Skip to main content
Beantwoord

Geen service in het buitenland

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb geen service/bereik of data in het buitenland (ben op vakantie op het moment) en zag dat mensen vroegen om hun ongevraagde blokkades op te heffen dus kunnen jullie even kijken of er iets is waardoor dit komt? 

Beste antwoord door Marciano van Odido

Goedemorgen Mike, van harte welkom op de community. Ik hoop dat je een fijn verblijf hebt in het buitenland en bedankt voor het invullen van je profiel! Er stond inderdaad een blokkade op international roaming. Ik heb deze direct voor je opgeheven. Binnen 30 minuten moet je weer (handmatig) kunnen verbinden met een netwerk. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht je na het herstarten van je telefoon nog geen verbinding hebben, laat me dan weten in welk land je bent. Dan vertel ik je graag met welke netwerken je kan verbinden! 😊

Bekijk origineel

16 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22210 reacties
  • 29 juni 2025

Hallo ​@Mike1337 

Helpt het herstarten van je telefoon of handmatig een andere netwerkprovider kiezen onder mobiele netwerken?

Staan mobiele data en roaming aan?

Heb je een openstaande factuur of een betalingsregeling lopen?

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken naar een eventuele blokkade.

• Auteur
  • 1 reactie
  • 30 juni 2025

Ja uiteraard allemaal al naar gekeken. Daarom ben ik hier. Profiel had ik direct al bijgewerkt. Die chatbot is waardeloos. Die kan me blijkbaar niet doorverbinden met een adviseur maar ik kan ze ook niet bellen zoals die me vraagt want dat is het hele probleem..

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Mike, van harte welkom op de community. Ik hoop dat je een fijn verblijf hebt in het buitenland en bedankt voor het invullen van je profiel! Er stond inderdaad een blokkade op international roaming. Ik heb deze direct voor je opgeheven. Binnen 30 minuten moet je weer (handmatig) kunnen verbinden met een netwerk. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht je na het herstarten van je telefoon nog geen verbinding hebben, laat me dan weten in welk land je bent. Dan vertel ik je graag met welke netwerken je kan verbinden! 😊

Beste Odido-community,

ik ben nu in Frankrijk maar al sinds we Belgie zijn binnen gereden heb ik geen service meer, geen 3,4 of 5G en staat er linksboven ‘free’ en rechtsboven naast de batterij 2 rijen van 5 puntjes. 
Als ik via instellingen naar mobiele data ga, zie ik niet het normale menu maar zie ik alleen onderstaand. Ik kan niet eens kiezen voor roaming of netwerkselectie. Het toestel blijft alleen maar hangen in ‘primair’ of ‘persoonlijk’ account. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Annemiek van Zwol, van harte welkom op de community. Frankrijk klinkt heerlijk! Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee om je zo snel mogelijk weer online te krijgen! 😊

• 1 reactie
  • 24 juli 2025

Goedemiddag,

Ik ben momenteel in het buitenland heb helaas geen service.

Ik heb alle stappen gevolgd die ik kon doen maar dit heeft helaas niks geholpen.

Zou iemand mij daarmee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Update: is inmiddels opgelost! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 juli 2025

Hier ook in Turkije zonder service. Alle instellingen al gecheckt met Izzi, maar helaas zonder succes. Heb het abonnement expres aangepast naar een unlimited plus abonnement. HELP! 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9639 reacties
  • 25 juli 2025

Bij een eventuele betalingsregeling klopt het dat roaming is geblokkeerd. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie van toepassing is.

Netjes - zoals altijd - alle betalingen voldaan dus dat is en was het probleem niet. En, Marciano van Odido: het lijkt me niet echt wijs dat ik al de door jou gevraagde info hier ga neerzetten, wel?

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 juli 2025

Er is bij mij zeker geen sprake van een betalingsachterstand. Overigens bij de mensen die eerder dit probleem meldde ook niet. Dus zou fijn zijn als jullie dit gewoon oplossen 

• 1 reactie
  • 25 juli 2025

Hi! Ik heb ook telkens geen bereik in het buitenland. Kan hier iets aan gedaan worden? Soms heb ik het wel en dan ineens niet meer 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 juli 2025

Gaat er nog iemand helpen dit op te lossen?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Audrey_Metzon ​@Nouhailakbb we snappen heel goed dat jullie een goede en stabiele verbinding willen hebben in het buitenland, laten we samen naar een oplossing kijken! Goed om te weten: we hebben afspraken gemaakt met buitenlandse providers om er internet mogelijk te maken. We zijn dus wel in het buitenland afhankelijk van deze netwerken. Het helpt vaak om je toestel opnieuw op te starten of handmatig een netwerk te selecteren van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Hoe je dat doet voor jullie specifieke toestellen, kun je terugvinden op onze website via onze Toestelhulp. 

Zouden jullie willen controleren of de software van jullie toestel up-to-date is? Het helpt ook vaak om de netwerkinstellingen te resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

@Annemiek van Zwol dat is inderdaad niet wijs en ook niet wat mijn collega bedoelde. Zet privégegevens altijd in je profiel, zodat het afgeschermd blijft en alleen wij deze gegevens kunnen inzien voor verificatie. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

@Nouhailakbb zou jij hetzelfde kunnen doen? Dan kijk ik ook gelijk met jou mee! 

@Audrey_Metzon uiteraard wil ik ook met jou meekijken of alles goed staat ingesteld. Echter, in je profielgegevens zie ik dat alleen je geboortedag en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen. Zou je de juiste gegevens kunnen invullen en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Kijk ik daarna meteen met je mee! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 augustus 2025

Er is niets mis met mijn ingevulde gegevens. De geboortedag en de laatste cijfers van het rekeningnummer staan gewoon goed ingevuld. Heb nog steeds een duur abonnement dat niet doet wat het moet doen

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 augustus 2025
Audrey_Metzon schreef:

Er is niets mis met mijn ingevulde gegevens. De geboortedag en de laatste cijfers van het rekeningnummer staan gewoon goed ingevuld. Heb nog steeds een duur abonnement dat niet doet wat het moet doen

Bovendien loop ik nu inkomsten mis, ik ben nu namelijk zakelijk niet te bereiken, waardoor ik mijn werk niet kan doen

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Audrey_Metzon dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik zie nu dat alles overeenkomt. Goed om te weten: dit is een community, waar particuliere klanten elkaar onderling helpen. De moderators springen bij waar nodig is. Alleen hebben we bij Zakelijke abonnementen wat minder mogelijkheden, vandaar dat we altijd aanraden om telefonisch contact op te nemen met één van onze Zakelijke adviseurs door te bellen naar: 0800-7112. Dat is namelijk ook de snelste manier. 

Nu wil ik je niet met '’lege handen'’ weg laten gaan, vandaar dat ik vroeg om je gegevens in te vullen, zodat ik kan meekijken (tot zo ver het kan) of er iets bijzonders te zien is bij je abonnement. Ik heb meteen gekeken en ik zie dat er een blokkade voor Roaming op je abonnement staat ingesteld. Vandaar dat je ook geen bereik in het buitenland hebt. Geen zorgen, de blokkade heb ik direct voor je verwijderd. Het syteem heeft ongeveer een half uurtje nodig om dit te verwerken. Zou je daarna je toestel opnieuw kunnen opstarten? Dan zou het moeten werken! Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider, zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen