Skip to main content
Beantwoord

Een paar cloud opnames worden niet afgespeeld via de app op mijn Samsung t.v. Via telefoon wel.

• 11 februari 2025
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

• is een Master Poster
  • 13 reacties

Hallo.

Ik heb de afgelopen paar weken deze ‘storing’: via de cloud in de Odido t.v.-app op mijn Samsung t.v. weigert hij bepaalde programma's af te spelen. Wanneer je naar het bewuste programma gaat en op afspelen drukt krijg je een wit/grijs ronddraaiend cirkeltje te zien en deze blijft maar draaien zonder dat het programma afspeelt. En dit duurt in ieder geval een paar minuten (toen had ik er geen zin meer in). 

Het vreemde is dat de opnames wel via een Smartphone via de t.v.-app afgespeeld kunnen worden, deze kan ik dan ook casten naar mijn t.v. Tevens spelen deze programma's wel af op een t.v.-box (de t.v. boven is geen smart t.v.). En het zijn ook opnames van 2 verschillende zenders, dus het kan ook geen blokkade o.i.d. zijn.

Het verwijderen van de t.v.-app en weer opnieuw installeren heeft geen resultaat opgeleverd. Uitloggen en opnieuw inloggen ook niet. De t.v. is een half jaar oud, ga er vanuit dat het daar dus ook niet in zit.

Nu weet ik dat Samsung geen gebruik maakt van Android maar van Tizen op hun t.v.'s. Maar of het daar nu aan ligt?

Beste antwoord door CeeGee

Hi Cheyenne, 

Het is een vreemd iets, de storing. Ik zal eerst antwoord geven op je vragen, maar er is dus het nodige veranderd, zie mijn opmerkingen onderaan.

• De Samsung t.v. is een CU7020 43
  • De versie die hij in de app aangeeft: Video MSA V600R019C10NLD08-Samsung-20240116-0656 en dan krijg ik nog als firmware: T-KSU2ECDEUC-0080-2024.2
  • De app werkt goed. Heb ook nog bij de wifi-instellingen gekeken: netwerk vergeten en opnieuw inloggen: geen verandering. Tevens sinds een paar dagen de t.v. bekabeld aan de modem gehangen: geen verandering. Het enige wat de app doet is een melding geven dat de t.v. standby is geweest en dat ik dan de app opnieuw moet starten. Maar dat is normaal.
  • Ik heb het circkeltje van de week bij een programma een kwartier laten draaien. En dat is dus dan ook wat je krijgt: een kwartier ronddraaiend cirkeltje. Geen foutcode, niks.
  • Het speelt niet bij iedere opname die ik heb staan. Voor zover ik het na heb kunnen gaan speelt het alleen bij opnames van Paramount Network en van VRT1. 

Maar… nu het hele vreemde. Het lijkt wel willekeur. Ik had nl. 2 opnames van Taboe, 1 van 02-02-2025 en 1 van 09-02-2025, beide op VRT1. Eerst wilde de ene niet afspelen, later de andere niet. Dit heb ik tevens bij een aantal opnames van Elementary op Paramount Network gehad (de oudste was van 07-02-2025). En daar was ook het vreemde bij: ik had er 7 opgenomen en dan deed er 1 of 2 het niet. En degene die het niet deden wisselden ook… Zeg het maar.

Terugdenkend heb ik dit 1x eerder gehad, volgens mij nog via de Amino t.v.-box, weet ik niet zeker. Ik weet wel dat de app op de telefoon alle programma's normaal afspeelt. 

En nu het nog vreemdere of iets van ‘zal je altijd zien’: sinds vandaag werkt alles weer normaal. Alles speelt af, cirkeltje blijft niet meer oneindig draaien. Daar is mij trouwens wel iets bij opgevallen: dat circkeltje draait iets van 2x en daarna lijkt het erop of hij iets ‘pakt’ of ‘ziet'. Dan draait hij soms nog een halve of 1x rond en dan start het programma. En dat deed hij dus eerder bij de bovengenoemde programma's niet.

Ik kom er nu niet meer achter waarom hij het nu wel weer normaal doet. Wellicht toch de bekabeling? Mocht het probleem zich nog een keer voor doen laat ik het je/hier weten.

Ik heb nog wel een vraag: een vriendin van me heeft een nieuw Odido t.v. abonnement genomen (ik heb het aangesloten) daar zit een media box (wifi-ontvanger?) bij. Die werkt prima, maar nu viel mij op dat haar menu in de ‘app’/de box ook compleet anders is. Kan je dit andere menu ook ergens downloaden of krijgen? Het is nl. iets makkelijker te gebruiken.

