Overdag ondervind ik geen problemen met het internet. Wanneer ik het internet in de avond uren gebruik, tussen 19:00 tot ergens in de nacht, heb ik regelmatig problemen met nieuwe verbindingen. Wanneer er een verbinding is, kan er een snelheid behaald worden tot de 90-95Mbps. In de avond uren kan er geen Speedtest gedaan worden, want dan is er geen verbinding mogelijk. Netflix en dergelijke doen het wel in de avond maar erg traag. Dit is zowel op WiFi als bedraad. We hebben de standaard modem, die is meegenomen met een verhuizing.
Het kastje van de glasvezel is al meerdere keren van het stroom gehaald en de modem ook. Dit heeft geen effect gehad.
Wanneer het internet erg traag is, kan er meer dan 30s gedaan worden over het tot stand brengen van een tcp verbinding met een ssl handshake met bepaalde websites. Tot zover ik weet is de snelheid wel prima zodra dit tot stand is gebracht.
Is hier iets over bekend in de regio Etten-Leur? Is er nog meer informatie nodig? Wij zien graag een oplossing? We betalen voor glasvezel maar kunnen hierdoor geen normaal gebruik van maken in de avonduren.
Alvast bedankt voor de reactie.