Skip to main content
Beantwoord

geen service na het rijden over de grensovergang


Ik ben vaak in Duitsland en België, en ervaar de laatste tijd problemen als ik de grens over ben, of het nou naar Nederland is of andersom. Ik heb dan de heletijd geen service, ook niet na het omzetten van vliegtuigstand. Dat vind ik best gevaarlijk(dat ik onbereikbaar ben). Als ik me telefoon helemaal uit schakel en weer in dan heb ik wel weer service. Ik had al de tip gekregen om op dat moment zelf een server te kiezen, helaas lukt dit niet en blijft ie dan steeds draaien. Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen? 

Beste antwoord door eric

Dat is toch ook vaak een kwestie van het mobiele toestel. Als deze geen bereik meer heeft zal het naar alternatieven moeten zoeken. Afhankelijk van settings in het toestel kan dit soms zelfs geblokkeerd zijn. Bijvoorbeeld “roaming “ staat UIT of er is gekozen voor handmatig selecteren van een mobiel netwerk etc.

Ik weet niet welk toestel je gebruikt, maar zoals je ervaart blokkeerd T-Mobile jouw toegang tot buitenlandse netwerken niet en zal de oplossing dus in/met het toestel gevonden moeten worden. Een factory rest bijvoorbeeld, of tests eens met een ander toestel.

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20916 reacties
  • 26 juni 2023

Hallo @Zakiaatoen 

Als je een aantal kilometer verder bent in Duitsland of Nederland heb je dan weer bereik? Bij mij duurt het ook altijd eventjes of ik herstart mijn telefoon of handmatig een operator kiezen.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 juni 2023

Nee helaas dan nog steeds niet. Ik blijf boven maar geen service zien. En ik kan begrijpen als ik net de grens over ben dat ik geen verbinding heb. Maar als ik al 20 min daar voorbij ben zou ik allang verbinding moeten hebben wat dus niet gebeurd. Tenzij ik natuurlijk mobiel herstart wat niet de bedoeling zou moeten zijn.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8943 reacties
  • Antwoord
  • 26 juni 2023

Dat is toch ook vaak een kwestie van het mobiele toestel. Als deze geen bereik meer heeft zal het naar alternatieven moeten zoeken. Afhankelijk van settings in het toestel kan dit soms zelfs geblokkeerd zijn. Bijvoorbeeld “roaming “ staat UIT of er is gekozen voor handmatig selecteren van een mobiel netwerk etc.

Ik weet niet welk toestel je gebruikt, maar zoals je ervaart blokkeerd T-Mobile jouw toegang tot buitenlandse netwerken niet en zal de oplossing dus in/met het toestel gevonden moeten worden. Een factory rest bijvoorbeeld, of tests eens met een ander toestel.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen