Skip to main content
Beantwoord

Problemen activering Facetime en iMessage


Toon eerste reactie

109 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 juli 2025

@Pharwin van Odido 

Bedankt voor de reactie, ik heb nog een maal alles gereset en nu werkt het.

gr bas


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4720 reacties
  • Antwoord
  • 24 juli 2025

Hoi allemaal, fijn dat het weer werkt! Uiteraard, excuses voor het ongemak. Alles zou nu weer naar behoren moeten werken. Voor de mensen waarbij het nog niet werkt, voer dan het onderstaande uit: 

  • Telefoon opnieuw opstarten
  • Checken of de software van je toestel up-to-date is
  • Netwerkinstellingen resetten  Bij een iPhone doet je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet werken, stuur dan een reactie in dit topic en tag mij met de volgende informatie: 

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens) 

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi allemaal, fijn dat het weer werkt! Uiteraard, excuses voor het omgemak. Alles zou nu weer naar behoren moeten werken. Voor de mensen waarbij het nog niet werkt, voer dan het onderstaande uit: 

  • Telefoon opnieuw opstarten
  • Checken of de software van je toestel up-to-date is
  • Netwerkinstellingen resetten  Bij een iPhone doet je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet werken, stuur dan een reactie in dit topic en tag mij met de volgende informatie: 

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens) 


Dit heb ik allemaal al geprobeerd, maar helaas werkt het nog niet.

 

Probleem speelt sinds van de week toen ik een vervangende iPhone had ontvangen incl nieuwe sim.

 

foutmelding is zoals alle anderen; een draaiend balletje en soms de melding dat de activatie is mislukt.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 24 juli 2025

Kleine update vanuit mijn kant, zo ongeveer na 1-2 dagen wachten activeert het zichzelf gewoon. Toevallig had ik van het weekend mijn zakelijke eSIM uitstaan vanwege een festival, je raadt het al maandag alles weer aan en bingo. Heb toen de reset weer gedaan en het afgewacht, vandaag staan er weer gewoon vinkjes bij.

Wil niet zeggen dat het opgelost is aangezien het voorheen seconde werk was voor de activering.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hey ​@mathys95 ​@adamguest ​@bd079 wat gek. Het issue zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Werkt het nog steeds niet wanneer jullie een herstart hebben gedaan en alles opnieuw hebben ingesteld? Zo niet, dan ontvang ik graag van jullie onderstaande informatie: 

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens)

Als jullie dat met mij kunnen delen, maak ik meteen voor jullie een ticket aan richtinbg onze technische specialisten, zodat ze het voor jullie kunnen onderzoeken. 

Hoi ​@Tymen.b kun je bovenstaande informatie met mij delen? Kun je daarnaast ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

@Harry1980 Bij jou mis ik alleen nog de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel. Zou je die kunnen vermelden en ook bovenstaande informatie met mij delen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, ga ik daarna ook meteen voor jou aan de slag! ​

Zojuist aangevuld met mijn gegevens, en daarbij ook gelijk een update dat het inmiddels werkt! 
Heb nogmaals het eerder genoemde stappenplan opnieuw uitgevoerd waarna het ineens werkt!


  • Debutant
  • 1 reactie
  • 24 juli 2025

Goedenavond,

Gister opgemerkt dat mijn nummer niet meer gebruikt werd voor facetime en imessage. De activering van mijn nummer mislukt. Geen nieuw nummer, gewoon een simkaart, niks veranderd eigenlijk.
Stappen uitgevoerd en helaas werkt het nog steeds niet.

Kan iemand mij helpen?


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 juli 2025

Hij geeft constant deze fout melding en het is sinds dinsdag toen ik mijn nieuwe simkaart er in heb gestopt.

 

@Pharwin van Odido 

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 juli 2025

Hi ​@Pharwin van Odido,

Ik heb hetzelfde probleem. Alle stappen meermaals doorlopen zonder succes.

 

mvg

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 juli 2025

Hetzelfde probleem na aanschaf nieuwe Iphone. Alle stappen al geprobeerd en nog steeds een foutmelding


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 28 juli 2025

Ik ben vandaag overgestapt met 2 nummers vanaf KPN naar Odido.

ik heb precies hetzelfde probleem met beide nummers.

Alles geprobeerd maar niets helpt. Als ik dit geweten had dan had ik niet bij KPN weggegaan.

 ​@Pharwin van Odido ik hoop dat jij hier iets mee kan ik heb je ook een PM gestuurd 

 

 

 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 juli 2025

Oke voor iedereen die nog met dit probleem zit heb ik hier een oplossing hoe ik het heb gefixt.

 

Stap 1: schakel iMessage en facetime uit en laat dit uit voor ongeveer 2 dagen.

Stap 2: als er ongeveer 48 uur voorbij is schakel je je mobiele gegevens weer in.
 

Stap 3: herstel je netwerkinstellingen en dan zal hij vanzelf opnieuw opstarten.( let op wel zijn al je wifi gegevens dan ook weg dus je zal daarvoor opnieuw je wachtwoord moeten invullen)

als hij opnieuw is herstart wacht je heel even voor je je mobiele gegevens aan zet.

 

Stap 4: schakel mobiele gegevens weer in en wacht tot hij volledig verbonden is en schakel dan je iMessage en Facetime weer in.

 

bij mij doet hij het weer sinds ik dit heb gedaan dus probeer het uit en laat even weten als het op dese manier ook werkt bij jullie

 

 

 


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 29 juli 2025

Ik heb zojuist Odido gebeld maar de servicedesk wist het ook niet. Ze weten wel van het probleem af maar een oplossing hebben ze niet.

ik weet even niet wat te doen. ​ 

Kan iemand van Odido even meekijken.

ik ben een nieuwe klant met 2 nummers. Maar dit geeft eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen

 

ik hoop dat ​@Pharwin van Odido  er iets mee kan


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 juli 2025

@RobN99 kijk even naar de post boven je die ik heb geplaatst hierboven en probeer dat even uit.

bij een overstap kunnen er nou eenmaal dingen mis gaan en dat is echt irritant maar nu alles werkt werkt het gelukkig ook echt top en heb ik verder geen problemen


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 juli 2025
Jaimy.1503 schreef:

Oke voor iedereen die nog met dit probleem zit heb ik hier een oplossing hoe ik het heb gefixt.

 

Stap 1: schakel iMessage en facetime uit en laat dit uit voor ongeveer 2 dagen.

Stap 2: als er ongeveer 48 uur voorbij is schakel je je mobiele gegevens weer in.
 

Stap 3: herstel je netwerkinstellingen en dan zal hij vanzelf opnieuw opstarten.( let op wel zijn al je wifi gegevens dan ook weg dus je zal daarvoor opnieuw je wachtwoord moeten invullen)

als hij opnieuw is herstart wacht je heel even voor je je mobiele gegevens aan zet.

 

Stap 4: schakel mobiele gegevens weer in en wacht tot hij volledig verbonden is en schakel dan je iMessage en Facetime weer in.

 

bij mij doet hij het weer sinds ik dit heb gedaan dus probeer het uit en laat even weten als het op dese manier ook werkt bij jullie

 

 

 

Ik heb dit al meerdere keren gedaan. 1x 3 dagen gewacht, maar heeft helaas niet geholpen


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sushiefffer krijg je hetzelfde te zien als op de screenshot van degene die het topic heeft geopend of krijg je iets anders te zien? Als het er bij jou anders uitziet, ontvang ik graag een screenshot hiervan, zodat ik het issue voor je kan doorzetten. Daarnaast mis ik alleen nog je geboortedatum in je profiel. Zou je die voor mij kunnen invullen? Dan heb ik alles compleet en kan ik meteen een ticket voor je aanmaken en doorzetten. 

Hi ​@Duhniesuh wat krijg je precies te zien op je iPhone, is dat ook hetzelfde of ziet het er bij jou anders uit? Kun je een screenshot hiervan delen? Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan heb ik alles compleet en kan ik desnoods voor jou ook meteen een ticket doorzetten. 

@Jaimy.1503 wat fijn dat het bij jou is gelukt en superbedankt voor het delen van de workaround, dit is erg handig! Ik mark deze als highlight, zodat anderen het ook meteen kunnen proberen waarbij het niet werkt. 

Hallo ​@Sevyet heb je voor mij een screenshot van de foutmelding? Dan zet ik het ook meteen voor je door! 

Hey ​@RobN99 ik zag dat je al een eigen topic hierover hebt aangemaakt. Daar heb ik in gereageerd en ik spreek je daar graag verder! Het is niet de bedoeling om meerdere reacties te plaatsen of topics te openen over hetzelfde onderwerp. We willen graag alle communicatie op 1 plek houden, zodat het overzichtelijk voor ons blijft en we iedereen zo goed mogelijk verder kunnen helpen. Ik spreek je graag verder in je eigen topic! 

 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@sushiefffer krijg je hetzelfde te zien als op de screenshot van degene die het topic heeft geopend of krijg je iets anders te zien? Als het er bij jou anders uitziet, ontvang ik graag een screenshot hiervan, zodat ik het issue voor je kan doorzetten. Daarnaast mis ik alleen nog je geboortedatum in je profiel. Zou je die voor mij kunnen invullen? Dan heb ik alles compleet en kan ik meteen een ticket voor je aanmaken en doorzetten. 

Hi ​@Duhniesuh wat krijg je precies te zien op je iPhone, is dat ook hetzelfde of ziet het er bij jou anders uit? Kun je een screenshot hiervan delen? Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan heb ik alles compleet en kan ik desnoods voor jou ook meteen een ticket doorzetten. 

@Jaimy.1503 wat fijn dat het bij jou is gelukt en superbedankt voor het delen van de workaround, dit is erg handig! Ik mark deze als highlight, zodat anderen het ook meteen kunnen proberen waarbij het niet werkt. 

Hallo ​@Sevyet heb je voor mij een screenshot van de foutmelding? Dan zet ik het ook meteen voor je door! 

Hey ​@RobN99 ik zag dat je al een eigen topic hierover hebt aangemaakt. Daar heb ik in gereageerd en ik spreek je daar graag verder! Het is niet de bedoeling om meerdere reacties te plaatsen of topics te openen over hetzelfde onderwerp. We willen graag alle communicatie op 1 plek houden, zodat het overzichtelijk voor ons blijft en we iedereen zo goed mogelijk verder kunnen helpen. Ik spreek je graag verder in je eigen topic! 

Dit is wat ik constant heb samen met regelmatig de melding de activering is mislukt.

ik heb mijn geboortedatum ook toegevoegd!

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sushiefffer dank voor de toelichting! In dat geval vermoed ik dat het technisch niet goed gaat. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 78926987. De verwerkingstijd is momenteel 6 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 6 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 augustus 2025

Ik heb alle stappen doorlopen en het is niet gelukt facetime te activeren. 

Is het mogelijk een ticket aan te maken? Alvast bedankt.

Mvg


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 augustus 2025

Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde probleem, tandwiel naast telnr blijft draaien, ik kan iMessage en Facetime niet gebruiken. Nooit eerder dit probleem gehad. Stappen in dit topic doorlopen, zonder resultaat. Kan iemand van Odido helpen?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 augustus 2025

Ook ik krijg sinds de storing van gisteren FaceTime en iMessage niet geactiveerd met mijn telefoonnummer.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 augustus 2025

En opnieuw hetzelfde probleem! ​@Pharwin van Odido 

Tijdens een conservatie van het ene moment op het andere moment sprong die van iMessage naar tekstbericht / sms

dacht hierna toch iMessage maar even in en uitschakelen waarbij die weer opnieuw blijft hangen. 
het begint toch wel een beetje vervelend te worden, bij Vodafone nooit last gehad… 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 3 augustus 2025

Ook hier hetzelfde probleem. Overgestap met 2 nummers van Youfone naar Odido op 1 augustus. Alle stappen doorlopen, telefoonnummers verwijderd en opnieuw toegevoegd maar blijft hangen op activering en verificatie.

Facetime en iMessage naar een gekoppeld emailadres gaat wel goed, alleen dus niet naar de 2 Odido nummers.

@Pharwin van Odido kan jij mij ook verder helpen?

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 4 augustus 2025

I have the same issue for a couple of days now. iMessage is only activated with my email address. Both iMessage and FaceTime do not work with my Odido phone number. I get the spinning circle and nothing happens. 
I tried all the steps mentioned in the answers above and it was not fixed for me. 
I tried also calling the customer service ( more than 10 times ) they could not help at all. 
@Pharwin van Odido can you please help? 
Thanks 


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 5 augustus 2025

@Pharwin van Odido 

Buiten mijn eigen topic zie ik dat er alleen maar klachten bij komen.

Hoe kan het dat het nog steeds niet werkt.

Krijgen al deze mensen inclusief mezelf straks een compensatie.

je betaald wel voor volledige functionaliteit 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@marc032 ik heb gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 79003299. De verwerkingstijd is momenteel 6 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 6 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen