Skip to main content

Eigen Modem (Untangle) geen IP adres

• is een Top Poster
  • 6 reacties

Nadat ik eerst het Odido modem heb geprobeerd werkte internet perfect. Daarna heb ik mijn eigen modem aangesloten op de ONT. Een vlan300 ingesteld voor de WAN interface maar krijg geen IP adres van Odido. Moet Odido nog een MAC release doen?

Uitgelichte reactie

16 juni 2025

@AROBY 

Odido hoeft niks te doen als de router is aangesloten op de mediaconverter.

Welke router heb je en kan je eens een foto delen van de pagina waarop je de instellingen hebt toegepast?

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 16 juni 2025

@AROBY 

Odido hoeft niks te doen als de router is aangesloten op de mediaconverter.

Welke router heb je en kan je eens een foto delen van de pagina waarop je de instellingen hebt toegepast?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 juni 2025

Hierbij de instellingen voor de WAN interface voor Odido.Het gaat om een Arista/Untangle firewall welke tot nu toe goed werkte voor Ziggo (geen vlans, wel DHCP).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 juni 2025

Ik heb een DHCP release gedaan. De firewall en de ONT een power cycle gegeven. Geen IP adres helaas. Ik weet niet wat ik nog niet juist heb ingesteld?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 16 juni 2025

@AROBY 

Heb je de mediaconverter ook voorzien van een herstart?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 juni 2025

De mediaconvertor van glas naar koper ethernet heeft een powercycle gehad ja. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 16 juni 2025

@AROBY 

Ik weet niet veel over deze router maar wat heb je ingesteld voor die parent interface WAN port 6?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 juni 2025

Ahhh, je opmerking over parent interface deed bij mij een lichtje branden. De firewall draait in een ESXi host. Ik moest vlan300 niet in mijn firewall configureren maar in de ESXi host. Het werkt nu. Bedankt voor je support.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen