Skip to main content
Beantwoord

Onterechte afschrijving Apple One

Goedemiddag,

Laatst een sim only abonnement afgesloten  in de winkel, bij het afsluiten zei de verkoper dat er ook apple one bij zat, ik heb direct aangegeven dat ik dit niet wilde alleen een telefoon abonnement.

De verkoper zie dat dit er standaard in zat voor 3 maanden en daarna gewoon zou stoppen.

Nu de rekening ontvangen en gewoon 19,95 afgeschreven voor een dienst die ik niet wilde en al hellemaal niet heb gebruikt !!!

Telefonisch contact gezocht en kreeg het antwoord ik kan het wel voor u uitzetten!!! maar de kosten van deze maand zijn voor u, ik kan niets voor u doen ga maar bij Apple proberen.

Sorry hoor maar dit is een slinkse diefstal van Odido en Apple mensen op kosten jagen met een leugen en dan doen of je neus bloed.

Bij deze eis ik gewoon de onterecht afgeschreven 19,95 terug, ik heb hier niet om gevraagd , aangegeven dat ik het niet wilde en toch stond het dus op mijn factuur.

Jarenlang ben ik klant geweest bij KPN nooit een probleem gehad en altijd goed geholpen, nu op aanraden van een kennis overgestapt omdat dat veel geld scheelde naar Odido. Ja op de eerste facturen wel daarna wordt je gewoon opgelicht door Odido. Lekker flitsende jonge verkopers in de winkel die er volgens mij op verkoop basis worden betaalt.

Graag een snelle reactie van jullie zijde en dan laten zien dat jullie een goed en betrouwbaar bedrijf zijn door deze klacht op te lossen en zo te lezen ben ik niet de enige.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@Barbara1969 dank voor het delen van je gegevens! Ik heb ze per direct verwijderd en in je profiel geplaatst. Het is niet handig om privégegevens openbaar te hebben. Vandaar dat we vragen om ze altijd in je profiel te plaatsen, zodat het afgeschermd blijft en alleen de moderators deze gegevens kunnen inzien. Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat de bundel Apple One is stopgezet. Het klopt wat mijn collega's hebben aangegeven. Het is eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid om het in de gaten te houden. Je hebt namelijk al wel 3 maanden gratis gebruik (kunnen) maken van deze bundel. In de actievoorwaarden staat ook dat na de 3 maanden gratis, kosten in rekening worden gebracht. Geen zorgen, ik ben bereid om hiervoor éénmalig een grote uitzondering te maken, ook omdat je al had aangegeven dat je de bundel eigenlijk niet wou hebben bij het afsluiten van je abonnement. Ik heb zojuist de kosten voor je vergoedt middels een creditnota van € 19,95. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je! 

Bekijk origineel

6 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Barbara1969, wat leuk dat je een nieuw Sim Only abonnement bij ons hebt afgesloten, daar zijn we erg blij mee! Wat gek dat hij de bundel Apple One heeft geactiveerd, terwijl je hier niet om hebt gevraagd. Laten we samen naar een oplossing kijken! Je ontvangt inderdaad altijd de eerste 3 maanden gratis (nadat deze succesvol via Apple is geactiveerd) en daarna zullen er wel kosten in rekening worden gebracht (zo lang de bundel niet wordt stopgezet). Uiteraard zal ik de kosten voor je vergoeden, aangezien deze niet terecht zijn. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 juli 2025

[Privégegevens verwijderd door moderator, plaats deze altijd in je profiel zodat het afgeschermd blijft] 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Barbara1969 dank voor het delen van je gegevens! Ik heb ze per direct verwijderd en in je profiel geplaatst. Het is niet handig om privégegevens openbaar te hebben. Vandaar dat we vragen om ze altijd in je profiel te plaatsen, zodat het afgeschermd blijft en alleen de moderators deze gegevens kunnen inzien. Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat de bundel Apple One is stopgezet. Het klopt wat mijn collega's hebben aangegeven. Het is eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid om het in de gaten te houden. Je hebt namelijk al wel 3 maanden gratis gebruik (kunnen) maken van deze bundel. In de actievoorwaarden staat ook dat na de 3 maanden gratis, kosten in rekening worden gebracht. Geen zorgen, ik ben bereid om hiervoor éénmalig een grote uitzondering te maken, ook omdat je al had aangegeven dat je de bundel eigenlijk niet wou hebben bij het afsluiten van je abonnement. Ik heb zojuist de kosten voor je vergoedt middels een creditnota van € 19,95. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 juli 2025

Heb exact hetzelfde probleem, ook reactie dat je maar moet bellen naar Apple zelf. Die kunnen natuurlijk niks voor je betekenen want die gaan niet over de factuur. Ze konden wel zien dat er nooit Apple One is geactiveerd op mijn account, maar toch laat Odido je betalen

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@SanneK98, dat zoek ik graag voor je uit! Echter, is het niet de bedoeling om in meerdere topics te reageren over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik zag dat je al een eigen topic hierover hebt aangemaakt. Daar zal een collega of zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@SanneK98, dat zoek ik graag voor je uit! Echter, is het niet de bedoeling om in meerdere topics te reageren over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik zag dat je al een eigen topic hierover hebt aangemaakt. Daar zal een collega of zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid! 

Dankjewel! Sorry ik heb de huisregels niet gelezen. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen