleen voor het T-56 modem. Zou je eens UPnP willen uitschakelen op het modem? Gaat dit om een bekabelde verbinding of via wifi? Welke melding krijg je als je FC24 wilt spelen maar het niet lukt? 

Hi @geoing78, welkom op onze Community!

Ook jouw modem heb ik toegevoegd aan de lijst. Deze zal vandaag nog de update ontvangen. 

Kan ook niet online op fc24 spelen kan je het ook voor mij regelen 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rmallinc, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Ik heb vandaag mijn Zyxel T56 modem aangesloten en zie dat deze nog op firmware B7 draait.

Ik zou ook graag een update naar B10 willen!

Reputatie 7
Badge +3

@jaricool Ik heb zojuist op jouw bericht gereageerd in een ander topic. Zou je aan de contractanten willen vragen om contact met ons op te nemen? Dan ga ik gelijk voor ze aan de slag! 

@colobot Je hebt de update ontvangen. Mocht je nog geen verbinding kunnen maken, wil je dan jouw modem een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

@timw99 Super fijn om te lezen dat de update heeft geholpen en je de Wiim weer kunt verbinden, ook fijn dat het met de andere apparaten is gelukt! 

@Teresa van Odido De WiiM doet het weer nadat ik vanochtend de update kreeg. Bedankt!

 

@henkdeleeuw Even een update mbt de andere apparaten. De NAS en TV werkte weer nadat ik ze zelf het netwerk opnieuw liet configureren. Ik gok dat ze even een ‘je staat niet meer in Belgie’ zetje nodig hadden. Zal iets te snel hebben besloten dat het met de router te maken had.

Reputatie 4
Badge

@henkdeleeuw

Hi Henk,

Nee jammer genoeg kan ik nog steeds geen wifi verbinding maken met de soundbar waardoor de tv het niet herkent en ook niet gekoppeld kan worden, hierdoor kan ik veel functies niet gebruiken..

Het is inderdaad niet het fout van de apparatuur noch van de leverancier aangezien het bij de vorige provider wel correct functioneerden.  Vind het spijtig dat ik mijn apparatuur niet optimaal kan gebruiken .

 

 

Ik denk dat ik vanavond of van het weekend dat nieuwe topic aan ga maken waar @Tommie van Odido je om vroeg. Ik denk dat ik begin te begrijpen wat er aan de hand is, en waarom er een klasse apparaten is die na de update wel een ip adres krijgen maar nog steeds niet werken.

En helaas zal daar - als ik het tenminste bij het rechte eind heb - weer een nieuwe firmware update voor nodig zijn. 

@Tommie van Odido Je hebt me toegevoegd aan de update-lijst. Het is nu 4 dagen geleden en ik kan nog steeds mijn camera niet aan het netwerk toevoegen. Hoe kan ik weten of de update is voltooid of niet?

Beste,

 

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…

Zou ik aub de firmware update mogen? 

voor serienummer: 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Graag vandaag nog eigenlijk als het kan? Het is voor onderzoek bij dieren. 

Reputatie 7
Badge +3

@Mitchelw Natuurlijk, ik heb je gelijk op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update uiterlijk morgen zult ontvangen. 

@Tommie van Odido Kan je mij aub ook op de lijst zetten?
Hier dezelfde issues met de speakers..

 

Dank alvast!

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@timw99 Even een reactie om dit te kunnen volgen. Geen verbinding kunnen maken met dns is een ander probleem dan de dhcp-bug, en dat het wel werkt via WiFi en niet bedraad is iets dat ik ook nog niet eerder genoemd gezien heb. Ik ben dus erg benieuwd of de firmware update hier ook zal helpen.

Ik heb ook mijn twijfels, maar we gaan het zien. Zou anders ook niet weten waarom mijn NAS en TV geen verbinding kunnen krijgen met de DNS server. Als het alleen de NAS was zou ik zeggen dat ik zelf iets verkeerd ingesteld heb staan.

Reputatie 4
Badge

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@timw99 Even een reactie om dit te kunnen volgen. Geen verbinding kunnen maken met dns is een ander probleem dan de dhcp-bug, en dat het wel werkt via WiFi en niet bedraad is iets dat ik ook nog niet eerder genoemd gezien heb. Ik ben dus erg benieuwd of de firmware update hier ook zal helpen.

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

Heel fijn @Teresa van Odido

 

Reageer