Skip to main content
Beantwoord

Inloggen Mijn Odido met 2fa


Bij het resetten van mijn gegevens op mijn telefoon heb ik de authenticator app niet goed overgezet waardoor ik geen code kan ophalen die ik moet invullen als ik wil inloggen in mijn Odido account. Kunnen jullie me verder helpen? 
 

Beste antwoord door jeetjem

Marciano van Odido schreef:

Jeetje, dat was snel! ðŸ˜„ Ik heb 2FA gewijzigd naar SMS. Wellicht heeft het systeem een paar minuutjes nodig om het te verwerken, maar ik verwacht dat je zo direct al via SMS de code ontvangt als je zo inlogt op Mijn Odido. Laat je het me weten?

 

Dank. Prima oplossing. Werkt. 

Bekijk origineel

14 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 26 juni 2024

Welkom op onze community! @jeetjem 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer toegang krijgt tot jouw Mijn Odido omgeving. 

Ik adviseer je om langs te gaan bij Ã©Ã©n van onze Odido Shops. Hier kan je op vertoon van je identiteitsbewijs de 2FA aan laten passen. Hoe graag ik dit ook zelf voor je had gedaan om de veiligheid van jouw Mijn Odido te waarborgen, kan dit echt alleen in de winkel. 

Laat je het mij weten als ik je nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 


  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

Pff dat is dan de laatste keer dat ik 2FA gebruik dat vanuit veiligheid met een Authenticator gestimuleerd wordt door T mobile/Odido. De dichtstbijzijnde shop ligt op 20 km enkele reis. En dat alleen om in te loggen in je account van my Odido. Parkeerkosten etc niet meegenomen. Waanzin.

 

ps. Daarbij zie ik ook op deze community dat opnieuw opstarten door de 2fa te resetten in het verleden (lees 3-4 maanden terug) gewoon mogelijk was. Dus…

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 26 juni 2024

@jeetjem Ik begrijp goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, maar ik mag dit zelf niet doen. 

Wil je mij de link naar het topic sturen? Dan kan ik met je meekijken wat er precies is gebeurd en eventueel toestemming te vragen om dit voor je te regelen. 


  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

Hierboven ter voorbeeld een vijftal links naar topics waar herstel wel direct op afstand plaatsvindt via reset/omzetten naar sms waardoor ik code voor inloggen Odido account wel kan ontvangen en dus weer kan inloggen. 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jeetjem, je moet natuurlijk snel weer in Mijn Odido kunnen en daar help ik je graag bij! Normaal gesproken mag het wijzigen alleen op vertoon van je ID in onze shops. Mijn collega Teresa heeft zich hierbij streng aan de regels gehouden, maar met wat extra verificaties kunnen we je hier ook helpen. Ik heb zojuist een verificatiecode per SMS naar je gestuurd. Geef je de code hier aan me door? Dan wijzig ik 2FA naar je eigen 06-nummer met **01 op het eind. Ik zie je bericht graag tegemoet! ðŸ˜„


  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • 26 juni 2024

Bij deze de code 8516176


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Jeetje, dat was snel! ðŸ˜„ Ik heb 2FA gewijzigd naar SMS. Wellicht heeft het systeem een paar minuutjes nodig om het te verwerken, maar ik verwacht dat je zo direct al via SMS de code ontvangt als je zo inlogt op Mijn Odido. Laat je het me weten?


  • Auteur
  • Debutant
  • 11 reacties
  • Antwoord
  • 26 juni 2024
Marciano van Odido schreef:

Jeetje, dat was snel! ðŸ˜„ Ik heb 2FA gewijzigd naar SMS. Wellicht heeft het systeem een paar minuutjes nodig om het te verwerken, maar ik verwacht dat je zo direct al via SMS de code ontvangt als je zo inlogt op Mijn Odido. Laat je het me weten?

 

Dank. Prima oplossing. Werkt. 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, fijn dat het werkt en bedankt voor de terugkoppeling! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen