geluid en beeld lopen niet synchroon


Zoals velen bij Odido lopen bij mij beeld en geluid niet synchroon. Geluid rechtstreeks via tv is geen probleem maar heb geluid al jaren via Onkyo stereo set lopen en dat geeft problemen. Hiervoor bij Ziggo en KPN liep alles vlekkeloos. Op zelfde manier aangesloten. Naast dat het geluid altijd niet geluid loopt, valt er ook regelmatig het geluid uit. Dan door verschillende keren alles uit en aan te zetten is er weer geluid, maar dan ook nog steeds niet synchroon. Heb mediabox, modem, zelfs stereo set al regelmatig gereset. Software is ook op alle systemen bijgewerkt.

Het is zeer irritant dat dit al zo lang speelt en dat ik blijkbaar niet de enige ben dit deze probleem heeft. Wat is de status van dit probleem??

Tommie van Odido 12 dagen geleden

Hi @bartholomeusjames, welkom op onze Community!

Je geeft aan dat het geluid goed werkt als het rechtstreeks uit de tv komt. Heb je al eens geprobeerd om Dolby op Stereo te zetten in de instellingen van de Mediabox? Wellicht kan dit ervoor zorgen dat het geluid ook goed werkt via je stereo set.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bartholomeusjames, welkom op onze Community!

Je geeft aan dat het geluid goed werkt als het rechtstreeks uit de tv komt. Heb je al eens geprobeerd om Dolby op Stereo te zetten in de instellingen van de Mediabox? Wellicht kan dit ervoor zorgen dat het geluid ook goed werkt via je stereo set.

Die optie staat al vanaf dag 1 uit. Dat klonk nl helemaal niet

Tommie, zie hieronder ook bij de gerelateerde onderwerpen. Het is volgens mij een veel voorkomend probleem. Eens? Wat wordt er aan gedaan om dit op te lossen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt maar de andere issue's hebben dit probleem ook zonder extern audioapparatuur @bartholomeusjames. Jij geeft aan dat je dit alleen ervaart met je eigen stereo en niet uit de tv zelf.  

Bedoel je dat het al op Stereo staat? 

Ja, staat al op stereo. Dolby staat uit

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok dan toch echt dat er iets is met je eigen stereo set @bartholomeusjames. Het geluid werkt wel goed zonder je stereo aangesloten te hebben. 

Ik weet zeker dat dat niet het geval is. Sinds februari kijk ik via Odido. Op dezelfde manier alles aangesloten en het geluid liep en klonk als een zonnetje. Zowel via de tv als via de stereo. En nogmaals, in februari alles goed; als ik bij de start van mijn abonnement dit had, had ik natuurlijk meteen bij jullie aan de bel getrokken. Daarna, ik gok ergens in maart is het met horten en stoten gegaan. De ene keer liep alles wel synchroon en de andere keer niet. Of opeens helemaal geen geluid. En de laatste weken is het elke dag raak

Reputatie 7
Badge +9

Hmm dat is inderdaad vreemd @bartholomeusjames. Zou je het modem eens willen voorzien van een factory reset door het knopje achterop met een tandenstoker 30 seconden in te drukken? Graag ook de Mediabox 30 seconden stroomloos maken. Wellicht zal dit al een stuk helpen!

Modem reset, mediabox 30 seconden stroomloos, hielp niets. Vervolgens mediabox ook factory reset, hielp ook niet. Op elke tv-kanaal nog steeds niet gelijk lopen van beeld en geluid. Resultaat blijft helaas hetzelfde. SW version v12.8.4410

Ik zit nu goed te kijken met alleen tv geluid (dus niet via stereo) en zie nu dat daar ook vertraging in zit :-( Kleinere, kortere vertraging dan via stereo

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een aantal vragen zorgvuldig willen beantwoorden @bartholomeusjames? Dan ga ik het voor je doorzetten!

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor?:
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld?:
  • Op welk apparaat ervaar je het issue?:
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:
  • Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app):
  •  Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar):
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen?:

 

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor? Op alle zenders, publiek en commercieel, binnen/buitenland
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde Op elk moment van de dag
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei? Allebei
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld? Bekabeld
  • Op welk apparaat ervaar je het issue? Op de tv via de mediabox Odido
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide? Nvt
  • Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app) v12.8.4410 (Mediabox)
  •  Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar) Ja
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen? Nee
Reputatie 7
Badge +9

Ik heb echt een specifieke zender, programma, datum en tijdstip nodig @bartholomeusjames.  

NPO1

Radar

8-5-2024

16:14

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het voor je doorgezet, onze technische dienst neemt het mee in het onderzoek @bartholomeusjames

Top, ik wacht het af 🙏

Reageer