Skip to main content
Beantwoord

Zakelijk verlengen mobiel abonnement is misleiding (Zakelijk)

• 1 februari 2025
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Hierbij dien ik klacht tegen de "misleiding" van de klant bij het verlengen van mijn abonnement.

Op mijn pagina in mijn Odido omgeving zag ik bij mijn nummer xxx "Verlengen" staan. Er stond "Je mag verlengen". Ik vond het heel fijn dat ik mijn abonnement kon omzetten in een nieuwe en een nieuwe toestel kon aanschaffen.
De bestelling werd doorgezet. Tijdens bestelproces kreeg ik NERGENS een melding dat iets verkeerd gaat.
Vandaag was ik bij Odido shop om het toestel op te halen. Er bleek dat het dus niet om verlenging ging maar om een nieuw abonnement op mijn nummer (dus 2 abonnementen en dubbele kosten). Dat is nooit mijn intentie geweest. De bestelling heb ik ter plaatse geannuleerd  op advies van medewerker van telefonische helpdesk Odido hulp bij online bestellen. Daarbij kreeg ik te horen dat ik bij verlenging € 70 boete moest betalen als ik toch zou willen doorzetten. Dit heb ik natuurlijk niet geaccepteerd. Het is nooit mijn bedoeling geweest om met boete te verlengen.
Ik vind de gang van zaken heel slordig door Odido en niet kunnen- om de klant op deze manier te misleiden en vervolgens achter kleine lettertjes van algemene voorwaarde te scharen (medewerker zei dat ergens in algemene voorwaarden staat). Zo ga je met de klant niet om en bouw je geen lange klantrelatie!

UPDATE: ik zie weer in mijn Odido omgeving de knop/optie "Verlengen". Dit is toch onzin op zijn minst?

Nog erger: 3 keer contactformulier ingevuld met deze klacht. Ik zou nog een bevestigingsmail ontvangen maar ook dit werkt (blijkbaar) niet, in spambox ook niks.

Ronduit slecht!

Beste antwoord door eric

We spreken op dit forum enkel over consumenten producten.  Zakelijk kent andere voorwaarden en proposities zijn niet zo homogeen als bij consumenten.  Moderators hebben ook geen toegang tot de zakelijke klantgegevens.  

Zakelijk geeft alleen een telefonisch contact kanaal waar ze je alles over jouw specifieke abonnement kunnen vertellen. 

Bekijk origineel

2 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9468 reacties
  • Antwoord
  • 2 februari 2025

We spreken op dit forum enkel over consumenten producten.  Zakelijk kent andere voorwaarden en proposities zijn niet zo homogeen als bij consumenten.  Moderators hebben ook geen toegang tot de zakelijke klantgegevens.  

Zakelijk geeft alleen een telefonisch contact kanaal waar ze je alles over jouw specifieke abonnement kunnen vertellen. 

• 0 reacties
  • 2 februari 2025

Het ging er om de handelswijze van Odido te laten zien. Het maakt dan niet uit wie uiteindelijke klant is (consument of zakelijk).

Als de moderator het ongepast vindt dan kan hij de topic sluiten of verwijderen.

Want ik kan dat niet en doe ook verder niets met deze topic op dit platform.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen