Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen, maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Je zit hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen.
Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!
Ik moet nog bestellen. Hoe werkt het?
Verberg inhoudToon inhoud
Doe snel de postcode check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092.
Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema.
Verberg inhoudToon inhoud
Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum. Hierbij houden wij natuurlijk rekening met de wensdatum die je hebt doorgegeven. Je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! uiteraard kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen.
-
Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
-
Voor Glasvezel kan je ongeveer twee weken na ontvangst van de bevestigingsmail een afspraak inplannen met Guidion, onze installatiemonteur. De monteur verzorgt de installatie in huis. Wanneer de installatie is voltooid, gaat jouw abonnement van start. In sommige gevallen is het ook mogelijk om Glasvezel zelf aan te sluiten. In dit topic vind je hier meer informatie over. DSL internet installeer je makkelijk zelf. Je ontvangt een e-mail met de startdatum van jouw abonnement, dit is ook het moment waarop je de apparatuur kan aansluiten.
-
Ongeveer veertien dagen voor de startdatum van je abonnement ontvang je het installatiepakket.
Bedenktermijn.
Verberg inhoudToon inhoud
Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment van de aansluitdatum tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.
Nummerbehoud. Hoe werkt dat?
Verberg inhoudToon inhoud
Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement!
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan! Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud.
Overstapservice. Hoe zit dat?
Verberg inhoudToon inhoud
Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Lukt het niet om in te loggen? Reageer dan in dit topic of bel met onze service en geef de volgende informatie door:
-
Je huidige aanbieder
-
Het contractnummer
-
De laatste 3 cijfers van je IBAN
-
Je telefoonnummer
-
De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag! Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice.
Let op‼ We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.
Hoe regel ik zelf mijn overstap?
Verberg inhoudToon inhoud
Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen DSL- en glasvezelinternet:
-
DSL internet > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen.
-
Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast DSL- of Glasvezel bestaan.
Klantvoordeel. Hoe zit dat precies?
Verberg inhoudToon inhoud
Heb je een Odido Mobiel- of Klik&Klaar Internet abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor €25 per maand per abonnement! Nadat de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier!
Toch nog iets veranderen aan je bestelling?
Verberg inhoudToon inhoud
Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg Mediaboxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een Mediabox toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido.
Het installatiepakket komt eraan
Verberg inhoudToon inhoud
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!
Het installeren van het pakket
Verberg inhoudToon inhoud
De wensdatum verzetten of vervroegen
Verberg inhoudToon inhoud
Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 020-3232766 (lokaal tarief).
Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 020-3232766 (lokaal tarief). Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met onze service of start een topic op onze community!
Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je.