Ik zoek bevestiging wat nu wel en niet klopt, daar ik het gevoel heb dat telefonisch veel meer belooft is dan werkelijk aangeboden wordt.
Welke functionaliteit biedt nu de internet verbinding van Odido vanaf internet naar mijn woning met eigen servers?
Inmiddels heb ik een reeks aan E-mails met bijzonder weinig inhoudelijke info, welke begon met of ik huidige provider wil opgeven omdat die zou ontbreken terwijl ik vanuit Odido juist ben benaderd ivm stoppen Tweak, wat bijzonder vreemd overkomt.
Nergens zie ik de telefonisch afgesproken overstap datum terug in de ontvangen overeenkomst.
Ik zou Fritzbox 5490 kunnen behouden, is net zo min in overeenkomst opgenomen (als ook dat niet klopt volgens een E-mail van Tweak), ik heb dit zelfs nadrukkelijk een tweede keer gevraagd omdat die in bruikleen is en Odido deze van Tweak misschien overneemt ofzo)
Er staat op de overeenkomst Zyxel T56, ik kan geen technische manual van vinden of deze wel de functies heeft en voldoet aan mijn allerbelangrijkste eisen/functies, voor een VPN-verbinding vanaf internet van waaruit de wereld ook naar mijn woning.
Ook ontbreekt op de overeenkomst een vermelding van een vast IP adres om van internet te benaderen om een VPN naar mijn eigen woning-servers op te bouwen, als de T56 die niet heeft en actief kan houden als ik buiten mijn eigen wifi bereik ben, om via eigen app mijn energiehuishouding verlichting/verwarming/toegang/ levering van elektriciteit aan energieleverancier, binnen een opgebouwde VPN verbinding te sturen.
Zonder vast IP-adres of geen VPN-verbinding met de Zyxel T56 tot stand kunnen brengen dan is Odido helemaal niet geschikt voor mij.
Beantwoord
Ben telefonisch benaderd door Odido ivm dat Tweak stopt, welk van de verstrekte info klopt nu?
Beste antwoord door eric
Hoi
Je kunt EEN Fritzbox altijd met een ethernet kabel aan de NTU aansluiten. Dan blijft het werken zoals je nu hebt, alleen de Fritzbox router dien je dan zelf te verzorgen. De Guidion monteur zal altijd de Zyxel eerst ophangen en daarmee de oplevering definitief maken. Daarna kun je zelf andere apparatuur aansluiten. Op het moment dat er een storing o.i.d. is zal de klantenservice je wel vragen de Zyxel wel aan te sluiten. Dan kunnen zij namelijk d.m.v. hun management en trouble shoot tools je daarmee helpen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.