Skip to main content
Beantwoord

spijt van odido


Waardeloos!!!

Bijna nooit bereik in het buitenland en hier in Nederland is het bereik ook maar net voldoende en dan nog niet eens altijd.

Al vermeld bij Odido en een nieuwe simkaart gekregen maar ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Ook de app heeft rare kuren ook lang voor de storingen waar ze nu weer mee zitten.

Vaak werkt hij niet en nu geeft hij ook al een week aan dat ik in Belgie zit terwijl ik gewoon in Nederland ben.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@Bullitt, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je zorgeloos gebruik wilt kunnen maken van ons netwerk, laten we samen naar een oplossing kijken. Goed om te weten: we zijn in het buitenland afhankelijk van de netwerken van andere providers. We hebben afspraken gemaakt om internet in het buitenland mogelijk te maken, maar we hebben verder geen invloed op de stabiliteit van het netwerk. Wat je kunt doen is handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Hoe je dat doet? Maak gerust gebruik van onze toestelhulp.

Voor de dekking in Nederland hebben we natuurlijk wel invloed op. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben!

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement! 

 

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 3 juli 2025

Hallo ​@Bullitt 

Het probleem met de app wordt aan gewerkt en hopelijk is het snel opgelost.

In het buitenland is Odido afhankelijk van de providers daar. Heb je in Nederland slecht bereik op verschillende plaatsen? Test je simkaart eens in een andere telefoon.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 3 juli 2025

Toen ik bij Vodafone zat had ik geen problemen in Belgie.

Vodafone was wel duurder maar dan heb je ook wat.

Als ik het allemaal had geweten had ik gewoon wat meer blijven betalen want dan had ik wel gewoon plezier gehad van internet en bereikbaarheid in het buitenland.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 3 juli 2025

@Bullitt 

Ik heb in Nederland en België prima bereik, het is niet zo dat iedereen dit ervaart maar het kan zo zijn dat alles nog niet optimaal werkt na de storing.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 3 juli 2025

Ik heb die problemen al sinds het begin van mijn abonnement dus al sinds december 2024 dus al ruim voor de storing.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Bullitt, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je zorgeloos gebruik wilt kunnen maken van ons netwerk, laten we samen naar een oplossing kijken. Goed om te weten: we zijn in het buitenland afhankelijk van de netwerken van andere providers. We hebben afspraken gemaakt om internet in het buitenland mogelijk te maken, maar we hebben verder geen invloed op de stabiliteit van het netwerk. Wat je kunt doen is handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Hoe je dat doet? Maak gerust gebruik van onze toestelhulp.

Voor de dekking in Nederland hebben we natuurlijk wel invloed op. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben!

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement! 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 juli 2025

Ik heb letterlijk alles al geprobeerd.

En wat je zegt om in het buitenland netwerk te zoeken dat doe ik dus al iedere keer en dat is niet handig.

Ik vind het niet handig als ik iedere keer dat ik een kilometer of 2 over de grens ga moet stoppen langs de kant van de weg om netwerk te zoeken wat trouwens ook vaak lang duurt.

Als ik dan eindelijk een netwerk heb gevonden dan is het ook nog vaak 3g.

Dit had ik allemaal niet bij Vodafone dus dit probleem zit toch echt bij Odido want mijn schoonvader heeft hetzelfde probleem bij Odido maar die heeft geluk dat hij niet zo vaak in het buitenland komt.

Het liefst zou ik mijn abonnement laten ontbinden want ze zijn ook niet vlug om mij met mijn probleem te helpen.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Bullitt stoppen langs de weg zal niet nodig zijn. Je kunt in de auto de netwerkselectie op automatisch laten staan. Zodra je ergens bent en je merkt dat de dekking minder goed is, kun je de netwerkselectie aanpassen naar handmatig en een ander netwerk selecteren. Vaak helpt dit al. Maak je toevallig gebruik van een oude (fysieke) simkaart? Daar zou het eventueel ook nog aan kunnen liggen. Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren. Is dat mogelijk? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Mocht je willen dat ik met je meekijk, vul dan gerust de gevraagde gegevens in in je profiel. Dan kan ik met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 juli 2025

Stoppen langs de kant vande weg is wel degelijk nodig.

Als netwerkselectie op automatisch staat dan heb ik na een minuut of zo helemaal geen netwerk meer en als ik hem dan op automatisch wil zetten vind ik dit niet makkelijk om dit al rijdend te doen aangezien dit gevaarlijk is en ik ook geen zin in boetes heb.

Ik heb het ondertussen al met 3 telefoons geprobeerd maar iedere keer hetzelfde resultaat.

ik heb ook onlangs een nieuwe simkaart ontvangen en ook dit maakt geen verschil.

Dus nogmaals het probleem zit hem toch echt bij Odido.

Ik heb hier al meerdere keren over gebeld en steeds weer word er gezegd dat ik teruggebeld zou worden maar tot op heden nog steeds niks gehoord.

Al met al is het gewoon 1 grote ellende bij Odido en ik zou echt heel graag mijn abonnement laten ontbinden en gratis natuurlijk want dit gebeurt allemaal buiten mijn eigen schuld al sinds het begin van mijn abonnement en ik ben er helemaal klaar mee.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 juli 2025

Ik bedoel in het begin van mijn bericht natuurlijk dat ik hem dan even later op handmatig wil zetten dat ik dit gevaarlijk vind om al rijdend te doen en ik geen zin in boetes heb


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Bullitt laten we voorop stellen dat je veiligheid het allerbelangrijkste is. Ik zou sowieso niet aanraden om tijdens het rijden de instellingen van je toestel aan te passen. Tijdens het rijden probeert je toestel verbinding te maken met de dichtsbijzijnde mast in de buurt. Als de afstand ver is of als er veel dingen in de weg staan (gebouwen/bergen/bomen etc.) kan dit invloed hebben op de verbinding. Zoals ik in mijn eerst bericht al aangaf, zijn dit masten van buitenlandse providers. We hebben afspraken gemaakt om internet in het buitenland mogelijk te maken, maar hebben weinig tot geen invloed op de kwaliteit hiervan. Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb.

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 juli 2025

Ik vind het heel raar dat ik deze problemen niet had bij Vodafone.

Ik ben naar Odido overgestapt omdat Odido goedkoper was maar dat had ik dus nooit moeten doen.

Als Odido dus verbinding maakt met andere zendmasten of providers dan ligt het probleem dus 100% bij Odido.

Daarom wil ik mijn abonnement kosteloos laten ontbinden zodat ik terug naar Vodafone kan.

Ik betaal liever meer zodat ik wel gewoon kan internetten en overal bereikbaar ben.

Dus misschien kun je me daar bij helpen want anders is dit een verhaal zonder einde en ik blijf met de ellende zitten.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Bullitt dat is niet het gevoel wat we je willen geven, excuses. Het zou kunnen dat Vodafone afspraken heeft met andere providers, waarbij de dekking dus anders is. Zoals ik al eerder aangaf, zijn we afhankelijk van de dekking van andere providers in het buitenland. Het is niet mogelijk om zomaar je contract kosteloos te ontbinden. We willen dit graag eerst voor je onderzoeken. Zou je voor mij de gevraagde gegevens kunnen invullen in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement en desnoods een ticket voor je aanmaken, zodat een netwerkspecialist dit voor je kan onderzoeken. 

Zou je ook voor mij een speedtest kunnen uitvoeren en kunnen aangeven met welk buitenlands netwerk je momenteel verbonden bent? Je kunt de speedtest uitvoeren via deze website en een screenshot hiervan delen in dit topic. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen