We zijn vandaag verhuisd en nieuwe klanten. Het pakketje met modem hebben we al ontvangen, net als een mailtje dat de verbinding al eergisteren zou opgeleverd worden zijn.
Maar de installatie lukt niet. Het modem is verbonden met de PTT doos (met een dikke blauwe kabel), power LED brandt groen, maar de wereldbol brandt helemaal niet.
Naar verbinding met het modem verschijnt er “geen verbinding” op de status-site.
Beste antwoord door Jason van Odido
Goedemiddag @lars-d, de Guidion monteur komt kijken wat het probleem is. Is het meteen op te lossen dan zal hij dat doen, anders neemt hij contact op met T-Mobile voor verdere stappen. Na enkele minuten krijg je een SMS en een e-mail met daarin een link om een afspraak in te plannen. Mocht die link om wat voor reden dan ook niet werken, bel dan met: 088-2000 151. Guidion is vandaag bereikbaar tot 17:30.
Vermoedelijk is het modem met de verkeerde kabel aangesloten op het ISRA-punt (PTT kastje) → je gebruikt de DSL-kabel die we in het installatiepakket meegeleverd hebben om het modem via de DSL-poort achterop op het ISRA aan te sluiten - er hangt een klein labeltje aan met “DSL”. Als je het op die manier aansluit, komt het helemaal goed! 😉
Ne, ik heb de juiste kabel gebruikt. Ik heb de draad (rood/blauwe) van de dikke blauwe kabel an het opgeleverde doosje aangesloten. Ik heb ook de oranje/witte draad geprobeerd. In beide gevallen: geen verbinding.
Goedemorgen @lars-d, bedankt voor de terugkoppeling met foto, dat verduidelijkt de boel een hoop!
Het lijkt erop dat er dan iets misgaat met het binnenkomende signaal, de lijn is namelijk wel opengezet. Ik ga nog een aantal zaken uitsluiten en dubbelchecken voordat ik een monteur aanstuur en kom hier uiterlijk vanmiddag op terug.
Laatste check aan jouw kant: is dit het enige ISRA-punt in je woning?
Goedemiddag @lars-d, de Guidion monteur komt kijken wat het probleem is. Is het meteen op te lossen dan zal hij dat doen, anders neemt hij contact op met T-Mobile voor verdere stappen. Na enkele minuten krijg je een SMS en een e-mail met daarin een link om een afspraak in te plannen. Mocht die link om wat voor reden dan ook niet werken, bel dan met: 088-2000 151. Guidion is vandaag bereikbaar tot 17:30.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.