Skip to main content
Beantwoord

eSIM Activeren in buitenland

SweetBabyLove

Ben overgestapt van prepaid t-m0bile naar abonnement Odido. Heb een sim aangevraagd. met nummer behoudt. alles is goed gegaan, echter zit in het buitenland nu en ik kan geen berichten binnen krijgen op mijn telefoon. Als ik mijn 06 nummer belt krijg ik te horen dat nummer niet bereikbaar is. terwijl toen ik de sim had geïnstalleerd, kon ik wel sms berichten sturen vanuit buitenland. had een probleem met mijn iwatch dat een stuk of 20 berichten probeerde te sturen die nooit aangekomen waren bij de personen, maar wel op mijn rekening kwam te staan. Ik had toen een blokkade gezet voor het bellen en gebeld worden ik het buitenland, echter had ik wel berichten ontvangen aan staan. Maar nu kan ik niks meer. heb alles weer aangezet, echter nog steeds kan ik niet gebeld worden op mijn 06 nummer en ook geen sms binnen krijgen. gelukkig kan ik met ID wel inloggen op mijn odido.

kan iemand me helpen?

Beste antwoord door SweetBabyLove

Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@SweetBabyLove daar geef ik je graag meer duidelijkheid over! Je kunt vanuit Curaçao gewoon gebeld worden/bellen en sms'en. Goed om te weten: dit betaal je in Curaçao:

• Bellen: € 1.50 /minuut
  • Gebeld worden: € 0.75 /minuut
  • Sms sturen: € 0.75 /bericht
  • Sms ontvangen: gratis

Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie al wat de oorzaak is. Je hebt namelijk meerdere blokkaders op je abonnement. Ik zie dat je ze zelf hebt ingesteld via je Mijn Odido account en je kunt ze daar ook heel gemakkelijk weer verwijderen. Je hebt namelijk een blokkade op Data Roaming, internationale gesprekken en voor het versturen van sms'jes. Voor nu heb ik ze allemaal verwijderd. Als je je toestel opnieuw opstart, zou je weer moeten kunnen bellen en ook sms'jes. 

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je! 

Het is nu wel gelukt voor het bellen. Heb netwerk instellingen gereset. Had mijn sims van buitenland effen uitgezet en mijn esim alleen aangelaten en dan kwam de telefoon we binnen. Had daarna Sims van buitenland weer aangezet en weer geprobeerd en telefoon kwam weer binnen. Dus denk dat het nu wel gelukt is!

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22166 reacties
  • 17 juli 2025

Hallo ​@SweetBabyLove

Kan je alle privé velden in je community profiel invullen zodat een moderator kan meekijken?

Bij nummerbehoud wordt aangeraden om op die datum in Nederland te zijn zodat de simkaart als eerst contact maakt met een Nederlandse provider.

SweetBabyLove
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 18 juli 2025

Hallo Waqqas,

ik heb alle velden al gevuld. Nummer behoud was overgezet op de e-sim voordat ik deze zelf al had geïnstalleerd op mijn telefoon. Sim was nog in Nederland, ik was toen al in het buitenland. en in het begin deed hij het wel want er werden sms verstuurd. zie mijn factuur van mei 2025. Maar hierna deed het niet meer.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi SweetBabyLove, wat een lekker vrolijke naam heb je! Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie geen blokkade staan op international roaming. Via Mijn Odido zie ik ook dat je simkaart wel verbinding heeft gemaakt in de Nederlandse Antillen. Ben je daar op dit moment nog? Je eSIM is ook actief. Echter heb je wel een databundel nodig voor de Nederlandse Antillen. Op deze pagina in Mijn Odido vind je alle beschikbare bundels. Als je onderaan in het zoekveld Nederlandse Antillen zoekt - krijg je alle beschikbare bundels. Lukt het om er 1 aan te schaffen? Mocht het niet lukken, laat me dan weten welke je wil. Dan kan ik dit ook voor je regelen! 😊

SweetBabyLove
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 23 juli 2025

Hallo Marciano. Dank je wel voor het meekijken. Ik weet dat allemaal. Alleen heb ik dat echt nodig om gebeld te worden of een sms te ontvangen?. Want dat is mijn probleem nu. Ik heb geen data nodig voor hier want daarvoor heb ik al een chip van hier. Echter heb ik mijn 06 nummer we nodig voor als ik sms moet ontvangen.. of gebeld wordt. En dat is wat ik nu niet kan doen.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@SweetBabyLove daar geef ik je graag meer duidelijkheid over! Je kunt vanuit Curaçao gewoon gebeld worden/bellen en sms'en. Goed om te weten: dit betaal je in Curaçao:

Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie al wat de oorzaak is. Je hebt namelijk meerdere blokkaders op je abonnement. Ik zie dat je ze zelf hebt ingesteld via je Mijn Odido account en je kunt ze daar ook heel gemakkelijk weer verwijderen. Je hebt namelijk een blokkade op Data Roaming, internationale gesprekken en voor het versturen van sms'jes. Voor nu heb ik ze allemaal verwijderd. Als je je toestel opnieuw opstart, zou je weer moeten kunnen bellen en ook sms'jes. 

SweetBabyLove
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 25 juli 2025

Beste Pharwin, 

ik heb nijn toestel opnieuw opgestart, echter nog steeds zelfde probleem.. ik kan niet bellen en als ik naar mijn 06 nummer belt, krijgt ik te horen “het persoon dat u probeert te bellen is niet bereikbaar.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9624 reacties
  • 25 juli 2025

Dan even handmatig zoeken naar netwerken een een andere provider selecteren.  Dat komt soms voor als je een roaming blokkade had.

SweetBabyLove
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 25 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Het is nu wel gelukt voor het bellen. Heb netwerk instellingen gereset. Had mijn sims van buitenland effen uitgezet en mijn esim alleen aangelaten en dan kwam de telefoon we binnen. Had daarna Sims van buitenland weer aangezet en weer geprobeerd en telefoon kwam weer binnen. Dus denk dat het nu wel gelukt is!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@SweetBabyLove fijn dat het is gelukt, daar ben ik blij mee! Als we vanuit deze kant nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan vooral weten. De community is er voor je. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen