Ik krijg soms de melding “Netwerkverbinding mislukt” met als verdere uitleg in beeld “Er is geen verbinding met de tv dienst. Controleer de bekabeling en de internet verbinding”. Ondertussen draait op de achtergrond gewoon het beeld van de tv met geluid. Dus alles doet het gewoon.
Ik krijg alleen de melding niet meer weg. Dat lukt alleen door de tv box een harde reset te geven. Daarom denk ik dus dat het een bug is.
Hi
Ik hoor graag als je deze hebt uitgevoerd!
Ik heb idd een eigen modem. Maar zoals gezegd de verbinding werkt prima en dat is geen probleem. Het probleem is dat de tv box unresponsive wordt met deze melding terwijl beeld en geluid gewoon afspelen. Dan rest alleen nog een harde reset van de tv box.
Het probleem doet zich voor als een herstart van de router wordt uitgevoerd.
Ik kan prima met het probleem leven maar het is dus wel een bug in de tv box software.
Check! Thanks voor je terugkoppeling
Met de stappen hier beschreven, moet het echt helemaal lukken. Wil je laten weten of je wat hebt aan deze tips?
Nope, tussen modem en tv box werkt het prima. Alles doet het perfect. Modem werkt prima, tv box werkt prima. Alleen als de netwerkverbinding verloren gaat komt er een melding die niet meer weg wil. Beeld en geluid speelt dan achter het scherm gewoon door. De tv box wordt dan unresponsive en kan alleen hard gereset worden om hem weer te gebruiken. Dat is dus een bug.
Dus of je dat aan de leverancier van de box wilt melden of het development team van de tmobile schil.
Dag Jaap en Boris, hier hetzelfde probleem. Ik gebruik wel een Zyxel modem. Vanavond heb ik al 2 keer een harde reset moeten uitvoeren. Afgelopen week ook meerdere keren deze melding gehad. Modem heb ik ook al een keer een rest gegeven, maar dat lijkt niet te werken.
Dank voor de terugkoppeling
Ik heb even geprobeerd het probleem te reproduceren en het komt voor als de netwerkverbinding heel kort wordt onderbroken. Zo kort dat ik het handmatig niet kan simuleren want als het te lang is wordt de ui herstart. Deze simulatie kun je bij elk programma doen dus dat maakt niet uit
Tv box type is Entone 68
Firmware 14.8.97.1 build 1 etv vas tvxagv
TV is een Samsung Frame 65”
Hi
Gisteren tijdens de uitzending van VI bleef het beeld ineens stilstaan. Dit was om 22:13 uur. De box reageerde nergens meer en heb ik uiteindelijk een restart gegeven. Het andere probleem heeft zich nog niet voorgedaan.
Hoi
Hi
Ik kan begrijpen dat mijn bericht niet helemaal duidelijk was
Bij deze een foto van het scherm. Het gezicht op de achtergrond is dus tv, disney xd om 10:35 vandaag. Beeld speelt gewoon door.
Dag Jaap en Boris, dit is inderdaad de melding die ik ook geregeld krijg.
Hi heren, dank voor de reacties en duidelijke signaal! Ik ben direct naar onze technische dienst gestapt om dit te bekijken. Zij willen dit graag onderzoeken, maar om dit voor elkaar te krijgen, dient het T-Mobile modem te worden aangesloten om contact te leggen en eventueel de bug eruit te halen. Wanneer je eigen modem is aangesloten, kunnen we namelijk geen onderzoek beginnen en connecten. Ik begrijp dat dit mogelijk veel gevraagd is, maar mocht daarvoor de mogelijk zijn, hoor ik het graag van jullie.
Joh
Met een beetje verstand kun je al beredeneren dat het niets met het modem te maken heeft maar alleen met de tv box. Sterker nog, het heeft ook niet met de hardware van de tv box te maken maar alleen met de tmobile schil die er op gezet is.
Als deze fout optreedt hoort de box door te gaan naar een soft restart maar onder bepaalde omstandigheden doet ie dat niet.
Ik kan niet mn hele huis uit zetten met alle domotica die er aan vast hangt.
Zoals gezegd kan ik prima met deze bug leven omdat hij eigenlijk nauwelijks voorkomt. Ik heb ruim voldoende tijd besteed om jullie verder op het juiste spoor te zetten. Nu zijn de slimmeriken van development aan de beurt.
Dag Boris en Jaap, de technische dienst mag bij mij testen.
Hierbij nog even een video van de bug.
Vrienden van T-Mobile,
Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem. Hier ook de ‘netwerkverbinding mislukt’ melding bij het tijdelijk wegvallen van een internetverbinding welke vervolgens enkel is op te lossen door een harde reset. Screenshot bijgevoegd.
Gr. Tom
Hi
Dag allemaal,
ook wij hebben sinds vandaag dit fenomeen. Gisteren hebben we het oude T-Mobile modem vervangen voor een nieuwe T-Mobile modem. Waren in de veronderstelling dat alles goed was gegaan want we hebben gewoon voetbal en later tv kunnen kijken…
Dus groot is onze verbazing dat we nu dit krijgen.
Was alleen op de tv en ja ik heb een T-Mobile modem. Excuus als ik verkeerde topic heb gekozen maar was zo blij met de foto!
Hi
Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
Ik hoor graag van je of deze foutmelding zich hierna ook nog voordoet!
Ik heb de andere tv box niet aangezet. Maar bij deze had ik al de stroom eraf gehaald en toen nu lijkt het vooralsnog opgelost.
Hi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.