Skip to main content
Beantwoord

Al drie dagen lang kan ik geen abonnement toevoegen (kan 30 minuten duren)

Goedenmiddag iedereen. 

Op dit moment lukt hij mij niet om een (mobiel) abonnement toe te voegen aan mijn Mijn Odido omgeving. Hierdoor kan ik zaken als verbruik etc niet inzien. 

Wat er gebeurd is: 

Afgelopen week heb ik een mobiel abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Ansich is dit goed gegaan; ik kreeg snel het sms-je, mijn e-sim werkte, data werkte, en ook zie ik dat klantvoordeel nu aanstaat op mijn account.

Echter, het “oude tijdelijke” nummer is hetgeen wat zichtbaar bleef in Mijn Odido. - ik zag dan dus ook geen verbruikte data. De grap is, op elke andere plek stond wel mijn nieuwe (meegenomen) nummer. 

Mijn idee was dan ook, vervelend, maar vast op te lossen door even te ontkoppelen en opnieuw het nieuwe nummer te koppelen. Ik heb dan inderdaad ook het oude “foute” verwijderd en inderdaad verdween deze ook van mijn omgeving. Echter, sinds ik dat gedaan heb krijg ik nu al drie dagen de melding dat ik geen nieuw abonnement toevoegen kan. 

Dezelfde dag nog
Nu al drie dagen

Nu kan ik mij enigzins voorstellen dat ik wellicht toch iets te snel heb gehandeld in verband met het nummerbehoud en daardoor zelf per abuis iets gesloopt heb in de omgeving, echter zou iemand er toch even naar kunnen kijken voor mij - ofwel om te zien of jullie het nummer zoals in mijn profiel staat proberen toe te voegen, ofwel even kijken of iets anders mogelijk is?

Bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Lars Keizer

Beste antwoord door Larskeizer

Marciano van Odido schreef:

Hoi Lars, graag gedaan en bedankt voor je snelle reactie! Ik heb je account zojuist verwijderd. Geef het systeem 15 minuten de tijd en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken. Laat je het me weten of het lukt om beide abonnementen te koppelen en of het lukt met 2FA?

@Marciano van Odido

Kleine update: het toevoegen is inmiddels gelukt; ondanks de eerdere foutmeldingen werd het bericht "er staat een abonnement voor u klaar" nu WEL geaccepteerd.

Het lijkt er dan dus ook op dat het verwijderen van het account het uiteindelijk opgelost heeft - wel met kleine vertraging, maar het staat er gelukkig inmiddels. Klantvoordeel staat ook weer goed aan. 

Hartelijk dank! 

Bekijk origineel

8 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Larskeizer, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je je abonnement wilt kunnen toevoegen aan je account en alles wilt inzien, laten we samen naar een oplossing kijken. Krijg je deze foutmelding alleen via een webbrowser te zien of ook in de app? Ik wil graag met je meekijken bij je abonnement hoe het precies zit met je account. Beschik je over een bestaand Internet + TV account? Dan kun je ook je mobiele abonnement aan dat account toevoegen. Goed om te weten: dit kan alleen als de naam, adresgegevens en geboortedatum overeenkomen met elkaar. Is dat ook het geval? 

Kun je alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer invullen in je profiel ter verificatie? Kijk ik daarna meteen met je mee! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 30 juni 2025

Goedemiddag ​@Pharwin van Odido ! 

Ik krijg deze foutmelding zowel op mijn webbrowser( Edge, Chrome & Brave ) alsook in de applicatie.

Ik heb op mijn account inderdaad al ee ngekoppeld Internetabonnement. Aan datzelfde account probeer ik mijn mobiel account toe te voegen met het telefoonnummer zoals dat in mijn profiel staat.

De gegevens zouden overeen moeten komen tussen de abonnementen. Het is niet zo dat specifiek het fout gaat bij het koppelen van dit abbonement specifiek - ik kan helemaal geen abonnement toevoegen, bovenstaande foutmelding komt al voordat ik überhaupt iets doorgeven kan. 

Laatste vier cijfers van mijn IBAN zijn toegevoegd

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Lars, bedankt voor het invullen van de laatste gegevens! Wat apart dat het niet lukt om je mobiele abonnement te koppelen. Alles lijkt goed te staan. We kunnen 2 dingen doen. Ik wil als eerste graag kijken of het lukt als ik je Mijn Odido account verwijderd. Je kan dan binnen 15 minuten een nieuw account aanmaken en je abonnementen koppelen. Mocht dit nog steeds niet werken, dan zet ik het door naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dit dan onderzoeken en oplossen. Laat je het me weten of je hier akkoord mee bent? Dan ga ik direct voor je aan de slag!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 juli 2025

Hi Marciano! Hartelijk dank. 

Zouden we dat kunnen proberen? Dan maak ik daarna weer een nieuw account aan. 

Mvg, Lars

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Lars, graag gedaan en bedankt voor je snelle reactie! Ik heb je account zojuist verwijderd. Geef het systeem 15 minuten de tijd en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken. Laat je het me weten of het lukt om beide abonnementen te koppelen en of het lukt met 2FA?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 juli 2025

@Marciano van Odido

Nagenoeg lost dit het niet op. Ik kreeg inderdaad het bericht bij het nieuwe account "er staan twee abonnementen voor u klaar." Hierbij kreeg ik de foutmelding "er is iets misgegaan."

Vervolgens handmatig geprobeerd. Het abonnement thuis (internet) kwam erbij, en nu staat dezelfde oude melding er weer - dat er een abonnement verwijderd zou zijn en het tot 30 minuten kan duren. (terwijl ik geen abonnement verwijderd heb.) Mobiel kan ik dus idem niet toevoegen. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 1 juli 2025
Marciano van Odido schreef:

@Marciano van Odido

Kleine update: het toevoegen is inmiddels gelukt; ondanks de eerdere foutmeldingen werd het bericht "er staat een abonnement voor u klaar" nu WEL geaccepteerd.

Het lijkt er dan dus ook op dat het verwijderen van het account het uiteindelijk opgelost heeft - wel met kleine vertraging, maar het staat er gelukkig inmiddels. Klantvoordeel staat ook weer goed aan. 

Hartelijk dank! 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Lars, superfijn om te lezen dat het hiermee is gelukt en bedankt voor het laten weten! In dat geval had het systeem nog iets langer nodig om het volledig te kunnen verwerken. Super dat je het gewoon bleef proberen. Uiteraard graag gedaan en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community is er voor je! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen