Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T56 werkt niet met randapparatuur


Ik heb bij het actief worden van mijn glas-verbinding de zyxel t56 aangesloten en ingesteld. Via telefoons, ipad e.d. krijg ik gewoon verbinding. Alle randapparatuur zoals een wifi-versterker, chromecast ultra, gaming consoles en alle smart home spullen werken niet met dit moden, zelfs niet wanneer ik een extra wifi netwerk met fritz 2400 repeaters maak.

Het werkt nu wel, maar dat is omdat ik de T56 los heb gekoppeld en de verbinding via de Fritz Box 7590 (die ik hier nog heb, maar binnenkort terug moet naar Xs4all) aangesloten, inclusief repeaters in mesh functie. 

Toevoeging: Waar ik wel compleet versteld van sta is dat de helpdesk gewoon niets kan. ‘Ja, ik kan je gewoon niet helpen, dus het houdt hier op’. 

 

 

Beste antwoord door henkdeleeuw

Er is een update van de firmware van het modem beschikbaar, waarmee de problemen waarschijnlijk verholpen zijn. Als je je klantnummer hier in je profiel zet, kan @Tommie van Odido je op een lijst zetten waarmee je deze met voorrang kunt krijgen. Waarom de klantenservice hier niet van op de hoogte is, zal voor altijd een raadsel blijven.

Bekijk origineel

54 reacties

henkdeleeuw
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • 256 reacties
  • Antwoord
  • 15 februari 2024

Er is een update van de firmware van het modem beschikbaar, waarmee de problemen waarschijnlijk verholpen zijn. Als je je klantnummer hier in je profiel zet, kan @Tommie van Odido je op een lijst zetten waarmee je deze met voorrang kunt krijgen. Waarom de klantenservice hier niet van op de hoogte is, zal voor altijd een raadsel blijven.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 16 februari 2024

Hey @Thomas de Viking, welkom op onze Community!

Zoals @henkdeleeuw al aangeeft heeft dit waarschijnlijk te maken met de bug in de firmware. De nieuwe firmware zit nog in zijn testfase maar ik heb je op de lijst gezet zodat je de update vandaag nog gepushed krijgt. Hiervoor moet het Zyxel modem wel aangesloten zijn. Als hij niet aangesloten is kunnen we de firmware niet upgraden. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 februari 2024

Hi Tommie,

Het modem is aangesloten, krijgt de update dan automatisch doorgang, of moet je hem dan opnieuw pushen? In dat laatste geval zou ik het graag even met een tijd afstemmen.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 19 februari 2024

Het modem is geupgraded @Thomas de Viking! Is het al gelukt met verbinding maken? 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 24 februari 2024

@Tommie van Odido Ik heb het met reoiink, home assistant en chromecast hetzelfde. Alles geprobeerd met home assistant. Trace route maar strand elke keer na de gateway. Oude huwaui modem doet het wel. Ben zelf systeembeheerder en werk met cisco en meraki. Dus heb echt alle tests gedaan dhcp aan dan check. Staan alle routes in home assistant goed. Log bekeken van de router/modem. Zelfs naar me eigen syslog server gedaan kan ik beter filteren. Kan ik de upgrade ook krijgen wij hebben ongeveer nu 7 dagen een t56. Was al van plan om oude modem weer te pakken al heeft die met haripin en wifi signaal problemen. Dan werkt wel alle apparatuur..hoop dat je de firmware ook kan upgrade bij mij. Als dat kan en het geregeld is kan ik je gelijk info geven of het werkt. Gr Henk


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 26 februari 2024

Uiteraard @HAPV2, ik heb je meteen op de lijst gezet! De firmware zal spoedig geupgraded worden. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 februari 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @Thomas de Viking, welkom op onze Community!

Zoals @henkdeleeuw al aangeeft heeft dit waarschijnlijk te maken met de bug in de firmware. De nieuwe firmware zit nog in zijn testfase maar ik heb je op de lijst gezet zodat je de update vandaag nog gepushed krijgt. Hiervoor moet het Zyxel modem wel aangesloten zijn. Als hij niet aangesloten is kunnen we de firmware niet upgraden. 

Tommie kun je mij ook een firmware update sturen? Ik krijg de Unifi Cloud Key Gen 2 niet aan het werk aangezien deze geen IP adres krijgt toegewezen door de Zyxel T-56. Gelukkig had ik nog een oude T-Mobile router liggen waarmee het wel werkt om dit te testen. (Zyxel is nu weer aangesloten)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 februari 2024

Hoi,
Ook ik heb er last van dat mijn randapparatuur (een Harman Kardon Citation 200 speaker) geen connectie kan maken met het internet. Dit nadat ik een nieuw modem (T-56 /
EX5601-T1) heb geïnstalleerd. Dit modem heeft de firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108.

Uit de diverse topics begrijp ik dat dit opgelost gaat worden met een nieuwe FW versie. Zou je mij ook op de lijst kunnen zetten om deze FW versie versneld te kunnen krijgen?


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 26 februari 2024

Ik heb net een nieuwe firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130) gekregen toen ik net een team gesprek wilde opstarten. Dat geeft niet op zich. Was snel terug en anders hotspot met telefoon. Chromecast krijgt nu internet en werkt weer naar behoren. Mijn Homeassistant en Reolink camera systeem krijgen wel een IP nummer maar geen internet. Ik kan met de home assitant op het local netwerk 192.168.1.x alles pingen en benaderen. Als ik traceroute doe in de Home assistant dat is een Raspberry pi die gevoed word door een POE Switch Netgear GS308EPP. Krijg ik netjes IP en gateway van de router geen probleem. Doe ik dan de tracerout krijg ik dit 

Met mijn laptop die op dezelfde switch zit. 

Dit werkte met het oude huawei 956 modem wel. Ik heb alles geprobeerd maar strand elke keer op de gateway van de zyxel t-56. Daarna komt er niks meer door. Kan nog eens kijken met oude modem wat er dan gebeurd doet hij het dan wel weer. Moet het wel in het zyxel modem liggen. Ik ga dat nog onderzoeken voor Odido. Hoop dat ze nog meer informatie dan hebben wat er mis kan gaan. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 27 februari 2024

Hi @McRoof & @Mheuvel, ook jullie heb ik op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden! 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 februari 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @McRoof & @Mheuvel, ook jullie heb ik op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden! 

 

Dankjewel Tommie, tot nu toe lijkt alles te werken met de nieuwe firmaware


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 27 februari 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @McRoof & @Mheuvel, ook jullie heb ik op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geupgraded worden! 

 

Dankjewel. Bij mij is het probleem nu ook opgelost met de nieuwe firmware.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10753 reacties
  • 28 februari 2024

Bedankt voor het delen van jouw herstelmelding! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 maart 2024

Goedendag Tommie van Odido,

Mogen wij ook op de lijst voor een firmware update.

Onze Google Nest Wifi en Router werkt met de nieuwe T-65 ook niet meer (voorheen T-50) wel.

Mvg Geert


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 3 maart 2024

Hi @Geert86, ik heb je gelijk op de lijst voor de nieuwe update gezet, deze zul je spoedig ontvangen! 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 4 maart 2024

Beste @Tommie van Odido @Nora van Odido 

Ik heb mijn oude modem van t-mobile er weer aan gekoppeld de Huawei HG659 en nu werk mijn home assitant en ook Reolink RLK-811A gelijk weer. Weet niet wat het modem Zyxel T-56 doet maar die maakt de route stuk voor deze 2 apparaten. Hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben? 

Dit is van mijn home assitant de traceroute.

Die liep bij hte T56 modem tot 192.168.1.1 zie vorige reactie.

Mijn laptop op dezelfde switch.

