Skip to main content

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

@Tommie van Odido

 

Heb alles gereset en wederom geen connectie  tussen soundbar en tv. Wachtwoord had ik inderdaad aangepast met een uitroepteken. 

 

Mocht u nog oplossingen hebben dan hoor ik het graag.

 

 

@NBC Doet hij het alweer?

Zo niet: dan wil ik toch @Tommie van Odido even tegenspreken.
Als de twee apparaten met de router van je vorige provider wel samenwerkten, en nu niet meer, dan ligt het niet aan die apparaten, maar aan de nieuwe router.

Odido heeft helaas de neiging om bij problemen eerst naar de eigen apparatuur van de klant te wijzen als het niet werkt, maar er zijn de laatste tijd heel veel klachten van mensen die naar Odido zijn overgestapt waarna apparatuur die voorheen wel samenwerkte dat nu niet meer doet. Dan kan ik helaas alleen de conclusie trekken dat het aan de nieuwe router moet liggen in plaats van aan de andere apparatuur.


Hier nog iemand die graag de update wil hebben ivm wifi punten die het niet doen.


Hi @Dhiller007, geen zorgen: ik heb je gelijk op de lijst gezet om de firmware update te ontvangen. Ik verwacht dat je deze later vandaag of uiterlijk morgen zult ontvangen. Zo hoef je niet meer in de stilte te zitten! 


Hi @Tommie van Odido, graag zou ik ook de firmware update willen ontvangen zodat ik weer kan genieten van mijn Sonos. Deze kan ik helaas nu ook niet verbinden.
Hopelijk is de update er zo sneller dan pas over +/- 2 weken, is nu zo stil in huis 😉
 

 


Hi @richardklasens & @Leigh246, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.  

 

Hey @raytemp, die worden zeker nog gedaan! Dat kan wel eens langer duren dan twee weken, de eerste 7000 zijn nu uitgerold en vannacht weer een batch van 5000. Er zijn ongeveer 150.000 T-56's, dus die moeten allemaal nog aan de beurt komen.

 


Hey @Router, firmware staat erop!

 

Ik heb je op de lijst gezet @raytemp. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. Hopelijk werkt het daarna weer!

Dank je! 
Ben benieuwd :-)
De update zal in ieder geval mijn Remarkable 2 weer met internet kunnen verbinden had ik elders al gelezen. Ik hoop dat Het tevens de Tado weer aan de praat krijgt :-)

@Tommie van Odido Hi Tommie, worden de adhoc firmware updates nog gedaan of gaat iedereen nu mee in de grote uitrol omdat Eric melde dat de firmware nu voor iedereen uitgerold gaat worden? (met een mogelijke wachttijd van 2 weken)


@Sven-Odido bedankt voor de firmware update (heb nu V5.70(ACEA.0)T56C_b10 op Zyxel T56) en reMarkable2 verbindt met WiFi 👍🏽

 

@henkdeleeuw : dank voor doorverwijzing naar dit draadje 👍🏽

@Sven-Odido is it possible to do a firmware update on my modem too please? I have the same problem with my reMarkable. 


Ja! Hier nog een gebruiker met dramatische wifi en geen mogelijkheid tot connecten van Google Home devices. Het extra wifipunt laat ook te wensen over, want die moet dichterbij het modem staan om überhaupt fatsoenlijke wifi te hebben in huis waar voorheen met mijn fritzbox modem het huis een prima dekking had. Daarbij zijn heel veel instellingen uitgeschakeld volgens mij… 🙃


Dat ga ik voor je doen @colobot! Ik heb er veel vertrouwen in dat de update je camera’s weer tot leven zal brengen. Ik verwacht dat je de update dinsdag of woensdag zal ontvangen.

Ik ga hier voor je achteraan, je ziet snel je modem hernieuwd tot leven komen! 😄


hi @Tommie van Odido  Ik wil ook de nieuwe firmware ontvangen, ik heb problemen met de verbinding met mijn Google Nest-camera en hopelijk wordt dit verholpen met de nieuwe firmware.


Hi @Marcinternet, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.


Goedenavond,


Graag willen wij ook de nieuwe firmware voor onze Zyxel router ontvangen. We zitten nu op B8 en we kunnen de Remarkable 2 niet via wifi laten connecten. De helpdesk van Remarkable heeft aangegeven dat deze firmware versie B8 een issue heeft met de remarkable. Met de B10 versie zou het volgens hen opgelost zijn.
Daarom willen we graag vragen om de update naar B10 zo snel mogelijk te krijgen.

Alvast bedankt.
Mvg,
Marc

Hoi Marc,

Het goede nieuws is dat de b10 software inmiddels general available is geworden.  Ze zijn het nu naar alle routers aan het uitrollen maar vanwege de grote aantallen duurt dat totaal. 14 dagen. Misschien dat een moderator je nog ergens op een lijstje kan zetten, maar het komt er sowieso aan!


Goedenavond,


Graag willen wij ook de nieuwe firmware voor onze Zyxel router ontvangen. We zitten nu op B8 en we kunnen de Remarkable 2 niet via wifi laten connecten. De helpdesk van Remarkable heeft aangegeven dat deze firmware versie B8 een issue heeft met de remarkable. Met de B10 versie zou het volgens hen opgelost zijn.
Daarom willen we graag vragen om de update naar B10 zo snel mogelijk te krijgen.

Alvast bedankt.
Mvg,
Marc

Ironisch dat de helpdesk van Remarkable het duidelijker weet dan de helpdesk van Odido ;l


Goedenavond,


Graag willen wij ook de nieuwe firmware voor onze Zyxel router ontvangen. We zitten nu op B8 en we kunnen de Remarkable 2 niet via wifi laten connecten. De helpdesk van Remarkable heeft aangegeven dat deze firmware versie B8 een issue heeft met de remarkable. Met de B10 versie zou het volgens hen opgelost zijn.
Daarom willen we graag vragen om de update naar B10 zo snel mogelijk te krijgen.

Alvast bedankt.
Mvg,
Marc​​​​​​​


Bedankt @Tommie van Odido


Hey @Router, firmware staat erop!

 

Ik heb je op de lijst gezet @raytemp. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. Hopelijk werkt het daarna weer!

Dank je! 
Ben benieuwd :-)
De update zal in ieder geval mijn Remarkable 2 weer met internet kunnen verbinden had ik elders al gelezen. Ik hoop dat Het tevens de Tado weer aan de praat krijgt :-)


Hey @Router, firmware staat erop!

 

Ik heb je op de lijst gezet @raytemp. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. Hopelijk werkt het daarna weer!


@Tommie van Odido 

@Teresa van Odido 

Hoi, 

Sinds een paar dagen krijgt mijn Tado Bridge geen IP meer toegewezen en is offline.

(Gelukkig vriest het niet meer buiten)

Het is afgelopen week in de nacht in 1 keer mis gegaan. Het duffe is ook dat als de bridge is aangesloten op een UTP poort van het modem of van een switch mijn hele bandbreedte van mijn verbinding van 1GB opslokt en er maar max 20MB netwerk snelheid over blijft… Wat dan weer resulteert in het uitvallen van andere clients in mijn netwerk. Internetpaginas bezoeken is dan bijna onmogelijk. Trek ik de bridge er weer uit dan heb ik weer volle bak snelheid en werken alle andere clients weer zoals het moet.

Tado snapt het ook niet, want het heeft het altijd netjes gedaan.
Kan het zo zijn dat de verbinding geen 10Mbit/s half duplex ethernet snelheden meer accepteert sinds deze week?

 

Jullie een idee?

 


Hi @Router,  @Darknezz21@Konraddegroot@JohanP75@Timolcay, jullie staan op de lijst! De firmware zal spoedig geupgraded worden, tijdens het updaten zal het internet er ongeveer drie minuten uit liggen. Daarna is het modem up to date. 

Beste @Tommie van Odido , dank voor de snelle reactie! Wanneer kan ik de firmware en oplossing verwachten? Hij doet het nog steeds niet en in het logboek zie ik ook weer dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses. 

Alvast opnieuw bedankt.


@advanoirschot Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd! 


hoi @Tommie van Odido, graag ontvang ik ook de nieuwe firmware voor de Zyxel T56

gr

Ad


Geen dank @NBC, ik hoop dat ze je kunnen helpen! 


@Tommie van Odido

 

Bedankt voor je moeite!

Zal eens contact opnemen met de fabrikant.

 

Groetjes


Dan ben ik bang dat het niet met het wifinetwerk te maken heeft @NBC. Beide apparaten maken verbinding met het modem namelijk. Ik raad je aan om contact op te zoeken met de fabrikant. 


@Tommie van Odido 

 

Heb alles gereset en wederom geen connectie  tussen soundbar en tv. Wachtwoord had ik inderdaad aangepast met een uitroepteken. 

 

Mocht u nog oplossingen hebben dan hoor ik het graag.

 

 


Reageer