F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


534 reacties

Hallo @sergiovdh 

Met de overstapservice stopt je huidige provider met leveren op de datum dat Guidion de mediaconverter en router komt installeren dus zodra alles gereed is.

A thanks dat was precies de info die ik zocht dan hoef me verder geen zorgen te maken want ik was een beetje bang dat de vertraging bij ODF wellicht voor problemen zou kunnen zorgen. 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @sergiovdh 

Met de overstapservice stopt je huidige provider met leveren op de datum dat Guidion de mediaconverter en router komt installeren dus zodra alles gereed is.

Hoi even een vraag en een opmerking in de topic starter staat een link die niet werkt de namelijk de link naar de veelgestelde vragen over de overstapservice. Vandaar ook mijn vraag als ik gebruik maak van de opzeg service gaat deze dan pas over op het moment dat jullie de lijn opleveren of vanaf een vaste datum. Open Dutch Fiber (wat een flut organisatie) heeft de eerste afspraak vanwege ziekte afgezegd op de dag zelf. De volgende afspraak zijn ze niet gekomen en nu is de 3e afspraak op een dag dat ik echt niet kan pas einde van de maand. Dus ik begin nu wel een beetje peentjes te zweten want ik heb voor mijn werk wel echt ten alle tijden een werkende verbinding nodig. Is het anders mogelijk om de opzegging ongedaan te maken ?

Reputatie 1

Hey @ttonie01, over de foutmelding ben ik het helemaal met je eens! Alleen is dit lastig te herkennen voor de TV Box. Er kan namelijk ook meer aan de hand zijn op dat moment. Maar erg scherp opgemerkt.

We vermelden het wel op onze website maar niet erg duidelijk. Via deze link kun je een aantal opties aanklikken, bij app gebruiken en app problemen staat het beschreven, zie afbeelding hieronder.

 

 

ja dat had ik ook gezien, maar
 

wie-wat is dan die “Odido Online TV App” - in de Android App-store is er maar EEN App, genoemd Odido TV App, en op mijn mobiel kan ik daarop inloggen en TV kijken, terwijl ik op mijn zelfde mobiele netwerk zit als mijn Chromecast waarmee het niet kan ???

En ook vreemd dat het ook wel werkt op webbrowser (Win 11, Chrome) - ook terwijl ik nog op Ziggo netwerk zit??

En ik kan dan beide devices zien als zijnde geinstalleerrd onder “Apparaten gekoppelde onder TV Anywhere” - zie hier onder
 

 dat gezegd hebbende, mijn mobiel blijft het na wijzigen (en weer terugzetten van de pincode) gewoon doen, terwijl deze niet op overzicht hierboven staat - daarmee kan dus een 5e apparaat worden gekoppeld, mooie hack :)

Anyhow, we gaan het morgen zien...

  • Update 2
    installatie gebeurd - was in 20 min gebeurd (had TV kastje vooraf al geupdate)
    -  internet prima
    - TV op TV-kastje geen scherp beeld (is ook geen 4K)
    - TV via Chromecast - prima
    wilde eigenlijk dat kastje al terugsturen, maar is eerste 10 maanden gratis en daarna 2.50 per maand, maar met zo'n slecht beeld wil je dat niet eens gebruiken
Reputatie 1

Hey @ttonie01, over de foutmelding ben ik het helemaal met je eens! Alleen is dit lastig te herkennen voor de TV Box. Er kan namelijk ook meer aan de hand zijn op dat moment. Maar erg scherp opgemerkt.

We vermelden het wel op onze website maar niet erg duidelijk. Via deze link kun je een aantal opties aanklikken, bij app gebruiken en app problemen staat het beschreven, zie afbeelding hieronder.

 

 

ja dat had ik ook gezien, maar
 

wie-wat is dan die “Odido Online TV App” - in de Android App-store is er maar EEN App, genoemd Odido TV App, en op mijn mobiel kan ik daarop inloggen en TV kijken, terwijl ik op mijn zelfde mobiele netwerk zit als mijn Chromecast waarmee het niet kan ???

En ook vreemd dat het ook wel werkt op webbrowser (Win 11, Chrome) - ook terwijl ik nog op Ziggo netwerk zit??

En ik kan dan beide devices zien als zijnde geinstalleerrd onder “Apparaten gekoppelde onder TV Anywhere” - zie hier onder
 

 dat gezegd hebbende, mijn mobiel blijft het na wijzigen (en weer terugzetten van de pincode) gewoon doen, terwijl deze niet op overzicht hierboven staat - daarmee kan dus een 5e apparaat worden gekoppeld, mooie hack :)

Anyhow, we gaan het morgen zien...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ttonie01, over de foutmelding ben ik het helemaal met je eens! Alleen is dit lastig te herkennen voor de TV Box. Er kan namelijk ook meer aan de hand zijn op dat moment. Maar erg scherp opgemerkt.

We vermelden het wel op onze website maar niet erg duidelijk. Via deze link kun je een aantal opties aanklikken, bij app gebruiken en app problemen staat het beschreven, zie afbeelding hieronder.

 

 

Reputatie 1

Hoi @ttonie01, goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik ben meteen voor je gaan kijken.

Ik zie dat je al een nieuwe afspraak gemaakt hebt met Guidion voor morgen! Je statement klopt inderdaad. De TV app werkt alleen als je op het Odido netwerk zit. Zodra je opgeleverd bent zul je ook tv kunnen kijken vie je Chromecast. 

Super!

ik zag die opmerking ergens staan, maar de helpdesk (via normale telefoon#) wist helemaal nergens van - dit zou best beter vermeld mogen worden etc
is ook wat verwarrend omdat in de tussentijd het wel werkt in de browser en op mobiele telefoon, ook als je niet op Odido netwerk zit ….😎
(via mobiel, dat begrijp ik nog, daar heeft Netflix ook “last van” bij niet op kunnen sporen van “mee-kijkers” maar op vast netwerk had ik dit niet verwacht)
EN een betere foutmelding zou ook helpen - dus niet alleen “je klantcode/pincode zijn fout” maar “OF je bent niet verbonden met ons netwerk” 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ttonie01, goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik ben meteen voor je gaan kijken.

Ik zie dat je al een nieuwe afspraak gemaakt hebt met Guidion voor morgen! Je statement klopt inderdaad. De TV app werkt alleen als je op het Odido netwerk zit. Zodra je opgeleverd bent zul je ook tv kunnen kijken vie je Chromecast. 

Reputatie 1

Klopt helemaal! In sommige gevallen kan die aansturing (netbeheer) gelijk gedaan worden op dezelfde dag, mochten er issues opspelen, maar meestal gaat daar dan nog een dag overheen. Geen zorgen! In het absolute gros van de situaties, is een tweede aansturing niet nodig en wordt er meteen opgeleverd thuis. 

Mooi!
Ben ik even blij dat ik geen gebruik gemaakt heb van de automatische overstap-service😎
Ik betaal liever een maand extra bij oude provider waarbij ik zeker weet dat alles werkt bij de nieuwe, dat ervan uitgaan dat het werkt en dan enkele dagen zonder internet te zitten🤓 

Update 1
Afspraak was vandaag, maar op laatste moment heeft monteur opgezegd.
Nieuwe afspraak inplannen was niet mogelijk
Gelukkig had ik geen gebruik gemaakt van de overstap-service

iets anders - installatie nog niet opgeleverd dus,
maar ik kan op mijn mobiel en in webbrowser wel TV kijken met mijn TV-gegevens van Odido, maar niet op Chromecast App, omdat deze aangeeft dat de pincode niet klopt - ik begrijp uit andere forums dat dit niet kan zolang je nog niet fysiek op het Odido netwerk zit?
(dit zou anders reden zijn om het contract gelijk op te zeggen)

Reputatie 1

Klopt helemaal! In sommige gevallen kan die aansturing (netbeheer) gelijk gedaan worden op dezelfde dag, mochten er issues opspelen, maar meestal gaat daar dan nog een dag overheen. Geen zorgen! In het absolute gros van de situaties, is een tweede aansturing niet nodig en wordt er meteen opgeleverd thuis. 

Mooi!
Ben ik even blij dat ik geen gebruik gemaakt heb van de automatische overstap-service😎
Ik betaal liever een maand extra bij oude provider waarbij ik zeker weet dat alles werkt bij de nieuwe, dat ervan uitgaan dat het werkt en dan enkele dagen zonder internet te zitten🤓 

Update 1
Afspraak was vandaag, maar op laatste moment heeft monteur opgezegd.
Nieuwe afspraak inplannen was niet mogelijk
Gelukkig had ik geen gebruik gemaakt van de overstap-service

Reputatie 1

Klopt helemaal! In sommige gevallen kan die aansturing (netbeheer) gelijk gedaan worden op dezelfde dag, mochten er issues opspelen, maar meestal gaat daar dan nog een dag overheen. Geen zorgen! In het absolute gros van de situaties, is een tweede aansturing niet nodig en wordt er meteen opgeleverd thuis. 

Mooi!
Ben ik even blij dat ik geen gebruik gemaakt heb van de automatische overstap-service😎
Ik betaal liever een maand extra bij oude provider waarbij ik zeker weet dat alles werkt bij de nieuwe, dat ervan uitgaan dat het werkt en dan enkele dagen zonder internet te zitten🤓 

Reputatie 7
Badge +16

Klopt helemaal! In sommige gevallen kan die aansturing (netbeheer) gelijk gedaan worden op dezelfde dag, mochten er issues opspelen, maar meestal gaat daar dan nog een dag overheen. Geen zorgen! In het absolute gros van de situaties, is een tweede aansturing niet nodig en wordt er meteen opgeleverd thuis. 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @ttonie01 

Omdat er een werkende glasvezelaansluitpunt aanwezig is zal alleen Guidion moeten komen.

Mocht er nog een probleem zijn met het glasvezel dan komt hiervoor de netwerkbeheerder.

Reputatie 1

Hey @ttonie01, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ik zie namelijk dat er een wensdatum is voor 17-10 (morgen). Morgen zal je bestelling doorlopen en wordt het pakket verstuurd. Daarna zal je een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur van Guidion. Hij komt dan het modem en Media Converter installeren. Kan het kloppen dat er op jouw adres al een Internet + TV abonnement bij ons aanwezig was van de oude bewoners? Dat is namelijk bijna altijd de reden dat de order op de wensdatum pas doorloopt en het pakket verstuurd wordt.

dank voor je antwoord, maar die datum 17-10-2023 is opgegeven door Odido Sales als eerste datum mogelijk (“bent U dan thuis, dan zet ik deze afspraak gelijk in het systeem”….)

Op dit adres heeft een aantal jaren geleden een abbo via e-fiber gelopen - maar dat was niet bij T-mobile destijds, en dat is enkele jaren geleden, en ik ben oorspronkelijke bewoner :)

Maar komt er nu 1 keer een monteur (voor aansluiten van modem) of komt er eerst nog iemand om de glasvezel-aansluiting “op te leveren” zoals de 2e helpdesk-medewerker aangaf?


 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ttonie01, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ik zie namelijk dat er een wensdatum is voor 17-10 (morgen). Morgen zal je bestelling doorlopen en wordt het pakket verstuurd. Daarna zal je een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur van Guidion. Hij komt dan het modem en Media Converter installeren. Kan het kloppen dat er op jouw adres al een Internet + TV abonnement bij ons aanwezig was van de oude bewoners? Dat is namelijk bijna altijd de reden dat de order op de wensdatum pas doorloopt en het pakket verstuurd wordt.

Reputatie 1

Aanvraag voor nieuwe abbo “Internet+TV” gedaan 5-10-2023
Toen werd aangegeven dat er 17-10 (morgen) een monteur zou komen

Omdat niets ontvangen was, Odido gebeld - helpdesk gaf aan dat er 2 maal iemand zou komen

- eerst bestaande glasvezelaansluiting “activeren” - deze was enkele jaren geleden al eens via e-fiber in gebruik geweest

​​​​​​​ - dan nog een keer om alles aan te sluiten (in de tussentijd zou 

  • Modem (ZyXel T-56)
  • TV box (Amino Aria 7X)
    worden toegestuurd

    maar goed, ondertussen niets meer vernomen - geen idee of er nu morgen wel/niet iemand komt, zou ik hier nog achteraan moeten bellen
Reputatie 3

Hi @Ries76, ik zie dat je ook al een eigen topic hebt geopend. Ik wil je vragen om het bij dit topic te houden, zoals ook aangegeven staat in de huisregels

Ok.

De bal is aan het rollen maar je moet 'm af en toe wel zelf oppompen.

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Ries76, ik zie dat je ook al een eigen topic hebt geopend. Ik wil je vragen om het bij dit topic te houden, zoals ook aangegeven staat in de huisregels

Reputatie 3

Ik lees hier allemaal berichten van mensen die t-mobile thuis hebben. 

Hoe krijg je dat voormekaar? Ik wacht al sinds 17 mei. 

Sinds 17 mei een aansluiting gekregen.

Ze zouden eigenlijk 16 mei komen en toen kwam er niemand opdagen.

17 mei zagen we de mensen van odf lopen en die hebben we naarbinnen getrokken om het glasvezel aan te leggen. De man die de leiding had zei wel nog even dat we niet aan de beurt waren. Die hebben we nog even verteld dat hij een dag te laat was.

Ok, dus de aansluiting zit er.

Nu nog een modem installeren.

En toen? Nou, helemaal niks.

Na 2 weken gebeld met t-mobile.

We moesten maar even contact opnemen met open dutch fiber.

Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn en die stuurde me door naar volker wessels. 

Eenmaal die gebeld kreeg ik te horen dat ze ermee bezig zijn.

Na 2 weken weer naar t-mobile gebeld.

Nee ik moest toch echt bellen met open dutch fiber.

Die gebeld en nee het ligt toch echt aan t-mobile.

Weet wel dat mijn bloed al een paar weken kookte op dat moment.

Weer t-mobile gebeld daar kreeg ik iemand aan de lijn die het door zou zetten nar de glasvezel afdeling.

Zo hebben we nog wat vaker gebeld. De laatste voor drie weken zomervakantie zou het wel even gaan regelen en zou ons ook terugbellen.

Uiteraard na drie weken niks gehoord van t-mobile.

Vorige week weer gaan bellen.

T-mobile wijst weer naar open dutch fiber.

Zucht...... die maar weer bellen.

Toen kreeg ik te horen dat het niet kan omdat ik op de 4e etage woon.

Dat is gek. Mijn buren wonen op dezelfde etage en hebben al verbinding. Vreemd.

Dag later weer gaan bellen met t-mobile.

Hee... iemand die het snapt.

Dus je hebt al een kastje waar odf op staat?

Jazeker.

Oh zei hij dan ga ik het ff regelen. Ik bel morgen om 13.45 terug.

NOT!!!

Maar weer gaan bellen.

Nu kreeg ik iets te horen wat ik dus echt niet begreep.

Het zou aan kpn liggen en daar moet ik dan maar contact mee opnemen.

?????

Maar ook hij zou het wel regelen en doorzetten naar de afdeling glasvezel.

Uiteraard ook niks meer gehoord.

Vandaag is mijn vrouw, tegen beter weten in, maar weer eens gaan bellen.

Die man vond het allemaal maar gek dat wij zelf overal achteraan moeten.

Klopt, als ik een auto koop bij de dealer hoef ik geen contact op te nemen met de fabriek.

Maar goed die man snapte het helemaal en ging direct contact opnemen met open dutch fiber. 

Wat denk je hij belde terug. En dat op dezelfde dag ook nog!!!

Die man is nu al een held.

Bij open dutch fiber moet iemand nog op een knopje drukken om de boel te activeren.

Hij is net terug van vakantie en heeft het dus erg druk.

??? Dus het netwerk van open dutch fiber hangt af van 1 persoon???

Wat slecht zeg. Dat je daar dan mee in zee gaat.

Maar volgens de doe het zelfdesk medewerker gaat hij ons deze week terugbellen om te vertellen dat er een monteur komt om het modem aan te sluiten.

Geloof er niks van maar hij heeft het voordeel van de twijfel.

Nu is mijn vraag aan jullie.

Duurde het bij jullie ook zo lang? Of is er een manier om dit te versnellen?

 

Reputatie 7
Badge +14

@nickdekorte

LOS is inderdaad loss of signal. Het Huawei GPON kastje heeft 4 lampjes; power, PON, LOS, LAN. Indien de namen van de lampjes op het kastje wat jij hebt ontvangen anders zijn dan is het XGSPON.

De monteur zal alles werkend achter laten op het nieuwe adres 🙂

Hallo @nickdekorte 

De Zyxel is waarschijnlijk voor AON glasvezel en de Huawei voor GPON of XGSPON.

Ah duidelijk, dat gaat dus niet werken. Betekend het dat als ik een eigen wil, dat ik er een moet zoeken die met GPON of XGSPON overweg kan. Ik had al geprobeerd het Huawei kastje te gebruiken bij mijn huidige verbinding, maar toen bleef LOS rood knipperen (los of signal?) en kreeg geen verbinding. Zyxel kastje terug en het werkte direct dus dat verklaart het.

Nick.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @nickdekorte 

De Zyxel is waarschijnlijk voor AON glasvezel en de Huawei voor GPON of XGSPON.

Hi @nickdekorte, dit is op dit moment het ONT wat wij leveren. Deze moet ook door de monteur geïnstalleerd worden. Je zou een eigen ONT kunnen aanschaffen als je dat liever wilt, deze dient wel geregistreerd te worden door ons. In dit topic lees je daar meer over! 

 

 

 

Ik heb nu al een bestaande verbinding van jullie op mijn huidige adres, die ik dan ga opzeggen. Deze is een Zyxel ONT. Mag ik die meenemen en gebruiken op mijn nieuwe adres, en dan stuur ik de “nieuwe” terug met de “oude” apparatuur als die terug moet?

Nick.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nickdekorte, dit is op dit moment het ONT wat wij leveren. Deze moet ook door de monteur geïnstalleerd worden. Je zou een eigen ONT kunnen aanschaffen als je dat liever wilt, deze dient wel geregistreerd te worden door ons. In dit topic lees je daar meer over! 

 

 

Beste,

Ik heb het installatie pakket ontvangen voor mijn nieuwe adres, alleen zit er een Huawei boxje bij (die glas omzet naar UTP en dan naar het modem gaat) Zou ik een andere box dan Huawei kunnen krijgen? Ben niet zon fan van het merk..

Gr, Nick.

Reageer