Ik heb nu van alles geprobeerd en lijkt toch echt aan jullie modem te liggen van Odido. Dit is ook aangetoond door dat ik het oude modem terug geplaatst heb en nu wel alles werkt. Weet niet wat er met het T56 is maar er loopt iets niet lekker of word geblokkeerd. 

Hoop dat jullie een snelle oplossing hebben of dat ik met een techneut kan overleggen en dat hij zelf aantal test met mijn kan doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen?

Dit was de andere reactie met T56 modem en traceroute.

https://community.odido.nl/thuisnetwerk%2D566/zyxel%2Dt56%2Dwerkt%2Dniet%2Dmet%2Drandapparatuur%2D362217?postid=1772644#post1772644

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 6 maart 2024

Hi @HAPV2, dat is nog niet wat het moet zijn inderdaad.

We hebben wat aanpassingen gedaan op het modem, we hebben F-Secure uitgeschakeld. Wellicht zorgt dit voor het issue. Zou je het opnieuw kunnen testen? Ik ben benieuwd of dit iets geholpen heeft. 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 6 maart 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @HAPV2, dat is nog niet wat het moet zijn inderdaad.

We hebben wat aanpassingen gedaan op het modem, we hebben F-Secure uitgeschakeld. Wellicht zorgt dit voor het issue. Zou je het opnieuw kunnen testen? Ik ben benieuwd of dit iets geholpen heeft. 

Helaas Tommie het mocht niet baten de F-secure uitzetten. De Reolink RLC-811A en Home Assistant doet het nog niet geen internet beschikbaar.. Hoor graag als ik weer wat kan testen of proberen.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 7 maart 2024

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is Wifi 6 @HAPV2. Zou je dit eens willen uitschakelen en kijken of je dan wel verbinding krijgt? 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 7 maart 2024
Tommie van Odido schreef:

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is Wifi 6 @HAPV2. Zou je dit eens willen uitschakelen en kijken of je dan wel verbinding krijgt? 

Ik ga het proberen. Zou mij wel verbazen omdat het allemaal via kabel gekoppeld zijn.  Dus wifi gebruiken ze beide niet. ALs ik thuis ben ga ik het weer proberen Je hoort van mij. Groeten Henk


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4131 reacties
  • 7 maart 2024

We wachten jouw terugkoppeling af! @HAPV2 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 8 maart 2024
Teresa van Odido schreef:

We wachten jouw terugkoppeling af! @HAPV2 

Ik heb wifi 6 uitgezet en dat maakt niks uit voor de 2 devices die bedraad op de netgear sg308epp zitten. Moet echt iets geblokkeerd staan in het modem. Is mogelijkheid om de volledige Log te bekijken nu zie ik niet alles of dat ik met een system enigeer ga samen kijken. Werk zelf ook in de IT met cisco, Meraki switchen en firewalls. Anders blijft alleen de.oplossing eigen router tja dat is niet wat ik gelijk wil.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 maart 2024
Nora van Odido schreef:

Hi @Geert86, ik heb je gelijk op de lijst voor de nieuwe update gezet, deze zul je spoedig ontvangen! 

@Nora van Odido @Tommie van Odido, is de update al gedaan? De Google Nest Wifi en de google Hub gaan bijna iedere 10 min nog in storing.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2183 reacties
  • 9 maart 2024

Hoi @Geert86, ik heb het meteen nagekeken! De update staat erop. Heb je je modem al gereset? Groetjes, Ishana


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 maart 2024

beste Tommie van Odido,

beschik over een zyxel t56 router en probeer de paulmann smink gateway te verbinden, echter krijg ik geen ip adres etc. te zien. kan dus geen routines op zetten.

krijg deze foutmelding “het ontvangen van de vereiste gateway-gegevens is helaas mislukt. probeer het later nog eens”.

 

kun je mij helpen? firmware update nodig?

 

groet,

 

lesswood


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen