Skip to main content

Glasvezel in Kerkrade uitgesteld of ....

Toon eerste reactie

• is een Top Poster
  • 21 november 2024
R1973 schreef:
Rondido schreef:

Alsof ze hier mee lezen, ik kreeg een mail met dat ik morgen een pakket krijg van Odido.

Ik ben benieuwd…..

Hopelijk heb je geluk hier nogsteeds helemaal niks en ook geen gehoor vanuit odido

Pakket is binnen, en in december komen ze het aansluiten. Ik ben benieuwd en laat het hier ook weten.

@R1973 ik hoop dat je ook snel iets mag vernemen.

• is een Master Poster
  • 29 november 2024
Rondido schreef:
R1973 schreef:
Rondido schreef:

Alsof ze hier mee lezen, ik kreeg een mail met dat ik morgen een pakket krijg van Odido.

Ik ben benieuwd…..

Hopelijk heb je geluk hier nogsteeds helemaal niks en ook geen gehoor vanuit odido

Pakket is binnen, en in december komen ze het aansluiten. Ik ben benieuwd en laat het hier ook weten.

@R1973 ik hoop dat je ook snel iets mag vernemen.

dat is mooi snel in december! ​@Ishana van Odido  kunt u toevallig kijken of er nog iets van voortgang is in mijn wijk of op mijn adres?

• is een Top Poster
  • 5 december 2024

Eindelijk na meer dan een jaar wachten is gisteren het glasvezel tot in de meterkast naar binnen gebracht en wordt het over drie weken aangesloten.

De afspraak staat.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Rondido Fijn dat het eindelijk naar binnen is gebracht en dat je binnen 3 weken wordt aangesloten, ik ben erg blij mee om dit te lezen en ik wens je alvast heel veel plezier met je Glasvezelaansluiting! 😄

• is een Master Poster
  • 9 januari 2025

Beste odido, 

het is nu alweer een jaar verder en er is nogsteeds geen glasvezel. op de site van odf staat nogsteeds januari 2024 zijn we klaar in je wijk klopt dus niks van. graag hoor ik of er ooit nog wat gebeurd of niet want na vele gesprekken met odf en odido is er nog 0% voortgang geweest

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9 januari 2025

Er is dus geen peil op trekken wanneer ODF de focus weer op Kerkrade legt. Odido kan alleen afwachten, want het kan ook niet een hele stad tegelijk worden. Je zou zelf nog voor jouw adres met ODF kunnen bellen.

• is een Master Poster
  • 13 januari 2025

Open dutch fiber komt steeds met hetzelfde we hebben nog geen planning etc. Ik ben het echt zat vanaf 2022 waren ze hier al bezig met glasvezel. Ik wacht het nog heel even af en denk dat ik anders genoodzaakt ben om mijn lopende bestelling bij odido te annuleren en bij ziggo een jaarcontract met korting af te sluiten. Jammer dat het zo moet lopen!

• is een nieuwe Poster
  • 8 februari 2025

Hier dito in Holz, volgens mij wacht ik al twee jaar? ik hou het niet meer bij, maar keek net ook op de postcode check van ODF, ook daar stond:

“Gefeliciteerd! Op dit moment zijn wij bezig met de aanleg van glasvezel in KERKRADE. We verwachten klaar te zijn in jouw wijk in juli 2024. Wil je gebruik maken van supersnel internet via glasvezel, sluit dan hieronder een abonnement af en wij komen je gratis aansluiten”

Er ligt toch wel ergens een voortgangsbericht, immers zullen aannemers betaald moeten worden voor reeds uitgevoerde graafwerkzaamheden. Maar op de een of andere manier is er totaal geen inzicht voor de toekomstige gebruiker.

Is er ergens iets bekend? Een map of iets anders, soms is iets van info al voldoende om vele tussenaanvragen van toekomstige klanten te reduceren.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@R1973, ik begrijp je vraag en frustratie. Eric heeft gelijk, alhoewel het wachten niet prettig is zijn wij compleet afhankelijk van de beheerder en aannemer. Kijk ik naar jouw oplevering zie ik dat de beheerder de oplevering op pauze heeft moeten zetten. Jouw adres zit achter een spoorboring en de beheerder geeft aan geen toegang van de gemeente te krijgen ('’no permission yet from municipality'’). Het spijt me dat je aan het wachten bent. Mocht ik iets rondom je abonnement kunnen betekenen laat het weten, al hoop ik natuurlijk dat je het wilt afwachten!

@Ersvv Klopt het dat jij geen aanvraag bij ons hebt lopen? Ik kan op die manier checken wat de vooruitgang is van de aanleg van Glasvezel, hiervoor dien jij dan echt bij de beheerder te zijn. Ik kan op je e-mailadres en je adresgegevens geen aanvraag bij ons vinden. Heb je deze wel, check dan je gegevens in je Community profiel. Dankjewel!

• is een nieuwe Poster
  • 10 februari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

@Ersvv Klopt het dat jij geen aanvraag bij ons hebt lopen? Ik kan op die manier checken wat de vooruitgang is van de aanleg van Glasvezel, hiervoor dien jij dan echt bij de beheerder te zijn. Ik kan op je e-mailadres en je adresgegevens geen aanvraag bij ons vinden. Heb je deze wel, check dan je gegevens in je Community profiel. Dankjewel!

Hai Cheyenne, er is een aanvraag actief op het adres. Het zou zakelijk kunnen staan. Klantnummer heb ik vermeld alsook het adres en zijn beide correct. Andere facturen met een ander klantnummer heb ik niet. Afgelopen jaar had ik voor de zekerheid nog maar eens een aanvraag voor glasvezel ingevuld, maar daarop kreeg ik netjes bericht dat de aanvraag reeds in het systeem stond en de tweede aanvraag werd verwijderd. 

Het duurt zolang het duurt met aansluiten, het is wat het is zeg ik altijd. Hetgeen dat iets lastiger te verwerken is zo nu en dan, is de stilte omtrent de ontwikkelingen. Website ODF niet echt geactualiseerd zoals hierboven aangegeven in het initle bericht, en op de gemeente website verwijzen ze naar ODF…  iets met ‘kastje en muur’ verhaal maakt het niet erg handig, ongeacht de tijdsduur zeg maar. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Ersvv, dank! In dat geval moet het inderdaad om een Zakelijke aanvraag gaan. Ik kan aan deze kant niks vinden. De Community is er voor particuliere abonnementen, ik kan dus niet met je meekijken. Wel zijn mijn Zakelijke collega's er voor je via 0800-7112. Heb je al contact via deze weg gehad? Zij kunnen je alles vertellen over de status van je oplevering - succes!

• is een Master Poster
  • 12 februari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@R1973, ik begrijp je vraag en frustratie. Eric heeft gelijk, alhoewel het wachten niet prettig is zijn wij compleet afhankelijk van de beheerder en aannemer. Kijk ik naar jouw oplevering zie ik dat de beheerder de oplevering op pauze heeft moeten zetten. Jouw adres zit achter een spoorboring en de beheerder geeft aan geen toegang van de gemeente te krijgen ('’no permission yet from municipality'’). Het spijt me dat je aan het wachten bent. Mocht ik iets rondom je abonnement kunnen betekenen laat het weten, al hoop ik natuurlijk dat je het wilt afwachten!

Beste cheyenne bedankt voor je berichtje! Ik begrijp soms niks van de communicatie tussen odido en odf ik ben laatst nog gebeld met de mededeling dat de spoorboring was goedgekeurd? daarna kreeg ik te horen dat de gemeente er niks mee had te maken? dat vind ik dus vreemd! ik wil graag mijn abonnement nog even behouden en afwachten totdat er wat gebeurd! maar het duurt wel erg maar dan ook erg lang zo

• is een Master Poster
  • 12 februari 2025

Wat ik ook raar vind voordat er een hele aanleg wordt gedaan lijkt mij toch ook dat de vergunningen worden geregeld zoals de spoorboring bij een gemeente?

• is een Master Poster
  • 16 februari 2025

@Cheyenne van Odido Maar zolang ik mijn abonnement behoud en afwacht op de glasvezel blijven mijn kortingen toch staan? omdat het zolang duurt weet ik niet hoe dit zit. Want mijn abonnement/bestelling loopt al sinds oktober 2023

• is een Top Poster
  • 22 februari 2025
R1973 schreef:

@Cheyenne van Odido omdat het zolang duurt weet ik niet hoe dit zit. Want mijn abonnement/bestelling loopt al sinds oktober 2023

Bij mij heeft het ook meer dan een jaar geduurd maar heb wel mijn kortingen gekregen, dus dat zit wel goed.

• heeft eerste post geplaatst
  • 7 maart 2025

Hoi.

Ik ben al jarenlang Odido telefonie klant.

Sinds begin november vorig jaar heb ik een bestelling lopen voor internet en tv.

Het lukt me echter met geen mogelijkheid om een afspraak te maken met Circet voor een schouw.

Ik heb een mail ontvangen dat ze mij meermaals hebben gebeld maar geen gehoor kregen.

Logisch want het nummer dat ze in de mail schreven eindigt op 6 en mijn nummer op 3.

Heel merkwaardig dat hun niet het juiste nummer hebben, maar goed.

Ik terug gemaild met het juiste nummer.

Waarom kan die schouw afspraak niet via de mail worden gemaakt? Maar goed.

Ik hoor weer verder niks. Ook geen reactie op de mail.

Nu krijg ik paar dagen voor carnaval een brief thiis dat Circet mij absoluut niet kan bereiken.

Als ik tóch graag glasvezel wil, moet ik binnen 10 werkdagen een 045 nummer bellen en zelf een afspraak maken. Of mailen naar circet@kerkrade.

Ik besluit te bellen want op mail reageren ze toch niet.

Ik gisteren gebeld en om te beginnnen heel lang in wacht gehangen met 1 ander voor me. Ok. Ben ik aan de beurt, doe ik mijn verhaal (dat ik binnen 10 werkdagen moest reageren etc) zegt de mevrouw doodleuk: "nee meneer, ik kan geen afspraak maken voor een schouw". "Ik vraag eens aan een collega.....ik kan collega niet bereiken. U wordt binnenkort gebeld om een afspraak te maken voor een schouw".

Wtf! Daar bel ik nu voor, dat móest van u!

En gebeld worden voor zoiets is ook vervelend trouwens want op mijn werk mag ik niet bellen en ik draai ook nachtdiensten en als ik slaap kan ik niet opnemen.

En nu dan? Wat zijn dit voor praktijken? Ik bel extra om persoonlijk afspraak te maken en dan kan dat niet via dat nummer.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen