Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.
Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.
Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.
Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem
Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.
Oplossing;
Tot op dit moment geen.
Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.
Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen.
Sinds vorige week heb ik een Zyxel-modem gekregen i.p.v. een Draytek-modem. Sindsdien werkte bij mij de nummerweergave niet meer op mijn vaste telefoon toestellen (Panasonic KX-TG6811NL). Dit ondanks de volgens mij up to date firmware (V5.50(ABPY.1)b14) van het Zyxel-modem. Na enig zoekwerk kwam ik er via de Panasonic website achter dat mijn telefoons zowel DTMF als FSK aan kan voor nummerweergave. In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.
*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***
Bijvoorbeeld in dit artikel:
Ook na update van vannacht van de T50 nog steeds geen nummerherkenning. Ben op 3 september overgestapt van KPN naar t-mobile. Bij de KPN werkte naam en nummerherkenning probleemloos. Heb spijt als haren op mijn hoofd van de overstap. Met stijgende verbazing heb ik de klachten op dit forum gelezen en ben vooral geschokt over de zeer lange periode waarin de klanten aan het lijntje worden gehouden. Bovendien is hier juridisch sprake van een wanprestatie. Immers op de website van t-mobile thuis wordt niets over dit probleem vermeld. Mijn gigaset voldoet aan de op dit forum weergegven telefonische test. Ik ben in ieder geval niet van plan om mij met een kluitje in het riet te laten sturen en zal binnenkort een aantal consumentenprogramma's deelgenoot maken van dit blijkbaar door t-mobilethuis niet op te lossen probleem.
Ahhhhhhhhhhhhh, die 3 streepjes rechts boven! was ik nog nooit geweest, ik ga gelijk opzoeken!!
Dank!
Maar wij hebben al besloten dat wij zowel zakelijk als privé volgend jaar weer terug overstappen naar KPN.
Dat betekend dat wij ook onze mobile abonnementen gaan overzetten.
Sinds vorige week heb ik een Zyxel-modem gekregen i.p.v. een Draytek-modem. Sindsdien werkte bij mij de nummerweergave niet meer op mijn vaste telefoon toestellen (Panasonic KX-TG6811NL). Dit ondanks de volgens mij up to date firmware (V5.50(ABPY.1)b14) van het Zyxel-modem. Na enig zoekwerk kwam ik er via de Panasonic website achter dat mijn telefoons zowel DTMF als FSK aan kan voor nummerweergave. In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.
Had hetzelfde probleem… je oplossing is perfect!
Bedankt :)
Ik ben nu bijna 2 maanden ook klant bij Tmobile Thuis geworden, en volg met belangstelling de perikelen over het ontbreken van de nummerweergave, omdat ik daar met mijn Gigaset ook last van heb. Ik ben dus ook al die tijd op de hoogte van een patch/fix/factory update die er voor het Zyxel T50 modem aan zit te komen. Misschien handig als de jongens en meisjes van Tmobile onze verwachtingen wat smarter managen, want krijg het gevoel dat het allemaal wel héél erg lang duurt en aan het lijntje wordt gehouden. Wees eens wat concreter over wanneer deze fix -die kennelijk dus al zeker 2 maanden in de testfase zit- er uiterlijk uitgaat, want dit lijkt nergens op...
Sinds vorige week heb ik een Zyxel-modem gekregen i.p.v. een Draytek-modem. Sindsdien werkte bij mij de nummerweergave niet meer op mijn vaste telefoon toestellen (Panasonic KX-TG6811NL). Dit ondanks de volgens mij up to date firmware (V5.50(ABPY.1)b14) van het Zyxel-modem. Na enig zoekwerk kwam ik er via de Panasonic website achter dat mijn telefoons zowel DTMF als FSK aan kan voor nummerweergave. In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.
*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***
Bijvoorbeeld in dit artikel:
Bedankt jaki12 voor de duidelijke uitleg.
Ik ben inderdaad naar de instellingen van mijn ZYXEL modem gegaan en daar bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast van mijn telefoon …...DTMF vervangen door FSK en inderdaad daarna had ik op mijn Panasonic thuistelefoon weer nummerweergave.
Nogmaals bedankt Jaki12
Hi all, het is dan eindelijk zover, op 21 november wordt de Zyxel update uitgerold mét onder andere de fix voor de nummerherkenning! In dit onderhoudstopic vind je hier meer informatie over. In het onderhoudstopic hebben we weer verwezen naar dit topic omdat dit zo'n mooi verzameltopic is. :)
Boven meest recente versie van software in je Zyxelrouter.
Als je B9 hebt is dat de oude versie en kun je het probleem oplossen door de klantenservice van T-Mobile te vragen jouw Zyxelmodem te updaten. Dat is bij mij ook gedaan, en het probleem is verholpen!
Hieronder de oude Versie:
Om precies te zijn bij VoIP => gespreksgeschiedenis
Via het menu kun je kiezen voor VoIP
Nogmaals bevestigd dat het dus in het modem zit, in mijn geval het Zyxel modem.
Waar ik overigens verder dik tevreden over ben.
Ik sluit aan in de wachtrij van een hopelijk snelle (en juiste) firmware update.
Sinds vorige week heb ik een Zyxel-modem gekregen i.p.v. een Draytek-modem. Sindsdien werkte bij mij de nummerweergave niet meer op mijn vaste telefoon toestellen (Panasonic KX-TG6811NL). Dit ondanks de volgens mij up to date firmware (V5.50(ABPY.1)b14) van het Zyxel-modem. Na enig zoekwerk kwam ik er via de Panasonic website achter dat mijn telefoons zowel DTMF als FSK aan kan voor nummerweergave. In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.
*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***
Bijvoorbeeld in dit artikel:
Hallo
Heb je beide DTMF en FSK geprobeerd bij de VoIP instellingen? Eventueel herstarten na het kiezen van een andere instelling bij Beller-id?
Hoi
Thanks voor het aankaarten van de problematiek! Ik denk graag met je mee. We zien vaker problemen met de telefoon van Panasonic. Ik laat graag onze technische dienst hier het hoofd over buigen, zodat de nummerherkenning weer volledig werkt. Ik ben hierop wel benieuwd hoe de telefoon is aangesloten op het modem. Is dit bijvoorbeeld direct of zit er een splitter of iets dergelijks tussen? Met deze extra informatie kan ik voor je aan de slag. Ik hoor het dan ook graag.
Hoi
Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! Om ervoor te zorgen dat de technische dienst met het probleem aan de slag kan, heb ik alleen nog twee voorbeeldgesprekken nodig waarbij dit euvel voorkomt. Deze met tijd en datum. Hierop kunnen we actie ondernemen. Let me know!
Komt zsm .
Ja klopt
Hi
Ook ik heb zaterdagmorgen vroeg de update gehad (Firmware-versie: V5.50(ABPY.0)b12_20190730), getest en nummerherkenning werkt nu ook op mijn Gigaset.
Hoi
Een update van de technische dienst! Om ervoor te zorgen dat de telefoon kan worden aangesloten, is er gekozen om je een ander model modem toe te sturen. Het gaat hierbij om de Zyxel T-50. We zien hierbij terug er bij dit modem de mogelijkheid is om het probleem op te lossen. Dit modem is vanochtend naar je toe gestuurd. Wil je het ons laten weten wanneer deze bij je is aangekomen en de telefoon is aangesloten. We kunnen dan middels onze technische specialisten makkelijk de nummerweergave voor je aanzetten. Ik hoor het dan ook graag van je!
Bedankt voor de uitleg en het centraal plaatsen van alle informatie rondom nummerweergave. Ik doe ook een duit in de zak:
1) Nummerweergave werkt bij T-Mobile Thuis via het DTMF protocol. Je kunt nagaan of jouw toestel dit ondersteunt door te bellen naar 085-7732598. Druk daarna een toets in. Als ik bijvoorbeeld 5 intoets op mijn telefoon en ik krijg als terugkoppeling FIVE te horen, dan ondersteunt het toestel DTMF. Als ik dit niet te horen krijg, ondersteunt het toestel geen DTMF.
2) Vervolgens kun je bij de telefoonzaak navraag doen welke toestellen DTMF ondersteunen.
3) Met het nieuwe modem Zyxel blijkt op sommige DTMF toestellen een issue te zijn met nummerweergave. Dit is alleen met de Zyxel, dus niet met het Huawei of Draytek modem. De oplossing hebben we inmiddels gevonden en zullen dit binnenkort (nog geen datum) op alle Zyxel modems corrigeren.
4) Dit gaat om nummerweergave bij inkomende gesprekken. Nummerweergave bij uitgaande gesprekken kun je uit- of aanzetten.
Het lijkt mij mooi om hier een algemeen informatief topic van te maken. Yalerta, is het een idee om dan het woordje 'geen' te schrappen uit de titel? Ook de hoofdletters zijn, denk ik, niet nodig. Wil je bovenstaande informatie verwerken in jouw post of zullen we dit als antwoord onder het topic plaatsen?
Hoi
Nogmaals dank voor je gegevens! Zoals beloofd, heb ik direct ervoor gezorgd dat er een onderzoek is gestart door onze technische dienst, waarbij we opzoek gaan naar dé oplossing. Via dit topic zullen we je op de hoogte houden van dit onderzoek. We houden contact en mocht je vragen hebben, laat het vooral weten via deze weg. We staan voor je klaar.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar hier inmiddels ook de firmware update gehad naar b12 en het werkt!
Hallo afgelopen nacht zal er een update plaats gevonden hebben voor nummerweergave eindelijk dacht ik.
Maar wat een techneuten zijn er nou bij t.mobilethuis.
Gebeld naar klantenservice daar krijg ik te horen mislukt en daar communiceren ze niet over met de klanten.
Ik moet zo snel mogelijk nummerweergave op mijn vaste telefoon.
Wacht nu al ruim een maand ik heb als vaste telefoon een giganet en mijn modem is een T50.
Als ik vraag aan klantenservice vraagt hoe lang duurt het nu nog krijg je het antwoord weet ik niet en de ander zeg weer nee meneer u ben abuis dat gebeurt aankomende nacht de man duidelijk verteld dat op de mail staat in de nacht van 20 op 21 november tjonge tjonge wat heb je aan die gasten van klantenservice niets dus.
Ze weten niets of worden niet op de hoogte gehouden.
Een antwoord van dat weet ik niet heb ik niets aan.
Ik wil weten wanneer ik nu nummer weergaven krijg.
T-mobilethuis ik vind dit om je te schamen.
Nu wil ik weten wanneer krijg ik nummer weergaven mijn modem is een ZyxelT50.
Niet meer te lang wachten mijn geduld begin op te raken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.