Skip to main content

Abonnement wijzigen onmogelijk bij Odido

Hallo allen. Het volgende is het geval. 2 weken geleden heb ik gebeld om internet en tv af te nemen bij Odido. Blijkbaar had ik al in 2024 iets in gang gezet want de monteur kwam binnenkort langs. Heel mooi maar dit blijkt een 400 mbit abbo te zijn voor 2 jaar en geen tv. Ik wil graag 1 jaar internet 1gb met tv. 

Dat is geen probleem geeft de mevrouw aan de telefoon aan. Gewoon de installatie afwachten en daarna even aanpassen.  Met de nadruk op even!

Ondertussen al bij a 3 uren gebeld om mijn abonnement om te zetten naar bovenstaande. Dat is onmogelijk bij Odido schijnt het tot dusver. We zijn 2025 kom op! 

Moet ik dan eerst het abonnement annuleren en opnieuw afsluiten? Dat kan toch niet de bedoeling zijn. 

Ik wordt vrijdag teruggebeld maar hou mijn hart nu al vast wat betreft mijn keuze om van Ziggo naar Odido te gaan. 

Uitgelichte reactie

15 juni 2025

Hoi ​@Flame_Boy, allereerst super leuk dat je interesse hebt in een abonnement van ons! Ik wil graag direct uitzoeken wat we in dit geval het best kunnen doen. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 😊

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 11 juni 2025

Hallo ​@Flame_Boy 

Indien je nu tv erbij neemt dan verlies je de welkomstkorting, tv kan je ook via je Odido account toevoegen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 14 juni 2025

Hallo ​@Waqqas ,

Bedankt voor je reactie maar dat is niet het punt. Ik wil gewoon het juiste product/ combinatie aangesloten hebben als nieuwe klant met de korting die daarbij hoort. Een raket naar de maan sturen schijnt nog makkelijker te zijn dan een contract juist aan te passen..

Afgelopen woensdag gebeld met een meneer die het wederom zou aanpassen en mij gisteren terug zou bellen. Helaas niet aangepast en niet teruggebeld. Echt waardeloze service ervaring tot dusver. 

Als een medewerker van Odido dit leest met verstand van zaken en de capaciteiten om mijn abbo naar 1 jaar internet 1 GB + TV om te zetten dan graag !

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 15 juni 2025

Hoi ​@Flame_Boy, allereerst super leuk dat je interesse hebt in een abonnement van ons! Ik wil graag direct uitzoeken wat we in dit geval het best kunnen doen. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 juni 2025

@Ishana van Odido , ik heb mijn gegevens aangevuld.  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 juni 2025

Helaas is ​@Ishana van Odido niet gelijk aan de slag gegaan zoals voorgenomen. Dit was inmiddels de 3e poging mijn abonnement recht te breien.

Kom op Odido, je hoort je diep te schamen met deze service! 

Ik zal mijn vraag aanpassen. Is er een medewerker van Odido beschikbaar die in staat is mijn abonnement juist aan te passen binnen uiterlijk 2 dagen? 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 21 juni 2025

Hoi ​@Flame_Boy, excuses voor mijn late reactie. Door een systeemfout was je topic verstopt geraakt. Ik heb je gegevens direct erbij gepakt en ik zie dat je abonnement inderdaad actief is. Hier kunnen wij geen wijzigingen in aanbrengen wat betreft welkomskortingen, maar de collega's van de verkoopafdeling hebben hier wel meer mogelijkheden voor. Aangezien je tot 23 juni 2025 nog in je bedenktijd zit, wil ik je vragen om vandaag nog contact met hun op te nemen op 0800 0092. Ze zijn bereikbaar tot 17:30. Mocht het niet mogelijk zijn, kun je namelijk het huidige abonnement nog kosteloos annuleren tot 23 juni 2025 en vervolgens een nieuw abonnement aanvragen met de actie die jij wil! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 juni 2025

Hallo ​@Ishana van Odido , dit is toch geen oplossing?! Odido maakt de fout door een 2 jarig abonnement internet met 400 MBit af te sluiten ipv 1000 GBit met TV. Nu moet Ik hier continu achteraan zodat jullie dit herstellen. Een raket naar de maan sturen is makkelijker in ieder geval. En nu is jouw oplossing dat je me van het kastje naar de muur stuurt. De hele tijd krijg ik een andere medewerker aan de lijn die er vervolgens niet uitkomt. 

De fout ligt bij Odido dus los het ook op Odido. Dat het systeem technisch een uitdaging is, is heel vervelend maar met alles begrip niet mijn probleem. 

Als ik ga annuleren zit ik zonder internet en i.v.m. thuiswerken is dat geen optie. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 juni 2025

Weer even een update van het proces.

Gisteren de 4e dag dat ik met Odido heb gebeld. Ik kreeg eerst Gerard aan de lijn. Hoe kon niks betekenen maar wist mij wel te vertellen dat er 2 tickets aangemaakt moeten worden, een voor de omzetting van het abonnement en een voor de het contract naar 1 jaar. 

Gerard verbond mij door met Hussein. Deze held zou mij vandaag eindelijk verlossen van al het gedoe, heel mooi. Zijn plan was het huidige abonnement opzeggen en gewoon een nieuwe abonnement in het systeem zetten. Ik vind het allemaal prima hoe ze het intern regelen als het maar goed komt. Ik werd " even" in de wacht gezet en dit is gevaarlijk bij Odido weet ik uit ervaring. En inderdaad na 15 minuten in de wacht was er geen verbinding meer. Hussein nam niet fatsoen terug te bellen en zodoende heb ik nog 4 keer teruggebeld om Hussein te pakken te krijgen. Er zou ook een mail/ klacht naar de teamleider gestuurd worden. 

Uiteindelijk kreeg ik Omar aan de lijn. Hij zou zien wat hij kan betekenen en zou hierover terugbellen. Ik moet zeggen dit heeft hij ook gedaan maar helaas heb ik net het telefoontje gemist en tsja dan ben je gelijk de sigaar. 

Na 90 minuten vond ik het mooi geweest tijdens mijn vakantie om met Odido te bellen. Ik geniet van nog een week vakantie en meldt me wel weer over 2 weken. 

Wordt vervolg...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen