Skip to main content

Geen WAN ip

• is een King Poster
  • 38 reacties

Sinds vannacht 02:08 heeft mijn router geen WAN ip meer. Herstarten helpt niet. Alle lampjes op de ONT zijn groen. Ook al herstart.  Problemen lijken exact hetzelfde als een klein jaar geleden. 

Uitgelichte reactie

6 december 2024

Hallo ​@gsch81 

Knipperen de lampjes op de ONT niet en gaat de internetkabel naar de WAN poort van de router?

22 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22222 reacties
  • 6 december 2024

Hallo ​@gsch81 

Knipperen de lampjes op de ONT niet en gaat de internetkabel naar de WAN poort van de router?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 6 december 2024
Waqqas schreef:

Hallo ​@gsch81 

De lampjes zijn gewoon groen op de ONT, en aan de bekabeling heb ik niks veranderd.
Op het modem is het lampje voor Internet rood. In het modem zie ik dat ik geen WAN ip meer krijg.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 7 december 2024

En gewoon 0 reactie vanuit Odido. Nog een klein maandje  contract uitzitten en dan naar een provider met wel oog voor de klant. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14952 reacties
  • 9 december 2024

Hey ​@gsch81, ik ben meteen voor je gaan kijken maar gelukkig zag ik dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice.

Er is inmiddels ook al een afspraak met Guidion gemaakt en die komen vandaag langs. Zou je mij een terugkoppeling willen geven nadat de monteur geweest is? Hopelijk kan hij het direct voor je oplossen!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 9 december 2024

Nee ​@Tommie van Odido , die sturen 5 minuten voor de afspraak een sms-je dat ze toch niet gaan komen. Top man, vrije dag genomen. Ben hier zo verschrikkelijk klaar mee!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 9 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@gsch81, ik ben meteen voor je gaan kijken maar gelukkig zag ik dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice.

Er is inmiddels ook al een afspraak met Guidion gemaakt en die komen vandaag langs. Zou je mij een terugkoppeling willen geven nadat de monteur geweest is? Hopelijk kan hij het direct voor je oplossen!

En weer blijft het stil. Guidion zegt de afspraak af, geen verdere communicatie. Odido hoor je ook niks meer van. Bah!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14952 reacties
  • 10 december 2024

Hey ​@gsch81, hier op de Community hanteren we een standaard reactie tijd van 24/48 uur. 

Het kan wel eens voorkomen dat een monteur uitvalt, dit is nooit leuk maar het gebeurd. Guidion stuurt altijd vrijwel direct een nieuwe SMS om een afspraak in te plannen. Nu zie ik dat ze vanmiddag al kunnen komen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Hopelijk kan de monteur dit voor je oplossen!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 10 december 2024

Hey ​@gsch81, hier op de Community hanteren we een standaard reactie tijd van 24/48 uur. 

Het kan wel eens voorkomen dat een monteur uitvalt, dit is nooit leuk maar het gebeurd. Guidion stuurt altijd vrijwel direct een nieuwe SMS om een afspraak in te plannen. Nu zie ik dat ze vanmiddag al kunnen komen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Hopelijk kan de monteur dit voor je oplossen!

Omdat ik er zelf weer achteraan gegaan ben bij Guidion ​@Tommie van Odido . Dus nee, ik heb geen SMS met een herplanning van hun ontvangen. Maar ook vanmiddag/vanavond is er geen monteur van Guidion op komen dagen. Nu zelfs geen afzegging. Leuk die opmerking “Afspraak is afspraak” in de mailtjes.. als je er zelf niet bent mag je dokken.. maar dit ‘kan wel eens voorkomen’.. 2x.. Tuurlijk!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14952 reacties
  • 11 december 2024

Hey ​@gsch81, ik heb het voor je geëscaleerd bij Guidion. Ze gaan spoedig iemand aansturen of contact met je opnemen voor de mogelijkheden! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 11 december 2024

Hey ​@gsch81, ik heb het voor je geëscaleerd bij Guidion. Ze gaan spoedig iemand aansturen of contact met je opnemen voor de mogelijkheden! 

Dank je ​@Tommie van Odido , kan ik ook alvast nieuwe codes voor een 7 dagen data krijgen? Deze verloopt aanstaande vrijdagochtend.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 12 december 2024

En weer een afmelding ​@Tommie van Odido  

Weer een afmelding per SMS. Dit is dag 2 dat ik vrij genomen heb!!!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 12 december 2024

En nu krijg ik weer een uitnodiging voor een nieuwe afspraak. Volgende week pas weer mogelijk. Ik ben er zo langzamerhand klaar mee om afspraken te maken want ze komen toch niet. Zorgen jullie maar dat er iemand eerder komt. 

En nogmaals de vraag, kan ik nieuwe codes krijgen voor 7 dagen op de prepaidkaart die ik gekocht heb?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 13 december 2024

Ik heb inmiddels een officiële klacht ingediend. Kenmerk 74951706.
Een ingebrekestelling is het volgende.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14952 reacties
  • 13 december 2024

Hey ​@gsch81, ik heb dit al geëscaleerd bij Guidion zelf. Zij zullen dit verder oppakken! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 13 december 2024

Hey ​@gsch81, ik heb dit al geëscaleerd bij Guidion zelf. Zij zullen dit verder oppakken! 

Dat zei je eerder ook ​@Tommie van Odido , toen kwamen ze ook niet opdagen. Ik geloof je niet meer en ben er klaar mee.
Neem eigenaarschap in plaats van het afschuiven met zo’n makkelijk berichtje en andere klachten snel te sluiten. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14952 reacties
  • 13 december 2024

Ik heb het daarnet opnieuw geëscaleerd ​@gsch81, dit is niet meer acceptabel. 

Het is niet toegestaan om meerdere topics te openen over hetzelfde probleem, daarom heb ik ze gesloten. Neem onze huisregels gerust een keertje door. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 14 december 2024

Ik heb het daarnet opnieuw geëscaleerd ​@gsch81, dit is niet meer acceptabel. 

Het is niet toegestaan om meerdere topics te openen over hetzelfde probleem, daarom heb ik ze gesloten. Neem onze huisregels gerust een keertje door. 

De monteur kon (zoals verwacht, net als in februari) het probleem niet oplossen omdat aan mijn kant (ONT, lijn, modem) alles prima is. Misschien gewoon even simpel kijken wat toen de oplossing was? Dan hoef ik niet weer drie weken zonder verbinding te zitten.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 16 december 2024

Nog zoiets, krijg ik vanmorgen om 7:18 opeens een mail dat de storing is opgelost. Nou zeker niet. ONT/modem een powercycle gegeven maar nog steeds geen WAN IP. Er komt geen DHCP Offer van jullie door.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14952 reacties
  • 17 december 2024

Dat ging over een oud ticket ​@gsch81, de monteur heeft een nieuw ticket voor je ingeschoten, onze technische dienst pakt het verder voor je op! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 17 december 2024

Dat ging over een oud ticket ​@gsch81, de monteur heeft een nieuw ticket voor je ingeschoten, onze technische dienst pakt het verder voor je op! 

Waarom lukt het jullie (en hier in het bijzonder) nou niet om op een duidelijke manier te communiceren met een klant? Alleen maar nietszeggende antwoorden, alleen maar vaagheid waar je ook nog eens dagen op moet wachten. Echt, wat een gepruts. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 27 december 2024

Op 23/12 kreeg ik een bericht dat de storing verholpen zou moeten zijn, en zowaar.. na een check zie ik inderdaad het lampje weer groen branden en werkt het het weer. Ik heb daarmee van 6 december tot de 23ste zonder werkende verbinding gezeten. Ik zou hiervoor graag de compensatie krijgen ​@Tommie van Odido die aan de telefoon beloofd is door je collega. Daarnaast heb ik 10 euro kosten gemaakt voor de aanschaf van een SIM kaart om tussentijd te overbruggen. Mocht het nodig zijn heb ik hier een factuur van.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1792 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@gsch81, wat super om te zien dat alles nu weer helemaal werkt zoals het zou moeten! Ik heb direct de compensatie voor je in orde gemaakt voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten en de simkaart voor je vergoed. Hier krijg je een bevestiging van per e-mail en de vergoeding zal met de volgende factuur verrekend worden. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen