Skip to main content
Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon


Toon eerste reactie

131 reacties

  • is een Top Poster
  • 63 reacties
  • 24 november 2019

Ik durf het bijna niet te zeggen 😂 maar hier inmiddels ook de firmware update gehad naar b12  en het werkt!


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 24 november 2019

Zaterdag ook de firmware update gehad naar V5.50(ABPY.0)b12_20190730, alleen helaas nog geen nummerweergave op mijn Panasonic KX TG 6811NL , bij mijn vorige provider Telfort dit probleem niet , wat kan ik nog meer doen dan modem resetten , standaard op DTFM zetten ???


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 24 november 2019

@bantak.

Modem een keer opnieuw opgestart?

Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.

De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.

En uiteraard ook het Dect basisstaion even stroomloos stroomloos maken kan helpen.


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 24 november 2019
yalerta schreef:

@bantak.

Modem een keer opnieuw opgestart?

Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.

De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.

En uiteraard ook het Dect basisstaion even stroomloos stroomloos maken kan helpen.

Dank je voor je suggesties @yalerta alleen helaas geen resultaat :-( 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 25 november 2019

Bij ons op kantoor doet de nummerweergave het eindelijk.

 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 25 november 2019

Wij hebben sinds 3 dagen thuis T-mobile thuis internet abonnement aangesloten. Wij gebruiken onze Gigaset VoIP telefoon om met andere gigaset.net gebruikers onderling te bellen.

Sinds het overstap naar T-mobile thuis internet alleen maar problemen gehad met bellen en gebeld worden via onze vertrouwde Gigaset VoIP telefoon.

Bij andere internet providers had wij nooit problemen gehad met met onze Siemens Gigaset VoIP telefoon.

Ik heb het probleem onderzocht bij T-mobile thuis internet Zyxel modem en hieronder beschreven hoe ik voor elkaar gekregen heb via T-mobile internet Zyxel modem samen te laten werken met Gigaset VoIP telefoon.

Nu kunnen wij onderling probleemloos bellen en gebeld worden via Gigaset VoiceIP telefoon die rechtstreeks aangesloten is op T-mobile thuis internet modem.

Als je zelfde probleem ondervonden hebt, kan je onderstaande link klikken, instructies lezen en eventueel toepassen op jou T-mobile Zyxel modem en Gigaset VoIP telefoon.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/probleem-met-gigaset-net-inkomende-gesprekken-314310#post1527335


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 25 november 2019

@mdsm ik heb zojuist al gereageerd en je eigen topic, wat goed dat je de oplossing hebt gevonden. Ik hoor graag van anderen of het voor hen inderdaad ook werkt met deze stappen!

Edit: Wat de update betreft, deze is inmiddels voor ongeveer 90% van onze klanten uitgerold. Zie dit topic voor meer informatie.


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 25 november 2019

@mdsm dank voor je reactie ik heb alleen geen Voip toestel ,

ik heb ondertussen wel een oplossing gevonden door de regio indeling op België te zetten. @yalerta 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 25 november 2019

@bantak Je hebt een Panasonic KX TG 6811NL en dat is toch echt een vast telefoontoestel (of lees ik verkeerd?). :wink: Superfijn trouwens dat je een oplossing gevonden hebt! Chapeau en hopelijk hebben meer mensen op de Community hier baat bij. Thanks voor het delen! :smile:


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 25 november 2019

Ja klopt @Jason maar niet een specifiek IP toestel, wat @mdsm wel heeft volgens mij  ,maar ik ben blij dat het nu bij mij werkt😁👍


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 28 januari 2020

Goedenavond, ik ben sinds vandaag klant bij T-mobile thuis na overstap van Telfort. Heb reeds de klantenservice moeten bellen aangezien mijn nummerweergave niet werkt op mijn Panasonic dect telefoon. Nu lees ik van alles op dit forum echter zie ik nergens een oplossing. Bij Telfort/KPN nooit problemen ondervonden met de nummerweergave. Wat is de oplossing in deze? 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 28 januari 2020

@Svlijmen Ik heb de regio indeling in de router op België gezet en daarna gewoon weer nummerweergave op mijn Panasonic dect telefoons.


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 28 januari 2020
bantak schreef:

@Svlijmen Ik heb de regio indeling in de router op België gezet en daarna gewoon weer nummerweergave op mijn Panasonic dect telefoons.

Helaas bantak, bij mij nog steeds geen nummerweergave, eerst gaf hij helemaal niks aan en nu alleen '0' in het display. 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 28 januari 2020

@Svlijmen  En Beller id op : Default

Servicemodus van gesprek : Europe Type ?


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 28 januari 2020
bantak schreef:

@Svlijmen  En Beller id op : Default

Servicemodus van gesprek : Europe Type ?

Ja dat stond al zo ingesteld


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 28 januari 2020

Ik neem aan dat de laatste update er ook staat ?


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 28 januari 2020

V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 29 januari 2020
bantak schreef:

V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730

  • Gisteren dit nieuwe modem aangesloten
  •  
  • Firmware-versie
  • V5.50(ABPY.0)b9
  •  

  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 29 januari 2020

Lijkt er toch op dat dit nog een oude firmware is , zou dit even melden bij support 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 31 januari 2020

Hoi @bantak,

 

Goed dat je het neergelegd hebt bij de techneuten. Zij hebben jouw vraag nu in behandeling en zullen normaal gesproken binnen 3 tot 5 werkdagen reageren vanaf het moment dat het aangekaart wordt. Zou je de oplossing die zij eventueel aandragen met ons willen delen als het zover is? Dan hebben andere users daar ook baat bij (indien zij het zelf kunnen oplossen natuurlijk). :relaxed:


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 31 januari 2020

Hoi @Jason 

Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen  omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen  nog een oude firmware erop heeft staan,  en dan gaat het sowieso niet lukken.

 


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 31 januari 2020
bantak schreef:

Hoi @Jason 

Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen  omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen  nog een oude firmware erop heeft staan,  en dan gaat het sowieso niet lukken.

 

Vind het ook wel heel vreemd dat een nieuw aangesloten modem niet automatisch een update binnen haalt van de server. Je moet eerst contact leggen met de klantenservice van T-mobile waarna zij het bij de technische dienst neerleggen wat circa 1 werkweek kan duren. Was bij Telfort/KPN anders geregeld. Daar werd de update automatisch binnengehaald


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 31 januari 2020

@Svlijmen 

Is idd apart dat ze router voor uitlevering eerst niet updaten of het automatisch laten doen als je hem aansluit.

Hoop wel dat als de update er op staat dat je nummerweergave het dan doet 😊


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 31 januari 2020

@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn. 


  • is een Top Poster
  • 21 reacties
  • 31 januari 2020
Jason schreef:

@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn. 

Hey Jason, met andere woorden dat ik nog vanavond voorzien ben van deze update zodat de nummergave weer werkzaam is😉👍🏻


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen