Dag mensen,
Ik zit een beetje in dubio wat ik moet doen. Inmiddels 2 keer contact gehad met Odido over het tegenvallen van snelheid en signaal. Vooral in de kamer (waar ik wifi wil gebruiken) en in de slaapkamer. Ik heb zo'n signaal checker en die zit op 64 max en gaat soms naar 48 en zelfs naar 32.
Situatie:
Appartement: 1 laag, 83m2
Glasvezel in de meterkast, naast voordeur. Gat geboord naar berging (modemkabel en voeding kabel daardoorheen, modem in berging, weer iets dichterbij), installatie Guidion. De modem is op 6 meter afstand van kamer en slaapkamer. De berging heeft dunne muur, deur staat vaak open en kamerdeur staat ook veel open. Dus max 2 muren (waarvan 1 dunne muur, maar bij deuren open dus geen belemmering).
Nu is het vervelende dat men steeds verwijst naar een aanbieding op Wifi plus. Daar heb ik nu niets aan. Want een goede extra AP moet je kabel voor trekken en dan zou je ook kunnen kijken of je het modem niet uit de bering en toch nog wat meer richting de kamer kunt krijgen (glasvezel meterkast → langere kabel door berging, door muur en dan modem bijv in de hal).
Echter dat moet in de bovenstaande situatie niet eens uitmaken en modem moet zonder hele dikke muren een goed signaal in het appartement kunnen geven.
Wat zou jullie advies zijn, moet ik toch niet eens via Odido Guidion laten inschakelen? Ik weet het even niet meer.
Vriendelijke groet,
André