Hoor het graag. Alvast bedankt.

Bekijk origineel

6 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2753 reacties
  • 12 februari 2025

Hi ​@CeeGee, bedankt voor dit topic en het feit dat je al zoveel hebt weten uit te sluiten. Dat helpt mij ontzettend! Nog een paar vragen om het voor mij duidelijker te maken en dit te onderzoeken:

• Van welke Samsung tv maak jij gebruik? Deel hier het modelnummer.
  • Welke versie van de Odido TV app gebruik je? Dit check je in de app zelf.
  • De app werkt verder goed, als in, de internetverbinding is in orde?
  • Kan je toch eens wachten op het cirkeltje, blijft dit of krijg je uiteindelijk een foutmelding?
  • Speelt dit via iedere opname die je hebt staan? Of op deze twee specifieke opnames? Is het laatste het geval, laat dan weten welke dit zijn (datum, tijd, zender, programma)

Super bedankt!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • Antwoord
  • 14 februari 2025

Hi Cheyenne, 

Het is een vreemd iets, de storing. Ik zal eerst antwoord geven op je vragen, maar er is dus het nodige veranderd, zie mijn opmerkingen onderaan.

• De Samsung t.v. is een CU7020 43
  • De versie die hij in de app aangeeft: Video MSA V600R019C10NLD08-Samsung-20240116-0656 en dan krijg ik nog als firmware: T-KSU2ECDEUC-0080-2024.2
  • De app werkt goed. Heb ook nog bij de wifi-instellingen gekeken: netwerk vergeten en opnieuw inloggen: geen verandering. Tevens sinds een paar dagen de t.v. bekabeld aan de modem gehangen: geen verandering. Het enige wat de app doet is een melding geven dat de t.v. standby is geweest en dat ik dan de app opnieuw moet starten. Maar dat is normaal.
  • Ik heb het circkeltje van de week bij een programma een kwartier laten draaien. En dat is dus dan ook wat je krijgt: een kwartier ronddraaiend cirkeltje. Geen foutcode, niks.
  • Het speelt niet bij iedere opname die ik heb staan. Voor zover ik het na heb kunnen gaan speelt het alleen bij opnames van Paramount Network en van VRT1. 

Maar… nu het hele vreemde. Het lijkt wel willekeur. Ik had nl. 2 opnames van Taboe, 1 van 02-02-2025 en 1 van 09-02-2025, beide op VRT1. Eerst wilde de ene niet afspelen, later de andere niet. Dit heb ik tevens bij een aantal opnames van Elementary op Paramount Network gehad (de oudste was van 07-02-2025). En daar was ook het vreemde bij: ik had er 7 opgenomen en dan deed er 1 of 2 het niet. En degene die het niet deden wisselden ook… Zeg het maar.

Terugdenkend heb ik dit 1x eerder gehad, volgens mij nog via de Amino t.v.-box, weet ik niet zeker. Ik weet wel dat de app op de telefoon alle programma's normaal afspeelt. 

En nu het nog vreemdere of iets van ‘zal je altijd zien’: sinds vandaag werkt alles weer normaal. Alles speelt af, cirkeltje blijft niet meer oneindig draaien. Daar is mij trouwens wel iets bij opgevallen: dat circkeltje draait iets van 2x en daarna lijkt het erop of hij iets ‘pakt’ of ‘ziet'. Dan draait hij soms nog een halve of 1x rond en dan start het programma. En dat deed hij dus eerder bij de bovengenoemde programma's niet.

Ik kom er nu niet meer achter waarom hij het nu wel weer normaal doet. Wellicht toch de bekabeling? Mocht het probleem zich nog een keer voor doen laat ik het je/hier weten.

Ik heb nog wel een vraag: een vriendin van me heeft een nieuw Odido t.v. abonnement genomen (ik heb het aangesloten) daar zit een media box (wifi-ontvanger?) bij. Die werkt prima, maar nu viel mij op dat haar menu in de ‘app’/de box ook compleet anders is. Kan je dit andere menu ook ergens downloaden of krijgen? Het is nl. iets makkelijker te gebruiken.

Hoor het graag. Alvast bedankt.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2753 reacties
  • 15 februari 2025

Hi ​@CeeGee, inderdaad gek. Dank voor deze duidelijke uitleg, ik ben toch blij te lezen dat het nu weer werkt. Dat is de magie van het contact opnemen via de Community, zullen we maar zeggen. Hou het zeker in de gaten, ik hoor het graag als het weer voorkomt. Laat dan wel gelijk weten om welke opname het ging (zender, programma, datum, tijd). Thanks!

Wat betreft het menu van jouw vriendin, het kan zijn dat hierop de laatste of juist de oudere update staat. Deze kan dus iets verschillen van de app. Je zou de versie van de Mediabox eens kunnen checken bij haar onder '’Dit apparaat'’ in het profiel menu.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 16 februari 2025

Helaas te vroeg gejuichd…

Zondagavond j.l. (16-02-2025) kreeg ik de storing weer. En dit keer erger dan voorheen.

Ik kan niet alles opnoemen, dan ben ik een uur aan het typen. Maar het is erg vreemd.

• Fbi. Veronica. 8 afleveringen opgenomen, geen een kan afgespeeld worden. Nieuwste 16 februari 21:00 u., oudste 26 januari
  • Fbi most wanted. Veronica. 5 afleveringen opgenomen, geen een kan er afgespeeld worden. Nieuwste 16 februari 20:00 u., oudste 19 januari.
  • Taboe. Vrt1. 3 afleveringen opgenomen, geen een kan afgespeeld worden. Nieuwste 16 februari 20:00 u., oudste 2 februari.
  • Make you laugh out loud. Star Channel. 5 afleveringen opgenomen, geen een kan afgespeeld worden. Nieuwste 16 februari 05:00 u., oudste 14 februari.
  • Rizzoli & Iles. Net 5. 2 afleveringen opgenomen, geen een kan afgespeeld worden. Beide 15 februari opgenomen, 20:05 u. en 21:01 u.
  • Lachen om home videos. Sbs 6. 1 aflevering opgenomen, kan niet afgespeeld worden. 15 februari opgenomen, 18:30 u.

Ik heb Speed Kills, een film op Rtl 7 (denk 20:30 u.?) een uur lang aangezet, een uur lang draaiend rondje.

Vervolgens heb ik de Odido app verwijdert. T.v. gereset/opnieuw opgestart. App weer geïnstalleerd. Klantnaam en wachtwoord ingevoerd: nog steeds dezelfde programma's die niet afgespeeld willen worden. En tegelijkertijd geprobeerd: de app op mijn telefoon speelt alles af. Zonder haperingen, aanklikken, klaar. Het lijkt er op of dat de Odido app op mijn t.v. raar doet. Zeg het maar... 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13994 reacties
  • 18 februari 2025

Hey ​@CeeGee, is je tv toevallig uit 2022 of nieuwer? Daar heb je namelijk nog de oude firmware versie van onze app. We hebben op dit moment een Béta-versie lopen, als je wilt kun je je hiervoor aanmelden in dit topic:  

Ik gok dat dit het waarschijnlijk wel voor je oplost. Let op, het is wel nog een Béta dus er kunnen foutjes in zitten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025

Hallo ​@Tommie van Odido. Mijn t.v. is inderdaad nieuwer, vorig jaar gekocht.

Ik had de gedachte (zie een van mijn eerdere berichten) dat het zou kunnen liggen aan een combinatie van Samsung Tizen en de Odido app. Niet aan firmware gedacht. Maar dit zou het zomaar kunnen zijn.

Wat mij wel opgevallen is: ik heb sinds een paar dagen een goedkoop android t.v.-boxje gekocht (wilde het proberen, meer voor de camping o.i.d.). Wat oudere android versie denk ik, hij zegt 14 maar dat geloof ik niet helemaal. Maar die speelt de Odido app zonder haperingen of storingen af. En met de ‘nieuwe’ app.: deze is qua indeling/uiterlijk etc. nl. hetzelfde als de nieuwe (Odido) t.v. ontvanger die een vriendin van me sinds een half jaar heeft (ik kan dit zien aan de menu-indeling boven en onder als je een programma op pauze zet. Tevens is de opnames ‘pagina’ anders: blokken met afbeeldingen van het opgenomen programma i.p.v. een lijst met tekst die je op de wat oudere Amino t.v.-ontvanger krijgt). En die nieuwe t.v. ontvanger is volgens mij ook android-gebaseerd?

Het vreemde is: sinds vandaag werkt alles weer... 

Dank voor je reacite. ik ga mij aanmelden voor die Béta-versie. Laat dan hier weten of dit de oplossing is/mij bevalt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen