Hey @robke25, ik ben meteen voor je gaan kijken maar de aanvraag is geannuleerd op 14-04. Op dit moment loopt er ook niks en zul je een nieuwe aanvraag moeten indienen. Bij een nieuwe aanvraag kan ik pas weer controleren waar het misgaat en zorgen dat dit goed verloopt!
Dank @Tommie van Odido , fijn dat je dit gecontroleerd hebt. Dit is júíst precies waar het telkens fout gaat. Jullie annuleren ZONDER enig overleg telkens de aanvraag, danwel geeft "de aannemer aan dat ik het niet zou willen", terwijl er nooit enige terugkoppeling of contactmoment is.
Je snapt hopelijk wel dat ik nu niet wéér voor de derde keer een aanvraag ga indienen die ook weer doodleuk door jullie geannuleerd gaat worden.
Gelukkig gaat ook KPN haar eigen glasvezelkabel bij ons naar binnen leggen, dus wij en onze buren in hetzelfde complex wachten nu daar wel op.
Hey @robke25, ik ben meteen voor je gaan kijken maar de aanvraag is geannuleerd op 14-04. Op dit moment loopt er ook niks en zul je een nieuwe aanvraag moeten indienen. Bij een nieuwe aanvraag kan ik pas weer controleren waar het misgaat en zorgen dat dit goed verloopt!
@robke25 Super, dankjewel voor de genomen moeite!
Ik heb direct een ticket aangemaakt naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen samen met de Fiber afdeling de status achterhalen.
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!
Nou @Teresa van Odido , inmiddels zijn we bijna 4(!!) maanden verder sinds de initiele aanvraag, nog steeds geen streep verder.
Even een update van de afgelopen 4 weken;
Week 1: U wordt gebeld door de aannemer, kan tot 5 dagen duren
Week 2: De aannemer geeft aan dat u de lijn niet wilt (ik ben niet gebeld of op een andere manier benaderd). Oke, maak ik (je Odido collega) wederom update met nogmaals het verzoek.
Week 3: De aannemer geeft aan dat u de lijn niet wilt (ik ben niet gebeld of op een andere manier benaderd). Oke, maak ik (je Odido collega) wederom update met nogmaals het verzoek.
Week 4: De aannemer geeft aan dat u de lijn niet wilt (ik ben niet gebeld of op een andere manier benaderd). Oke, maak ik (je Odido collega) wederom update met nogmaals het verzoek.
Week 5: Uw aanvraag is geannuleerd.
Schiet mij maar lek. Ik geef het op. Het lijkt wel of jullie geen nieuwe klanten willen op jullie eigen (ODF) netwerk.
Ik heb de casus inmiddels doorgegeven aan Consumentenbond rubriek Stekeligheden, wellicht dat zij verder komen in jullie bureaucratie. In ieder geval een mooi voorbeeld van hoe het duidelijk niet moet. Jullie kunnen dan wel goed getest zijn in de verbinding zelf, maar het hele proces er omheen is een groot drama.
@Teresa van Odido
@Ishana van Odido
@Tommie van Odido
Jullie geven t ook op begrijp ik? Gezien dat niemand meer antwoordt…..?
Ik heb direct een ticket aangemaakt naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen samen met de Fiber afdeling de status achterhalen.
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!
Nou @Teresa van Odido , inmiddels zijn we bijna 4(!!) maanden verder sinds de initiele aanvraag, nog steeds geen streep verder.
Even een update van de afgelopen 4 weken;
Week 1: U wordt gebeld door de aannemer, kan tot 5 dagen duren
Week 2: De aannemer geeft aan dat u de lijn niet wilt (ik ben niet gebeld of op een andere manier benaderd). Oke, maak ik (je Odido collega) wederom update met nogmaals het verzoek.
Week 3: De aannemer geeft aan dat u de lijn niet wilt (ik ben niet gebeld of op een andere manier benaderd). Oke, maak ik (je Odido collega) wederom update met nogmaals het verzoek.
Week 4: De aannemer geeft aan dat u de lijn niet wilt (ik ben niet gebeld of op een andere manier benaderd). Oke, maak ik (je Odido collega) wederom update met nogmaals het verzoek.
Week 5: Uw aanvraag is geannuleerd.
Schiet mij maar lek. Ik geef het op. Het lijkt wel of jullie geen nieuwe klanten willen op jullie eigen (ODF) netwerk.
Ik heb de casus inmiddels doorgegeven aan Consumentenbond rubriek Stekeligheden, wellicht dat zij verder komen in jullie bureaucratie. In ieder geval een mooi voorbeeld van hoe het duidelijk niet moet. Jullie kunnen dan wel goed getest zijn in de verbinding zelf, maar het hele proces er omheen is een groot drama.
@robke25 Super bedankt voor de genomen moeite! Sorry dat jouw topic nog niet is beantwoord, het is op dit moment drukker dan normaal. Ik help je gelijk verder!
Ik heb gelijk gekeken. Echter zie ik dat de laatste 4 cijfers van je IBAN niet overeenkomen met wat er bij ons bekend is. Kan je dit nog eens nagaan?
Laat je het mij weten als je zover bent?
Done!
@robke25 Super bedankt voor de genomen moeite! Sorry dat jouw topic nog niet is beantwoord, het is op dit moment drukker dan normaal. Ik help je gelijk verder!
Ik heb gelijk gekeken. Echter zie ik dat de laatste 4 cijfers van je IBAN niet overeenkomen met wat er bij ons bekend is. Kan je dit nog eens nagaan?
Laat je het mij weten als je zover bent?
@robke25 Dankjewel voor je terugkoppeling en de genomen moeite. Ik kan mij voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toe bent. Ik help je graag verder!
Zoals Ishana aangeeft, zijn wij afhankelijk van de netwerkbeheerder. Zodra zij de werkzaamheden hebben afgerond en bij ons hebben afgemeld kunnen wij van start met de verdere binnenshuis installatie. Ik kan het niet beloven, maar ik graag nog eens navraag bij mijn collega’s van de Fiber afdeling, wie weet kunnen zij mij toch meer vertellen.
Wil je alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken.
Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta paraat!
Staat erin!
@robke25 Dankjewel voor je terugkoppeling en de genomen moeite. Ik kan mij voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toe bent. Ik help je graag verder!
Zoals Ishana aangeeft, zijn wij afhankelijk van de netwerkbeheerder. Zodra zij de werkzaamheden hebben afgerond en bij ons hebben afgemeld kunnen wij van start met de verdere binnenshuis installatie. Ik kan het niet beloven, maar ik doe graag nog eens navraag bij mijn collega’s van de Fiber afdeling, wie weet kunnen zij mij toch meer vertellen.
Wil je alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken.
Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta paraat!
Hoi @robke25, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat je glasvezelaansluiting nog niet gereed is en de netwerkbeheerder hiervoor aan de slag moet. We zijn afhankelijk van de planning van de netwerkbeheerder hierin. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen. Mocht je toch meer informatie willen verkrijgen, zou je hiervoor contact op kunnen nemen met de netwerkbeheerder: Service en contact | Open Dutch Fiber.
Daarnaast zie ik een inactief internetabonnement gekoppeld in je account. Heb je deze al eens ontkoppeld en opnieuw een internetabonnement geprobeerd te koppelen? Of heb je een account met een ander e-mailadres aangemaakt? Groetjes, Ishana
Hoi Ishana,
Helaas blijft het bij de netwerkbeheerder oorverdovend stil. De kabel met verdeeldoos is reeds maanden geleden binnen aangelegd en aangesloten. Enige wat resteert is het doortrekken van de kabels naar de 4 individuele appartementen.
reactie van de netwerkbeheerder was om mijn telefoonnummer te geven zodat contact opgenomen kon worden (ruim drie weken geleden), maar; nul reactie.
Hallo @Roeland Berg
Het is wel zo dat Odido een provider is die zijn diensten levert over het glasvezelnetwerk van anderen, hierbij is Odido afhankelijk van de netwerkbeheerder/aannemer die het glasvezelnetwerk eerst gereed voor gebruik moet maken.
Hoi @Waqqas,
Het probleem is dat in het systeem van Odido een LN9 codering staat en dat medewerkers dan niets mogen doen (aldus je collega). Er is geen enkele opvolging naar ODF om het probleem om te lossen en de aansluiting van de klant te realiseren. De enige oplossing die Odido aanbied is wachten tot het probleem zichzelf oplost. Mijn ervaring met computersystemen is dat dit niet vanzelf gaat.
Het is een beetje een “paarse krokodil”. We kennen het probleem, we weten de oplossing maar niemand doet wat en er gebeurd niets omdat dit volgens het “systeem” en de “procedures” niet mag.
Zoals je zegt: Odido kan er niets aan doen als ODF de aansluiting niet gereed heeft. Maar Odido kan wel zelf ergens achteraan bellen of acties in gang zetten om het probleem op te lossen. Dat gebeurd in het geheel niet. Dat neem ik Odido heel erg kwalijk en dat frustreert mij heel erg.
Verder vertelde ODF mij vandaag dat er geen actieve werkorder meer was van Odido. Vervolgens bel ik Odido daarover op. De medewerker “gaat iets uitzoeken” en vervolgens wordt ik zonder verder bericht doorverbonden naar ODF. Dat is een typisch voorbeeld van hoe je volgens mij niet met je klanten om moet gaan.
Hallo @Roeland Berg
Het is wel zo dat Odido een provider is die zijn diensten levert over het glasvezelnetwerk van anderen, hierbij is Odido afhankelijk van de netwerkbeheerder/aannemer die het glasvezelnetwerk eerst gereed voor gebruik moet maken.
Hey @Roeland Berg, de onderaannemer geeft aan om geduldig te wachten. Civiel is alles gereed maar de kabel moet nog getrokken worden. Als de kabel getrokken is kunnen ze pas een huisaansluiting gaan realiseren.
Hoi Tommy,
We zijn intussen twee maanden verder. Ik heb veel van je collega's gesproken en omdat je collega's aangeven niets te mogen doen (zelfs geen informatie opvragen) en alleen aangeven dat ik maar weer een paar weken moet wachten zelf contact gezocht met de aannemer van ODF. Na aandringen en uiteindelijk contact met de projectleider van de aannemer is gebleken dat het distributiepunt waarop ik ben aangesloten daadwerkelijk niet is gelast. Dat stond blijkbaar ook niet in de planning. Alle meldingen dat ik nog maar even moest wachten hebben dus geresulteerd in alleen maar heel veel vertraging. De aannemer had naar mij toegezegd afgelopen vrijdag de lassen aan te brengen zodat ik aangesloten kan worden maar ik begreep vandaag dat dit dus weer niet is gebeurd. Intussen geeft de aannemer ook aan geen actieve werkorder meer te hebben van Odido. Het is voor mij echt teleurstellend dat Odido een organisatie is die zich verschuilt achter een systeem die iets aangeeft en vervolgens de klanten in de kou laat staan. Er wordt niets gedaan en jullie je klanten barsten. In de afgelopen 2 maanden heb ik 2,5 uur met jullie aan de telefoon gehangen en 1,5 uur met ODF. In die tijd had dit probleem al opgelost kunnen worden.
Hoi @robke25, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat je glasvezelaansluiting nog niet gereed is en de netwerkbeheerder hiervoor aan de slag moet. We zijn afhankelijk van de planning van de netwerkbeheerder hierin. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen. Mocht je toch meer informatie willen verkrijgen, zou je hiervoor contact op kunnen nemen met de netwerkbeheerder: Service en contact | Open Dutch Fiber.
Daarnaast zie ik een inactief internetabonnement gekoppeld in je account. Heb je deze al eens ontkoppeld en opnieuw een internetabonnement geprobeerd te koppelen? Of heb je een account met een ander e-mailadres aangemaakt? Groetjes, Ishana
Hoi Odido,
Ruim een maand geleden heb ik bij jullie een glasvezelabonnement aangevraagd, maar tot op heden heb ik nog niets meer dan de bevestiging ontvangen. Tevens kan ik mijn abonnement niet koppelen in "mijn Odido" met de foutmelding "Mobiel abonnement niet gevonden" terwijl ik uiteraard gewoon voor Internet + TV kies.
Kunnen jullie een statusupdate geven?
Dankjewel!
Hoi @PixelJordy, ik heb het direct nagekeken! Voor nu heb ik nog geen indicatie, maar we houden je zeker op de hoogte. Dit zal per e-mail gebeuren. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana
Hi @PixelJordy, goed dat je dit aangeeft.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we op 24 november je 3 e-mails hebben gestuurd op hetzelfde e-mailadres wat je gebruikt op de Community. Ik zie dat de patch in de wijkcentrale nog gedaan moet worden door de onderaannemer. Zodra dit gebeurd is wordt Guidion vanzelf aangestuurd om de installatie te doen van het ONT en Modem.
Hi @Tommie van Odido!
Over die mails van de 24e, dat klopt. Heb je een (ruime
) indicatie van wanneer de onderaannemer in de wijkcentrale aan de gang gaat?
Hi @PixelJordy, goed dat je dit aangeeft.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we op 24 november je 3 e-mails hebben gestuurd op hetzelfde e-mailadres wat je gebruikt op de Community. Ik zie dat de patch in de wijkcentrale nog gedaan moet worden door de onderaannemer. Zodra dit gebeurd is wordt Guidion vanzelf aangestuurd om de installatie te doen van het ONT en Modem.
Hoi Odido! Op 24 november heb ik een abonnement afgesloten voor internet + tv (glasvezel) met als wensdatum rond 24 december. Tot op heden heb ik naast een bevestiging van de bestelling nog niks gehoord hierover, dus ook geen informatie over de installatie en afspraken inplannen met monteurs zoals in deze FAQ staat.
Kunnen jullie zien wat de status is? :-)
Hey @Roeland Berg, de onderaannemer geeft aan om geduldig te wachten. Civiel is alles gereed maar de kabel moet nog getrokken worden. Als de kabel getrokken is kunnen ze pas een huisaansluiting gaan realiseren.
Hi @Roeland Berg, welkom op onze Community!
Ik ben direct voor je gaan kijken maar in mijn systeem komt er ook geen duidelijkheid omhoog. De huisaansluiting staat gepland op november/december, echter kan dit nog verzet worden in de toekomst door vertraging. Ik heb voor de zekerheid een ticket ingeschoten bij onze glasvezelafdeling om het te onderzoeken. Ze gaan je opbellen met een update over de situatie. Hopelijk kunnen zij je wat meer vertellen hierover!
Beste Tommie, ik ben inderdaad gelijk gebeld dat ik aangesloten zou kunnen worden en ik zou binnen 5 werkdagen worden gebeld voor een afspraak om aan te komen sluiten. Afgelopen vrijdag zou een collega van jou bellen of dit gelukt was. Helaas zijn we al weer even verder zonder dat afspraken worden nagekomen, zowel wat betreft de afspraak als de controle daarvan heb ik niets meer vernomen.
Hi @Roeland Berg, welkom op onze Community!
Ik ben direct voor je gaan kijken maar in mijn systeem komt er ook geen duidelijkheid omhoog. De huisaansluiting staat gepland op november/december, echter kan dit nog verzet worden in de toekomst door vertraging. Ik heb voor de zekerheid een ticket ingeschoten bij onze glasvezelafdeling om het te onderzoeken. Ze gaan je opbellen met een update over de situatie. Hopelijk kunnen zij je wat meer vertellen hierover!
Hoi,
Op 13 juni 2023 aangemeld voor glasvezel bij Odido. ODF heeft begin dit jaar glasvezel in de straat gelegd. We zijn nu 1,5 jaar verder en er gebeurd helemaal niets meer. Odido verwijst door naar ODF. ODF verwijst naar een aannemer (geen idee wie dit is). Intussen hebben buren een paar huizen verder al meer dan 3 maanden internet via glasvezel. Ben er wel klaar mee dat als je je hebt aangemeld bij Odido je blijkbaar niet meer interessant bent.
Vraag me serieus of je als klant wel serieus wordt genomen bij Odido?
@BHoeijmakers
Van Guidion ontvang je een mail om een afspraak te maken maar eerst moet de netwerkbeheerder langskomen.
Hallo @BHoeijmakers
Heb je al een afspraak met guidion kunnen maken? De netwerkbeheerder zou inderdaad eerst langs moeten komen om het glasvezel naar binnen te brengen.
Met de overstapservice blijft je huidige provider inderdaad werken totdat Odido begint met het leveren van internet.
Nee zij zouden contact met me opnemen maar dat is (nog) niet gedaan.