Hoi @ramgool, slim dat je aan de digitale bel trekt - heel hartelijk welkom op de Community! 🙋♂️
Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.
1: Check de kabels
Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.
2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom
Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:
-
Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
-
Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.
-
Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
-
Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.
-
Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)
3: De schakelaars op de Media Converter
Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken:
https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/media-converter-dipswitches-aanpassen-330352
4: Fabrieksreset modem
5: Check het storingstopic
Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´.
Mocht je er hiermee nog niet uitkomen qua verbinding, laat het ons weten, dan pakken we het samen verder op.