Hoi @Jason
Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen nog een oude firmware erop heeft staan, en dan gaat het sowieso niet lukken.
Hoi @schulenburg, kom je eruit met deze tip? In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.
Laat het weten, dan zorg ik ervoor dat ik alle deskundigheid van de Community inschakel voor hulp!
Houdt moet mensen…..
Ik heb hier een aantal maanden zitten meelezen omdat ik OOK dat probleem had….
Maar vannacht de update gehad en nummerweergave werkt hier op de Gigaset…
Nu maar hopen dat dit niet ten koste is gegaan van iets anders….
Als je het forum doorzoekt kom je zelfs de Draytek ook tegen waar nummerweergave niet op werkt.
Bij mij werkte de 3 jaar oude Gigaset niet, weet geen type nummer daarvan en de nieuw aangekochte Gigaset A475H werkt het wel op de Huawei.
Misschien kan ik binnenkort de Zyxel testen, men wil bij mij een modemswap proberen ivm een klein probleempje in de Huawei wat niet op te lossen is
Geen nummer weergave telefoon gigaset
Modem (ZyXel T-56) telefoon poort 1
Zaterdag ook de firmware update gehad naar V5.50(ABPY.0)b12_20190730, alleen helaas nog geen nummerweergave op mijn Panasonic KX TG 6811NL , bij mijn vorige provider Telfort dit probleem niet , wat kan ik nog meer doen dan modem resetten , standaard op DTFM zetten ???
@bantak.
Modem een keer opnieuw opgestart?
Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.
De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.
En uiteraard ook het Dect basisstaion even stroomloos stroomloos maken kan helpen.
Hoi @franpple,
Een update van de technische dienst! Om ervoor te zorgen dat de telefoon kan worden aangesloten, is er gekozen om je een ander model modem toe te sturen. Het gaat hierbij om de Zyxel T-50. We zien hierbij terug er bij dit modem de mogelijkheid is om het probleem op te lossen. Dit modem is vanochtend naar je toe gestuurd. Wil je het ons laten weten wanneer deze bij je is aangekomen en de telefoon is aangesloten. We kunnen dan middels onze technische specialisten makkelijk de nummerweergave voor je aanzetten. Ik hoor het dan ook graag van je!
Ik laat het weten . Dat zou prettig zijn . Ik hoor nog betreft de creditnota .
Hopelijk dat het probleem hiermee opgelost gaat worden .
@bantak.
Modem een keer opnieuw opgestart?
Inloggen in de modem via het hamburgermenu (3 streepjes) rechtsboven naar VOIP → Telefoon en dan Tabblad Regio. Hier kan nu gekozen worden voor BellerId type en kan er FSK of DTMF ingesteld worden.
De daaronder staande mogelijkheid “servicemodus van gesprek” op Europe type instellen is nog een volgende mogelijkheid om te proberen.
En uiteraard ook het Dect basisstaion even stroomloos stroomloos maken kan helpen.
Dank je voor je suggesties @yalerta alleen helaas geen resultaat :-(
Bij ons op kantoor doet de nummerweergave het eindelijk.
Wij hebben sinds 3 dagen thuis T-mobile thuis internet abonnement aangesloten. Wij gebruiken onze Gigaset VoIP telefoon om met andere gigaset.net gebruikers onderling te bellen.
Sinds het overstap naar T-mobile thuis internet alleen maar problemen gehad met bellen en gebeld worden via onze vertrouwde Gigaset VoIP telefoon.
Bij andere internet providers had wij nooit problemen gehad met met onze Siemens Gigaset VoIP telefoon.
Ik heb het probleem onderzocht bij T-mobile thuis internet Zyxel modem en hieronder beschreven hoe ik voor elkaar gekregen heb via T-mobile internet Zyxel modem samen te laten werken met Gigaset VoIP telefoon.
Nu kunnen wij onderling probleemloos bellen en gebeld worden via Gigaset VoiceIP telefoon die rechtstreeks aangesloten is op T-mobile thuis internet modem.
Als je zelfde probleem ondervonden hebt, kan je onderstaande link klikken, instructies lezen en eventueel toepassen op jou T-mobile Zyxel modem en Gigaset VoIP telefoon.
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/probleem-met-gigaset-net-inkomende-gesprekken-314310#post1527335
@mdsm ik heb zojuist al gereageerd en je eigen topic, wat goed dat je de oplossing hebt gevonden. Ik hoor graag van anderen of het voor hen inderdaad ook werkt met deze stappen!
Edit: Wat de update betreft, deze is inmiddels voor ongeveer 90% van onze klanten uitgerold. Zie dit topic voor meer informatie.
@mdsm dank voor je reactie ik heb alleen geen Voip toestel ,
ik heb ondertussen wel een oplossing gevonden door de regio indeling op België te zetten. @yalerta
@bantak Je hebt een Panasonic KX TG 6811NL en dat is toch echt een vast telefoontoestel (of lees ik verkeerd?).
Superfijn trouwens dat je een oplossing gevonden hebt! Chapeau en hopelijk hebben meer mensen op de Community hier baat bij. Thanks voor het delen! 
Ik hoor het graag zsm!
Zelf heb ik alvast eens wat geprobeerd:
KPN Arizona (dect telefoon voor thuis) geeft het nummer wel door. Die had ik even geleend.
Goedenavond, ik ben sinds vandaag klant bij T-mobile thuis na overstap van Telfort. Heb reeds de klantenservice moeten bellen aangezien mijn nummerweergave niet werkt op mijn Panasonic dect telefoon. Nu lees ik van alles op dit forum echter zie ik nergens een oplossing. Bij Telfort/KPN nooit problemen ondervonden met de nummerweergave. Wat is de oplossing in deze?
@Svlijmen Ik heb de regio indeling in de router op België gezet en daarna gewoon weer nummerweergave op mijn Panasonic dect telefoons.
@Svlijmen Ik heb de regio indeling in de router op België gezet en daarna gewoon weer nummerweergave op mijn Panasonic dect telefoons.
Helaas bantak, bij mij nog steeds geen nummerweergave, eerst gaf hij helemaal niks aan en nu alleen '0' in het display.
@Svlijmen En Beller id op : Default
Servicemodus van gesprek : Europe Type ?
@Svlijmen En Beller id op : Default
Servicemodus van gesprek : Europe Type ?
Ja dat stond al zo ingesteld
Ik neem aan dat de laatste update er ook staat ?
V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730
V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730
- Gisteren dit nieuwe modem aangesloten
-
- Firmware-versie
- V5.50(ABPY.0)b9
-
@Svlijmen Goedemorgen! Mijn collega zal je vandaag bellen en uitleggen wat de status is en wat er precies gebeurd is.
Laat maar even Jason, gisteren al een collega van jou gesproken. Ik wacht jullie mail wel af dat de nieuwe firmware is geupgrade. Ik hoop echter dat dit snel gebeurt
Super dat je dit zo snel mogelijk door gaat geven @franpple, merci! We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen.