Hallo, sinds afgelopen weekend is het nagenoeg onmogelijk om tv te kijken of radio te luisteren. Blokkerig en haperend beeld op nagenoeg alle zenders en steeds uitvallende radio. Waar ik ook zoek, nergens is een storing te vinden. Ook alle vormen van reset en bekabelingen heb ik inmiddels verschillende keren doorlopen zonder resultaat. Ik heb vanaf eind maart t-mobile thuis en dit is nu de 3e keer dat ik dagenlang deze storing heb. Wat zijn de opties om nu eindelijk eens zonder problemen gebruik te maken van t-mobile thuis?
storing tv Montferland na updates/onderhoud
Beste antwoord door Brian
Hi
Ik begrijp dat dit hier niet het geval is dus ik kijk graag met je mee! Het feit dat de problemen ontstaan na een update doet mij vermoeden dat het te maken heeft met de opstelling/de hardware die er wordt gebruikt. Het zóu een keer voor kunnen komen dat er capaciteitsproblemen ontstaan door een herverdeling op het net maar hier was de afgelopen keren geen sprake van.
Klopt het dat je de TV Boxen aangesloten hebt op poort 4 via een router of switch (of andere hardware)? Ik zie daar namelijk meerdere IP-adressen waaronder de TV Boxen. Ik vermoed dat dit de oorzaak van de storing is, zoals Waqqas al aangaf is het het beste om de TV Boxen rechtstreeks op de modem aan te sluiten. Als dit niet het geval is dan gaat het soms mis met het ophalen van de nieuwe update na onderhoud waardoor de TV Box "vastloopt” bij het opstarten of geen stabiele verbinding krijgt.
Het helpt om de TV Box dan even rechtstreeks aan te sluiten via deze stappen. Hiermee reset de TV Box zich en haalt hij de juiste instellingen op. Zodra de TV Box weer goed werkt kan je hem dan eventueel weer aansluiten via de andere hardware.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.