Skip to main content
Beantwoord

Hoge latency sinds paar dagen

Ik heb sinds paar dagen hogere latency. Het was altijd 3 ms sinds vrijdag 02:55 is het naar 5 ms gestegen en vanaf vandaag naar 9ms. Zijn er werkzaamheden bij Odido? Glasvezel moet toch stabiel zijn?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@aliakin85 

Ervaar je hierdoor problemen? 9ms latency is alsnog uitstekend en is dit via de WiFi of bekabeld?

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22308 reacties
  • Antwoord
  • 26 mei 2025

Hallo ​@aliakin85 

Ervaar je hierdoor problemen? 9ms latency is alsnog uitstekend en is dit via de WiFi of bekabeld?

• is een King Poster
  • 118 reacties
  • 26 mei 2025

Ik weet het niet zeker, maar bij mij ligt de gemiddeld ook rond de 6-9ms. Waar ik geen problemen mee ondervindt en het netwerk verder gewoon stabiel is. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1808 reacties
  • 26 mei 2025
G_r_u_m_p_i_e schreef:

Ik weet het niet zeker, maar bij mij ligt de gemiddeld ook rond de 6-9ms. Waar ik geen problemen mee ondervindt en het netwerk verder gewoon stabiel is. 

Mijn latency bij Odido (op het Delta netwerk) zit naar 8.8.8.8 op 9ms (soms boven de 10/12ms). Bij een andere glasvezelverbinding die ik beheer (MiddenBrabantGlas) is de latency wel strak 4ms (en schommelt ook niet zoals bij Odido/Delta). Er zijn wel toepassingen te bedenken waarbij die 5ms extra wel uitmaken. Onlangs nog bezig geweest voor iemand die een programma/database via VPN wil gebruiken (en eigenlijk niet naar RDP wil). Bij database toepassingen maakt die 5ms echt heel veel verschil. Ik kan me ook voorstellen dat dat bij gaming ook zo is. Voor browsen en andere normale toepassingen is 10ms geen probleem, maar er zijn dus uitzonderingen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen