Skip to main content
Beantwoord

Zyxek T56 modem i.c.m TP LINK deco mesh systeem

Toon eerste reactie

37 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1526 reacties
  • 28 april 2025

Ja, nu zit je ook op die 5Ghz band. Dat scheelt 😉

Kan afhangen van het moment van verbinden. Als je dan wat verder was verbindt ie op 2,4Ghz en dan wil ie niet altijd direct overschakelen naar 5Ghz. Omdat je ook weer weg kunt lopen en de verbinding op 2,4Ghz wel langzamer is maar wel stabieler over grotere afstand en hij wil natuurlijk niet elke keer heb en weer schakelen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 3 mei 2025

Inmiddels hebben we al een paar dagen een nieuw irritant probleem. Tijdens het tv kijken via de app krijgen we om de 10 a 29 seconden een verbindingsfout (zie foto) we kunnen nu aleen maar via de coax kijken. Dit is voor ons wel de druppel. En we gaan zoiezi terug naar Delta. Wat een ellende hebben wij met Odido. Goed koop is duurkoop 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 3 mei 2025

Ook een simpel fotootje is te groot om toe te voegen. Kun je nagaan als de klantenservice een video wil zien🙈

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 4 mei 2025

Hi ​@JW1969, ik wil ontzettend graag dat jij weer zorgeloos tv kan kijken! Maak je toevallig gebruik van een Samsung tv? Op dit moment zijn hier namelijk problemen op gemeld in combinatie met onze app. Onze technische dienst werkt momenteel hard aan een oplossing hiervoor! Mocht je geen Samsung tv gebruiken, wil je me dan laten weten welke melding je precies te zien krijgt? Ook wil ik je vragen om de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toe te voegen aan je profiel. Zo kan ik met je meekijken!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 4 mei 2025

Hoi, ik heb inderdaad een Samsung tv. Ik houd het in de gaten. Dank voor de melding

• is een King Poster
  • 137 reacties
  • 3 juli 2025

Een zyxel/Odido modem/router gaat over zijn nek met een ethernet backhaul (IEEE 1905.1 protocol) van Tp-link. Ook ziggo connectboxen hebben het er soms moeilijk mee. Wellicht dat sommige switches dat ook doen of andere routers. Zorg dus dat alle backhaul communicatie via tp-link switches gaat en en niet via de Zyxel router en dan werkt het. Dus deco's --3xbedraad-- tplink switch --1xbedraad-- Zyxel router. Deco's in accespoint mode zetten. Voor ca. €10 koop je zo'n tp-link switch bij de action.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1526 reacties
  • 3 juli 2025
wlmpie schreef:

Een zyxel/Odido modem/router gaat over zijn nek met een ethernet backhaul (IEEE 1905.1 protocol) van Tp-link.

Of schakel EasyMesh uit in de Zyxel router. Zelfs als wifi uit staat moet je EasyMesh nog steeds handmatig uitschakelen. 

• is een King Poster
  • 137 reacties
  • 3 juli 2025

Ik denk: EN schakel easymesh uit. Want ook zonder easymesh struikelen die Zyxel routers over het IEEE 1905.1 protocol. Waarschijnlijk mocht de firmware niets kosten. Of hebben ze inmiddels wel betere firmware?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1526 reacties
  • 4 juli 2025
wlmpie schreef:

Ik denk: EN schakel easymesh uit. Want ook zonder easymesh struikelen die Zyxel routers over het IEEE 1905.1 protocol. Waarschijnlijk mocht de firmware niets kosten. Of hebben ze inmiddels wel betere firmware?

Of het geeft bij de nieuwe firmware juist problemen. Ik heb dit een tijd geleden aan de hand gehad op tweakers en toen ging het bij het uitzetten van EasyMesh volgens mij goed.

Sowieso heb ik het idee dat de firmware van Zyxel niet helemaal stabiel is (gezien de vele problemen met connectiviteit en stabiliteit). Het is zeker geen FritzBox, TP-Link of Draytek kwaliteit 😉

• 226 reacties
  • 4 juli 2025

TP-Link werkt ook met Zyxel-router, maar je mag niet in router-mode 2 deco's via LAN aansluiten op de Zyxel. Zo werkt het altijd, Zyxel → Hoofd-Deco → Slave-Deco's. Het werkt niet met de schema

Zyxel → Hoofd-Deco

\

Andere Deco's

Deco's in AP-mode werken ook direct aangeloten op Zyxel

• is een King Poster
  • 137 reacties
  • 4 juli 2025

deco's in router mode achter een zyxel router is sowieso een slecht idee, want dan krijg je dubbele NAT. In accespoint mode willen de bedraad aangesloten deco's onderling communiceren via een ethernet backhaul, maar het zyxel-router snapt dat verkeer niet en wordt instabiel. dus je moet ervoor zorgen dat bij de onderlinge communicatie tussen de deco's er geen zyxel router tussen zit.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1526 reacties
  • 4 juli 2025

Of gewoon heel de Zyxel er dus tussenuit halen. Want zo 'sterk' is de router-functie in dat ding nou ook weer niet. En wifi moet toch uit als je de Deco's gebruikt. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen