De postcodecheck bij Open Dutch Fiber gaf tot vorige week aan dat in april 2023 glasvezel aangelegd zou gaan worden bij mij in de wijk. Vol enthousiasme heb ik twee weken geleden een abonnement besteld bij T-Mobile. Tijdens het bestelproces werd week 16 (17-23 april 2023) genoemd als datum waarop ze hier in de straat zouden komen. So far, so good…
Tot ik gisteren weer eens de postcode check bij ODF deed en nu staat er: “In het 3e kwartaal 2023 starten we met de werkzaamheden in jouw wijk.". De twijfel sloeg helemaal toe toen ik gisteravond een e-mail van T-Mobile kreeg met de zin: “Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile. Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond april - mei de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.".
Vervolgens inlogd op My T-Mobile en daar staat nu dat ze verwachten rond augustus-september de glasverzelverbinding te kunnen leveren (de e-mail bevat dus waarschijnlijk gedateerde info). Daarnaast is het zo dat in hetzelfde gebied in Kerkrade zowel glasvezel door ODF/T-Mobile aangelegd wordt als óók door Delta glasvezel. In het persbericht dat T-Mobile/ODF glasvezel gaat aanleggen in Kerkrade staat o.a. deze zin: “‘Open Dutch Fiber legt alleen glasvezel aan op plekken waar nu nog geen glasvezel ligt. Zo verzekeren we heel Nederland zo snel mogelijk van toegang tot concurrerende diensten via glasvezel.’’. Heeft ODF nog wel zin om glasvezel aan te leggen, aangezien Delta zelfs twee lokale winkels geopend heeft voor de verkoop van abonnementen en binnenkort ook gaat graven?
Inmiddels is m'n zoon al geswitched naar BEN (vanwege het klantenvoordeel, waaronder € 5,00 korting op het vaste Internet abonnement). Vooralsnog gaat het alles behalve soepel en vraag ik me af hoe lang ik nog moet wachten en zelfs de vraag of die verbinding er ooit gaat komen. Hebben meer mensen soortgelijk ervaringen?
Bladzijde 1 / 4
Open dutch fiber komt steeds met hetzelfde we hebben nog geen planning etc. Ik ben het echt zat vanaf 2022 waren ze hier al bezig met glasvezel. Ik wacht het nog heel even af en denk dat ik anders genoodzaakt ben om mijn lopende bestelling bij odido te annuleren en bij ziggo een jaarcontract met korting af te sluiten. Jammer dat het zo moet lopen!
Er is dus geen peil op trekken wanneer ODF de focus weer op Kerkrade legt. Odido kan alleen afwachten, want het kan ook niet een hele stad tegelijk worden. Je zou zelf nog voor jouw adres met ODF kunnen bellen.
Beste odido,
het is nu alweer een jaar verder en er is nogsteeds geen glasvezel. op de site van odf staat nogsteeds januari 2024 zijn we klaar in je wijk klopt dus niks van. graag hoor ik of er ooit nog wat gebeurd of niet want na vele gesprekken met odf en odido is er nog 0% voortgang geweest
@Rondido Fijn dat het eindelijk naar binnen is gebracht en dat je binnen 3 weken wordt aangesloten, ik ben erg blij mee om dit te lezen en ik wens je alvast heel veel plezier met je Glasvezelaansluiting!
Eindelijk na meer dan een jaar wachten is gisteren het glasvezel tot in de meterkast naar binnen gebracht en wordt het over drie weken aangesloten.
De afspraak staat.
Alsof ze hier mee lezen, ik kreeg een mail met dat ik morgen een pakket krijg van Odido.
Ik ben benieuwd…..
Hopelijk heb je geluk hier nogsteeds helemaal niks en ook geen gehoor vanuit odido
Pakket is binnen, en in december komen ze het aansluiten. Ik ben benieuwd en laat het hier ook weten.
@R1973 ik hoop dat je ook snel iets mag vernemen.
dat is mooi snel in december! @Ishana van Odido kunt u toevallig kijken of er nog iets van voortgang is in mijn wijk of op mijn adres?
Alsof ze hier mee lezen, ik kreeg een mail met dat ik morgen een pakket krijg van Odido.
Ik ben benieuwd…..
Hopelijk heb je geluk hier nogsteeds helemaal niks en ook geen gehoor vanuit odido
Pakket is binnen, en in december komen ze het aansluiten. Ik ben benieuwd en laat het hier ook weten.
@R1973 ik hoop dat je ook snel iets mag vernemen.
Alsof ze hier mee lezen, ik kreeg een mail met dat ik morgen een pakket krijg van Odido.
Ik ben benieuwd…..
Hopelijk heb je geluk hier nogsteeds helemaal niks en ook geen gehoor vanuit odido
Alsof ze hier mee lezen, ik kreeg een mail met dat ik morgen een pakket krijg van Odido.
Ik ben benieuwd…..
Ik wacht nu ook al meer als een jaar op mijn aansluiting. Iedere keer krijg ik te horen we zijn er mee bezig. Ik ben met mijn telefoon ook overgegaan naar Odido, vraag me nu wel af waarvoor, want ben nu al wel meer als een jaar mijn maandelijkse korting kwijt.
Als ik dit van te voren geweten had, had ik er niet eens aan begonnen.
Ik wacht nu ook al zo een jaar op me aansluiting in 2022 zijn ze hier gestart met de werkzaamheden de sprietjes steken uit de stoep al zeker 2 verkopers aan de deur gehad en er gebeurt nog steeds niks
Gewoon belachelijk dit, en je ziet overal die sprieten, maar verder gebeurd er niks, en hoor je ook niks.
Ik wacht nu ook al meer als een jaar op mijn aansluiting. Iedere keer krijg ik te horen we zijn er mee bezig. Ik ben met mijn telefoon ook overgegaan naar Odido, vraag me nu wel af waarvoor, want ben nu al wel meer als een jaar mijn maandelijkse korting kwijt.
Als ik dit van te voren geweten had, had ik er niet eens aan begonnen.
Ik wacht nu ook al zo een jaar op me aansluiting in 2022 zijn ze hier gestart met de werkzaamheden de sprietjes steken uit de stoep al zeker 2 verkopers aan de deur gehad en er gebeurt nog steeds niks
Ik wacht nu ook al meer als een jaar op mijn aansluiting. Iedere keer krijg ik te horen we zijn er mee bezig. Ik ben met mijn telefoon ook overgegaan naar Odido, vraag me nu wel af waarvoor, want ben nu al wel meer als een jaar mijn maandelijkse korting kwijt.
Als ik dit van te voren geweten had, had ik er niet eens aan begonnen.
Hoi @R1973, excuses voor mijn late reactie. Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat er nog geen concrete informatie bekend is. Zodra dit wel het geval is, zul je het echt van ons horen! Groetjes, Ishana
Beste Ishana het is een maand verder en heb helaas nog steeds niks gehoord van odido of odf mij werd namelijk in april aangegeven dat het proces van de spoorboring 3maanden ging duren daar zitten we nu al ver overheen gaat het glasvezel proces überhaupt nog door op mijn adres? Graag hoor ik van u
Hoi @R1973, excuses voor mijn late reactie. Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat er nog geen concrete informatie bekend is. Zodra dit wel het geval is, zul je het echt van ons horen! Groetjes, Ishana
@Ishana van Odido is er al wat meer informatie bekend vanuit de ticket?
Hoi @R1973, ik heb meteen om een update gevraagd in je openstaande ticket. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! Groetjes, Ishana
Krijg ik dit trouwens telefonisch te horen of via hier?
Hoi @R1973, ik heb meteen om een update gevraagd in je openstaande ticket. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! Groetjes, Ishana
Bedankt voor het snelle handelen ik wacht af op een reactie
Hoi @R1973, ik heb meteen om een update gevraagd in je openstaande ticket. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! Groetjes, Ishana
is er momenteel al een update omtrent de situatie op mijn adres?
@R1973 Super! Ja dit is inderdaad mogelijk. Zodra de netwerkbeheerder meer info heeft over de status van oplevering en de haalbaarheid dan kan het aangepast worden in de postcodechecker. Dus stel door omstandigheden lukt het niet om je op te leveren of er is een ander obstakel, dan kan dit worden doorgegeven, zodat het niet mogelijk is om te bestellen. Dit met oog ook op de communicatie en de verwachting die we kunnen meegeven. Zodra de obstakels zijn opgelost, dan moet het weer lukken om op het adres Glasvezel te bestellen. Grote kans dat ODF je in ieder geval meer informatie kan geven.
Helaas nog steeds problemen met de vergunningen hopelijk gaat het allemaal nog door
@rogervdh Super fijn om te lezen dat de volgende stap in het glasvezelaanleg proces is afgerond. Ik zoek graag voor je uit hoe het er voor staat.
Ik ben meteen gaan kijken en zie dat mijn collega’s van de Fiber afdeling al navraag hebben gedaan. Echter geeft de (externe) netwerkbeheerder aan dat jouw aansluiting in de wijkcentrale nog niet gereed is. Op dit moment durf ik niet precies te zeggen wanneer dit wel zo is.
Natuurlijk mag je mij altijd om een update vragen. Zodra ik meer weet, deel ik dit ook met jou!
Hoi @Cal van Odido. Vandaag is de Open Dutch Fiber glasvezelkabel tot in de meterkast aangelegd/afgemonteerd. Is er enig zicht op welke termijn de glasvezelverbinding geactiveerd gaat worden? Dat i.v.m. de maand opzegtermijn bij de huidige Internetprovider (om onnodig dubbele kosten te voorkomen).
@R1973 Super! Ja dit is inderdaad mogelijk. Zodra de netwerkbeheerder meer info heeft over de status van oplevering en de haalbaarheid dan kan het aangepast worden in de postcodechecker. Dus stel door omstandigheden lukt het niet om je op te leveren of er is een ander obstakel, dan kan dit worden doorgegeven, zodat het niet mogelijk is om te bestellen. Dit met oog ook op de communicatie en de verwachting die we kunnen meegeven. Zodra de obstakels zijn opgelost, dan moet het weer lukken om op het adres Glasvezel te bestellen. Grote kans dat ODF je in ieder geval meer informatie kan geven.
denk dan dat dit de spoorboring nog steeds het obstakel is helaas
@R1973 Super! Ja dit is inderdaad mogelijk. Zodra de netwerkbeheerder meer info heeft over de status van oplevering en de haalbaarheid dan kan het aangepast worden in de postcodechecker. Dus stel door omstandigheden lukt het niet om je op te leveren of er is een ander obstakel, dan kan dit worden doorgegeven, zodat het niet mogelijk is om te bestellen. Dit met oog ook op de communicatie en de verwachting die we kunnen meegeven. Zodra de obstakels zijn opgelost, dan moet het weer lukken om op het adres Glasvezel te bestellen. Grote kans dat ODF je in ieder geval meer informatie kan geven.
Ik zie nog geen nieuwe update in het systeem staan @R1973. Wellicht dat ODF al wat meer info heeft?
Bedankt ik zal eens vragen! Zie wel dat de optie op mijn adres weg is om glasvezel te bestellen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.