Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.
Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.
Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.
Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.
Modems; In ieder geval de
Zyxel T50 maar er is ook een melding van een
Huawei modem
Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.
Oplossing;
Tot op dit moment
geen.
Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een
testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.
Lijst van
wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen.
Ik neem aan dat de laatste update er ook staat ?
V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730
V 5.50 (ABPY.O) b12_20190730
- Gisteren dit nieuwe modem aangesloten
-
- Firmware-versie
- V5.50(ABPY.0)b9
-
Lijkt er toch op dat dit nog een oude firmware is , zou dit even melden bij support
Hoi @bantak,
Goed dat je het neergelegd hebt bij de techneuten. Zij hebben jouw vraag nu in behandeling en zullen normaal gesproken binnen 3 tot 5 werkdagen reageren vanaf het moment dat het aangekaart wordt. Zou je de oplossing die zij eventueel aandragen met ons willen delen als het zover is? Dan hebben andere users daar ook baat bij (indien zij het zelf kunnen oplossen natuurlijk). 
Hoi @Jason
Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen nog een oude firmware erop heeft staan, en dan gaat het sowieso niet lukken.
Hoi @Jason
Ik reageerde op een bericht van @Svlijmen omdat hij/zij dezelfde problemen had als ik met een Panasonic telefoon blijkt dat het modem wat geleverd is aan @Svlijmen nog een oude firmware erop heeft staan, en dan gaat het sowieso niet lukken.
Vind het ook wel heel vreemd dat een nieuw aangesloten modem niet automatisch een update binnen haalt van de server. Je moet eerst contact leggen met de klantenservice van T-mobile waarna zij het bij de technische dienst neerleggen wat circa 1 werkweek kan duren. Was bij Telfort/KPN anders geregeld. Daar werd de update automatisch binnengehaald
@Svlijmen
Is idd apart dat ze router voor uitlevering eerst niet updaten of het automatisch laten doen als je hem aansluit.
Hoop wel dat als de update er op staat dat je nummerweergave het dan doet 
@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn.
@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn.
Hey Jason, met andere woorden dat ik nog vanavond voorzien ben van deze update zodat de nummergave weer werkzaam is

@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn.
Hey Jason, met andere woorden dat ik nog vanavond voorzien ben van deze update zodat de nummergave weer werkzaam is

Vanavond wederom contact gehad met T-mobile, zou deze avond nog opgelost worden door de technische dienst, oa nieuwe firmware upload. Wat blijkt, er is wederom niks gebeurt, geen update, nog geen nummerweergave, niks. Wederom teleurgesteld door de slechts service van de klantenservice cq technische dienst van T-mobile. Prijs mag dan wel voordeliger zijn dan bij KPN maar de service laat te wensen over.
Hoi @Svlijmen,
Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik ben gistermiddag naar mijn collega gelopen en zij heeft het vanmorgen verwerkt. Kun je me laten weten of dit zoden aan de dijk gezet heeft? 
Hoi @Svlijmen,
Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik ben gistermiddag naar mijn collega gelopen en zij heeft het vanmorgen verwerkt. Kun je me laten weten of dit zoden aan de dijk gezet heeft? 
Tot gisterenavond laat had ik nog steeds de oude firmware (. 9) op mijn modem en derhalve geen nummerweergave. Vanmorgen niet meer controleren, dus dat zal vanavond worden Jason
@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten!
@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten!
Nou sorry Jason er is wederom weer niks gebeurt. Het werkt nog steeds niet
@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten!
Nou sorry Jason er is wederom weer niks gebeurt. Het werkt nog steeds niet
Tot op heden kan ik helaas niemand aanraden ook over te stappen naar T-mobile. Veel telefonisch contact gehad sinds de installatie van vorige week dinsdag, 7 werkdagen zijn ook voorbij, maar krijg alleen maar te horen "we zijn nog met uw klacht bezig". Beetje teleurstellend omdat ook van jou te moeten lezen dat het opgelost zou zijn....niet dus
@Svlijmen Goedemorgen! Mijn collega zal je vandaag bellen en uitleggen wat de status is en wat er precies gebeurd is.
@Svlijmen Goedemorgen! Mijn collega zal je vandaag bellen en uitleggen wat de status is en wat er precies gebeurd is.
Laat maar even Jason, gisteren al een collega van jou gesproken. Ik wacht jullie mail wel af dat de nieuwe firmware is geupgrade. Ik hoop echter dat dit snel gebeurt
Hoi @jaki12, bedankt voor het delen van de oplossing en super dat je nummerweergave weer werkend heb gekregen! 
Mochten we je in de toekomst ergens bij kunnen assisteren, laat het dan alsjeblieft weten. Voor nu: stay safe en houd je gezond!
Gisteren is dan de aansluiting opgeleverd , met het Zyxel DX5401-B0 modem , maar nummerweergave is mij niet gelukt nog .
Dat is wel een beetje lastig .
ik heb een dect telefoon Panasonic tg6821 nl en wil toch wel weer graag zien wie er belt en gebeld heeft .
De aangeboden aanwijzingen heb ik al geprobeerd . Dat werkt niet .
oplossing ?
Ja inderdaad ,dat heb ik gedaan , zoals in de handleiding staat en een herstart ja . Ook dat gedaan . De Panasonic ondersteunt zowel DTMF als FSK . Dat heb ik ook even opgezocht in de specificaties.
Het werkt ( nog ) niet en dat is lastig .
Hoi @franpple,
Thanks voor het aankaarten van de problematiek! Ik denk graag met je mee. We zien vaker problemen met de telefoon van Panasonic. Ik laat graag onze technische dienst hier het hoofd over buigen, zodat de nummerherkenning weer volledig werkt. Ik ben hierop wel benieuwd hoe de telefoon is aangesloten op het modem. Is dit bijvoorbeeld direct of zit er een splitter of iets dergelijks tussen? Met deze extra informatie kan ik voor je aan de slag. Ik hoor het dan ook graag.
De monteur heeft het direct aangesloten op het modem .
Hoi @franpple,
Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! Om ervoor te zorgen dat de technische dienst met het probleem aan de slag kan, heb ik alleen nog twee voorbeeldgesprekken nodig waarbij dit euvel voorkomt. Deze met tijd en datum. Hierop kunnen we actie ondernemen. Let me know!
Super dat je dit zo snel mogelijk door gaat geven @franpple, merci! We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen.