Skip to main content
Beantwoord

Klik & Klaar

Hallo,

Binnenkort krijgen wij onze nieuwe woning, het lijkt er alleen op dat er nog niet direct een glasvezel en/of internetaansluiting beschikbaar zal zijn. Nu leek Klik en Klaar mij een mooi alternatieve voor bepaalde tijd.

Kan je hierop ook Ethernet kabels aansluiten om je computer aan te sluiten en hoeveel van deze apparaten krijg je in je huis?

Groet,

Dennis

Beste antwoord door walter.v.l

Er zitten op het Klik en Klaar modem 2 netwerk kabel aansluitingen, dus voor 2 PC's. Je kan er ook nog routers achter zetten en dan kan je tot max 32 apparaten bedraad aansluiten.

Wel even goed op de klik en klaar dekkingskaart kijken of er voldoende dekking is op je nieuwe adres, anders gaat het niet werken. Het 5G signaal van je mobiel is hier zeker niet een betrouwbare indicatie omdat het Klik en Klaar modem een beperkte set 5G banden tot zijn beschikking heeft. https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar

Je krijgt 1 apparaat, het modem. Als je een groot huis hebt kan je daar nog 2 extra wifipunten bij huren.

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 21 juli 2025

Hallo ​@Blinkiez 

Je krijgt 1 Zyxel modem in huis met 2 LAN poorten, het abonnement is maandelijks opzegbaar.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 574 reacties
  • Antwoord
  • 21 juli 2025

Er zitten op het Klik en Klaar modem 2 netwerk kabel aansluitingen, dus voor 2 PC's. Je kan er ook nog routers achter zetten en dan kan je tot max 32 apparaten bedraad aansluiten.

Wel even goed op de klik en klaar dekkingskaart kijken of er voldoende dekking is op je nieuwe adres, anders gaat het niet werken. Het 5G signaal van je mobiel is hier zeker niet een betrouwbare indicatie omdat het Klik en Klaar modem een beperkte set 5G banden tot zijn beschikking heeft. https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar

Je krijgt 1 apparaat, het modem. Als je een groot huis hebt kan je daar nog 2 extra wifipunten bij huren.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1758 reacties
  • 21 juli 2025

Je kan er ook nog routers achter zetten en dan kan je tot max 32 apparaten bedraad aansluiten.

Een simpele switch op de modem aansluiten is natuurlijk ook mogelijk. Zelfs de goedkope TP-Link van de Action zou voldoende kunnen zijn om meer poorten te krijgen.

@walter.v.l Wat bedoel je met max 32 apparaten bedraad? Die beperking heeft toch alleen met wifi te maken? (Tenminste zo is het bij de Zyxel voor glasvezel, die heeft max. 32 wifi clients per band, niet max. totaal clients bedraad. Max client is eigenlijk beperkt door de dhcp (dus 253 bij een 255.255.255.0 subnet).

Forum|alt.badge.img
  • 574 reacties
  • 21 juli 2025
rvk01 schreef:

Je kan er ook nog routers achter zetten en dan kan je tot max 32 apparaten bedraad aansluiten.

Een simpele switch op de modem aansluiten is natuurlijk ook mogelijk. Zelfs de goedkope TP-Link van de Action zou voldoende kunnen zijn om meer poorten te krijgen.

@walter.v.l Wat bedoel je met max 32 apparaten bedraad? Die beperking heeft toch alleen met wifi te maken? (Tenminste zo is het bij de Zyxel voor glasvezel, die heeft max. 32 wifi clients per band, niet max. totaal clients bedraad. Max client is eigenlijk beperkt door de dhcp (dus 253 bij een 255.255.255.0 subnet).

Misschien vergis ik me, bij 4G thuis was er maar een beperkte set IP 192.168.1.x adressen beschikbaar en ik meen ook bij Klik en Klaar.

Edit, het lijkt er bij K&K inderdaad op dat er meer dan 32 clients bedraad aangesloten kunnen worden.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 21 juli 2025

@Blinkiez 

Hier staat alles wat je moet weten over het Klik&Klaar modem, hier staat dat de 5G verbinding van je telefoon juist wel een goede indicatie is voor het Klik&Klaar modem.

https://community.odido.nl/klik-klaar-592/nieuw-bij-odido-klik-klaar-internet-369189

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1758 reacties
  • 21 juli 2025
walter.v.l schreef:

Misschien vergis ik me, bij 4G thuis was er maar een beperkte set IP 192.168.1.x adressen beschikbaar en ik meen ook bij Klik en Klaar.

Ik weet niet hoie dat met de 5G modem is. Dat zou je dan aan de DHCP kunnen zien.

Maar als je hierop je eigen router aan zou sluiten dan wordt het aantal clients uiteraard weer 253 want dan is de 5G modem gewoon alleen weer een simpele WAN aansluiting. Met een simpele switch zit je vast aan het maximum clients wat de DHCP van de 5G modem toestaat.

Forum|alt.badge.img
  • 574 reacties
  • 21 juli 2025
Waqqas schreef:

@Blinkiez 

Hier staat alles wat je moet weten over het Klik&Klaar modem, hier staat dat de 5G verbinding van je telefoon juist wel een goede indicatie is voor het Klik&Klaar modem.

https://community.odido.nl/klik-klaar-592/nieuw-bij-odido-klik-klaar-internet-369189

En dat is dus niet meer correct omdat voor klik en klaar sinds firmware b9 (eind vorig jaar) minder 5G banden beschikbaar zijn dan voor een mobiel…….

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 21 juli 2025

Dank voor jullie reacties, op basis van de dekkingskaart zitten wij net op de rand van snel vs razendsnel dus dit lijkt voor het begin voldoende. Uiteindelijk wil ik gewoon '’normaal'’ internet via reguliere glasvezel bedrading, maar deze aansluiting lijkt wat vertraging met zich mee te brengen.

Forum|alt.badge.img
  • 574 reacties
  • 21 juli 2025

Misschien werkt het wel zo goed dat je straks niet meer terug wilt ;-)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen