Skip to main content

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 

@BHoeijmakers 

Van Guidion ontvang je een mail om een afspraak te maken maar eerst moet de netwerkbeheerder langskomen.


Hallo @BHoeijmakers 

Heb je al een afspraak met guidion kunnen maken? De netwerkbeheerder zou inderdaad eerst langs moeten komen om het glasvezel naar binnen te brengen.

Met de overstapservice blijft je huidige provider inderdaad werken totdat Odido begint met het leveren van internet.

Nee zij zouden contact met me opnemen maar dat is (nog) niet gedaan.


Hallo @BHoeijmakers 

Heb je al een afspraak met guidion kunnen maken? De netwerkbeheerder zou inderdaad eerst langs moeten komen om het glasvezel naar binnen te brengen.

Met de overstapservice blijft je huidige provider inderdaad werken totdat Odido begint met het leveren van internet.


Hallo,

 

9 augustus internet + tv besteld, glasvezel. Deze moet nog van straat naar huis gelegd worden maar hoor maar niks over de aanleg. Wat is de status hiervan?

 

Ik maak gebruik van overstap service, heb nu ziggo. Stopt deze pas als ik online ben via Odido ?


@SRM92

Bij DSL hoor je het installatiepakket uiterlijk een week vóór de installatiedag te ontvangen, soms duurt het wat langer en daarna kun je het modem zelf installeren nadat je bericht via sms hebt gekregen dat je in de loop van de dag het modem kunt aansluiten.

Ja en tot op heden niks 😞 dus dat is weer jammer.


@SRM92 

Bij DSL hoor je het installatiepakket uiterlijk een week vóór de installatiedag te ontvangen, soms duurt het wat langer en daarna kun je het modem zelf installeren nadat je bericht via sms hebt gekregen dat je in de loop van de dag het modem kunt aansluiten.


Hallo @SRM92 

Heb je al een glasvezelaansluitpunt in huis en wat is de status in je Odido account?

Het beste kan je Ziggo contacteren om je abonnement daar nog wat langer door te laten lopen.

Hoi

Nee ik heb geen glasvezel, is bij mij in de buurt nog niet beschikbaar. Het is best duur bij Ziggo en de reden waarom ik ben overgestapt naar Odido. Vind het enorm vervelend dat ik alles op tijd heb geregeld en nog steeds niks op tijd komt. Ik zal weer gaan kijken bij ziggo of een andere provider. Bedankt voor je reactie


Hallo @SRM92 

Heb je al een glasvezelaansluitpunt in huis en wat is de status in je Odido account?

Het beste kan je Ziggo contacteren om je abonnement daar nog wat langer door te laten lopen.


Ik heb op 1 juli internet + tv aangevraagd met in gedachte dat op 17augustus mijn ziggo abbo afloopt en odido abbo gelijk kan beginnen. Tot op heden niks ontvangen, vandaag gebeld met klantenservice zeggen dat ik het moet afwachten, want ze kunnen niet inzien hoe lang het gaat duren. Vind dit echt niet kunnen, want over aantal dagen heb ik geen internet plus tv meer. Heb op tijd alles geregeld om vervolgens alsnog niets op tijd binnen te krijgen. Jammer dit. Kan hier iets aangedaan worden? 


@Hydrant3090 Ik begrijp goed dat je graag een andere oplossing ziet, maar ik kan alleen een vouchercode sturen. Wellicht heb je nog een ander apparaat waar een simkaart in past. In dat geval mag je van mij een extra simkaart kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon stuurt, kan ik deze gelijk voor je vergoeden.  Uiteraard stuur ik je dan gelijk nog een code toe! 


@Hydrant3090 Deze 6 weken komen er inderdaad nog bovenop. Ook ik had het graag anders gezien. Maar het is echt wachten tot KPN de capaciteit uitbreidt en je hierop aangesloten kan worden. Anders kunnen wij niet leveren. Voor in de tussentijd kan ik je voorzien van Unlimited Data vouchers, maar ik zie dat je al een Unlimited abonnement hebt. Wat je zou kunnen doen in de tussentijd, is om een hotspot op te zetten op je mobiel en deze te gebruiken voor wifi voor je andere apparaten. Dit is wellicht een tussenoplossing die je kan gebruiken totdat de pop helemaal gereed is.

Hoi Demi,

De snelheid via 5G is binnen minder dan 1 Mbit/s. Dat lijkt me voor iemand die in de IT werkt en voor werk alles in de cloud draait niet haalbaar. Video’s kijken wordt dan ook wel echt heel vervelend. Ik zie graag een andere oplossing.

Waarom wordt niet bij het bestellen al gelijk gemeld dat het nog 3 maanden gaat duren? Of direct bij de eerste mail dat het langer duurt? En waarom zit er dan een flyer voor glasvezel in de bus als het helemaal nog niet kan?

Misschien dat jullie zoiets in bruikleen zouden kunnen geven ofzo (er vanuit gaande dat zoiets werkt met de isolatie): https://gsmversterkers.nl/product/hiboost-hi10-s5-gsm-versterker_multiband/


@Hydrant3090 Deze 6 weken komen er inderdaad nog bovenop. Ook ik had het graag anders gezien. Maar het is echt wachten tot KPN de capaciteit uitbreidt en je hierop aangesloten kan worden. Anders kunnen wij niet leveren. Voor in de tussentijd kan ik je voorzien van Unlimited Data vouchers, maar ik zie dat je al een Unlimited abonnement hebt. Wat je zou kunnen doen in de tussentijd, is om een hotspot op te zetten op je mobiel en deze te gebruiken voor wifi voor je andere apparaten. Dit is wellicht een tussenoplossing die je kan gebruiken totdat de pop helemaal gereed is.

Hoi Demi,

De snelheid via 5G is binnen minder dan 1 Mbit/s. Dat lijkt me voor iemand die in de IT werkt en voor werk alles in de cloud draait niet haalbaar. Video’s kijken wordt dan ook wel echt heel vervelend. Ik zie graag een andere oplossing.

Waarom wordt niet bij het bestellen al gelijk gemeld dat het nog 3 maanden gaat duren? Of direct bij de eerste mail dat het langer duurt? En waarom zit er dan een flyer voor glasvezel in de bus als het helemaal nog niet kan?


@Hydrant3090 Deze 6 weken komen er inderdaad nog bovenop. Ook ik had het graag anders gezien. Maar het is echt wachten tot KPN de capaciteit uitbreidt en je hierop aangesloten kan worden. Anders kunnen wij niet leveren. Voor in de tussentijd kan ik je voorzien van Unlimited Data vouchers, maar ik zie dat je al een Unlimited abonnement hebt. Wat je zou kunnen doen in de tussentijd, is om een hotspot op te zetten op je mobiel en deze te gebruiken voor wifi voor je andere apparaten. Dit is wellicht een tussenoplossing die je kan gebruiken totdat de pop helemaal gereed is.


Hi @Hydrant3090, onze technische dienst heeft navraag voor je gedaan bij KPN. Dit is eruit gekomen: KPN heeft een project lopen om die pop op te ruimen voordat er nieuwe apparatuur geplaatst kan worden. Ze verwachten met een week of 6 de capaciteit van die pop uit te breiden, waardoor de klant aangesloten kan worden. Tot die tijd is het helaas gewoon afwachten. Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid in de situatie!

Hoi Demi,

Dank voor de duidelijkheid. Ik wacht al bijna 6 weken (38 dagen!), komen deze 6 weken er dan nog bovenop? Want in dat laatste geval moet er of een tussenoplossing komen of ik moet serieus overwegen Ziggo te nemen i.p.v. glasvezel.


Hi @Hydrant3090, onze technische dienst heeft navraag voor je gedaan bij KPN. Dit is eruit gekomen: KPN heeft een project lopen om die pop op te ruimen voordat er nieuwe apparatuur geplaatst kan worden. Ze verwachten met een week of 6 de capaciteit van die pop uit te breiden, waardoor de klant aangesloten kan worden. Tot die tijd is het helaas gewoon afwachten. Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid in de situatie!


Ik gok dat de wijkcentrale nog niet volledig opgeleverd is @Hydrant3090. Dit weet ik niet zeker omdat we alleen door hebben gekregen dat het vertraagd is. Maar omdat het FTU al hangt ga ik daar wel vanuit. 

Hoi Tommie,

Het is nieuwbouw en ik zie zeker 5 WiFi-netwerken in het pand met naam ‘Odido-blabla’. Dus lijkt me dat het gewoon kan.


Ik gok dat de wijkcentrale nog niet volledig opgeleverd is @Hydrant3090. Dit weet ik niet zeker omdat we alleen door hebben gekregen dat het vertraagd is. Maar omdat het FTU al hangt ga ik daar wel vanuit. 


Het ticket is gesloten @Hydrant3090. Het gaat hier om een vertraagde oplevering, we hebben een delay bericht ontvangen van KPN NetwerkNL. Ergens hebben ze vertraging opgelopen. We doen elke week navraag voor je bij de onderaannemer. De order zal vanzelf doorlopen zodra de vertraging is ingehaald. Voor nu is het afwachten tot er contact met je opgenomen wordt. Hoelang dat duurt durf ik niet te zeggen.

Maar KPN netwerk hoeft toch helemaal niets meer te doen? Die zeggen dat de aansluiting klaar voor gebruik is. In hun mail staat letterlijk: “De glasvezelaansluiting in uw woning is geïnstalleerd en klaar voor gebruik. Om hier gebruik van te maken heeft u een glasvezelabonnement nodig. U vindt een overzicht van de providers die abonnementen aanbieden op netwerk.kpn.com/providers”

Het duurt echt onacceptabel lang voordat jullie shit opleveren. Ik heb ook even bij KPN geïnformeerd hoelang het duurt voordat zij het kunnen leveren en die kunnen gewoon volgende week de boel aansluiten. Dat zou dan wel duurder zijn, tenzij ik ook met mijn mobiele abonnement naar ze overstap, dus dat overweeg ik nu ook.


Het ticket is gesloten @Hydrant3090. Het gaat hier om een vertraagde oplevering, we hebben een delay bericht ontvangen van KPN NetwerkNL. Ergens hebben ze vertraging opgelopen. We doen elke week navraag voor je bij de onderaannemer. De order zal vanzelf doorlopen zodra de vertraging is ingehaald. Voor nu is het afwachten tot er contact met je opgenomen wordt. Hoelang dat duurt durf ik niet te zeggen.


Het ticket staat nog open @Hydrant3090. Met dit soort tickets kan het wat langer duren omdat ze verhaal moeten halen bij de onderaannemer. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! 

Blijkbaar verdwijnen de tickets gewoon, want jullie telefonische helpdesk kan hem niet meer zien. Enfin, ik heb nu ook een mailtje van KPN netwerk met onderwerp “Glasvezelaansluiting klaar voor gebruik CRM:####”, dus jullie gaan de boel opsturen nu?


gebeld - kan weg


Het ticket staat nog open @Hydrant3090. Met dit soort tickets kan het wat langer duren omdat ze verhaal moeten halen bij de onderaannemer. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! 


Hi @Hydrant3090, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan bel getrokken hebt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en toen zag ik dat de klantenservice al een ticket voor je had ingeschoten. Onze technische dienst zal dit verder voor je oppakken. Er lijkt iets niet goed te gaan aan de kant van KPN NetwerkNL, er lijkt een vertraging te zijn in de beschikbaarheid van de glasvezeltechnologie. We gaan het verder voor je uitzoeken, nu is het wachten op onze technische dienst om dit verder op te pakken! 

Hoi Tommie,

Dat zeggen jullie ook al de afgelopen twee weken aan de telefoon, maar er verandert precies niets aan de situatie. Zelfs KPN netwerk heeft geprobeerd jullie te bellen. De technische dienst heeft alleen een automatische mail gestuurd dat ze de 3 dagen reageertijd niet halen. Wanneer hebben jullie een datum?


Hi @Hydrant3090, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan bel getrokken hebt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en toen zag ik dat de klantenservice al een ticket voor je had ingeschoten. Onze technische dienst zal dit verder voor je oppakken. Er lijkt iets niet goed te gaan aan de kant van KPN NetwerkNL, er lijkt een vertraging te zijn in de beschikbaarheid van de glasvezeltechnologie. We gaan het verder voor je uitzoeken, nu is het wachten op onze technische dienst om dit verder op te pakken! 


Beste Odido,

Ik wacht nu al bijna 4 weken en heb nog niet eens een aansluitdatum of pakket ontvangen. Via de telefoon krijg ik van jullie steeds te horen dat het aan KPN ligt en dat ik die maar moet bellen, maar ik heb toch bij jullie Internet besteld? Bij KPN zeggen ze trouwens dat de status NL6 is, dus er is helemaal geen reden voor jullie om nog langer te wachten met aansluiten. Ik ben dit kast-en-muur-spel behoorlijk zat en zie graag dat jullie deze week nog de boel aangesloten hebben.


Reageer