Skip to main content
Beantwoord

Sinds firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b28 alleen maar Wifi Uitval

  • 25 december 2024
  • 15 reacties
  • 162 Bekeken

Model: DX5401-B1

Firmware: V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Sinds de nieuwe firmware heb ik meerder malen per dag wifi uitval en moet de modem opnieuw opstarten. 

Voor deze firmware werkte alles prima. Dit is nu al een maand aan de gang. 
Kunnen jullie de firmware terugdraaien naar de vorige versie? 
Alvast hartstikke bedankt! 

Vriendelijke groet, 
Perry

 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@ExePhyre, ik snap je verzoek helemaal. Ik wil zeker kijken wat er mogelijk is, maar als we ons focussen op het terugzetten van de firmware dan heb ik daar een collega voor nodig die er vanaf 03-01-2025 weer is. Zou je mij daarom op die dag een nieuw verzoek willen sturen in dit topic? Dan ga dit voor je na!

Bekijk origineel

15 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3407 reacties
  • Antwoord
  • 27 december 2024

Hi ​@ExePhyre, ik snap je verzoek helemaal. Ik wil zeker kijken wat er mogelijk is, maar als we ons focussen op het terugzetten van de firmware dan heb ik daar een collega voor nodig die er vanaf 03-01-2025 weer is. Zou je mij daarom op die dag een nieuw verzoek willen sturen in dit topic? Dan ga dit voor je na!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 4 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@ExePhyre, ik snap je verzoek helemaal. Ik wil zeker kijken wat er mogelijk is, maar als we ons focussen op het terugzetten van de firmware dan heb ik daar een collega voor nodig die er vanaf 03-01-2025 weer is. Zou je mij daarom op die dag een nieuw verzoek willen sturen in dit topic? Dan ga dit voor je na!

Bij deze het bericht! Ik hoop dat jullie kunnen helpen. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15554 reacties
  • 6 januari 2025

Dank voor je bericht ​@ExePhyre, ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware wordt teruggezet! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Dank voor je bericht ​@ExePhyre, ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware wordt teruggezet! 

Hartstikke bedankt! Ik ga het wel merken dan!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 mei 2025

Hallo! Ik weet niet of jullie dit topic nog lezen, want ik wil er eigenlijk geen nieuwe voor aanmaken. Maar helaas is het modem weer geupdate en zit ik weer met die firmware en helaas de zelfde problemen. Is er een optie om deze firmware weer terug te draaien? Ik hoor het graag! 

Met vriendelijke groet, 
Perry


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22740 reacties
  • 29 mei 2025

Hallo ​@ExePhyre 

Vanzelf een update gekregen of heb je een fabrieksreset gedaan? Ik las dat als je een fabrieksreset doet, dan wordt de nieuwe firmware opgehaald.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@ExePhyre 

Vanzelf een update gekregen of heb je een fabrieksreset gedaan? Ik las dat als je een fabrieksreset doet, dan wordt de nieuwe firmware opgehaald.

Ik heb in ieder geval geen fabrieksinstellingen gedaan. 
Ik zit nu op firmware: V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2. 
Het is wel een andere als die ik eerst had toen ik problemen kreeg, maar ik heb nu elke dag minimaal 1 keer dat de wifi weer uit valt en dus opnieuw verbinding moet maken. Aangezien ik veel online speel maakt dit de verbinding wel onbetrouwbaar. Dit gebeurd ongeveer weer sinds een week.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22740 reacties
  • 29 mei 2025

​@ExePhyre 

Zie je de Zyxel herstarten of niet?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 mei 2025
Waqqas schreef:

​@ExePhyre 

Zie je de Zyxel herstarten of niet?

Absoluut. Het duurt een paar minuten voordat ik weer internet heb. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22740 reacties
  • 30 mei 2025

​@ExePhyre 

Hmm, dat zou niet bij een oudere firmware mogen voorkomen. Indien je glasvezel hebt kan er ook een T56 opgestuurd worden.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 mei 2025
Waqqas schreef:

​@ExePhyre 

Hmm, dat zou niet bij een oudere firmware mogen voorkomen. Indien je glasvezel hebt kan er ook een T56 opgestuurd worden.

Als dat zou kunnen graag! Hopelijk is het probleem dan gelijk opgelost. 


Demi van Odido
Odido
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1994 reacties
  • 30 mei 2025

Hi ​@ExePhyre, ik help je graag verder! Gezien je een oudere firmware hebt, zou dit probleem niet moeten voorkomen. Dit speelt namelijk alleen op firmware b28. Ik heb dan ook voor de zekerheid je verbinding onder de loep genomen en ik zie dat je op de wifi een vol/verstopt wifinetwerk hebt op de 2.4GHz (congestie). Dit kan dan ook zeker de oorzaak zijn voor de problemen die je momenteel ervaart. 

Nu zie ik ook dat je de bandsteering hebt uitgeschakeld. Ik adviseer je om apparaten die ook de 5GHz band ondersteunen om deze daarmee te verbinden, zodat er minder druk is en de 2.4GHz niet wordt overbelast. Het fijne aan de 5GHz band is ook dat deze sneller, minder druk is en een hogere snelheid ondersteunt. 

Een andere optie is om het wifikanaal aan te passen. Momenteel staat deze voor de 2.4GHz op kanaal 11. Zou je deze eens op 1 of 6 willen zetten en kijken of dit verschil maakt? Een goede app om dit te controleren of een kanaal druk is, is door bijvoorbeeld een wifi analyzer app te downloaden. Dan kan je precies zien welke kanalen overvol zijn en wanneer je dan het beste kan switchen van kanaal. 

Mocht het na deze wijzigingen nog niet opgelost zijn, laat het dan gerust weten. Dan kunnen we altijd nog een nieuw T-56 modem jouw kant opsturen. Van belang is dan wel dat bovenstaande eerst gecheckt wordt, anders ervaar je straks op het nieuwe modem hetzelfde probleem en dit wil ik uiteraard voorkomen! πŸ˜„


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 mei 2025

Hartstikke bedankt voor het antwoord! 

Ik ga vanavond als ik thuis ben gelijk aan de slag 😁 Wel moet ik erbij zeggen dat ik met mijn laptop altijd op 5g zit, zodra ik dan iets ga downloaden dat boven de 100mb/s komt dat het dan ook vaak gebeurd dat het netwerk uitvalt. Maar dat zou dus door overbelasting kunnen komen. Je gaat het horenπŸ‘


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 27 augustus 2025

Nou helaas na een lange tijd tobben kom ik er niet uit en valt het wifi zelfs 2 keer per dag uit. Ik heb amper 2 apparaten tegelijk aan staan dus zou het raar vinden als het netwerk overbelast zou zijn. Heb de kanalen gewisseld en ook dat bood geen resultaat. Zouden we het toch kunnen proberen met een nieuw modem? Ben toch erg benieuwd of het daar aan ligt. Ik hoor het graag! 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15554 reacties
  • 28 augustus 2025

Hey ​@ExePhyre, ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen kunt genieten van een stabiele verbinding. Nu had ik je graag een nieuw modem willen opsturen, echter zie ik dat er een netwerk migratie is aangevraag op 1 augustus. Tot dat dit voltooid is kan ik geen aanpassingen doen op je abonnement. Het kan zijn dat je na de migratie al geen last meer hebt van de verbinding, echter wil ik uiteraard een nieuw modem opsturen zodra dit voltooid is! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen