Skip to main content
Beantwoord

TP-Link Omada (ER-605) kan niet verbinden met Huawei ONT

• 3 november 2023
  • 6 reacties
  • 322 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo community,

Vandaag is glasvezel bij ons aangesloten met een Huawei ONT en Zyxel T56. We hebben echter al een TP-Link Omada netwerk (oa ER-605 router) en wil daarom deze hardware graag gebruiken ipv/zonder de T56

Ondanks de meerdere tips&tricks die ik op dit forum heb gevonden (tav VLAN enz.) is het mij nog altijd niet gelukt om zonder de T56 verbinding te maken met de ONT. Zie hieronder de gebruikte instellingen. Weet hier iemand raad?

Al geprobeerd zonder succes: 802.1Q Tag aan/uit, Unicast DHCP aan/uit, MAC address gecloned van T56.

Beste antwoord door mdev85

IdV83 schreef:

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden?

Helaas nog niet.

Wel het onderstaande gevonden vanochtend via deze link op de community site van TP-Link. Echter nog niet de tijd gehad om uit te proberen om eerst handmatig het IP adres te gebruiken om de “state change” mogelijk te maken.

Bekijk origineel

6 reacties

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 november 2023

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 6 november 2023
IdV83 schreef:

Helaas nog niet.

Wel het onderstaande gevonden vanochtend via deze link op de community site van TP-Link. Echter nog niet de tijd gehad om uit te proberen om eerst handmatig het IP adres te gebruiken om de “state change” mogelijk te maken.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21550 reacties
  • 6 november 2023

Hallo @mdev85 

802.1Q Tag naast VLAN 300 moet je aanvinken.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 november 2023
Waqqas schreef:

Hallo @mdev85 

802.1Q Tag naast VLAN 300 moet je aanvinken.

Helaas maakt dat geen verschil.

• Debutant
  • 1 reactie
  • 11 november 2023
mdev85 schreef:
IdV83 schreef:

Helaas nog niet.

Hiermee is het gelukt!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 december 2023
lottie schreef:
mdev85 schreef:
IdV83 schreef:

Helaas nog niet.

Hiermee is het gelukt!

Krijg helaas geen internetverbinding als ik mijn laptop aansluit. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen