geluid en beeld lopen niet synchroon


Zoals velen bij Odido lopen bij mij beeld en geluid niet synchroon. Geluid rechtstreeks via tv is geen probleem maar heb geluid al jaren via Onkyo stereo set lopen en dat geeft problemen. Hiervoor bij Ziggo en KPN liep alles vlekkeloos. Op zelfde manier aangesloten. Naast dat het geluid altijd niet geluid loopt, valt er ook regelmatig het geluid uit. Dan door verschillende keren alles uit en aan te zetten is er weer geluid, maar dan ook nog steeds niet synchroon. Heb mediabox, modem, zelfs stereo set al regelmatig gereset. Software is ook op alle systemen bijgewerkt.

Het is zeer irritant dat dit al zo lang speelt en dat ik blijkbaar niet de enige ben dit deze probleem heeft. Wat is de status van dit probleem??

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @bartholomeusjames, welkom op onze Community!

Je geeft aan dat het geluid goed werkt als het rechtstreeks uit de tv komt. Heb je al eens geprobeerd om Dolby op Stereo te zetten in de instellingen van de Mediabox? Wellicht kan dit ervoor zorgen dat het geluid ook goed werkt via je stereo set.

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bartholomeusjames, welkom op onze Community!

Je geeft aan dat het geluid goed werkt als het rechtstreeks uit de tv komt. Heb je al eens geprobeerd om Dolby op Stereo te zetten in de instellingen van de Mediabox? Wellicht kan dit ervoor zorgen dat het geluid ook goed werkt via je stereo set.

Die optie staat al vanaf dag 1 uit. Dat klonk nl helemaal niet

Tommie, zie hieronder ook bij de gerelateerde onderwerpen. Het is volgens mij een veel voorkomend probleem. Eens? Wat wordt er aan gedaan om dit op te lossen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt maar de andere issue's hebben dit probleem ook zonder extern audioapparatuur @bartholomeusjames. Jij geeft aan dat je dit alleen ervaart met je eigen stereo en niet uit de tv zelf.  

Bedoel je dat het al op Stereo staat? 

Ja, staat al op stereo. Dolby staat uit

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok dan toch echt dat er iets is met je eigen stereo set @bartholomeusjames. Het geluid werkt wel goed zonder je stereo aangesloten te hebben. 

Ik weet zeker dat dat niet het geval is. Sinds februari kijk ik via Odido. Op dezelfde manier alles aangesloten en het geluid liep en klonk als een zonnetje. Zowel via de tv als via de stereo. En nogmaals, in februari alles goed; als ik bij de start van mijn abonnement dit had, had ik natuurlijk meteen bij jullie aan de bel getrokken. Daarna, ik gok ergens in maart is het met horten en stoten gegaan. De ene keer liep alles wel synchroon en de andere keer niet. Of opeens helemaal geen geluid. En de laatste weken is het elke dag raak

Reputatie 7
Badge +9

Hmm dat is inderdaad vreemd @bartholomeusjames. Zou je het modem eens willen voorzien van een factory reset door het knopje achterop met een tandenstoker 30 seconden in te drukken? Graag ook de Mediabox 30 seconden stroomloos maken. Wellicht zal dit al een stuk helpen!

Modem reset, mediabox 30 seconden stroomloos, hielp niets. Vervolgens mediabox ook factory reset, hielp ook niet. Op elke tv-kanaal nog steeds niet gelijk lopen van beeld en geluid. Resultaat blijft helaas hetzelfde. SW version v12.8.4410

Ik zit nu goed te kijken met alleen tv geluid (dus niet via stereo) en zie nu dat daar ook vertraging in zit :-( Kleinere, kortere vertraging dan via stereo

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een aantal vragen zorgvuldig willen beantwoorden @bartholomeusjames? Dan ga ik het voor je doorzetten!

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor?:
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld?:
  • Op welk apparaat ervaar je het issue?:
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:
  • Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app):
  •  Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar):
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen?:

 

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor? Op alle zenders, publiek en commercieel, binnen/buitenland
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde Op elk moment van de dag
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei? Allebei
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld? Bekabeld
  • Op welk apparaat ervaar je het issue? Op de tv via de mediabox Odido
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide? Nvt
  • Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app) v12.8.4410 (Mediabox)
  •  Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar) Ja
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen? Nee
Reputatie 7
Badge +9

Ik heb echt een specifieke zender, programma, datum en tijdstip nodig @bartholomeusjames.  

NPO1

Radar

8-5-2024

16:14

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het voor je doorgezet, onze technische dienst neemt het mee in het onderzoek @bartholomeusjames

Top, ik wacht het af 🙏

Hi Tommie, hoe staat het ermee?

Reputatie 7
Badge +9

Je bent toegevoegd aan het lopende onderzoek @bartholomeusjames. Op dit moment is er geen nieuwe update. 

Hi Tommie,

Wanneer ik google op ‘beeld en geluid niet synchroon’ krijg ik:

 

Die loopt al zo lang en bij veel klanten van jullie. Het begint nu ook vervelend te worden. Het lopende onderzoek loopt al maanden. Wat wordt er nu echt aan gedaan om dit op te lossen?? Met een kluitje in het riet word ik weer afgescheept terwijl er niets is veranderd. Graag een oplossing!!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @bartholomeusjames, daar heb je zeker gelijk in en kan ik ook niet ontkennen. Dit loopt al lang, er zijn steeds oplossingen geweest die maar tijdelijk werkte. Het probleem heeft steeds wat zijwegen genomen, soms gold het enkel op de NPO zenders, soms alleen op bepaalde commerciële zenders. Weet dat wij op de hoogte zijn van hoelang het al loopt en de prio hoog ligt. Ons TV team is ermee bezig. Tommie heeft jou ook toegevoegd aan het lopende onderzoek. Ik dank je oprecht voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +2

@bartholomeusjames Ik kan mij goed voorstellen dat je het wachten onderhand zat bent. Ik zie dit probleem net als jij graag het liefst vandaag nog opgelost. Echter zijn mijn collega’s nog bezig om de oplossing te realiseren. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er echt iedere dag hard aan gewerkt wordt. Zodra ik meer informatie heb, deel ik dat natuurlijk gelijk. Voor nu wil ik je ontzettend bedanken voor je geduld! 

En we zijn weer een week verder... Any news?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @bartholomeusjames, op dit moment is er nog geen concrete oplossing. Maar ons TV Team is hier druk mee bezig. Je hoort het zo snel mogelijk van ons! Groetjes, Ishana

En weer een probleem erbij.. Al de hele dag helemaal geen geluid!!! Ja, alles, modem, tv box, geluidsinstallatie en zelfs de tv opnieuw opgestart, gereset, opnieuw ingesteld etc. Ja, op elk kanaal is er geen geluid en ja, de hele dag door. Ben zo klaar met Odido!!!

Zoveel spijt dat ik ben overgestapt naar Odido. Voorheen bij KPN en Ziggo. Nooit problemen gehad.

Reageer