Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-56 elke ochtend resetten

• is een Master Poster
  • 20 reacties

Goedemorgen,

Sinds ik afgelopen vrijdag terug ben van vakantie ligt elke ochtend het internet eruit. Ik moet dus elke ochtend de hele boel resetten: dus elke keer ONT uit, UTP-kabel eruit, modem uit, boel weer aan en na een paar minuten de UTP weer in de ONT. Dan werkt alles weer.

Blijkbaar gebeurt dit ergens in de nacht. Als ik 's ochtend beneden kom knippert op de T56 het powerlampje en zie ik dat er geen internet is. Heb van het weekend al met een prikker een reset gedaan maar probleem blijft elke ochtend optreden. Wat zou dit kunnen zijn? Even een herstart af en toe is geen probleem maar wil hier geen ochtendritueel van maken

Er is tijdens de vakantie hier in huis niets veranderd, daarvoor had ik dit probleem heel af en toe.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@rik030 

Hier hebben meer mensen last van, zie dit topic voor updates over deze storing.

Bekijk origineel

25 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22258 reacties
  • Antwoord
  • 3 maart 2025

Hallo ​@rik030 

Hier hebben meer mensen last van, zie dit topic voor updates over deze storing.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 3 maart 2025

Dank ​@Waqqas

Goed te weten dat ik niet de enige ben. Ik wacht even af! 

• 32 reacties
  • 3 maart 2025

Enkel op het begin en einde van de dag aangeven ‘we zijn bezig met het onderzoek’ is niet echt een update waar je iets aan hebt als klant zijnde. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1782 reacties
  • 3 maart 2025
Mmariska schreef:

Enkel op het begin en einde van de dag aangeven ‘we zijn bezig met het onderzoek’ is niet echt een update waar je iets aan hebt als klant zijnde. 

Ik vraag me ergens af of er in het weekend wel echt aan gewerkt is. Er zou sowieso eigenlijk iemand 24/7 mee bezig moeten zijn maar ik denk dat er gewoon ergens wat tickets ingeschoten zijn en het maar de vraag is hoe hard er aan gewerkt wordt (in een carnavals-weekend) 🤡

• 32 reacties
  • 3 maart 2025
rvk01 schreef:
Mmariska schreef:

Ik vraag me ergens af of er in het weekend wel echt aan gewerkt is. Er zou sowieso eigenlijk iemand 24/7 mee bezig moeten zijn maar ik denk dat er gewoon ergens wat tickets ingeschoten zijn en het maar de vraag is hoe hard er aan gewerkt wordt (in een carnavals-weekend) 🤡

Als ze dat nou hadden neergezet:

“We zitten momenteel vast in de polonaise AlaafAlaafAlaaf!” Dan had ik er nog enigszins begrip voor gehad. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 4 maart 2025

Net weer het modem opnieuw moeten opstarten. Paar keer power eraf, werkte niet. Toch maar reset gedaan, werkte niet. Weer paar keer power eraf. Uiteindelijk kon ik de WAN er weer inprikken en heb ik weer internet. Nu werkt de telefoon echter niet meer (dode lijn, phone lampje blijft uit).

Ik blijf er nu maar even vanaf omdat op dit moment internet even belangrijker is maar ben er inmiddels wel een beetje klaar mee. Op die andere pagina lees ik alleen maar dat ze nog steeds geen oplossing hebben.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1782 reacties
  • 4 maart 2025
rik030 schreef:

Net weer het modem opnieuw moeten opstarten. Paar keer power eraf, werkte niet. Toch maar reset gedaan, werkte niet. Weer paar keer power eraf. Uiteindelijk kon ik de WAN er weer inprikken en heb ik weer internet. Nu werkt de telefoon echter niet meer (dode lijn, phone lampje blijft uit).

Je hebt de router dus eerst opgestart zonder de WAN kabel erin??? En dan daarna, na een paar minuten, de WAN kabel erin gedaan?

Misschien iets voor de andere om te proberen. Misschien komt ie zo wel door zijn opstartprocedure (omdat ie internet niet kan vinden en dus geen communicatie met de Odido backoffice servers kan doen).

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 4 maart 2025
rvk01 schreef:
rik030 schreef:

... 

Je hebt de router dus eerst opgestart zonder de WAN kabel erin??? En dan daarna, na een paar minuten, de WAN kabel erin gedaan?

Yep, ONT en router beiden 10 sec uit, LAN uit ONT, beiden opstarten en als router niet meer knippert LAN er weer in

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1782 reacties
  • 4 maart 2025
rik030 schreef:
rvk01 schreef:
rik030 schreef:

... 

Yep, ONT en router beiden 10 sec uit, LAN uit ONT, beiden opstarten en als router niet meer knippert LAN er weer in

LAN of WAN? Want dat is belangrijk. LAN zou alleen voor intern netwerk zijn. De WAN staat in communicatie met internet. Als het zo simpel op te lossen is… 🤡

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 4 maart 2025
rvk01 schreef:
rik030 schreef:
rvk01 schreef:
rik030 schreef:

... 

LAN of WAN? Want dat is belangrijk. LAN zou alleen voor intern netwerk zijn. De WAN staat in communicatie met internet. Als het zo simpel op te lossen is… 🤡

WAN, kabel die van de ONT naar de router loopt. De LAN is bij mij verbonden met mijn Mesh netwerk en die doe ik pas weer aan ala het internet lampje groen is. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 4 maart 2025
rik030 schreef:
rvk01 schreef:
rik030 schreef:
rvk01 schreef:
rik030 schreef:

... 

WAN, kabel die van de ONT naar de router loopt. De LAN1 is bij mij verbonden met mijn Mesh netwerk en die doe ik pas weer aan ala het internet lampje groen is. De LAN is niet in gebruik bij mij. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 4 maart 2025

Het wordt steeds gekker. Ik kan nu ook niet meer inloggen op de T56 met admin en password op de sticker (en nee, ik gebruik niet het password voor het netwerk). Krijg steeds melding invalid user/password. En gebruik toch echt die van de sticker en deze is nooit aangepast geweest.

Telefoon werkt nog steeds niet, durf het niet meer te resetten omdat ik bang ben dat ik dan helemaal geen verbinding meer heb. Zou fijn zijn als er een oplossing komt want het begint allemaal wel heel krakkemikkig te worden nu. Dus hallo Odido, kan iemand eens reageren?

• 32 reacties
  • 4 maart 2025

Mijn Lan lampje brandt ineens niet meer op mijn glasvezel kastje. Waarom is dat nou weer...

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1782 reacties
  • 4 maart 2025
Mmariska schreef:

Mijn Lan lampje brandt ineens niet meer op mijn glasvezel kastje. Waarom is dat nou weer...

Lan lampje lijkt mij de verbinding naar de router. Als die niet brand heeft de router dus geen verbinding.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 4 maart 2025

Geweldig, nu werkt niets meer. Tig keer herstart maar power blijft knipperen en enige lampje dat brandt is de WAN. Hopelijk reageert er iemand van Odido want ik ben er helemaal klaar mee. Had het idee dat het via forum sneller gaat dan support bellen maar het blijft angstig stil. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1782 reacties
  • 4 maart 2025

Toch ergens een reserve routertje vandaan toveren 🫣

Het duurt inderdaad wel lang ja (en de mods hebben het er maar druk mee).

• 32 reacties
  • 4 maart 2025

Dat is toch te gek…

In andere topics zie je dat er gewoon een router opgestuurd kan worden. Wij hebben al een aantal dagen geen internet, waarom krijgen wij dit optie niet? 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1782 reacties
  • 4 maart 2025
Mmariska schreef:

In andere topics zie je dat er gewoon een router opgestuurd kan worden. Wij hebben al een aantal dagen geen internet, waarom krijgen wij dit optie niet? 

Misschien omdat de router zelf niet kapot is? Dat het probleem dus niet in de router hoeft te zitten maar bijvoorbeeld ook op klant niveau kan zitten in de Odido backoffice servers die bij het opstarten gesynced wordt met de T-56 (om maar wat te noemen).

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1782 reacties
  • 4 maart 2025

Waarschijnlijk toch een firmware probleem (die ze de laatste tijd aan het uitrollen zijn). Yikes. Een kostbaar pijnlijke fout van Odido.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4763 reacties
  • 5 maart 2025

@rik030 Sorry voor deze situatie, ik kan mij voorstellen dat je graag weer wil internetten. Kan je mij vertellen of het powerlampje van het modem constant knippert (ook na een herstart)? 

Wil je daarnaast nog je community profiel aanvullen met de gevraagde gegevens? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Maak je daarnaast al gebruik van een Unlimited vouchercode? Zo niet, stuur ik je deze graag toe. Als je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt de code meteen. Laat je het mij weten?

@Mmariska Wil je dit ook controleren en aan mij doorgeven?

• 32 reacties
  • 5 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

@rik030 Sorry voor deze situatie, ik kan mij voorstellen dat je graag weer wil internetten. Kan je mij vertellen of het powerlampje van het modem constant knippert (ook na een herstart)? 

Wil je daarnaast nog je community profiel aanvullen met de gevraagde gegevens? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Maak je daarnaast al gebruik van een Unlimited vouchercode? Zo niet, stuur ik je deze graag toe. Als je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt de code meteen. Laat je het mij weten?

@Mmariska Wil je dit ook controleren en aan mij doorgeven?

Kan helaas niet. Ik werk bij mijn ouders want ik heb geen internet thuis... 

Maar vanmorgen nog herstart gedaan en power lampje bleef knipperen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 5 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Hi ​@Teresa van Odido, na vannacht weer een keer alles uit en aan te hebben gedaan pakte hij ineens weer het signaal op. Nu branden alle lampjes (zelf phone) en werkt alles weer.

Elke keer als het signaal wegvalt en de boel opnieuw gestart moet worden blijft alleen het powerlampje knipperen (eerst langzaam, dan kort stabiel, dan snel knipperen). Negen van de tien keer blijft dit zo, en in sporadische gevallen start hij ineens wel op. Ik heb dan alle kabels eruit en sluit de ONT pas aan als de router echt is opgestart (dus dat alles brandt behalve WAN, LAN en internet).

Nu werkt het in ieder geval weer dus ik blijf er verder vanaf. Hopelijk blijft dit even zo. Inloggen doe ik ook maar even niet. Zal de gegevens in mijn profiel hoe dan ook even aanvullen. Bedankt voor je reactie!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4763 reacties
  • 5 maart 2025

@Mmariska Dankjewel voor je terugkoppeling. Fijn om te lezen dat je in ieder geval bij je ouders aan de slag kan! 

Wil je de gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) van je community profiel aanvullen? Anders kan ik niet met je meekijken. Laat je het mij weten als je zover bent?

Super bedankt voor het aanvullen de van je gegevens, dat is altijd handig! ​@rik030 

Ik ben blij om te lezen dat de verbinding vooralsnog lijkt te werken. Ik snap goed dat je er voor nu even vanaf blijft. Laat je het mij weten als de verbinding toch nog wegvalt? Dan kijk ik met je mee! 

Mocht het probleem niet meer terugkomen, wil je het dan ook laten weten? Dan kan ik de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem zetten. Houd er rekening mee dat dit bedrag wordt verrekend met de volgende factuur. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 10 maart 2025

Hi ​@Teresa van Odido, nog even een korte update. Inmiddels nieuw modem ontvangen en die startte op als een zonnetje. Dank nogmaals!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Fijn om te lezen ​@rik030, dank voor de terugkoppeling!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen