geluid en beeld lopen niet synchroon


Zoals velen bij Odido lopen bij mij beeld en geluid niet synchroon. Geluid rechtstreeks via tv is geen probleem maar heb geluid al jaren via Onkyo stereo set lopen en dat geeft problemen. Hiervoor bij Ziggo en KPN liep alles vlekkeloos. Op zelfde manier aangesloten. Naast dat het geluid altijd niet geluid loopt, valt er ook regelmatig het geluid uit. Dan door verschillende keren alles uit en aan te zetten is er weer geluid, maar dan ook nog steeds niet synchroon. Heb mediabox, modem, zelfs stereo set al regelmatig gereset. Software is ook op alle systemen bijgewerkt.

Het is zeer irritant dat dit al zo lang speelt en dat ik blijkbaar niet de enige ben dit deze probleem heeft. Wat is de status van dit probleem??

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @bartholomeusjames, welkom op onze Community!

Je geeft aan dat het geluid goed werkt als het rechtstreeks uit de tv komt. Heb je al eens geprobeerd om Dolby op Stereo te zetten in de instellingen van de Mediabox? Wellicht kan dit ervoor zorgen dat het geluid ook goed werkt via je stereo set.

Bekijk origineel

46 reacties

Top, ik wacht het af ūüôŹ

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @bartholomeusjames, op dit moment is er nog geen concrete oplossing. Maar ons TV Team is hier druk mee bezig. Je hoort het zo snel mogelijk van ons! Groetjes, Ishana

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @bartholomeusjames, ik heb het direct nagekeken voor je! Onze technische dienst heeft dit doorgezet naar de Technical Service Desk. Deze afdeling houdt zich bezig met complexere netwerkissues en storingen. Weet dat er met man en macht wordt gewerkt voor een oplossing voor jou. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een aantal vragen zorgvuldig willen beantwoorden @bartholomeusjames? Dan ga ik het voor je doorzetten!

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor?:
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld?:
  • Op welk apparaat ervaar¬†je¬†het issue?:
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op √©√©n¬†apparaat of beide?:
  • Wat is de firmware versie (Mediabox)¬†of software versie (app):
  • ¬†Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar):
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen?:

 

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor? Op alle zenders, publiek en commercieel, binnen/buitenland
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde Op elk moment van de dag
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei? Allebei
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld? Bekabeld
  • Op welk apparaat ervaar¬†je¬†het issue? Op de tv via de mediabox Odido
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op √©√©n¬†apparaat of beide? Nvt
  • Wat is de firmware versie (Mediabox)¬†of software versie (app) v12.8.4410 (Mediabox)
  • ¬†Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar) Ja
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen? Nee

Gisteravond in mijn mailbox

 

't is toch om te janken dit

 

Nu we al zo lang bezig zijn wil ik graag mijn nieuwe mediabox omruilen voor de vorige, oudere versie. Wellicht dat dit een tijdelijke oplossing is. Het is het proberen waard want het begint echt knap irritant (...) te worden.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb echt een specifieke zender, programma, datum en tijdstip nodig @bartholomeusjames.  

Hi Tommie, hoe staat het ermee?

Hi Tommie,

Wanneer ik google op ‚Äėbeeld en geluid niet synchroon‚Äô krijg ik:

 

Die loopt al zo lang en bij veel klanten van jullie. Het begint nu ook vervelend te worden. Het lopende onderzoek loopt al maanden. Wat wordt er nu echt aan gedaan om dit op te lossen?? Met een kluitje in het riet word ik weer afgescheept terwijl er niets is veranderd. Graag een oplossing!!

Reputatie 7
Badge +9

Zou je mij nieuwe voorbeelden kunnen aanleveren @bartholomeusjames? Dan ga ik het nog een keer doorzetten voor je zodat we het hopelijk voorgoed kunnen oplossen!

  1. Op welke zender doet dit probleem zich voor?:
  2. Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
  3. Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  4. Ben je met Wifi verbonden of bekabeld?:
  5. Op welk apparaat ervaar je het issue?:
  6. Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:
  7. Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app):
  8.  Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar):
  9. Staat Dolby aan in de audio instellingen?:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bartholomeusjames, welkom op onze Community!

Je geeft aan dat het geluid goed werkt als het rechtstreeks uit de tv komt. Heb je al eens geprobeerd om Dolby op Stereo te zetten in de instellingen van de Mediabox? Wellicht kan dit ervoor zorgen dat het geluid ook goed werkt via je stereo set.

Serieus Tommie, meen je dit nou?! Hou toch op

NPO1

Radar

8-5-2024

16:14

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bartholomeusjames het probleem is door de technische dienst afgemeld, omdat er geen nieuwe voorbeelden meer binnen kwamen dat het niet werkte en ook met het herproduceren kwam het probleem niet meer naar voren. Gezien het bij jou toch niet is opgelost, heb ik het nu opnieuw voor je doorgezet! Hopelijk kan het euvel nu wel echt gevonden en opgelost worden ook bij jou. Mocht je eventueel ook in de gelegenheid zijn om een filmpje te maken waarop het probleem duidelijk te zien is, wil dit ook vaak helpen om het te versnellen!

Reputatie 7
Badge +9

Het komt de laatste tijd bijna niet meer voor @bartholomeusjames. Zonder voorbeelden kan ik het niet opnieuw inschieten en kunnen we het niet oplossen.  

En weer een probleem erbij.. Al de hele dag helemaal geen geluid!!! Ja, alles, modem, tv box, geluidsinstallatie en zelfs de tv opnieuw opgestart, gereset, opnieuw ingesteld etc. Ja, op elk kanaal is er geen geluid en ja, de hele dag door. Ben zo klaar met Odido!!!

Zoveel spijt dat ik ben overgestapt naar Odido. Voorheen bij KPN en Ziggo. Nooit problemen gehad.

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor? Alle zenders, publiek en commercieel, binnen/buitenland
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde Op elk moment van de dag
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei? Allebei
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld? Bekabeld
  • Op welk apparaat ervaar¬†je¬†het issue? Op de tv via de mediabox Odido
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op √©√©n¬†apparaat of beide? Nvt
  • Wat is de firmware versie (Mediabox)¬†of software versie (app) v12.8.4410 (Mediabox)
  • ¬†Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar) Ja
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen? Nee

 

4/6/2024
13:51u
NPO2
Op de spoed

Kreeg deze afgelopen woensdag

 

 

???

Nog steeds hetzelfde verhaal, geen r*&^&t veanderd

 

En weer een week verder

Reputatie 7
Badge +9

Je bent toegevoegd aan het lopende onderzoek @bartholomeusjames. Op dit moment is er geen nieuwe update. 

En we zijn weer een week verder en er is weer helemaal niets veranderd

Die optie staat al vanaf dag 1 uit. Dat klonk nl helemaal niet

Tommie, zie hieronder ook bij de gerelateerde onderwerpen. Het is volgens mij een veel voorkomend probleem. Eens? Wat wordt er aan gedaan om dit op te lossen?

En we zijn weer een week verder...

Reputatie 7
Badge +2

@bartholomeusjames Ik ben meteen gaan kijken of er al meer bekend is, maar ik zie in de laatste update (06-05) staan dat dit is doorgezet naar het gespecialiseerde team voor verder onderzoek. Ik durf op dit moment niet te zeggen wanneer dit onderzoek is afgerond. 

Reageer